Wziąłem turbo bo … mogę 😀 a tak już na poważnie to wziąłem z tegomsamego powodu co ty performance, dopłata była stosunkowo niewielka. W turbosie już masz felgę/kolor/sportowe fotele czy też lepsze światła w cenie jak to dołożysz do macana 4 to różnica w cenie dosyć sporo maleje. Złotym środkiem jeśli chodzi o osiągi według mnie będzie 4s i tak masz rację, osiągi w większości przypadków są niepotrzebne. Jak żona mnie wozi ix1 a ja patrzę w tym czasie w telefon to robi mi się niedobrze, sam też nieczęsto wciskam głęboko w gaz, szczególnie w mieście bo jest to niebezpieczne. Ludzie nie spodziewają się rakiety i już kilka podbramkowych sytuacji miałem. Według mnie to czysta fanaberia.
odnośnie kosztów, to nie jest on taki pomijalny. Za parę dni mija rok od odbioru ix1, mercedesa odebrałem w sierpniu. Na dziś dzień w obu autach mam przebieg około 40 tysięcy razem, więc jakbym jeździł większą benzyną to ze 40k wydałbym na samo paliwo, a to jest niemal 1/4 ix1 w rok. Na prąd na mieście wydalem w tym czasie ze 4K.