Skocz do zawartości

wyczos

Zarejestrowani
  • Postów

    45
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 545i 2005; E90 320i 2006; GOLF 2 1,6TD 1986 :D

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia wyczos

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. wyczos

    N62b44 valvetronic??

    Valvetronic po odpaleniu silnika nie pracuje. Zaczyna regulować dopiero po lekkim rozgrzaniu silnika. Jeśli masz problemy zaraz po odpaleniu na zimnym to Valvetronic odpada. Jaki masz status sprawy? Jakie objawy na daną chwilę i jakie błędy? Falowanie te 20-30 obr to sobie odpuść i uznaj, że tak ma być - przynajmniej na teraz. Ja się męczyłem z falowaniem między 400 a 800 ;) Z korkiem mam to samo - szczelny ale zapocony.
  2. wyczos

    Podkarpackie

    W podkarpackim jak dla mnie d**a ....... do silników bardziej popularnych i bez valvetronica to polecam Andrzej Cichoń Zawada. A do takich jak mój to nie mam pojęcia. Sam robię i diagnozuję to co umiem a to co nie umiem i nie mam do kogo podjechać, to z tym jeżdżę :P
  3. Witam użytkowników. Kolego "wiczyn: możesz napisać jak wyglądało u Ciebie falowanie obrotów? Jak często to występowało? Szukam jakiegoś punktu zaczepienia w moim przypadku. U mnie faluje jak mu się zachce. Raz jest ok a raz nie. Jak już zacznie to między ~500 a 800. Tak jakby mimo wciśniętego hamulca (automat i D) chciał jechać do przodu a potem przestawał. Żeby było śmieszniej zwykle jak wrzucam DS to przestaje falować ....
  4. A sprawdziłeś to o czym mówiĺem? Sprawdź prędkości i najlepiej wrzuć screen
  5. Utrzymanie 335d jest w przybliżeniu 25% droższe (paliwo i serwis) niż 330d. Tragedii nie ma. Za to wrażenia z jazdy rekompensują to wszystko ;) Mówię na podstawie E60 - kolega miał podobny dylemat i jednak padło na 335 i jest mega zadowolony.
  6. Przdd katem masz jedna i druga za katem. Jak masz dwie dlugosci to ciezko bedzie dobrqc bez demontazu.
  7. Ok wał da radę duży przebieg zrobić jeśli silnik nie był katowany i olej wymieniany częściej niż w zaleceniach ;). Ja po prostu już ogólnie jestem do nowszych diesli zrażony.... Ty chyba też skoro mamy te same silniki pod maską :P
  8. Jaki napinacz?? Tuż nad tą strzałką masz przewód płynu chłodniczego (ten osłonięty blaszka alu). Czy ten silnik to 320i ? Masz dwie opcje: pierwsza to jakimś cudem wyciągnąć rurkę całą z głowicy i wymienić o-ring. Z reguły się to nie udaje i rurka się rozpada przy samej głowicy. Wtedy trzeba tą rurkę kupić. Używanej nie mam sensu brać bo wszystkie są walnięte praktycznie. Na ale kosztuje nowka coś ponad 60zl
  9. Niestety pora na wymianę już się zbliża. Rozrządy te wytrzymują między 100 a 120 tys i lepiej to mocno uświadomić sprzedającemu ze w tym silniku trzeba będzie to niedługo zrobić. Może Ci się uda i pojeździsz jeszcze z 40k a może niedługo zacząć hałasować. Naprawa tych części rozrządu które się zwykle wymienia to średnio 3000. Połowa kwoty to części ori. Problem jest tylko w tym ze te silniki nie są długowieczne. Jest jedna cześć rozrządu która się zużywa a której się nie wymienia - koło zębate na wale. Nie wymienia się bo jest zintegrowane z wałem. Nie polecam tego silnika do dużych przebiegów właśnie ze względu na to. Kiedyś to koło się zacznie wycierać i silnik do wymiany bo wymiana wału będzie nieopłacalna. Ale mówię ze to tylko hak ktoś duże przebiegi chce nim robić. Jak nie zrobisz Ty tym autem 150 tys to targuj się, bierz, zrób rozrząd jak hałas się pojawi i masz spokój.
  10. wyczos

    Podkarpackie

    W Dębicy mam dwóch, których mogę polecić. Jeden trochę drogi który robi idealnie. Drugi raczej tani i przyzwoicie robi.
  11. Wiadomo że samemu należy najpierw oględziny zrobić butli. Legalizacji dokonuje inspektor UDT więc byle czego nie podbije. Sam nie przedłużałem nigdy ale 2 moich kolegów tak i także na 5 lat. Płacili chyba 100zł. Znam także przypadki że gazownicy celowo namawiali klienta na nową butle a starą w dobrym stanie sami zawozili do legalizacji na podmianę do innego auta.
  12. Teoretycznie powinny ale nie wiem na 100%. Najpewniej wejść bezpośrednio w moduł klimy. Możliwe, jest np. że włączasz chłodzenie, temperatura na zewnątrz jest ok, sprzęgło nie załącza klimy bo jest zawieszone, czujnik ciśnienia też zawieszony i pokazuje, że pracuje klima - wtedy raczej nie pokaże błędu. Ciężko o taki scenariusz ale w teorii da się zrobić....
  13. Wywala Ci błąd prędkości obracania się koła. Teraz komp, INPA i sprawdzać odchyłki w prędkości między wszystkimi kołami podczas jazdy. Jeśli pomiary będą stabilne i jeden z nich będzie wyraźnie odstawał to masz przyczynę. Nie zawsze gdy jeden pomiar z czujnika odstaje wywali błąd innych systemów jak ABS, VDC, hamulców. Żeby to się zdarzyło odchyłka musi być bardzo duża albo w ogóle sygnału brak.
  14. Najlepiej będzie podłączyć od kompa i sczytać błędy z układu klimy. Problemy mogą być m.in. z: - presostatem/czujnikiem ciśnienia, - jeśli masz zwykłą sprężarkę ze stałym przepływem czynnika to sprzęgło magnetyczne może się zawieszać, - jeśli sprężarka jest ze zmiennym przepływem czynnika to zawór przy sprężarce.
  15. Panowie na prace tempomatu ma kilka czynników wpływ. Bez analizy błędów nie ma co szukać. Tempomat wyłącza się gdy auto traci przyczepność a także gdy z układów powiązanych dochodzą niepokojące sygnały, np: - za duże różnice w prędkości obracania się kół - sprawdzić online w INPA - stary płyn hamulcowy/czujnik ciśnienia.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.