Skocz do zawartości

belkone

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW e90 LCI 320d '08 177KM
  • Lokalizacja
    Kraków / Radomsko

Osiągnięcia belkone

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Piękne dzięki! :) @cursor mam pytanie, czy w wyświetlaniu daty nie jest zamieniona kolejność dzień z miesiącem? np. przy produkcji pojazdu, czy np. "Stan danych EKC: 09.06.2020". Wygląda jakby format daty był: miesiąc.dzień.rok
  2. Dokładnie tak, przy ustawieniu na 0.7 chwilowo po odpaleniu ISTA wskazuje 15%, po czym po chwili schodzi do 0% i tego już się trzyma niezmiennie :) Co do wrażeń -0.4, 0, 0.7, trudno mi jednoznacznie powiedzieć, bo chwilowo borykam się z ogólnym problemem mocy w mojej E90 :P
  3. Hej, chciałbym zapytać czy ktoś wie do czego służy moduł oznaczony numerem 4: https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PN31-EUR-07_2007_E90N_BMW_320d&diagId=61_2335#61357233914 ISTA/P widzi go jako SECUR1, natomiast po odłączeniu zgłasza błąd: "S0175 - Komunikacja niemożliwa z: Dodatkowy sterownik/zarządzanie dwoma akumulatorami" Czy to właśnie ten sterownik, czy po prostu do tego sterownika (po odłączeniu) nie może się połączyć bo znajduje się on w obwodzie 'za' tym elementem? Z góry dzięki za pomoc!
  4. Rozumiem, że mówisz o CIC vs CIC-High tak? Generatory widziałem, ale raczej do aktualizacji map, czy są też takie do 'aktywacji' nawigacji? :> Myślałem również o NBT, jak i o Androidzie nawet bo są takie pasujące idealnie w miejsce starego ekranu od E90 (tym załatwiłbym też sprawę od razu zestawu głośnomówiącego jak i streamingu via usb/bt), ale trochę boje się jak to będzie działać, może jest na forum ktoś kto to posiada? Jakieś opinie?:> Odnośnie NBT, z tego co się orientowałem to koszt w stosunku do CIC powinien być nawet podobny, bo tam nie muszę już dokładać Combox, sam 'zestaw' NBT jest tańszy nawet niż CIC, dochodzi emulator + ramka/ekran z CCC/CIC Professinal (bo ja mam Business i w to nie wejdzie) + chyba panel klimatronika? bo mam jeszcze wersję z REST. Na koniec pozostaje kwestia zakodowania tego wszystkiego:) Kwestia tego, czy robić czy nie robić to samemu wynika tylko i wyłącznie z tego, że jest to mój pierwszy kontakt z tą marką, nie znam wszystkich zależności np. czy potrzeba szukać CICów z konkretnymi wersjami oprogramowania, bo gdzieś też czytałem że na jednych wersjach da się zrobić skrypty aktywacyjne a na innych jest gorzej, do tego nie bawiłem się jeszcze w kodowanie BMW. Z drugiej strony natomiast, elektronika/programowanie (ogółem) mi nie straszne, tak samo jak rozbebeszenie auta by zamontować to samemu - chciałbym po prostu uniknąć sytuacji, że nakupię części sam, a później będę się z tym bujał bo się okaże, że czegoś nie wiedziałem za wczasu i dałem ciała:)
  5. Witam wszystkich! Szukam w okolicy Krakowa (ewentualnie Radomska, woj. łódzkie) osoby/firmy, która wykona retrofit z CCC na CIC. Pacjent to E90 320d LCI '08 Posiadam: -CCC Business z kontrolerem iDrive od CIC (M-ASK? wersja przejściowa) z wyjściem AUX w podłokietniku (bez USB). Chciałbym wymienić na CIC wraz z: -menu polskie -aktualne mapy -aktualna wersja oprogramowania CIC -usb w schowku -usb w podłokietniku (tylko jeśli ma zastosowanie przy samym CIC bez combox'a?) Prosiłbym o przesłanie ofert wraz z informacjami: -w jaki sposób będzie aktywowana nawigacja? FSC/emulator/inaczej? -czy będę mógł samodzielnie aktualizować oprogramowanie CICa? -czy będę mógł kodować CICa np. za pomocą Carly (czy będzie zgodność z VINem auta?) -czy będę mógł samodzielnie aktualizować mapy kodami FSC/inaczej czy będę 'przywiązany' do osoby robiącej retrofit (ze względu na zastosowany 'sposób aktywacji')? Docelowo (nie musi być od razu przy retroficie, ale również poproszę o oferty) chciałbym doposażyć się również w Combox lub inną opcję (proszę o propozycję): zależałoby mi na streamowaniu muzyki przez BT oraz dołożeniu zestawu głośnomówiącego (najlepiej również przez BT). Jeśli jest coś co mogę zrobić sam i ewentualnie tylko zlecić np. kodowanie (lub możemy to zrobić zdalnie) to również proszę o informacje :)
  6. Dzięki również za miłe spotkanie! Teraz przynajmniej 'wiem, że nic nie wiem' :P Na żywo Twoje auto prezentuje się jeszcze lepiej niż na fotkach, oby tak dalej!! :) A ja, pod koniec lipca, postaram się ruszyć z moją galerią :) Pozdrawiam!
  7. Okej, dzięki za informacje - LEDy zamówione (https://www.amazon.de/SUNPIE-LED-Marker-Engelsaugen-halo-Fabbe/dp/B017U06MRM/ref=redir_mobile_desktop?_encoding=UTF8&dpID=61woXN8YDsL&dpPl=1&psc=1&refRID=SWEFPXCQZNCTECGNXZB7&ref_=pd_aw_sim_sbs_263_1) mam nadzieję, że to będą te same :P EDIT: Ok, te LEDy nie są takie same, dzięki matig92 za czujność! Zamówienie anulowane i zamawiam te z ali :) Za kilka dni sprawdzę :) Co do przeróbki to fajne, ale chyba boję się ewentualnego rozszczelnienia :<
  8. hej hej :) i gratulacje :) Hej ;) ja osobiście mam adapter carly i polecam, ale droga sprawa. Jest także jego odmiana na iOSa ale znów $$ (u mnie w podpisie jest kod zniżkowy jak coś ale 10 mniej to i tak dużo zostaje). Na Twoim miejscu kupiłbym któryś z polecanych przez autora adapterów do bTool'a na androida na kablach USB nie znam się, ale wiem, że lepiej wiecej zapłacić i kupić coś dobrego i porządnego niż przyoszczędzić na początku i kiedyś sobie pluć w brodę. Carly, już zamówione, więc zobaczę co oferuje a następnie zdecyduję czy szukać dalej kabelka USB czy nie;) ja mam te co napisałem Ci u Mateusza w wątku, natomiast dziś ktoś pytał na FB na grupie "BMW E90/E91/E92/E93 -giełda części/auta porady ! " i różne ludzie polecali ... Co do LEDów - dzięki za pomoc, już wiem co i jak, tylko muszę się jeszcze zdecydować na któreś :) moja poprzednia była takim modelem przejściowym ... ;) w Krakowie jest kilka osób które to ogarnie spokojnie, ale nie wiem czy i nie lepszym, i nie tańszym przede wszystkim byłby wybór opcji typu ekranu Androida co prawda 4gb to troche mało, ale myślę, że funkcjonalność i użyteczność o wiele wyższa niż w przypadku iDrive CCC czy CIC, na poziomie NBT, ale to tylko moja wersja i koncepcja ;) jeszcze raz gratki i szerokości ! O iDrive jeszcze pomyślę i przede wszystkim rozeznam się w ofertach :) Dzięki, pozdrawiam! :)
  9. Ok! Poczekam jeszcze na odpowiedź od matig92 i coś na pewno wybiorę, dzięki wielkie Panowie!
  10. Oo, poszukam na olxie, dzięki za info :) A gdybyś znalazł jakąś opcję z Carly to też poproszę o informacje. Czy mogę prosić o zdjęcia (dzień/noc) jak wyglądają LEDy jakie masz u siebie zamontowane? Są widoczne i nadają się jako DRL? :)
  11. Dzięki! :) A nie masz może zdjęcia jak prezentują te Osram'y u znajomego?:> Chciałbym porównać i zobaczyć co by mi lepiej odpowiadało ;) O i widzę po blachach, że kolega z okolic Krakowa - czy znajdę tu kogoś kto zakoduje mi wyłączenie świecenia tyłu przy DRLach? Najlepiej jakby się dało tak, że przy ustawieniu świateł na AUTO jak się włączają xenony to fajnie jakby też się zapalał z powrotem tył)? :)
  12. Hej, świetnie wygląda! Mogę podpytać jakie i skąd masz LED Markery? Święcą na tyle jasno w dzień, że mogą robić normalnie za DRL? Chciałbym wrzucić do siebie (bixenon, e90 LCI) zamiast zwykłych żółtych :) Pozdrawiam!
  13. Witam wszystkich! Na początku chciałem się przywitać :) Kilka dni temu stałem się posiadaczem swojego pierwszego BMW, model 320d, generacja E90 LCI z końca 2008 roku (ale silnik już z oznaczeniem C;) Jako, iż jest to moje pierwsze BMW to oprócz niesamowitego zachwytu, mam kilka pytań, chciałbym też prosić o poradę ponieważ od dłuższego czasu przeglądam forum ale zależy mi aby uzyskać możliwie najbardziej precyzyjne informacje dotyczące konkretnie mojego modelu, jako że nie posiadam większej wiedzy w temacie BMW nie chciałbym niczego pomieszać. Chciałbym sprawić sobie interfejs diagnostyczny, taki który umożliwi mi kodowanie w przyszłości - na początek chciałbym wyłączyć świecenie tylnich lamp przy światłach dziennych - posiadam bixenony i mam włącząne DRLe w iDrive. Znalazłem też wątek: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=227384 mam jednak pytanie, czy po zakodowaniu zgodnie z informacjami tam zawartymi, podczas ustawienia świateł na automat w dzień będzie świecił sam przód, a wieczorem gdy zapalają się xenony zapali się również tył? Prosiłbym też o poradę, jaki interfejs kupić na dzień dzisiejszy (lub który używacie i się najlepiej sprawdza). Chciałbym posiadać dwa interfejsy, jeden na BT aby leżał w aucie i umożliwiał mi odczyt/kasowanie błędów w trasie (mam telefon z iOS, ale jak to będzie jakaś bariera to mogę sobie sprawić coś z Androidem tylko na potrzeby tego interfejsu), oraz drugi klasyczny połączany do komputera po USB którym mógłbym również kodować. Kolejną sprawą jest oczywiście moje zainteresowanie włożeniem LEDów do ringów. Naczytałem się wiele na ten temat i im więcej przeczytałem tym bardziej mieszane mam uczucia. Poleci ktoś co najlepiej kupić? Czy ktoś posiada te markery? http://www.ultraleds.pl/513,najmocniejsze-zarowki-h8-led-do-ringow-bmw-2-x-6000-lm-xhp-50.html Wyczytałem, że XHP50 są polecane przez forumowiczów, nie wiem czy konkretnie te czy inne się czymś różnią, prosiłbym o link jeśli powinny być inne (te i tak nie są aktualnie dostępne w sprzedaży). Mijałem już wiele E90/1/2 LCI w pięknymi LEDowymi ringami więc na pewno da się to zrobić (a najlepiej bez błądzenia i wpędzania się w koszty próbując setki rozwiązań jakie są na rynku;) Następnym etapem będzie wymiana iDrive Business na Professional - tutaj wydaje mi się że mam model przejściowy (gdzieś już na forum trafiłem taki przypadek) - mam kontroler od CIC a ekran/jednostkę bazową od CCC (albo oprogramowanie z CCC). Zanim dokonam wymiany, da się to jakoś zaktualizować? Czy podczas zamiany, muszę wymieniać wszystko czy wystarczy sam ekran/jednostka ? Pewnie wtedy też będę chciał wrzucić jakiś combobox/usb/bt itp. - bo niestety tego u mnie brak. Z góry dziękuję za pomoc, mam nadzieję ze napisałem w dobrym miejscu:)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.