Skocz do zawartości

bubaluki

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O bubaluki

  • Urodziny 05.11.1988

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW X3, 2004 231KM, xDrive
  • Lokalizacja
    Łódź

Osiągnięcia bubaluki

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam, wymieniłem ostatnio w silniku olej. Po przejechaniu około 100 km zacząłem mieć problemy z podwyższonymi obrotami. Jeśli gdzieś przystaje, zrzucę bieg, na neutral czy na drive +hamulec to obroty mam o jakieś 80-100 większe niż normalnie. Normalnie przed problemem miałem po uruchomieniu silnika obrony na poziomie 1000. Po rozgrzaniu spadały mi do 900. Teraz mam przy uruchomieniu obroty na poziomie 1100 po czym po 3-4 sek spadają do 1000. Po rozgrzaniu silnika trzymają się na około 970-980 obrotów. Zauważyłem że jeśli ustawie temperaturę powietrza w aucie na zimny/neutral to obroty mi spadają do 900, jak tylko zmienię na ogrzewanie to obroty mi wchodzą na 970-980. Zmiana obrotów następuje po 5-7 sek od przestawienia temperatury. Czy ma ktoś z Was pomysł co to może być? Auto: E83 3.0i automat xDrive 2004, m54b30
  2. Aktualizacja: Zaprowadziłem do innego mechanika, uszczelka pod głowicą dobra, nie była wymieniona tylko układ chłodzenia uszczelniony :) Strzelnie to wina drążków, po wymianie przestało strzelać. Olej cieknie z przodu, spod obudowy rozrządu. Powiedział żeby nie wymieniać, jak się nie leje to nie ma sensu bo za dużo roboty xd
  3. Strzela ewidentnie z lewej strony gdzieś przy kole. Na razie jeżdżę tak, strzelanie trochę ustało na zasadzie że mniej strzela :) Co do uszczelki to i tak będę musiał wymienić bo mam uszczelkę pod głowicą do zrobienia, więc przy okazji:) Wiecie czy da się wymienić w M54B30 uszczelka bez wyjmowania całego silnika? Czy raczej i tak trzeba cały wyjąc? Jaki to może być koszt?
  4. Bylem u diagnosty, pukalo i powiedzial ze nie widzi nic i ze zawieszenie sztywne i najprawdopodobniej to poduszka kolumny. Dzis wymienilem poduszke :) Nadal stuka :(
  5. Wymieniłem sworzeń wahacza i nadal pukało ;/ Wymieniłem Łącznik stabilizatora i nadal puka, tylko przy skręcie. Przy nierównościach pukanie ustało :) Jest plus :) Jeśli się wyrobię podjadę dziś/jutro na stację diagnostyczną zobaczymy co powiedzą. Na allegro znalazłem półoś GSP, nie kojarzę tej marki a cena jest w miarę przystępna. Korzystał ktoś kiedyś ? Co do olej, obudowę mam zdjęta i nie kapie nic pod spodem. Poszukam, dzięki za rade!
  6. Cześć, pisze ponieważ mam dwa problemy z autem i chciałem się Was poradzić. Podczas skręcenia autem niezależnie czy w lewo czy w prawo słychać strzelanie przy czym nie jest to strzelanie kilkukrotne jak gdyby przegub był walnięty tylko takie pojedyncze czasami dwa razy strzeli w krótkich odstępach czasu 1-2sek. Taki sam dźwięk pojawia się gdy jadę wolno po nierównościach i wtedy słychać ten sam dźwięk. Byłem u mechanika i powiedział że wahacz wzdłużny może być uszkodzony. Chciałem podpytać czy przy zużyciu wahacza może faktycznie pojawić się taki dźwięk. Druga sprawa to przy zakupie auta koleś mówił że wymieniał uszczelkę pokrywy zaworów i dał mi niby zużytą uszczelkę. Wszystko było OK, po czym 3-4 miesiące później zacząłem czuć zapach spalonego oleju podczas jazdy z wywietrzników pojechałem do mechanika i mówi że uszczelka jest walnięta dlatego śmierdzi, więc kazałem wymienić i z tego co mi powiedział to niby ta poprzednia wymiana nie miała miejsca(tak przynajmniej twierdził nie wiem jak było faktycznie) i wymienił mi ją na nową. Po czym teraz po 8 miesiącach od tamtej wymiany znów zapach spalania oleju wrócił. Nie wiem gdzie jest problem, może ktoś miał coś podobnego?
  7. Najlepiej wymienić obie w przypadku takiego stukania czy można tylko jedną?
  8. Mam podobny problem jak wyłączam nawiew stukanie znika :) Ustawiam na 1 i więcej stukanie wraca ;/ Najlepsze że czasami stuka a czasami nie.
  9. Piszczenie wróciło: nagrałem dźwięk poniżej linki do filmików na youtube: Kierownica: Koła: Jak myślicie co może powodować ten dźwięk?
  10. Piszczenie ustało, pojeździłem trochę po mieście i nic.... Ale niepokój mnie to że podjechałem dziś na myjnie i jak zacząłem myć felgi to buchła para, tak się felgi nagrzały. Do tej pory nawet jak zrobiłem 200KM(tryb mieszany) i podjechałem na myjnie takiego efektu nie było. Nie wiem czy to ma ze sobą jakiś związek ;/
  11. Piszczy tylko przy skręcaniu, niezależnie w którą stronę skręcam, dźwięk wychodzi jakby ze środka kierownicy, a potem z przy skręcaniu w lewo jakby przy lewym kole a przy skręcaniu w prawo przy prawym. Jak jadę prosto nie piszczy. Dziś jak dojechałem do pracy nie nie było piszczenia choć jechałem z 40 min. Jak dźwięk wróci spróbuje jeszcze czy wciśniecie sprzęgła/hamowanie coś zmieni. Jak mi się uda spróbuje nagrać dźwięk i wrzucę.
  12. bubaluki

    Piszcząca kierownica

    Cześć, przy skręcaniu w e83 zaczęła mi piszczeć kierownica. Dzieje się to stopniowo po uruchomieniu auta jest OK, 20 min jeżdżenia po mieście nagle z kierownicy pojawia się dźwięk jakby coś się o siebie ocierało najpierw cicho a potem ten dźwięk słychać nawet na zewnątrz przy skręcaniu. Myślałem że może płyn gdzieś zaczął uciekać od wspomagania ale jest on na prawidłowym poziomie. Czy ktoś może się spotkał z czymś takim? Albo wie co to może być?
  13. Miedzy 130-150 mam taki przeskok i nie wiedziałem czy to bieg czy coś innego teraz wiem że to coś innego. Stąd też pytane czy jest 5 czy 6. To moje pierwsze auto w automacie, i już chyba nie wrócę do manual :)
  14. Są skrzynie ZF i GM. Pogrzebałem po necie i wyszło mi że 5 GM. Poniżej z czego to wywnioskowałem. Na stronie(http://www.bmw-z1.com) po VIN dostałem takie informacje: Additional Information for Vehicle code PA91 Production FROM : 2003/02/01 TO : 2006/07/31 Engine M54 Engine Oil 6.20 Liter Transmission Automatic Transmission Model A5S 390R (Tlumaczenie znalazłem na forum) wrzucam. A - automatic transmission (S - standard) 5 - liczba biegów S - Top Gear Overdrive (najwyższy bieg jest nadbiegiem, alternatywą jest D - Top Gear Direct Drive - najwyższy bieg jest bezpośrednim przełożeniem) 360 - wartość max momentu przenoszonego przez skrzynię, R - kod producenta (R - GM Powertrain - Hydramatic; Z - ZF)
  15. Cześć, posiadam BMW E83 3.0i xDrive 170KW(231KM), czy jest jakiś sposób aby znaleźć informacje ilu biegową skrzynie biegów posiadam? Wiem że przy tej wersji występują skrzynie 5 i 6 biegowe. Przy prędkości 190 km/h obroty miałem na poziomie 3800-3900. Wygląda mi to na 6 ale sam nie wiem :( Czy wiecie jak to inaczej sprawdzić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.