Skocz do zawartości

rzeszowbmwe46323

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46

Osiągnięcia rzeszowbmwe46323

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Problem rozwiązany. Pomogła wymiana modułu LCM. Po wymianie na inną używkę i zaprogramowanie (vin, przebieg) - ani razu nie wyświetlił się błąd żarówek z tyłu który powodował zaświecenie wszystkich świateł stopu. Zarówno po krótkiej jak i przy dłużej jeździe. Dzięki za pomoc!
  2. Dzięki za odpowiedź. Sprawdziłem wtyczki w światłach tylnych - nie widzę problemu, są ok. Zrobiłem jeszcze taki test, że odpiąłem całkowicie listwę oświetlenia. Skutkowało to tym, że wyświetlił się błąd tylnych świateł (czyli taki jak wywala po 40min jazdy różnie) i znów po dłuższej jeździe zauważyłem, że z tyłu czasem zapalają się wszystkie światła stop. Czyli to na pewno nie blenda tablicy oświetleniowej. Wydaje mi się, że może gdzieś masa nie styka po nagrzaniu samochodu i stąd te problemy. Tylko jak teraz to sprawdzić? Od czego zacząć? Gdzie w ogóle są końcówki styków masy? Jeśli nie przy światłach to gdzie z drugiej strony? Chyba, że to faktycznie czujnik stopu, ale dziwne bo na początku jazdy jest wszystko ok.
  3. Witam, Mam taki problem, że po dłużej jeździe wywala błąd tylnych świateł (są widoczne obie żarówki tylne na czerwono na desce rozdzielczej). Teoretycznie oznacza to, że oświetlenie tablicy rejestracyjnej - ale tablica świeci się cała. Co gorsze - wyświetlają się wtedy wszystkie światła stopu pomimo, iż nie naciskam stop. Dodatkowo zauważyłem, że wtedy gdy ten problem występuje to czasem światła stop nie reagują od razu (choć błędu nie ma - jechałem w nocy więc widziałem w lusterku czy się świeci stop na szybie). Najdziwniejsze jest to, że błąd z tymi światłami występuje najczęściej przy skręcaniu, choć nie jest to reguła. Myślałem, że może to czujnik stopu, ale problem nie występuje gdy auto stało kilka godzin i przejadę nim kilka kilometrów. Wtedy i stop działa szybko i nie ma żadnego problemu. Problem się pojawia po około 40min jazdy. W Inpie błędów od modułu świateł nie ma żadnego, w silniku: 45 multi funktion steering wheel supervision interface Choć tempomat działa (był dokładany z 2 lata temu), w liczniku: 191 KOMBI46-EEPROM, coding incorrect/incomplete Choć ten błąd już był od dawien dawna gdy problemu ze światłami nie było. Ogólnie problemy zaczęły się od tego, że nie miałem podświetlenia tablicy rejestracyjnej (błąd dwóch żarówek z tyłu) i czasami nie działało otwieranie klapy z przycisku (z pilota działało zawsze). Sprawdziłem - faktycznie lampki do wymiany. Przy wymianie okazało się, że nie ma masy (nowe nie świeciły i przycisk od klapy czasem się zacinał a wtedy nie działał w ogóle). Z racji, że nie udało się znaleźć jakieś schowanej śrubki co by miała masę to po odklejeniu podbitki klapy wziąłem jakiś inny kabel z masą i podłączyłem się do niego. Po tym zabiegu oświetlenie wróciło, przycisk do klapy działa zawsze i ogólnie oświetlenie działa prawidłowo (nie było problemów). Dopiero po jakimś czasie się okazało, że przy dłużej jeździe wywala ten błąd tylnych świateł (choć podświetlenie się świeci prawidłowo). Co może być? Sprawdziłem wiązkę w gumie łączącej bagażnik z autem, wygląda na całą, nie widać że kable są poprzecierane. Jedynie co zauważyłem to światła od podświetlenia tablicy (te co wymieniłem) przy dotknięciu jest gorąca ramka, ale to chyba normalne. Zastanawiałem się czy nie wymienić całej listwy (blendy), ale nowa org kosztuje koło 455zł a używka to wiadomo.. Jeszcze myślę, że może moduł świateł bo z pół roku temu miałem problem, że zawieszał się kierunkowskaz na desce (tj. np. wcisnąłem kierunkowskaz a na desce się nie wyświetlał, albo już nie był wciśnięty a na desce sobie migał) ale wtedy pomogło wyjęcie modułu, popsikanie go sprejem do elektryki, włożenie ponownie i od tego momentu kierunkowskaz działa ok (choć te piny przy module świateł miały już kolor taki zielonkawy/niebieski). Najgorsze, że błędów w inpie nie ma żadnych, choć na liczniku wyświetla się błąd (który znika), ale powinien chyba pamiętać. BMW E46 323i 2.5 benzyna, 99r, manual.
  4. Co znaczy klima zapchana? Tak jak pisałem byłem na dobiciu, sprawdzeniu szczelności itd i nic nie wykryło. Bezpiecznik raczej też nie, bo zdarzyło się może z 2 razy, że przez chwile leciało zimne powietrze i czułem z kratek że to leci od klimy a nie od wentylatora. A teraz głównie jest tak, że na ustawieniu 3 kresek zimnych na panelu leci zimne, a jak włączę klime to tak jakby ... cieplejsze. Zastanawiam się czy to nie elektrozawór, może miał ktoś podobnie i jest w 100% pewny, że to to? Wiem, że powinienem najpierw sprawdzić go, ale póki co szukam podobnych tematów bo z czasem nie za bardzo :)
  5. Linki poprawiłem. Tak, wentylator działa - sprawdzałem i w każdym zakresie. Ale klimatyzacja nadal nie. Czy może to być wina elektrozaworu?
  6. Witam, Mam problem z klimatyzacją w E46 323i 99r benzyna. Byłem na sprawdzeniu klimatyzacji - dobili około 100g, niby wszystko sprawdzone, a jednak klimatyzacja nie działa. Na postoju gdy włączę przyciskiem - widać, że się załącza bo obroty wzrastają, jednak nie wieje chłodnym powietrzem. Nawiew ustawiony na 16 stopni, bawiłem się też tymi kropeczkami (czytałem, że ustawienie czerwonych powoduje nie mieszanie się ciepłego powietrza z zewnątrz) i widzę, że gdy włączę klimę to zaczyna dmuchać, ale nie zimnym (takim z klimy). CZASEM się zdarzyło (może z 2 razy) że podczas jazdy powiało chłodnym, ale to nie jest to co powinno być. W tamtym roku mechanik wymieniał elektrozawór, pasek od klimy itd - może być ten elektrozawór? Co może być przyczyną? Błędów na kompie brak. Przesyłam screeny z IPNY: https://ibb.co/c1CHnF8 https://ibb.co/vZ8XmR3 https://ibb.co/6HwtzFy https://ibb.co/V9qnXq7 https://ibb.co/6Fc9Pr9 https://ibb.co/HtgmpbW https://ibb.co/GVVMB04
  7. Problem rozwiązany. Przyczyna - kabelek od przekaźnika do sterownika silnika najwidoczniej nie był dociśnięty (czyli ten pin 10). Dzisiaj jeszcze raz otworzyłem te wiązki, posprawdzałem, niby wszystko było OK, założyłem ponownie i ... działa :) Pewnie gdybym nie dodawał multifunkcji i nie otwierał wiązki od sterownika silnika to by się ten kabelek nie zruszył. Temat można zamknąć.
  8. Dokładnie tak jak na filmiku: Filmik jest mój. Na pedał gazu nie reaguje. Przy 1 odpaleniu po dłuższym postoju widzę, że chodzi o 1 sekundę dłużej, ale i tak gaśnie. Dzisiaj posłuchał auta szwagier i wygląda to tak, że po włączeniu zapłonu - pompa paliwa pracuje cały czas (czy tak powinno być? nie powinno być tak, że ona dobija do ciśnienia i się wyłącza?) i po odpaleniu auta - od razu się wyłącza, po czym jak już auto zgaśnie to znów się załącza. Co to oznacza? Czy to objaw padniętej pompy? Z jednej strony jakby w ogóle nie działała to bym za 1 razem nie odpalał. Tak jak pisze - NIGDY nie miałem żadnych problemów z autem i z pompą paliwa itd. Dopiero zmiana tej kierownicy + odpięcie akumulatora. Tak się zastanawiałem jeszcze, że może odpiął się przewód od tego sygnału pompy paliwa. Sprawdziłem na schemacie: https://www.ms4x.net/index.php?title=Siemens_MS43_Pinout i to jest przewód nr 13 a od multifunkcji 27. Tylko pytanie czy wtedy błąd nie byłby stały? No i wtedy raczej w ogóle by się nie załączyła pompa paliwa. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
  9. Błąd sprawdzam po tym jak auto zgaśnie i ciągle wywala mi: 69 avtivate Relay Fuel pump Błąd nie pojawia się po przekręceniu kluczyka, tylko po odpaleniu i jak auto zgaśnie, na pewno nie samo na zapłonie. Odnośnie słyszenia załączenia się przekaźnika - nie sprawdzałem tego, rozumiem, że mam słuchać tam gdzie jest przekaźnik a nie jak pompa pracuje z tyłu auta? Gdzieś słyszałem, że pompa dopiero załącza się po odpaleniu, a nie na zapłonie. Najdziwniejsze jest to, że auto pali od strzała! Czyli pompa wydaje mi się, że działa. Oczywiście jak odpalę go i zgaśnie z 2-3 razy to wtedy jak odpalam - kręci się sam rozrusznik, już nie załączy się. Co do zmostkowania tych pinów - szczerze powiedziawszy już nie mam siły rozbierać tego schowka itd. Skoro kupiłem nowy przekaźnik to raczej wykluczam już jego.. Sterownik silnika raczej nie jest uszkodzony, no bo przecież wtedy by było więcej błędów i auto by nie odpalało, tak? Próbowałem dziś przerwać ten kabel od wiązki multifunkcji do sterownika silnika (pin 27, bo ja mam kostkę 40 pinową). Nie pomogło. Czyli to raczej nie multifunkcja, zresztą sprawdziłem w INPIĘ i poprawnie widzę wciskane klawisze z kierownicy, tak więc to działa. Zastanawiam się co się mogło stać. Jedynie co jeszcze podejrzewam to może ten immobilizer? Albo coś z tą anteną od niego? Jak to mogę sprawdzić? Niby w EWS zero błędów no i tak jak pisałem, kluczyk działa prawidłowo i widać różnię pomiędzy kluczykiem normalnym a tym z błędnym immobilazerem, więc sam już nie wiem :/ Odnośnie: "Mogę tylko dodać, że za stałe załączenie przekaźnika po odpaleniu decyduje sygnał obrotów, więc może tu jest jakiś trop." - obroty widzę na wyświetlaczu, więc pytanie co by mogło być innego winowajcą?
  10. Dzięki. Dzisiaj kupiłem nowy przekaźnik - oryginał BMW, wymieniłem (chodzi mi o ten za schowkiem pasażera) - ale nic się nie zmieniło. Błąd taki sam! Sprawdziłem bezpiecznik (nr 54) - OK. Sprawdziłem te bezpieczniki co kolega chri$ napisał - wszystkie są OK. Sprawdziłem EWS - zero błędów. Odpiąłem akumulator na godzinę, nic się nie zmieniło (poza zapomnieniem godziny). Na próbę podpiąłem kluczyk bez imobilaziera (mam taki, docinałem sam grot) - w ogóle nie odpala auta, tak więc raczej wykluczam imobilizer. Co jeszcze może być nie tak? Co odpowiada za zablokowanie przekaźnika pompy paliwa? Jeżeli to byłby jakiś pin w kostce ECU to ktoś wie jaki dokładnie? Zresztą raczej nie podejrzewam jego, bo gdyby pompa w ogóle nie działała to bym go nie odpalił. A tutaj pali od strzała, tylko zaraz gaśnie - tak jak na filmiku z ostatniego mojego posta.
  11. Myślałem, że immobilizer, ale w sumie jak wchodzę w moduł EWS - zero błędów. Z kluczyka centralny się otwiera i zamyka. Auto się odpala, co prawda na sekundę, ale odpala. Jak mogę sprawdzić jeszcze ten immobilizer? Poniżej filmik jak zachowuje się auto: Dziwne, że po wymianie kierownicy i resecie akumulatora nagle padł przekaźnik pompy paliwa - nigdy z nią nie miałem żadnych problemów, a przed samą operacją zmiany kierownicy przestawiałem auto i wszystko było ok! Te piny o których piszesz to mowa o sterowniku? Czyli odłączyć te kostki do niego, wstawić kabelek między nimi i sprawdzić? Edit: co do kombinacji to robiłem wszystko wg filmiku: . Oczywiście podpiąłem tą samą kierownicę, aby nie mieć problemu z 1nabojowowym airbagiem. Do sterownika silnika podpiąłem tylko 1 kabelek w 27 pin. Reszta to kierownicy, raczej nie ruszałem nic ze stacyjką. Edit2: Zamówiłem już ten przekaźnik, ale wydaje mi się, że on nie rozwiąże problemu. Na forum ktoś miał przypadek: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=323220 i napisał, że miał w sumie ten sam błąd a przyczyną był licznik... Nawet nie wiem jak mam zdiagnozować ten mój problem... Ma ktoś jakiś pomysł?
  12. Panowie pomocy. Zmieniałem dziś kierownicę ze zwykłej na multifunkcje. Oczywiscie odpiąłem akumulator. Po zrobieniu wszystkiego - niby przyciski działają, ale auto nie odpala. Tzn. odpali na sekunde/dwie i gasnie. Sprawdzilem bledy: 69 - avtivate Relay Fuel pump. Myslalem ze to moze problem z EWS, robilem synchronizacje ale nie pomoglo. Co moze byc? Auto to E46 323i 2.5 M52TU. Sprawdzłem błędy w ESW - brak, z kluczyka idzie otworzyć i zamknąć samochód.
  13. Ok, dzięki za info odnośnie poduszki, przynajmniej zostanie taka sama. Ale gdybym się zdecydował na polift (która w sumie mi się bardziej podoba, ale nie miałem w ręku) to i tak pozostaje kwestia airbaga. Dziwię się trochę, bo jest dużo filmików od ludzi, którzy zmieniali kiere przedlift na polift i nikt nie wspomina o problemie z airbag. A po forach ludzie pytają i widzę, że jednak będzie problem ze zmianą.. Pytam kogoś kto już to robił i wie jak wygląda dokładnie sprawa. Nie chcę rzeźbić w aucie, jak się nie da to trudno. Ciężko jednak znaleźć przedlift w bdb stanie :)
  14. Wiem, że było już kilka razy na forum, ale nadal nie widziałem 100% odpowiedzi. Mam auto E46 323i 99r produkcji z taką kierownicą: Docelowo chciałbym założyć taką: Przewody do multifunkcji kupiłem. Mam pytanie o poduszkę powietrzną (airbag). Czytałem, że może być problem - moja jest 1 nabojowa, a ta nowa tylko 2 nabojowa. Co to oznacza? Czy ncsem będę mógł dokodować nabój i jeździć bezpiecznie? Czy to jakieś januszostwo i nie da się zmienić kierownicy? Jak to wygląda w praktyce? Bezpieczeństwo jest najważniejsze. Czy pozostaje mi tylko dokupić taką kierownice jaką mam ale z przyciskami? Czy wtedy airbag mogę przełożyć z mojej czy ona również ma jakiś inny airbag?
  15. Może za mało czynnika? Kiedy ostatnio dobijałeś? Tak btw to klocki Ci się kończą lub czujnik klocków hamulcowych :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.