Skocz do zawartości

FiIv

Zarejestrowani
  • Postów

    41
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39 530i

Osiągnięcia FiIv

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. FiIv

    E39 523i wymiana oleju

    jeśli pozwolicie to podepne się pod temat. moja u poprzedniego własciciela jezdziła na 5w50 millersa. Ostatnio zmieniałem olej więc wlałem podobny 5w50 valvoline VR1 racing. Pytanie czy lepiej go zmienić na 5w40 przy nastepnej wymianie? jakie sa przeciwsskazania do używania 5w50 w tym silniku? (elementy się szybciej zużywają, gorsze smarowanie czy jak)? silnik to m54b30 żre tego oleju (5w50) jakieś 700-800ml na prawie 10 tyś km
  2. Pamiętaj że nie ma czegoś takiego jak okazje, szczególnie gdzies tam bokiem na facebookowych grupach nikt nie sprzedaje dobrego fajnego auta za bezcen, szczególnie że e39 v8 wiele osób chce mieć. Zazwyczaj warte uwagi przedlifty to koszt powyżej 20-25 tyś zł. za 9 tyś to można wychaczyć w miarę zdatną do jazdy przedliftową 520i - 523i a nie v8 :) odpowiedz sobie na pytanie: dlaczego ktoś miałby sprzedawac sprawną v8 za 9 tyś skoro mógłby dostać za nią 25 tyś? :)
  3. Niby drogo ale w tą cenę wszedł jeszcze "filtr paliwa z regulatorem cisnienia" (ponoć nie był zmieniany od nowości i zalecali go zmienić) za 200 i filtr kabinowy, Sam olej na fakturce widze 320, filtr 29 zł no i te filtry co wyżej. Trudno określić ile mi za robotę wzieli bo jeszcze cały szereg innych dupereli robiłem i całościowo mi 5 stówek policzyli
  4. No to przeplacileś tak z dobre 2x Wymianka oleju ze wszystkimi filtrami kosztowała mnie coś pod 700 na oleju valvoline a chyba z 850 jak chciałem pierwotnie na millersie Podejrzany warsztat, zatrzymaj rachunek i fakture na wszelki wypadek, ja po takich cyrkach balbym się czy w ogóle cokolwiek wymienili :/ (jak już kręcić wałki to na całego a takie rzeczy się zdarzają)
  5. FiIv

    Małopolskie

    @Avalar wydają się być OK ale szału nie ma. okazało się ze mam zapieczone śruby w tylniej osi i nie poradzili sobie z tym, ustawili tylko zbieżność na przedniej osi (niestety skasowali jak za wszystko). Powiedzieli że auto bedzie mniej ściągać no i faktycznie coś tam to dało Szumnie stwierdzili też iż mam lekki luz w maglu. pózniej potwierdzałem to u mechaników gdzie szlifowali mi piasty a potem w MJ serwis i mówili że magiel jest w porzadku i nei czują zadnych luzów (ja też żadnych nie czuję podczas jazdy) przez to że miałem zapieczone te śruby i nie mogli ustawić w pełni zbieżności trudno powiedzieć czy zrobiliby to dobrze :> Potrzebne dalsze testy
  6. nie no bez przesady 25k + 5k na serwis to wg mnie spokojnie wystarczający budzet na dobre 530i w m paku. Przeciez nie jest to 540i czy coś zeby sobie liczyć po 35 koła :) Ale jeśli szukasz z manualem m-paka 530i to trzeba podchdozić ostrożnie nawet do egzemplarzy za wyższa cenę. Tak jak koledzy wspomnieli takie auto ma sporą szansę na bycie upalanym. Przede wszystkim uzbrój się w cierpliwość i wiele kubłów zimej wody ;d W tej cenie poczatkowo wszystkie auta wyglądają wręcz bajecznie (przynajmniej na zdjęciach) a rzeczywistość pózniej bywa nie taka piękna. Czesto handlarze sprzedają odpicowane trupy ze swietnym wyposażeniem i fajną wersją silnikową za cenę kosmiczną licząc ze ktos napalony na jakis piękny egzemplarz się na to złapie. W takim budżecie zdecydowanie nie wahaj się poprosić bimmer checka o pomoc, moze albo Ci wyszukać auto albo pojechać sprawdzić wskazane przez Ciebie. To chyba najlepszy sposób na zweryfikowanie czy warto auto brać. (ma też szanse się zwrócić bo pewnie wynajdzie jakieś mankamenty na które mozna pózniej bardzo głośno ponarzekać podczas negocjacji ;d) ps. jak m-pak się pdooba to warto dołożyć. Ostatnio u mnei na parkingu pojawia się piękna 530i w sedanie i m-paku i jednak kurcze trochę żałuje że nie spróbowałem poszukac czegoś w m-pakiecie ;d robi sporą różnicę
  7. Wiesz, mimo że instalacja gazowa pracuje w porzadku i jest sprawna to wciąż może być jej wina. sprawność elementów a dobre strojenie to dwie rózne rzeczy. np. mi ostatnio stoił instalacje struna z lpg forum. mimo że zna się na tym swietnie, nie zakłada instalacji i nie serwisuje. pracuje w warsztacie tuningowym :) polecam poszukac po okolicy dobrego speca który zajmie się wystrojeniem instalacji podczas jazdy, koszt nieduży, wręcz smieszny a problem ma szanse zniknąć wystrojenie jest wazne bo jeśli jest złe to może to doprowadzić do wypalenia gniazd zaworowych i remontu głowicy. może nie za tydzień czy dwa ale za rok, dwa, trzy.... jesli check nie wywala przy benzynie to ewidentnie jest coś nie tak albo z instalacją albo ze składem mieszanki |inną sprawą jest to z czego jest złożona instalacja. Struna z lpg forum powiedział od razu że jeśli elementy (szczególnei wtryski) są budżetowe to prawdopodobnie nie uda się tego wyregulować i trzeba się modlić zeby gniazd nie wypaliło zbyt szybko :D w końcu po coś ten Check jest, coś się nie podoba bawarce w składzie spalin i informuje nas zeby coś z tym zrobić a nie olewac i kasowac co kilka dni błąd :)
  8. na początku wyklucz najprostszą rzecz: regulacja gazu miałem to samo (też m54b30 tylko że e39), zazwyczaj po 100km w trasie wyskakiwały mi sondy i check. pojechałem podregulować gaz, okazało się ze mapa się troche rozjechała i powyżej 3,5tys obrotów instalacja podawała za dużą dawkę paliwa. regulacje koniecznie wykonuj w warunkach "drogowych" czyli jedziesz na autostrade z gościem od regulacji podpiętym okmpem na siedzeniu pasażera :)
  9. FiIv

    regeneracja reflektorów

    no tak, wygląda to jak oczywista reklama. ale ja mogę coś więcej powiedziec o auto gamma. Robiłem nie wiem może z półtora miesiąca temu u nich lampy poliftowe xenon. pełna regenracja włącznie z odbłyśnikiem i polerką soczewek, polerka kloszy z aplikacją filtra i wymiana sparciałych dekli (przez które podobno dostawały się smieci osadzające na soczewce) plus demontaż, montaż i regulacja wysokości. łącznie zapłaciłem ponad 800, bez wymiany dekli liczyliby chyba ~700 z tego co pamiętam. no nie moge powiedzieć złego słowa, Pan ogólnie bardzo miły, jak zobaczyłem swiatła po regenerce, wyglądały jak nowe z salonu. wrażenie bardzo dobre, Jeszcze lepiej było na pierwszej "trasie" w nocy. szczęke zbierałem z podłogi, no nie ma zadnego porównania do świateł sprzed regeneracji (myślę ze największy wpływ na to miały regulatory) teraz jazda w nocy to przyjemność. Specjalnie przed regeneracją pytałem się jakie regulatory zakładają, Pan powiedział że czarne bo białe to badziew także tu byłem pozytywnie zaskoczony że gość od razu wie ocb. po robocie Pan kazał nie myć świateł przez 24h (na myjce ciśnieniowej a juz na pewno nie szczotka) w celu utrwalenia warstwy UV mineło półtora miesiąca i jak narazie nic nie paruje, nic nie matowieje i świeci dalej supert. także póki co jestem zadowolony Z auto gammy zobaczymy co przyniesie przyszłość :) a i za lampy na twardym kleju +50zł (chyba nawet od lampy tego nie pamiętam do końca)) moje na szczęście sa miękkie :) a co do czasu oczekiwania: na poczatku powiedzieli że auto będzie gotowe tego samego dnia w którym je zostawiłem, jednakże coś tam nei wyszło za dużo roboty itp. itd. i ostatecznie było do odbioru dzień pózniej także tu też jak dla mnie super jak podskocze na stacje i umyje swiatła to zrobie fotki i wrzuce, chociaż nawet nie umyte prezentują się bardzo ładnie :) edit: obiecane zdjęcia,
  10. możesz kasować Cichy, bo przecież rzeczowa dyskusja ze mną nie ma sensu tak wiec nie będę jej kontynuował :) ale cieszę się że choć w jednej rzeczy się zgadzamy madseason: a wracając do postu który zaczał tą całą burzę tutaj: xkamil, jak widzisz opinie moga być skrajne i co jednemu się podoba może nie mieć znaczenia dla kogoś innego. najlepiej nie zakładaj w ciemno i nie bierz opinii innych osób za jedyną sluszną, tylko umów się na obejrzenie kazdej z wersji i sam oceń która Ci najbardziej odpowiada i czy np. warto do którejś doplacić czy nie :)
  11. A ja miałem 520i, 530iA i mam teraz 525iA, i nie wyobrażam sobie takiego pier****nia. Bo jakbym miał 540i, albo M5 i Twoje podejście to pewnie bym Cię wyśmiał. A prawda jest taka, że najlepiej wspominam 520i, bo mimo, że nie rozpędzał się jakoś kosmicznie szybko i przy 215km/h zamykał obrotomież, to i tak szczęśliwie zjeździłem nim całą Polskę i pół europy, nie byłem pierwszy spod świateł i na autobanie nie królowałem, ale jeździłem w ciszy i komforcie, a to dla mnie najważniejsze. a kto tu mówi o rozpędzaniu się spod swiateł, kto tu mówi o królowaniu na autobanie? szkoda samochodu na takie wygłupy. Natomiast ten komfort, który daje 530i jest taki że wystarczy mi na zwykłej dk, czy autodstradzie leciutko wcisnać pedłą gazu, nieznacznnie podnosząc obroty i auto przyjemnie rozpędza się o te 20km/h wyżej (np przy wyjezdzie z zabudowanego). nie musze męczyć silnika do 4-5 tys obrotów jak w poprzednich autach żeby rozpędzić się ze 120 do 140. dziękii temu nie zajmuje na siłę lewego pasa bo potem rozpędzanie się zajmie mi wicznosć, zjeżdżam na prawy i nie mam problemu z tym żeby zwolnić na moment i puścić szybciej jadące auta. dla mnie który wcześniej jezdził autami w okolicach 100KM jest to mega komfort i wygoda, spokojnie lekko przyspieszając o te 10-20km/h przy +/-3k obrotów i ciszy i dlatego za nic w świecie nie zamieniłbym go np. na 520. ale oczywiście Ty wiesz, lepiej. 530i słuzy tylko do wystrzeliwania spod swiateł i zapierdalania 250 najlepiej w terenie zabudowanym :) I tu również się mylisz, bo nie ma ABSOLUNIE żadnego znaczenia od kogo kupujesz, liczy się tylko i wyłącznie stan faktyczny samochodu. A jeśli nie czujesz różnicy między samochodem który ma najechane (oryginalne) 150 000, a 350 000 to nie wiem gdzie masz oczy i uszy. (tym bardziej że tu piszesz jedno a za chwilę walisz nowy temat o drutowanej podsufitce przez poprzedniego właściciela). I przede wszystkim skupiłbym się szukając tylko i wyłącznie na furach nie rejestrowanych w PL, bo tutaj 90% to druciarstwo i wszystko robione po taniości - z mojego doświadczenia w poszukiwaniach i użytkowaniu e39 przez ostatnie chyba już z 7 lat. to że mam inne zdanie nie znaczy, że się mylę ale tak samo nie oznacza, że mam monopol na rację. Skoro przebieg jest tak ważny, to dobra. Damy Ci 2 bawarki: 1 upalana regularnie do odcinki na parkingu pod lidlem, jeżdżona w mieście przez króla szos który zawsze musi być pierwszy spod swiateł ale z super przebiegiem dajmy na to 200tys czy nawet ori 150. 2 bawarka niech ma 350-400, jeżdżona spokojnie po autostradach bez szaleństw, i jako że to auto które jest potrzebne do pracy, dobrze serwisowana. I powiadasz że zapewne ta z 200k na liczniku będzie 100x lepsza niż ta druga? widzisz teraz dlaczego handlarze tak notorycznie cofają te głupie liczniki :) i moim zdaniem tak samo ogromne ma znaczenie od kogo kupujesz. w przypadku aut z de nie masz pojęcia kto siedział za kierownicą, nic nie wiesz o tej osobie. w Polsce juz można sobie jakiś pogląd wyrobić na podstawie rozmowy z włascicielem. Tak samo jak chcesz się dopytać o auto. ktoś kto o nie dbał będzie wiedział o nim wszystko, oczywiście prawdą jest że większość włascicieli bawarek w polsce to ludzi z przykładu powyżej nr.1 ale nie wszyscy. z kilku aut zrezygnowałem jeszcze zanim zacząłem je sprawdzać bo właściciel był wg mnie "podejrzany" natomaist w aucie z de nie wiesz nic o nim prócz tego że jest ładnie odpicowane przez handlarza i frazesami typu: "igła panie" nic nie stuka nic nie puka, niemiec płakał jak sprzedawał. warto też pamiętac że handlarz chce zarobić... ile?, jak najwięcej... a co do mojej podsufitki.. druciarstwo czy nie, to się okaże jak zostanie zdjęta. takze nie ma co ferować wyroków z góry, nie omieszkam pózniej wrzucić info jak strasznie podrutowana była
  12. nie podejmę, prawdopodobnie jeszcze bym to bardziej popsuł Dzięki za odpowiedz, ogólnie wydawało mi się że 200zł to może być sporo gdyz wszędzie widze opinie "proscizna" "banalna robota" itp. itd., ale jeśli faktycznie zdjęcie tego i ewentualna naprawa troche będzie trwała to wtedy to 200 to nie jest duży koszt ;) własnie nie miałem pojęcia ile "trwac" może taka operacja,, dzięki :>
  13. ja mam 530i (touring, nie wiem jak to wygląda przy sedanie) i osobiście nie wyobrażam sobie tego auta z silnikiem mniejszym niz 2,8i lub 3.0d pojechac jako tako pojedzie ale jeśl iw podobnej cenie (różnica nie wiem może 3k? )można mieć mocniejszy silnik zapewniający znacznie większy komfort to imo nie warto brać słabszych wersji. szczególnie jesli masz do dyspozycji około 20k na zakup, za tą cenę juz spokojnie można coś dobrego urwać z mocniejszymi jednostkami (np.530i), pamiętaj że cenę zazwyczaj można też często solidnie negocjowac ;> osobiście nie wybierąłbym się po żadną e39 bez świetnego specjalisty, który będzie w stanie dobrze ocenić stan auta, i czekałbym na oferte sprawnej technicznie 530i (przebieg nei ma tu znaczenia wg mnie :) ) omijałbym także wszelkie allegrowe komisy sprzedające auta z DE (za wyjątkiem sprawdzonych i pewnych ) cena jak na 520i dość wysoka, natomiast jak na ogól e39 tak po środku, 530i bywaja wystawione nawet i za 20-25k,
  14. mam pytanko: w moim aucie (bez szyberdachu) podsufitka byłą zmieniana ze zwykłej na mpakietowa. poprzedni własciciel robił to sam ze znajomym, koniec końców ogólnie wydaj sie ze podsufitka się telepie, szczególnie z tyłu. wiem że demontaż i montaż to nie jest jakaś trudna sprawa, ale skoro poprzedniemu właścicielowi to słabo wyszło to myslałem zeby zrzucili to i spojrzeli na to i założyli z powrotem "dobrze" w serwisie Ile może kosztowac taka usługa? ile realnie jest pracy przy zdjęciu i założeniu podsufitki? mechanik specjalizujący się w bmw póki co zawołał mi 200zł za taką robotę + ewentualne części jak będzie trzeba coś naprawić zeby się nie telepała czytając o tym że nie jest to trudne, cena wydaje mi się dość spora , ile w praktyce z tym roboty jest i czy ta cena jest adekwatna do ilości pracy jaką trzeba włożyć? ps. Temat przenosze z działu blacharstwo,lakiernictwo,wygląd. Tam nikt nic nie odpisał, chciałbym poszukać szczęścia tutaj :)
  15. FiIv

    Marker do ringów

    dzięki wielkie za zdjęcia :) musze przyznac że w porównaniu do moich ori, świeca rewelacyjnie, znacznie jasniej w dzień. moje ori nawet w pochmurny dzień praktycznie są kompletnie niewidoczne. a jak z oprawkami? czytałem gdzies ze te wielowatowe żarówki wytapiają plastiki w tych obudowach, gdyz za dużo ciepła produkują ale efekt jest niezły.. może się tez na nie skusze
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.