Skocz do zawartości

PAWTY

Zarejestrowani
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e60

Osiągnięcia PAWTY

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Jeśli chodzi o same zegary to masz rację, ale zwróć proszę uwagę, że ja pisze również o podswietleniu wyświetlacza czyli komputerka pomiędzy zegarami na którym możemy odczytać: godzinę, średnie spalanie, zasięg (do cpn), prędkość itp.
  2. Witam, Nie mogłem nigdzie znaleźć instrukcji jak krok po kroku zmienić podświetlenie licznika więc postanowiłem napisać ją sam. Na wstępie dodam, że pierwszym moim etapem było rozebranie licznika na czynniki pierwsze i sprawdzenie jakie diody potrzebuje kupić i ten etap opiszę poniżej. 1. Odkręć 2 śrubki 2. Wyciągnij wtyczkę 3. Odkręć 4 śrubki 4. Delikatnie wciśnij wtyczkę oraz 4 zatrzaski tak aby ściągnąć plastykową obudowę 5. Ściągamy wskazówki przez pociągnięcie ich do góry. Uwaga: nie szarpać, ani nie podważać 6. 7. Odbezpieczamy czarne zatrzaski trzymające taśmy poprzez uniesienie ich do gór (nie musimy ich wyciągać, mogą zostać tak jak widać na zdjęciu) 8. Oddzielamy płytkę z układem scalanym od plastykowej białej obudowy poprzez odbezpieczenie dwóch zatrzasków Na zdjęciu pole zaznaczone "X" jest to miejsce w którym są PINY i będą nieco utrudniały rozdzielenie. Należy mocniej pociągnąć i układ elektroniczny odejdzie od białej obudowy. 9.Ściągamy wyświetlacz przez odbezpieczenie szerokiej taśmy oraz odbezpieczenie czterech białych zatrzasków 10. Ściągamy "silniczek" wskazówek poprzez wciśnięcie środka dwóch plastykowych białych kołeczków. Można to zrobić np. płaskim śrubokrętem (Przy montażu możemy je wcisnąć wykałaczką) 11. Ściągamy tasiemkę z diodami podświetlającymi zegary poprzez ściągnięcie jej z białych kołeczków 12. Tak wygląda tasiemka z diodami podświetlającymi zegary, a poniżej zdjęcie diody z bliska na której widnieje zapis "65TF" 13. Aby ściągnąć taśmę z drugiego licznika musimy rozebrać całą tarczę. Na początku przekręcamy przezroczysty plastyk zgodnie ze strzałką na rysunku, doskonale nada się do tego suwmiarka. 14. Ściągamy przezroczystą zębatkę poprzez mocne pociągnięcie do góry. Tutaj możecie się trochę namęczyć. Ja to zrobiłem przez delikatne podważanie płaskimi śrubokrętami z dwóch stron jednocześnie, należy przy tym bardzo uważać aby nie złamać zębatki, następnie ściągamy dokładnie tak samo jak poprzednią tasiemkę. 15. Gdy już mamy całość rozebraną możemy przystąpić do wymiany diód Poniżej opiszę diody: Diody nr 1 tych diód nie wymieniamy ponieważ służą one do podświetlenia komunikatów takich jak: błąd spalonej żarówki, niskie powietrze w oponach itp. --> oznaczenie 631F wymiary: 3,2 x 2,7 mm ilość: 6szt Diody nr 2 podświetlają wyświetlacz (komputerek) --> oznaczenie 6AYR wymiary: 3,2 x 2,7 mm ilość: 16szt --> odpowiednik OSRAM lub LITEON rodzaj: PLCC2 3528; 710-1800 mcd Dioda nr 3 podświetla wskazówki zegarów --> wymiary: 1,9 x 1,2 mm ilość: 4szt --> odpowiednik OSRAM lub LITEON rodzaj: 0805; 200-450 mcd Podświetlenie zegarów to diody: oznaczenie 65TF wymiary: 3,2 x 2,7 mm ilość: 8szt --> odpowiednik OSRAM lub LITEON rodzaj: PLCC2 3528; 1120-2240 mcd P.S Diody kierunkowskazów to: 5Y25 wymiary: 3,2 x 2,7 mm ilość: 2szt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.