Skocz do zawartości

Marosss16x2x

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 530xD LCI / e60 520D LCI /e91 318d LCI

Osiągnięcia Marosss16x2x

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Ani zmiana opon, ani wymiana oleju nic nie dała .. w moim przypadku
  2. Juki ja początkowo też myślałem że wyłączenie DSC OFF mi pomaga , ale jak pojeżdże więcej tak jakby auto czy skrzynia się więcej zagrzeje , to na DSC OFF też mi potrafi kopnąć jakby tylna oś dobijała ale tak jakby mniej/ rzadziej niż przy włączonej kontroli trakcji. Zobacz czy u Ciebie też czasami nie jest tak samo. Zastanawia mnie fakt czy wyłączając DSC ( gdzie zapala się również 4x4) czy wtedy napęd 4x4 jakoś się rozłącza czy to tylko wyłącza trakcje jak w każdej innej bmw. Ja również mam koła 17, opony kipeskie , gdzie z przodu prawą mam z zapasu i jest o jakieś 2mm lepszy bieżnik , zamówione mam opony więć na dniach bedę również próbował wymienić i zobaczymy czy u mnie coś to pomoże . Już sam nie wiem , robiłem już z 4 razy adaptacje , nic to za bardzo nie daje , może trochę mniej to czuć przez jakiś czas ale potem wydaje mi się że problem się znów nasila .. może źle tą adaptację robie sam już nie wiem... ;|
  3. Niestety dalej to samo, silniczek nastawczy również był zdemontowany , w środku jest wszystko ok, zebatka idealna .. posprawdzane i wyczyszczone wszystkie czujniki ABS-u , dalej ten sam objaw.
  4. 235x65x17 , z czego z tyłu mam dość mocno pochylone koła na zewnatrz , z tego co wyczytalem do wymiany tuleje wachliwe i jakies dwa wahacze :)
  5. Witam kkx5. Faktycznie wyiągnełem bezpiecznik pozaświecały się wszystkie kontrolki 4x4, kontrola, abs i hamulce ale pojeżdziłem i nie kopie już tak przy zatrzymaniu , gdy tylko włoże bezpiecznik znowu się zaczyna , więc mam szukać nowego reduktora? jakiegoś nastawnika ? czy jakaś adaptacja tego ? czy może to wina gdzieś czujników abs/kontroli trakcji ? kkx5 podpowiedz gdzie szukać :)
  6. Witam, mam problem ze skrzynią , Samochód BMW X5 E53 z 12.04r LCI Lift 3.0D 218KM Automat , Skrzynia 6HP26X, przebieg ok 330 tys.km. ,mianowicie , świeżo kupione , okazało się że skrzynia ma objaw przy zatrzymywaniu się szarpnięcia , gdy zatrzymuje sie w miejscu czuć takie kopnięcie / dobicie jakby biegu , było trochę czuć zmiany biegów, po przeczytaniu wielu wątków na forum , została ściągnieta misa, zdemontowany i rozebrany mechatronic, według opini co może pomóc wymieniłem wszystkie tłoczki na nowe ( stare 4 na 6 były mocno wygniecione), poczyszczone /przedmuchane zawory , choć były czyste , magnesy w misie bez żadnych opiłków itp. , obroty nie falują , płyta separacyjna została stara... mianowicie była cała jedynie w jednym miejscu na samym wkoło jednej śruby na rancie był odgnieciony lekko ten silikon i jak są w mechatroniku takie dwie sprezynki które dolegają do płyty separacyjnej to w tych miejscach była płyta tak jakby trochę wygnieciona. zalany olej, nowa uszczelka misy bo była pęknieta w 1 miejscu ciekło dość mocno, brakowało ok 1,5l oleju. skasowana adaptacja skrzyni , jazdy próbne zrobione, skrzynia praktycznie idealnie teraz zmienia biegi , jest bardzo duża poprawa zmiany i redukcje biegów są ledwo wyczuwalne , praca zmiany bardzo się poprawila ale kopnięcie przy zatrzymaniu dalej jest , może troche rzadziej, chyba że wyczułem jak się zatrzymywać , przy delikatnym zatrzymywaniu 1 na 5 razy dobije , przy gwaltowniejszym zatrzymaniu praktycznie co 2 zatrzymanie dobija . Co może byc jeszcze przyczyną ? Źle przeprowadzona adaptacja? coś z zaworami salenoidów? Jak tak to który może odpowiadać za takie objawy ? Czy może ta płyta separacycjna musi iść nowa ? . Ręce już opadają , gdzie nie dzwonię to każdy mówi że przy tym przebiegu to remont i remont kapitalny od 4500-7500 zł ? Ale skrzynia pięknie zmienia teraz biegi , gdyby nie to dobicie ? Proszę o jakieś sugestie i porady co bym mógł jeszcze zrobić . Z góry dziękuję za odpowiedzi
  7. mundek002 a czy konwerter regenerowałeś czy nowy ? i ile Cię wyniosła taka robota :D :)? Ricooo no właśnie poza tym falowaniem tak jakby wysprzęglaniem i zasprzęglaniem i czasami sporadycznych wibracjach jak dam z niskich obrotów lekko gazu, dopóki nie zredukuje biegu nic kompletnie się nie dzieje.. Poza tym kompletnie nie mam żadnych wycieków, ani z gniazda ani z misy .. sucha...To znaczy pierwszym razem zregenerowałeś i były falowania? czy od razu nowa sprzęgło i jest spokój .. No właśnie takie ryzyko z tymi używanymi ..loteria.... a Tym bardziej że tamta skrzynia jest z x6 z końca 08r i nie wiem czy to by wogóle pasowało ... No właśnie też różne opinie z tym remontem tych skrzyń , nie raz po remoncie niektórym gorzej chodziła, stukała przeciagała jak przed... a jednak fabryka to fabryka , z drugiej strony skrzynia chodzi dobrze .. rozbiorą zobaczą że wszystko w porządku a skasują za remont a człowiek nawet nie wie bo przy tym nie jest ;/ . Ricooo sam robiłeś czy jakaś firma ? i ile Cię to wyniosło? Czy jakby mi regenerowali czy wymieniali konwerter na nowy czy trzeba jakoś płukać skrzynie ? ( ile na to mniej wiecej idzie oleju ?) czy poprostu spuszczaja ile zejdzie + nowy do konwertera i dolanie tyle co zeszło nowego ? Jakie macie doświadczenie i Jakie koszta Was to kosztowało < żeby mnie nie oskubali :D> ?? Jeszcze dzisiaj się dowiedziałem od firmy której rzekomo chyba zawiozę ten samochód, że pierwsze sprawdzą czy opiłki są w misie( wtedy zrobią dokładny kosztorys), jak bedą opiłki to tylko remont bo zaraz opiłki zniszczą sprzęgło , a ja mówię że przecież chyba właśnie dlatego wymieniacie olej i filtr przy takiej robocie po to żeby tych opiłków nie było. Więc ja już sam nie wiem , każdy mówi co innego ;|
  8. Tak, właśnie skrzynia zmienia / redukuje biegi bardzo ładnie. Tak jeden się przejechał pierwsze powiedział że wszystko w porządku ze skrzynią ,ze trzeba wymienić konwerter, olej i mise . Był nawet zdziwiony przy wrzucaniu z p na r , że szybko załącza wsteczny bez żadnego przestoju , ale przyszło co do czego do wyceny no to 2500zł na regeneracje konwertera+olej+misa+demontaż i montaz ale że nie dają na to gwarancji , że robię to na swoją odpowiedzialność bo wg nich pochodzi 2-3 miesiące i będzie to samo i że napewno trzeba wymienić te panewki , czyli rozbierac skrzynie i robic juz wszystko za te 5000/6000zł. Głównie mi chodzi też o tą panewke sprzęgłowo co kolwiek to jest ? Czy przy tym musza rozbierac skrzynie ? Bo jak chciałem żeby wymienili mi ta 1 panewke to odpowiedź, albo robią całość albo wogóle albo na moją odpowiedzialność bez gwarancji ? Rikooo masz jakieś doświadczenie z tym / co polecasz żeby zrobić ? Już nawet myślałem żeby kupić skrzynie z takim oznaczeniem 6hp28x z x6 2008/09r bo mam taką do kupienia w okolicy za śmieszne 800zł kompletną z konwerterem bez reduktora z przebiegiem 146 tys.km ale nie mam pojęcia czy jak ją wsadzę do siebie czy to będzie chodzić , a nikt takiej odpowiedzi nie chce mi udzielic , tzn . jeden z robiących skrzynie powiedział mi że one w środku są takie same wszystkie z tym oznaczeniem , po czym inny stwierdził że z x6 to całkiem inna skrzynia i nie bedzie chodzić , że trzeba ją jakoś przeprogramować pod konkretny sterownik silinika i skrzyni
  9. Witam, Mam problem ze skrzynią biegów , mianowicie samochód BMW e61 530xD 3.0d 235KM LCI z 2007r , po lifcie ( dźwignia zmiany biegów- Dżojstick), Napęd 4x4 , skrzynia 6HP28x, przebieg 295 tys.km, podczas jazdy falują obroty , szczególnie na niskich obrotach silnika, na trybie sport mniej wyczuwalne , poza tym czasami dając delikatnie gazu lubi "zakoziołkować", wpada w wibracje . Dodam że poza tymi objawami skrzynia zmienia biegi bardzo ładnie, niewyczuwalnie ani nie czuć przy redukcji ani na trybie DS żadnych szarpnięć itp, redukuje też bardzo ładnie , przy przełączaniu z P na D , z D na R nie czuć również żadnych szarpnięć ani zrywów. Wszystko wskazuję na padający konwerter/sprzęgło hydrokinetyczne , gdzie nie pytam , każdy proponuje generalny remont skrzyni z jakimiś panewkami, płyta sterująca, tuleja gniazda itp.. W 1 zakładzie dowiedziałem się że poza regeneracja konwertera, olejem i misa do tego wystarczy wymienic tylko jakąś panewkę sprzęgłową / konwertera czy coś takiego ? W 2 innych zakładach pytałem, odpowiedź że regeneracja konwertera + wymiana oleju i filtra z misą albo nic nie da albo pomoże na 2-3 miesiące i będzie to samo (Jak pytam czy nie mogli by wymienic tylko tej panewki sprzęgłowej to uzyskałem wiadomość że albo robią cały remont albo za to się wogóle nie zabierają bo i tak nie będzie to chodzić ? Koszty od ok. 2500zł /3200zł ( regeneracja konwertera + wymiana misy i oleju , bez panewki) , 4500-8000 ( + dodatkowo z wymianą kompletem panewek+płyty sterującej+ uszczelnien+ jakichś grzybków mechatronika+ gniazda) Nie wiem czy poprostu ktoś chce mnie naciągnać na całkowity remont czy jak ? Czy sama regeneracja konwertera (ew. wymiana tej 1 panewki sprzęgłowej) z wymiana filtra i oleju coś pomoże i Czy do wymiany panewki sprzegłowej trzeba rozbierać całą skrzynie czy nie jest to konieczne ? Czy miał ktoś przypadek z taką skrzynią ? i co ewentulnie w niej robił ? Jeszcze mam pytanie z innej beczki , bo można w dobrych pieniądzach na alle... za ok. 700-2000 kupić kompletną skrzynię z konwerterem z oznaczeniem 6hp28x ale większość pochodzi zazwyczaj z BMW X5 / X6 z lat 2008-2010 , czy taka skrzynia na wymianę będzie pasować do mojego samochodu czy to wogóle nie podejdzie ? Bardzo proszę o jakieś porady / pomoc ..
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.