Panowie proszę nie powielać tych mitów o słabej jakości opon bo są produkowane w Rosji... Czy ktoś z Was osobiście doświadczył, poczuł różnice na oponie made in Russia w porównaniu do tej ze skandynawii? Pracuje w branży oponiarsko/ felgowej i wg mnie i nie tylko ta teoria wzięła się z tego, że mamy raczej napięte relacje z rosyjskimi sąsiadami. Nokian ma na terenie ROsji swoją najnowocześniejszą fabrykę i uważam, że żaden szanujący się producent nie dopuści do sytuacji kiedy produkty są "kategoryzowane" ze względu na miejsce produkcji - wszędzie jest wyśrubowana kontrola jakości oraz procedury, technologia. W gamie Nokiana najpopularniejsze są dwa modele zimówek pod klasyczne osobówki, Nokian WR D4 (opona kierunkowa - bardzo dobrze radzi sobie na śniegu) oraz WR A4 (bieżnik asymetryczny - lepiej sprawdza się przy szybkich przelotach i na zakrętach w terenie gdzie są niskie opady śniegu lub sprawnie odśnieżają :wink: ) Wracając do tematu to faktycznie lepiej odpuścić Dębice Frigo (są dobre na śniegu, ale jazda i przyczepność na mokrym asfalcie jest słaba). Polecam skupić się na średniej półce opon jak nie chcesz (lub nie możesz) inwestować w Michelina lub Conti. Są opony tańsze, co nie oznacza że mniej bezpieczne - bardzo ciekawe opony ma japoński Falken(mają też ROFa), Hankook czy Firestone