Skocz do zawartości

Chrzan

Zarejestrowani
  • Postów

    105
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F34 LCI
  • Lokalizacja
    Wrocław

Osiągnięcia Chrzan

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. sprawdz kondycje obu czujnikow cisnienia paliwa, w listwie oraz w pompie. Lubia przepuszczac olej do instalacji co skutkuje przeklamaniami wskazan, a w dalszej konsekwencji zalaniem sterownika przez paliwo.
  2. szybki update z mojeje strony. Niedawno okazalo sie, ze oba czujniki cisnienia paliwa pompuja paliwo w instalacje. Na razie, na szczescie bez konsekwencji. Moim zdaniem stan kostek w obu czujnikach należy sprawdzać sporadycznie. Czujnik ciśnienia w listwie wtryskowej (13 53 8 577 623) wymieniłem bez problemu, zagadke mam z czujnikiem przy pompie wtryskowej (13 51 8 574 787). Czy ktoś może potwierdzić numer części z katalogu Boscha? Wedle allegro to 1 462 C00 993, ale chciałbym mieć potwierdzenie z innej strony. Dodatkowo mam pytanie o wiązkę zasiającą czujnik przy pompie. Na razie, tymczasowym rozwiązaniem było usunięcie 1,5cm peszla, aby ropa nie podchodziła kapilarnie do góry. Podobne rozwiązanie stosuje Mercedes w swoich czujnikach połozenia wałka, w których dochodzi do identycznego zjawiska. Czy jest ktoś, kto zna numer fabryczny wiązki? Kompletnie nie umiem jej znaleźć na schemacie. Problem jest o tyle ciekawy, że wadliwe działanie obu czujników nie zaburzało działania silnika, poza generowaniem jednego tymczasowego błędu (26CF00).
  3. czym jest Bimmertool? Na telefonie mam Bimmercode i Bimmerlink.
  4. Czy przez Bimmercode lub Bimmerlink mozna resetowac korekty i wlaczyc adaptacje skrzyni?
  5. Niebawem oddaję auto do mechanika i zacząłem się zastanawiać czy profilaktycznie nie wymienić czujnika, którym olej potrafi podlać sterownik silnika. Jakie jest wasze zdanie? I drugie pytanie, który to czujnik, gdyż pamięć już nie ta :)
  6. Przykro mi, ale data produkcji filtra o niczym nie świadczy, jest to tylko poszlaka, a nie dowód. Musiałbyś mieć rejestr zawierający daty wymiany filtrów, numery zastosowanych filtrów oraz stosowną dokumentacją zdjęciową... Doszczegóławiając, chciałbym pozyskać informacje co najlepiej zrobić w sytuacji łuszczącej się pompy wysokiego ciśnienia, czyli: - np. warto wymienić wszystko w ASO gdyż xyz - istotnym jest, aby kupić nową pompę - można pompę regenerować w warsztatach Bosch - kluczowym jest wymiana przewodów paliwowych, gdyż xyz... Próbuję posklejać te puzzle, tak aby z jednej strony przeprowadzić tą naprawę na odpowiednim poziomie technicznym, a z drugiej strony nie płacić absurdalnej kwoty w ASO (w moich wyliczeń ASO życzy sobie 6kzł za robociznę i 32kzł (bądź 16k) za części). Na chwilę obecną propozycja wygląda następująco: - pompa: do regeneracji w puncie Bosch -> dają gwarancję - wtryski: do sprawdzenia, ewentualnie zakup używanych i ich sprawdzenie - zbiornik: czyszczenie - przewody paliwowe: czyszczenie - listwa paliwowa: wymiana na nową - filtry paliwa: dwa nowe Pytanie czy to rozsądny plan, czy czegoś w nim nie zmieniać.
  7. data wybita na filtrze o niczym nie świadczy, to mógł być leżak magazynowy. W tym przypadku jedynym dowodem będzie nagranie z serwisu, bez nagrania sprawa jest nie do udowodnienia. Poza tym, do opiłkowania pompy prędzej doprowadzi brak odpowietrzenia układu podczas wymiany, niż niewymieniony filtr. Czy nie jest aby tak, że paliwa premium mają więcej dodatków myjących co powoduje, że spadają ich wartości smarujące?
  8. nie wiem jak z tym paliwem, jeżdzę tylko na Shell V-Power diesel oraz używałem dodatków archoila....
  9. Hej, proszę o poradę. Oddałem BMW do ASO na diagnostykę usterki, auto zgasło podczas jazdy i nie chciało odpalić. Diagnoza - opiłkująca pompa paliwa, wycena na 38kzł, BMW Good Will - 22kzł. Mam dwa pytania. 1 - gdzie zlecić naprawę w okolicach Wrocławia 2 - co poszło nie tak? auto ma 110kkm, mam je od nowości, filtr paliwa zmieniany 2x częściej, zawsze w ASO. Czy w obecnej sytuacji można coś z tym zrobić? Auto jest rok po upływie gwarancji producenta i dwa miesiące po upływie gwarancji Wagas.
  10. Mam podobne rozterki. Olej zmieniałem parę dni temu. Wjechał AMSOIL 5W40 AFL + Archoil 9100. Zmieniając olej często, również parę razy w roku zastanawiam się czy nie przejść na tańszy olej np. Specol C3 spełniający LL04 + Archoil 9100 bądz 9200... w takim wypadku wymiana maks co 10-12kkm.
  11. ten silnik spokojnie sobie radzi z predkosciami do 200km/h, tylko pytanie gdzie chcesz je osiagać. W zakorkowanych Niemczech?
  12. pomaga tylko serwis i wymiana firmware.
  13. Chrzan

    F34 klocki tył

    z wymiana klockow mamy dwie mozliwosci: - mozemy poczekac, az zaswieci sie czujnik. wtedy wymieniamy klocki oraz czujnik - mozemy wymienic klocki zanim zaswieci sie czujnik, wtedy do wymiany ida tylko klocki Sprawdz wielkosc tarcz z tylu i zamow odpowidnie klocki. W czasie gwarancji mojego auta robilem dokladnie tak samo, kupowalem oemy na allegro, wymiane zlecalem w aso. To dziala.
  14. to spalanie jest nierealne. przy 140km/h na tempomacie wychodzi 5.8-6.0, przy 160km/h podchodzi po 7.0. Silnik ma zmienione napinacze w rozrzadzie, mi w ASO zasugerowano wymiane rozrzadu w okolicach 200kkm. Generalnie nie mam powaznych zastrzezen do silnika, poza tym, ze wersja 190km pali mniej :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.