Skocz do zawartości

słonik40

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    3 889
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    6

Ostatnia wygrana słonik40 w dniu 15 Marca

Użytkownicy przyznają słonik40 punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    g30 530i xdrive
    iX1 30 produkcja podobno luty

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia słonik40

Wielki Mistrz marki

Wielki Mistrz marki (14/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat
  • Tydzień na forum Unikat

Najnowsze odznaki

34

Reputacja

  1. Adamie drogi i wiele się nie pomyliłem 😀 może przedstawisz nam jak wygląda spadek wartości w Norwegii dla 3 letnich tacanow na dzis dzień? W Polsce jak wchodził lifting to żadne auto w historii marki nie było tak rabatowane. W zeszłym roku mogłem nabyć rajcami 4s sport tourismo za nieco ponad 500k plus koła zimowe o wartości cennikowej 30k oraz leasing promo. Desperacja pozbycia się aut była bardzo duża. Porsche to jest marka której auta zazwyczaj świetnie trzymają wartość a tutaj co mogło pójść nie tak? Czy odpowiedzią nie jest bateria w podłodze oraz bryła niepopularnych dziś sedanów? co do skoku bateriii Chińczycy pokazali zeekra i nio z bateria 150kwh a to w porównaniu z przerwania ładowanymi 90 można powiedzieć że jest postęp skokowy tylko pytanie ile w tym prawdy jest. notabene mi brakuje pojemności i żadne auto tego nie rozwiąże. Bardzo chętnie wróciłbym do prędkości podróżowania 180-200 😀👍
  2. Jak na razie na OtoMoto to widzę 3 nowe tesle model s z zeszłego roku których od ponad połowy roku nikt nie chce, zapełniający się stock, niewiele droższych tegorocznych i kolegę twierdzącego że prawie nic nie stracił. Ja nie twierdzę że nic nie stracę bo zawsze kupno drogiego auta wiąże się ze stratą. Pokaż mintskze te dziesiątki tanich eee 43 amg na OtoMoto bo ja jakoś nie widzę. ja z kolei radzę sprzedaj auto i kup akcje, za rok lambo będziesz jeździł
  3. Zdaję sobie sprawę że s jest lepsze od y ale inaczej zupełnie rzeczy się mają kiedy zaczynasz porównywać nowiutkie auto na pełnej gwarancji i nowiutkich oponach do kilkuletniej używki. Stock esek oraz x się zapełnia bo jak rozmawialiśmy o cenach ostatnio to nie było żadnego auta. Nie zapominaj też że aktualna s to też już stary model proszący się o lifting i albo się on pojawi albo Elon całkowicie ubije ten model. Odnośnie modelu 2 to gdzieś mi mignęło że tesla zrezygnowała z planów jego wprowadzenia podobno ze względu na straconą pozycję z chińska konkurencja. Akcje jak dla mnie nadal są sporo przewartościowane, przyjdzie czas że się zrównają z resztą firm moto a Optimus i robotaxi to jakież mrzonki i całkowita porażka tesli. Konkurencyjne autonomiczne taksówki już jeżdżą więc tesla nie będzie ani pierwsza ani innowacyjna a na króla ai i autonomii wyrasta nvidia.
  4. Dlatego że jest albo sporo tańsze albo dużo mocniejsze i lepiej wyposażone? Doskonały przykład notabene. Używanej 3 letniej 5 nie sprzedaż w cenie nowej serii 3. Tutaj masz podobne osiągi, i niemal identyczne wyposażenie więc będzie podobnie. Swoją drogą widzę że znowu s/x wyrastają jak grzyby po deszczu na stronie tesli. Zapewne historia z zeszłego roku się powtórzy i żeby się pozbyć z placu to drogie koła znowu zamienia się w tanie a mówimy tutaj o samochodzie rok młodszym, nowiutkim i bez przebiegu.
  5. Tylko Rok gwarancji/ zużycie oraz przykładowo potencjalnie bardzo drogie w naprawie pneumatyczne zawieszenie to jednak dużo gorzej niż nowiutki samochód z salonu z 4 letną gwarancją, do tego pakowniejszy oraz tak samo szybki, nieprawdaż? Upewniłem się w ogłoszeniach, ev dla Ciebie ma kwotę netto 333 tysiące za auto bez przebiegu i na pewno jeszcze się coś da utargować ludziki ma forach zastanawiają się między 3-5 letnimi modelami s albo dołożyć do nowego y, więc raczej sprzedaż sporo poniżej ceny nowego y.
  6. @Jack BMW jak już chcesz zostać przy tesli to po 3 latach jak będziesz wystawiał auto to kupujący będzie miał wybór albo pojemniejszy pachnący nowością i równie szybki model y performance w cenie ca 250k albo 3 letni potencjalnie drogi w naprawach model s z kończącą się gwarancją. Sam sobie odpowiedz co byś wybrał i ile by musiał być tańszy model s od y abyś się na niego zdecydował. @Jack BMW ja najmu żadnego nie płacę, mam leasing 2 procent więc ty zapisz w tym samym okresie za same odsetki więcej niż ja straciłem 😀
  7. @Jack BMWpocieszaj się tak dalej 😀 spojrzałem na otomoto i to co było dostępne na początku roku nadal jest dostępne ale taniej. Pies z kulawą nogą nie interesuje się tymi modelami pomimo że bez przebiegu evdlaciebie aktualnie już oferuje ze stratą. Druga oferta to kolejny anioł biznesu ze srebrna s z przebiegiem całe 500km (słownie pięćset) w cenie zawrotnych 369k. Kupiłeś auto pół roku temu a już jesteś ze 20 procent straty lekko patrząc. a jest jeszcze jedna za 375k, z pełnym Fsd.
  8. Jak zwykle piszesz bzdury. 1. 10 procent przynajmniej w PL masz już na dziendobry po wyjedzie auta z salonu. Juz nie pierwszy właściciel, już nie nowy. przerabiałem wiele auto i 40-60 procent to jest normalna utrata wartości pomijając dziwne sytuacje typu jakieś covidy itd.. napisze tak, pieprzysz coś o jakiś golasach a tymczasem na rynku używanych to golasy właśnie tracą najmniej. Ktoś kto kupuje auto używane głównie patrzy na przebieg/stan auta a w drugiej kolejności martwi się reszta. Wręcz jest odwrotnie, im auto bardziej dokoksowane tym większa utrata wartości. 2. Z vatem to jest kolejna bzdura. VAT został dołożony po tym jak już kupiłeś, czyli kupiłeś taniej ale już taniej nie kupisz bo jest drożej, OK ty stracisz mniej bo rząd ci jeszcze dołożył ale ten co kupi po tobie już straci normalnie. 3. Z tego co kojarzę już z 2 miesiące temu próbowałeś sprzedać auto (sam pisałeś że wystawiłeś ogłoszenie). Najwyraźniej pies z kulawą nogą się nie zainteresował. Z mojego doświadczenia nie zawsze dostanie się samemu lepszą cenę jak oferta odkupu od salonu. Salon dorzuci wirtualną półroczna gwarancję i czy jakąś usługę i już jest do przodu w stosunku do zwykłego Kowalskiego. Za chwilę będziesz miał auto po gwarancji i będzie jeszcze gorzej. 4. standardowe żonglowanie cenami przez BMW, dałeś się nabrać jak człowiek z ulicy na reklamę kiedy część ceny jest ukryta w finansowaniu dlatego zawsze należy rozpatrywać całkowitą cenę łącznie z finansowaniem.
  9. Ok, czyli jesteś stratny niemal 40 procent pomimo że różnice w obniżonej cenie sfinansował ci rząd norweski ale dalej zaklinasz rzeczywistość? Do tego BMW obniżoną cenę przerzuciło ci zapewne na powiązane z ofertą finansowanie ale dalej piszesz o wygodnej dla twoich poglądów na b uczę? Apropos maili i telefonów, byłem na jeździe próbnej tesla niemal rok temu a do tej pory regularnie ktoś do mnie dzwoni i pisze czy nie chce kupić auta 😀 poza tym skoro BMW jest takie złe to po co łazisz po salonach i zawracasz sprzedawcom dupe?
  10. no to trochę liczb, 2023 rok, liczba sprzedanych nowych pojazdów: norwegia 127 tysiecy Biedna Polska: 475 tysięcy Niemcy. UdziaL sprzedanych elektryków w marcu tego roku spada z 15 procent rok wcześniej do 10 procent rok do roku. Samochód po 30 latach straci więcej jak 30 procent 40-60 w zależności od modelu zakładając normalną inflację.
  11. No bo elektrykiem to wszyscy za darmo będą jeździli? Jak nie masz dostępu do własnego gniazdka to jest nie taniej a nawet drożej, poza tym poczekajmynna uwolnienie cen energii które nastąpi już za chwilę i wtedy to przekalkulujemy
  12. A największy rotfljest taki że pomimo cen elektryków szorujących dno w Polsce pies z kulawą nogą nie chce się tymi autami zainteresować. Pojawiają się narzekania na forach że dealerzy nawet w rozliczenie tych aut nie chcą brać bo nikt ich nie chce kupić. Zobaczymy statystki sprzedaży elektryków w tym roku, Niemcy największy europejski rynek cofnęły dopłaty więc sprzedaż siłą rzeczy siądzie więc pewnie pchają auta których mało osób chce do norkow. Swoją drogą wziąć kredyt na 10 lat na auto to trzeba mieć pod sufitem coś nie tak 😀😀
  13. Stare zasady przy zakładaniu fotowoltaiki 😀wysyłasz do operatora a później przez rok możesz odebrać to co wysłałeś minus 20 procent potrącane przez operatora za “przechowywanie”. To jest zdjęcie części rachunku energii.
  14. Gdzie ty widzisz te detale? Ja widzę żenujące ikony gorsze niż w Atari ponad 30 lat temu. Przed tobą w realu stoi suv, na wizualizacji jakaś mydelniczka w kształcie samochodu, znaki w realu 2, na wizualizacji jeden, tak samo sygnalizatory. Jedno światło sygnalizujące jazdę dla ciebie, tymczasem w realu sygnalizatory są 3. Podpowiem ci po cichu że ilość aut oraz przestrzenie między nimi to już potrafiła rozpoznać moją g30 szukając miejsca parkingowego. Ba, nawet jak znalazła wolną przestrzeń to umiała w niej zaparkować. co do burmestera to najwyraźniej przez free fall akcji tesli znowu ci się ulewa. W ramach ochłody proponuję obejzec testy bjorna zarówno “premium” audio wyniesionego w. Och w reklamówkach tesli jak i burmestera czy test bowelsa a Bjorn s klasy to na oczy raczej nie widział.
  15. @Kriss33z trendami się nie dyskutuje, nadpodaż elektryków przez przeszacowanie popytu plus bardzo drogi sedan to dziś idealny przepis na free fall wartości.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.