Skocz do zawartości

jaro4444

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e61 530XD 231KM

Osiągnięcia jaro4444

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Zdjęcia u mnie działają bez problemu. Pisałem wyraźnie, że mam felgi od e90 ET34 8x17". Tył wiem co masz na myśli. Niestety w X jest inna piasta jak w ośce. Nie ma też tarcz większych jak 320 mm do X. Dlatego na razie tył został taki jaki jest w serii.
  2. Zacisk przod 374x36 od f10 podejedzie. Tylko musisz dać do tego tarczę od E60 M5.
  3. No dobra wiem, że co nie ma znaczka "M" nie podnieca :lol: ale ja poszukuje "złotego środka". Mocnych hamulców, stosunkowo małych kół, w miarę tanich tarcz i klocków w przyszłości. Porównanie zacisków E60/61/63 60/30/348(starszy) i F10 60/36/348 (nowszy), oraz klocków od zacisku do tarcz 324/30 i 348/30 (te mniejsze) w stosunku do 348/36 (Galfery, większe). Jak widać z zewnątrz zacisk od F10 jest bardziej pościnany, tak by mógł wejść w oryginalną felgę 17x8 ET30 od F10, przy mniejszej odległości pomiędzy zewnętrzną płaszczyzną tarczy, a płaszczyzną przylegania koła, niż ma to miejsce w E60 (w F10 ta odległość jest o 11 mm mniejsza - wysokość tarczy E60- 77 mm, F10 -66 mm). Wielkość klocka w tym zacisku od F10 jest identyczna jak w dwutłoczkowym zacisku E60 535d. Pomiary rozstawu otworów w jarzmie i odległości od płaszczyzny przylegania jarzma do zwrotnicy - wewnętrzna płaszczyzna tarczy, pozwala z 99% stwierdzić, że zacisk od F10 pasuje do tylnonapędowych E60/E61/E63. W sobotę sprawdzę jak pasuje do XD. Zabawy ciąg dalszy: Zacisk od F10 nr 34 11 6 786 817 / 34 11 6 786 818 z jarzmem (oznaczenie kompletu 60/36/348), zamontowany na zwrotnicy od E61 XD. Felga BMW 8x17 ET (IS) 34. Chwilowo jeszcze tarcza 324x30, ale zacisk rozepchnięty tak by weszły nowe klocki i tacza 36. Jak widać jest ciasno, ale tak ma być. Ciężarki klejone nie ocierają, jak da się drugą warstwę to już obciera, czyli jest idealne 3,5-4 mm luzu. Zacisk od F10 na tarczy 324 mm od E60. Widać jakie są jeszcze luzy z zacisku na tarcze, oraz jak idealnie pasuje do dzwonu tarczy: Dla porównania oryginalny zacisk XD - 60/30/X (324 mm): Jutro to "maleństwo" wielkości pizzy rodzinnej ląduje w aucie. Producent - Hella Pagid, nr BMW 34 11 6 779 467, 34 11 6 766 871, Hella - Pagid 8DD 355 119-331. Tarcza nitowana (hybrydowa) więc nie powinna się wichrować od naprężeń. Roboty ciąg dalszy: Od wczoraj przejechane 500 km w trasie i stwierdzę krótko - warto było się bawić w zmiany!!! :twisted: :mrgreen: Auto teraz hamuje a nie spowalnia. Największe różnice czuć nie przy ostrych hamowaniach, a dohamowaniach - auto natychmiast zwalnia, a nie leci do przodu jak klocek. :twisted: Następny etap to będzie tył od E60 535D tarcza 345x24 i zacisk na tłoczku 46 mm. :mrgreen: Dla fanów mocnych doznań i posiadaczy felg min 18" - tarcza od E60 M5 374X36 + zaciski od F10 550i nr 34 11 6 786 817 i 34 11 6 786 818 i oczy wypadają z orbit :)
  4. Czy ktoś z Kolegów robił wzmocnienie seryjnych hebli z E61 XD? O ile tył to prosta sprawa - zacisk + jarzmo 46/24 od 535D (o ile wejdzie w felgę 17" z ET od XD) i jest po sprawie, to przód rozpatruje dwie wersje: 1. Zacisk i jarzmo od 550i (60/30/348) + tarcza 348x30 (można zastosować hybrydową z dzwonem nitowanym) - zyskuje większą tarczę, ale w miarę cienką jak na tak ciężkie auto. Koszt w sumie śmieszny bo para ładnych zacisków z jarzmami to ok. 250 zł, a tarcza 20-30 zł droższa od 324. Tylko czy wejdzie w felgi 17" od XD i czy jarzma pasują do zwrotnic XD? 2. Druga opcja to tarcze 348x36 nitowane od E60 + zaciski od F10 60/36/348 - tarcza gruba i większa, klocek jak w E60 535D, zacisk od tyłu mniejszy jak ten z E60 535d, bo na jednym tłoczku. Na oko jarzmo o zacisk od F10 powinien podejść do zwrotnicy od E60 XD i dobrze współpracować z tarczą od E60. Czy ktoś przećwiczył podobne warianty w praktyce? Ciekawa lektura: https://www.drive2.ru/l/455963899699659896/
  5. Oznaczenie z tyłu 42/20, 46/24 oznacza, że zacisk ma tłoczek 42 lub 46 mm, a tarcza grubość nominalną odpowiedniu 20 lub 24 mm. Z przodu oznaczenia 60/30/342 - oznacza np tłoczek 60mm, tarcze grubości 30 mm średnicy 324 mm. Na zdjęciu przedstawiony jest zacisk mogący obsługiwać tarcze średnicy 345-370 mm (w zależności od jarzma), grubości 24 mm, posiadający tłoczek o średnicy 44 mm.
  6. Cena jest ustalana indywidualnie po rozebraniu szyberdachu i sprawdzeniu ile części trzeba wymienić. Nie wymienia wszystkiego na pałę całymi kompletami tylko to co jest konieczne. Tel. 664 782 162 https://www.olx.pl/oferta/naprawa-szyberdach-panorama-panoramiczny-dach-bmw-e61-x5-x3-e91-CID619-IDgh1Jx.html
  7. Wątek jest w tematyce X3, ale moja historia jest chyba typowa dla wielu posiadaczy BMW - zakupiłem niedawno E61 z panoramą i oczywiście dla tego modelu, szyberdach był uszkodzony. Tylna część rolety na stałe zacięta w tylnym położeniu nad bagażnikiem, mała szyba nie działa, duża tylko się trochę uchylała. Mam naprawdę dobre pojęcie o mechanice, ale jak obejrzałem te wszystkie pokruszone prowadnice, popękane linki i tym podobne klimaty to mi przeszła ochota na naprawę szyberdachu. Ktoś już próbował naprawić wcześniej panoramę i poległ na tym temacie, pogarszając jeszcze stan tragedii... Szukałem długo kogoś, kto się tym zajmie dobrze i w rozsądnej cenie. Dzwoniłem do słynnego gościa z Warszawy, po chwili rozmowy zostałem potraktowany jak kretyn i usłyszałem, że nie ma czasu na dywagacje ze mną, a poza tym to szyberdachów się nie smaruje. :shock: Ponadto najbliższy wolny termin to za 7 tygodni, a zrobiło się ciepło i słońce dziecku w głowę świeciło przez brak tylnej rolety. Poszukałem więc dalej i ostatecznie udałem się z Warszawy do Lubania (tak taki kawał drogi) - znajdziecie ogłoszenie tego warsztatu, np. na OLX "naprawa szyberdachów BMW". Wrażenie - gość pracuje w przydomowym garażu, amatorsko - sam posiada E61 i na niej się uczył, ale każdą czynność wykonuje perfekcyjnie, z pasją i naprawdę wie co robi. Czysto, schludnie, ostrożnie. Naprawił mój szyber, powymieniał wszystkie prowadnice i linki, odłączył tylną, małą szybę i teraz tylko przednia jeździ - zmniejsza to obciążenie na linkach, tak jest w nowych modelach BMW. Pokasował błędy, znalazł błędnie przełożone piny w kostce przełącznika. Oczyścił i sprawdził też oczywiście odpływy. Słowem - profeska. Na naprawę mam dwa lata gwarancji (na to zrobił) i całość została sensownie wycenione cenowo. Gdyby ktoś miał wątpliwości co do tego wykonawcy, to polecam go w 200% :cool2: :cool2: :cool2: Nie mam wątpliwości, że warto było przejechać się prawie 600 km w jedną stronę. Wiem, że na forum raczej poszukuje się porad jak naprawić coś samemu. Też miałem taką ochotę, ale jak obejrzałem jakie mam zrobione spustoszenia w napędzie, przez nieudaną poprzednią naprawę, to się poddałem i oddałem to komuś, kto się na tym zna. Wybór drogi należy do każdego osobiście, można się uczyć czegoś na własnych doświadczeniach. Ja nie miałem na to niestety czasu.
  8. Odgrzeje trochę temat. Zakupiłem niedawno E61 z panoramą i oczywiście dla tego modelu, szyberdach był uszkodzony. Tylna część rolety na stałe zacięta w tylnym położeniu nad bagażnikiem, mała szyba nie działa, duża tylko się trochę uchylała. Mam naprawdę dobre pojęcie o mechanice, ale jak obejrzałem te wszystkie pokruszone prowadnice, popękane linki i tym podobne klimaty to mi przeszła ochota na naprawę szyberdachu. Ktoś już próbował naprawić wcześniej panoramę i poległ na tym temacie, pogarszając jeszcze stan tragedii... Szukałem długo kogoś, kto się tym zajmie dobrze i w rozsądnej cenie. Dzwoniłem do słynnego gościa z Warszawy, po chwili rozmowy zostałem potraktowany jak kretyn i usłyszałem, że nie ma czasu na dywagacje ze mną, a poza tym to szyberdachów się nie smaruje. :shock: Ponadto najbliższy wolny termin to za 7 tygodni, a zrobiło się ciepło i słońce dziecku w głowę świeciło przez brak tylnej rolety. Poszukałem więc dalej i ostatecznie udałem się z Warszawy do Lubania (tak taki kawał drogi) - znajdziecie ogłoszenie tego warsztatu, np. na OLX "naprawa szyberdachów BMW". Wrażenie - gość pracuje w przydomowym garażu, amatorsko, ale każdą czynność wykonuje perfekcyjnie, z pasją i naprawdę wie co robi. Czysto, schludnie, ostrożnie. Naprawił mój szyber, powymieniał wszystkie prowadnice i linki, odłączył tylną, małą szybę i teraz tylko przednia jeździ - zmniejsza to obciążenie na linkach, tak jest w nowych modelach BMW. Pokasował błędy, znalazł błędnie przełożone piny w kostce przełącznika. Oczyścił i sprawdził też oczywiście odpływy. Słowem - profeska. Na naprawę mam dwa lata gwarancji (na to zrobił) i całość została sensownie wycenione cenowo. Gdyby ktoś miał wątpliwości co do tego wykonawcy, to polecam go w 200% :cool2: :cool2: :cool2: Nie mam wątpliwości, że warto było przejechać się prawie 600 km w jedną stronę.
  9. Witam wszystkich. Od pewnego czasu jestem posiadaczem E61. Trochę z przymusu, trochę z sentymentu. Do tej pory odrobaczam parcha po poprzednich właścicielach i powoli zaczyna ono sprawiać radość z jazdy, zamiast przypominać druciarski wrak.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.