jaro4444
Zarejestrowani-
Postów
9 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
e61 530XD 231KM
Osiągnięcia jaro4444
Debiutant (2/14)
0
Reputacja
-
Modyfikacje hamulców w e61 X-drive
jaro4444 odpowiedział(a) na jaro4444 temat w Modyfikacje mechaniczne
Zdjęcia u mnie działają bez problemu. Pisałem wyraźnie, że mam felgi od e90 ET34 8x17". Tył wiem co masz na myśli. Niestety w X jest inna piasta jak w ośce. Nie ma też tarcz większych jak 320 mm do X. Dlatego na razie tył został taki jaki jest w serii. -
Swap hamulców z f10 550i do bmw e60 545
jaro4444 odpowiedział(a) na bartek210290 temat w Układ hamulcowy
Zacisk przod 374x36 od f10 podejedzie. Tylko musisz dać do tego tarczę od E60 M5. -
Modyfikacje hamulców w e61 X-drive
jaro4444 odpowiedział(a) na jaro4444 temat w Modyfikacje mechaniczne
No dobra wiem, że co nie ma znaczka "M" nie podnieca :lol: ale ja poszukuje "złotego środka". Mocnych hamulców, stosunkowo małych kół, w miarę tanich tarcz i klocków w przyszłości. Porównanie zacisków E60/61/63 60/30/348(starszy) i F10 60/36/348 (nowszy), oraz klocków od zacisku do tarcz 324/30 i 348/30 (te mniejsze) w stosunku do 348/36 (Galfery, większe). Jak widać z zewnątrz zacisk od F10 jest bardziej pościnany, tak by mógł wejść w oryginalną felgę 17x8 ET30 od F10, przy mniejszej odległości pomiędzy zewnętrzną płaszczyzną tarczy, a płaszczyzną przylegania koła, niż ma to miejsce w E60 (w F10 ta odległość jest o 11 mm mniejsza - wysokość tarczy E60- 77 mm, F10 -66 mm). Wielkość klocka w tym zacisku od F10 jest identyczna jak w dwutłoczkowym zacisku E60 535d. Pomiary rozstawu otworów w jarzmie i odległości od płaszczyzny przylegania jarzma do zwrotnicy - wewnętrzna płaszczyzna tarczy, pozwala z 99% stwierdzić, że zacisk od F10 pasuje do tylnonapędowych E60/E61/E63. W sobotę sprawdzę jak pasuje do XD. Zabawy ciąg dalszy: Zacisk od F10 nr 34 11 6 786 817 / 34 11 6 786 818 z jarzmem (oznaczenie kompletu 60/36/348), zamontowany na zwrotnicy od E61 XD. Felga BMW 8x17 ET (IS) 34. Chwilowo jeszcze tarcza 324x30, ale zacisk rozepchnięty tak by weszły nowe klocki i tacza 36. Jak widać jest ciasno, ale tak ma być. Ciężarki klejone nie ocierają, jak da się drugą warstwę to już obciera, czyli jest idealne 3,5-4 mm luzu. Zacisk od F10 na tarczy 324 mm od E60. Widać jakie są jeszcze luzy z zacisku na tarcze, oraz jak idealnie pasuje do dzwonu tarczy: Dla porównania oryginalny zacisk XD - 60/30/X (324 mm): Jutro to "maleństwo" wielkości pizzy rodzinnej ląduje w aucie. Producent - Hella Pagid, nr BMW 34 11 6 779 467, 34 11 6 766 871, Hella - Pagid 8DD 355 119-331. Tarcza nitowana (hybrydowa) więc nie powinna się wichrować od naprężeń. Roboty ciąg dalszy: Od wczoraj przejechane 500 km w trasie i stwierdzę krótko - warto było się bawić w zmiany!!! :twisted: :mrgreen: Auto teraz hamuje a nie spowalnia. Największe różnice czuć nie przy ostrych hamowaniach, a dohamowaniach - auto natychmiast zwalnia, a nie leci do przodu jak klocek. :twisted: Następny etap to będzie tył od E60 535D tarcza 345x24 i zacisk na tłoczku 46 mm. :mrgreen: Dla fanów mocnych doznań i posiadaczy felg min 18" - tarcza od E60 M5 374X36 + zaciski od F10 550i nr 34 11 6 786 817 i 34 11 6 786 818 i oczy wypadają z orbit :) -
Czy ktoś z Kolegów robił wzmocnienie seryjnych hebli z E61 XD? O ile tył to prosta sprawa - zacisk + jarzmo 46/24 od 535D (o ile wejdzie w felgę 17" z ET od XD) i jest po sprawie, to przód rozpatruje dwie wersje: 1. Zacisk i jarzmo od 550i (60/30/348) + tarcza 348x30 (można zastosować hybrydową z dzwonem nitowanym) - zyskuje większą tarczę, ale w miarę cienką jak na tak ciężkie auto. Koszt w sumie śmieszny bo para ładnych zacisków z jarzmami to ok. 250 zł, a tarcza 20-30 zł droższa od 324. Tylko czy wejdzie w felgi 17" od XD i czy jarzma pasują do zwrotnic XD? 2. Druga opcja to tarcze 348x36 nitowane od E60 + zaciski od F10 60/36/348 - tarcza gruba i większa, klocek jak w E60 535D, zacisk od tyłu mniejszy jak ten z E60 535d, bo na jednym tłoczku. Na oko jarzmo o zacisk od F10 powinien podejść do zwrotnicy od E60 XD i dobrze współpracować z tarczą od E60. Czy ktoś przećwiczył podobne warianty w praktyce? Ciekawa lektura: https://www.drive2.ru/l/455963899699659896/
-
Oznaczenie z tyłu 42/20, 46/24 oznacza, że zacisk ma tłoczek 42 lub 46 mm, a tarcza grubość nominalną odpowiedniu 20 lub 24 mm. Z przodu oznaczenia 60/30/342 - oznacza np tłoczek 60mm, tarcze grubości 30 mm średnicy 324 mm. Na zdjęciu przedstawiony jest zacisk mogący obsługiwać tarcze średnicy 345-370 mm (w zależności od jarzma), grubości 24 mm, posiadający tłoczek o średnicy 44 mm.
-
Cena jest ustalana indywidualnie po rozebraniu szyberdachu i sprawdzeniu ile części trzeba wymienić. Nie wymienia wszystkiego na pałę całymi kompletami tylko to co jest konieczne. Tel. 664 782 162 https://www.olx.pl/oferta/naprawa-szyberdach-panorama-panoramiczny-dach-bmw-e61-x5-x3-e91-CID619-IDgh1Jx.html
-
Wątek jest w tematyce X3, ale moja historia jest chyba typowa dla wielu posiadaczy BMW - zakupiłem niedawno E61 z panoramą i oczywiście dla tego modelu, szyberdach był uszkodzony. Tylna część rolety na stałe zacięta w tylnym położeniu nad bagażnikiem, mała szyba nie działa, duża tylko się trochę uchylała. Mam naprawdę dobre pojęcie o mechanice, ale jak obejrzałem te wszystkie pokruszone prowadnice, popękane linki i tym podobne klimaty to mi przeszła ochota na naprawę szyberdachu. Ktoś już próbował naprawić wcześniej panoramę i poległ na tym temacie, pogarszając jeszcze stan tragedii... Szukałem długo kogoś, kto się tym zajmie dobrze i w rozsądnej cenie. Dzwoniłem do słynnego gościa z Warszawy, po chwili rozmowy zostałem potraktowany jak kretyn i usłyszałem, że nie ma czasu na dywagacje ze mną, a poza tym to szyberdachów się nie smaruje. :shock: Ponadto najbliższy wolny termin to za 7 tygodni, a zrobiło się ciepło i słońce dziecku w głowę świeciło przez brak tylnej rolety. Poszukałem więc dalej i ostatecznie udałem się z Warszawy do Lubania (tak taki kawał drogi) - znajdziecie ogłoszenie tego warsztatu, np. na OLX "naprawa szyberdachów BMW". Wrażenie - gość pracuje w przydomowym garażu, amatorsko - sam posiada E61 i na niej się uczył, ale każdą czynność wykonuje perfekcyjnie, z pasją i naprawdę wie co robi. Czysto, schludnie, ostrożnie. Naprawił mój szyber, powymieniał wszystkie prowadnice i linki, odłączył tylną, małą szybę i teraz tylko przednia jeździ - zmniejsza to obciążenie na linkach, tak jest w nowych modelach BMW. Pokasował błędy, znalazł błędnie przełożone piny w kostce przełącznika. Oczyścił i sprawdził też oczywiście odpływy. Słowem - profeska. Na naprawę mam dwa lata gwarancji (na to zrobił) i całość została sensownie wycenione cenowo. Gdyby ktoś miał wątpliwości co do tego wykonawcy, to polecam go w 200% :cool2: :cool2: :cool2: Nie mam wątpliwości, że warto było przejechać się prawie 600 km w jedną stronę. Wiem, że na forum raczej poszukuje się porad jak naprawić coś samemu. Też miałem taką ochotę, ale jak obejrzałem jakie mam zrobione spustoszenia w napędzie, przez nieudaną poprzednią naprawę, to się poddałem i oddałem to komuś, kto się na tym zna. Wybór drogi należy do każdego osobiście, można się uczyć czegoś na własnych doświadczeniach. Ja nie miałem na to niestety czasu.
-
Odgrzeje trochę temat. Zakupiłem niedawno E61 z panoramą i oczywiście dla tego modelu, szyberdach był uszkodzony. Tylna część rolety na stałe zacięta w tylnym położeniu nad bagażnikiem, mała szyba nie działa, duża tylko się trochę uchylała. Mam naprawdę dobre pojęcie o mechanice, ale jak obejrzałem te wszystkie pokruszone prowadnice, popękane linki i tym podobne klimaty to mi przeszła ochota na naprawę szyberdachu. Ktoś już próbował naprawić wcześniej panoramę i poległ na tym temacie, pogarszając jeszcze stan tragedii... Szukałem długo kogoś, kto się tym zajmie dobrze i w rozsądnej cenie. Dzwoniłem do słynnego gościa z Warszawy, po chwili rozmowy zostałem potraktowany jak kretyn i usłyszałem, że nie ma czasu na dywagacje ze mną, a poza tym to szyberdachów się nie smaruje. :shock: Ponadto najbliższy wolny termin to za 7 tygodni, a zrobiło się ciepło i słońce dziecku w głowę świeciło przez brak tylnej rolety. Poszukałem więc dalej i ostatecznie udałem się z Warszawy do Lubania (tak taki kawał drogi) - znajdziecie ogłoszenie tego warsztatu, np. na OLX "naprawa szyberdachów BMW". Wrażenie - gość pracuje w przydomowym garażu, amatorsko, ale każdą czynność wykonuje perfekcyjnie, z pasją i naprawdę wie co robi. Czysto, schludnie, ostrożnie. Naprawił mój szyber, powymieniał wszystkie prowadnice i linki, odłączył tylną, małą szybę i teraz tylko przednia jeździ - zmniejsza to obciążenie na linkach, tak jest w nowych modelach BMW. Pokasował błędy, znalazł błędnie przełożone piny w kostce przełącznika. Oczyścił i sprawdził też oczywiście odpływy. Słowem - profeska. Na naprawę mam dwa lata gwarancji (na to zrobił) i całość została sensownie wycenione cenowo. Gdyby ktoś miał wątpliwości co do tego wykonawcy, to polecam go w 200% :cool2: :cool2: :cool2: Nie mam wątpliwości, że warto było przejechać się prawie 600 km w jedną stronę.
-
Jestem nowy. Witam na forum!
jaro4444 odpowiedział(a) na AdminOld temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Witam wszystkich. Od pewnego czasu jestem posiadaczem E61. Trochę z przymusu, trochę z sentymentu. Do tej pory odrobaczam parcha po poprzednich właścicielach i powoli zaczyna ono sprawiać radość z jazdy, zamiast przypominać druciarski wrak.