Skocz do zawartości

ventillo

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Może będzie X3 F25 M-pakiet 2011

Osiągnięcia ventillo

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam Kolegów, Moje auto : X3/F25/xDrive/2.0 (N47) 186 kucy / 2011 Czy możecie podzielić się wiedzą jak w moim przypadku zdiagnozować źródło metalicznego dźwięku dochodzącego z tyłu auta podczas jazdy z prędkością ponad 40 km/h ? Chodzi mi o patent jak stwierdzić czy to łożysko/piasta koła, czy to z dyfra wychodzi czy jeszcze z innego miejsca skoro przy xDrive po podniesieniu auta na kanale nie da się rozkręcić kół do wysokich obrotów bo od razu działają ESP i inne ABS' y? Nawet po wyłączeniu ESP auto wyhamowuje koła. Po zgaszeniu silnika wchodzi P na sprzyni i kołem nie ruszysz. Auto jeździ normalnie, tylko ten dźwięk. Jego czestotliwosc rosnie proporcjonalnie do osiąganej prędkości. Pół roku temu miałem wymieniane w ASO uszczelniacze wału i osi w tylnim dyfrze. Dyfer suchy, nie wiem jak sprawdzić czy ma olej, ale w garażu sucho. Czy jest jakiś patent żeby włączyć Neutrala i zgasić silnik aby skrzynia nie wchodziła na Parking ? Będę wdzięczny za poradę jak to w garażu na kanale skutecznie osłuchać / zlokalizować. Pozdrawiam! edit: gramatyka
  2. No tak będzie :) Chociaż przyznam, że świadomość że auto miało 4 wymiany oleju od 2011 roku trochę mnie przeraża. Narazie jeździ dobrze (po rozgrzaniu hehe).
  3. Wiesz co, nie taka prosta sprawa niestety z ta chlodniczka. Poprosiłem o wydanie mi auta bez naprawionej usterki w momencie kiedy mnie skroili na 4K i potem jeszcze chcieli 12K za nowa turbine, aczkolwiek wg ich diagnozy po bledach w komputzerze oni stwierdzali ze ta chlodnica tak czy siak jest do wymiany. I co teraz? Bawic sie w rzeczoznawcow ? Kto ma na to czas ? Moj blad byl taki, ze zamiast dokladnie przeczytac to forum to pojechalem od razu do ASO. Auto ma 7 lat ale niewielki przebieg i bylo u nich kupione i serwisowane. Do teraz....
  4. Dzięki za radę. Ja jeżdżę 2 razy w tygodniu 100 km autostradą więc powinien być w miarę dobry efekt. Cały czas jestem zły na siebie, że nie zajrzałem tu wcześniej przed ASO i cały czas jestem w szoku że ASO nie postawiło takiej diagnozy.
  5. Sam sobie odpowiadam. Wyczytałem właśnie, że mam przepalić 3 baki z Liqui Moly i problem podobno przejdzie. Zatem działam. Jak objawy ustąpią to nieźle mnie serwis naciągnął. I pytanie co z tą turbiną która podobno ma luzy.....
  6. Hej! Kupiłem rok temu X3 F25 z silnikiem N47 2.0 diesel rocznik 2011. Poleasingowy po pierwszym wlascicielu. Najechane 124kkm. Caly czas serwisowany w ASO czyli oleje long life wymiany co 25 kkm itd. Pojezdzilem nim rok czasu i mam ciekawy problem, który wg serwisu wskazuje na turbo. Problem jest na zimnym silniku. Mogę jeździć bardzo delikatnie i wszystko ok. Kiedy przyspiesze dynamicznie slysze klekotanie zaworów tak jakby z silnika. Jak jeszcze mocniej wcisne gaz to silnik przerywa/szarpie ewidentnie nie ma zaplonu na cylindrach i nie ma mocy. Ale jak pojezdze te 20 minut i sie rozgrzeje silnik/turbo to objawy znikają i auto zachowuje sie ok. ASO stwierdziło że to chłodnica spalin zaworu EGR, wymienili i skasowali 4K. Problem nie zniknął, wiec stwierdzili że to turbo. Turbine na zimnym silniku lekko slychac w kabinie na postoju na biegu neutralnym. Po rozgrzaniu już jest niesłyszalna w kabinie. Stwierdzili luzy poprzeczne w turbinie. Uważają że turbina na zimno niedomaga i komputer swiruje z dawkami paliwa i stad klekotanie polaczone z szarpnieciami. Wycenili wymiane turbo na 12K wiec stwierdziłem ze to już ten moment kiedy warto pozegnac ASO i poszukac dobrego mechanika. Prosze kolegów o info czy to rzeczywiście padająca turbina może dawać takie objawy. Jaka diagnostyke byście dalej zlecili ? Znajomy ma warsztat który regeneruje turbiny, niestety mój model turbiny jest nietypowy bo jest na 24V a on ma sprzet do turbin 12V. Póki co jeżdżę autem na zimnym delikatnie, czekając aż się rozgrzeje. Jakieś pomysły ? Może dobry warsztat w Trójmieście albo okolicy ? Pozdrawiam!
  7. Cześć chłopaki. Stary fan Nissana z tej strony, który chyba przerzuci się na BMW ;) i stąd mój 1 post na forum. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x3-bmw-x3-xdrive-2-0d-zarezerwowany-ID6zGPMy.html#fac113409b W poniedziałek jadę z tym autem do ASO. Czy możecie polecić mi jakieś zagadnienia, na które mam zwrócić szczególną uwagę ? Ewentualnie zapytać diagnostę ? Czytałem narazie o problematycznym rozrządzie w tym silniku. Właścicielka miała 2-4 km do pracy więc zastanawiam się jaki wpływ miało to na filtr DPF bo podejrzewam, że często jeździł niedogrzany. Podczas jazdy nie odnotowałem żądnych problemów. Będę wdzięczny za info! Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.