Skocz do zawartości

słonik40

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    3 863
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    6

Ostatnia wygrana słonik40 w dniu 15 Marca

Użytkownicy przyznają słonik40 punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    g30 530i xdrive
    iX1 30 produkcja podobno luty

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia słonik40

Wielki Mistrz marki

Wielki Mistrz marki (14/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat
  • Tydzień na forum Unikat

Najnowsze odznaki

31

Reputacja

  1. Daje, na dzień dobry zaproponowali 5 procent 😀 ale do 10 zdecydowanie nie udało mi się dociągnąć 😀
  2. Jakby nie było to Toyota jest pionierem elektryczności w moto. Pamiętam jak pierwsze hybrydy wychodziły to każdy się w głowę pukał, po czym brzydkie jak noc priusy zaczęły być królami niezawodności i szybko stały się ulubieńcami taksówkarzy. Biorąc pod uwagę że znają się na technologii bateryjnej jak łyse konie myślę że nie bez powodu zostają przy hybrydach i ciężko stwierdzić co jest powodem, czy względy ekonomiczne czy technologiczne.
  3. To czy model y jest najlepiej sprzedającym sie samochodem to się okaże. Zeszły rok był specyficzny chociażby przez to że na. Ajwiekszym rynku w Europie czyli Niemczech to był ostatni rok dopłat do tego napędu. Kto chciał kupić to się spieszył a nodel y był najtańszym autem. Tak samo jak w Polsce, zero sentymentów kupowali Niemcy najtańsze auto. W tym roku sprzedaż bev e Niemczech zalicza spektakularne spadki sprzedazy, może to tylko chwilowy skutek wycofania dopłat a może pełna prawda o prawdziwym zainteresowaniu Bev. W tym roku w Europie model y leci mocno w dół https://uk.motor1.com/news/711350/best-selling-cars-europe-january-2024/
  4. nokia jest kiepskim przykładem bo smartfony miała akurat świetne. Sam miałem jednego z topowych modeli Lumii na Windows phone i ten telefon był genialny. Pracowałem wtedy na offshorach tyle co mi razy upadł, nie używałem żadnego etui i telefon był pancerny. W tym samym czasie większość kolegów z pracy posiadających iphony albo mialo specjalne pancerne etui albo popękanie ekrany. Do tego aparat z optyka zeissa. Pamiętam jak wyskoczyliśmy z kumplami na miasto w nocy w cadiz, znajomy miał swiezynke iPhone 6s, obaj robiliśmy zdjęcia i jak następnego dnia je porównaliśmy to kumplowi zrzedła mina. W sumie to sam nie wiem czemu nokia zbankrutowała, może zawalił tutaj marketing.
  5. @adamjttk tyle że problemy niemieckich firm nie wzięły się z sytuacji z dzisiaj ale z ostatnich kilku lat. Może właśnie dlatego wszystko jest tak tanie bo przemysł narobił długów i ledwo zipie? Zaciegniety dług nie zniknie jakoś magicznie przecież. @rkmi09zadawonilem z ciekawości i albo ktoś wprowadził cię w błąd albo mnie znowu wprowadził albo coś źle zrozumiałeś. Tak można zamawiać to prawda, ale samochody mają się produkować w czerwcu a pierwsze odbiory we wrześniu ale tylko macan 4. Alokacji na turbo brak. Event w maju w postaci zamkniętej imprezy planują zorganizować ale na razie brak jakichkolwiek konkretów. Nie wiadomo kiedy dokładnie ma być na dziś dzień.
  6. @rkmi09dzwonilem do dealera, komorników nadal brak, brak slotów na wersje turbo, dostali za to 4 sloty na macana 4, maja się produkować w czerwcu ale odbiór i oficjalna premiera pod koniec roku. W kwietniu pracownicy jadą na szkolenia to może będą wiedzieć coś więcej. Czy mogą wiedzieć z jakiego salonu dostałeś zaproszenie bo aż zadzwonię z ciekawości 😀
  7. @adamjttkczy Ty naprawdę nie widzisz co się na świecie dzieje? Przez ostatnich kilka lat mamy wojnę wschodu z zachodu, nie tylko militarną ale i gospodarczą. Niemcy oparły swoj przemysł o tani gaz z Rosji, którego teraz prawie że nie ma. W tym samym czasie Rosja sprzedaje Chińczykom bardzo tanie surowce. Kiedy w Europie energia i surowce podskoczyły kilkukrotnie to przemysł musiał klęknąć. Jeśli Europa się nie przebudzi to zostanie z ręką w nocniku a my Europejczycy zostaniemy murzynami wschodu. Spójrz chociażby na motoryzację. W USA aby dostać dotacje na elektryka samochód musi być wypośrodkowany z częścią w ogromnej większości pochodzących z USA, w Chinach aby europejska marka mogła sprzedać auta musi utworzyć joint venture z chińska firma praktycznie oddając im technologię. Chyba tylko w Europie, Europejczycy z własnych podatków z uśmiechem na twarzy dopłacają w formie dotacji do aut w wkiekszosci wyprodukowanych w Chinach.
  8. @rkmi09 czy na pewno chodzi o macana? Jak ja zamawiałem to w maju miał być ale taycan po lifcie, jeśli chodzi o macana to była mowa o wrześniu.
  9. @adamjttk pracuje home office, po mieście jeżdżę ze 20km tygodniowo, ale bardzo często jeżdżę trasy tak do 250km w jedną stronę, regularnie jeździmy na dwa auta bo wracamy z żoną w inne dni. Taki wyjazd kosztuje mnie 70-100 pln w prądzie na auto, przy benzynie 4-5 razy drożej. @BMFun byłem na nartach 2 razy, raz eqe z rodziną a raz x5, męski wypad na parę dni. Będę miał dłuższą chwile opiszę co i jak w miarę ze szczegółami. Generalnie x5 jedzie się szybciej/dużo szybciej szczególnie że większość trasy to a1/a2 a później przez Niemcy.
  10. W elektryku skończyło się to obcierka i malowaniem błotnika 😀 nawet podstawowy porsche v6 ze sportowym wydechem nie wyje ale bardzo fajnie brzmi. Ja bym to ujął tak, to jest different beast i najlepiej mieć oba rodzaje napędów bo każde z nich daje inne uczucia.
  11. Wziąłem turbo bo … mogę 😀 a tak już na poważnie to wziąłem z tegomsamego powodu co ty performance, dopłata była stosunkowo niewielka. W turbosie już masz felgę/kolor/sportowe fotele czy też lepsze światła w cenie jak to dołożysz do macana 4 to różnica w cenie dosyć sporo maleje. Złotym środkiem jeśli chodzi o osiągi według mnie będzie 4s i tak masz rację, osiągi w większości przypadków są niepotrzebne. Jak żona mnie wozi ix1 a ja patrzę w tym czasie w telefon to robi mi się niedobrze, sam też nieczęsto wciskam głęboko w gaz, szczególnie w mieście bo jest to niebezpieczne. Ludzie nie spodziewają się rakiety i już kilka podbramkowych sytuacji miałem. Według mnie to czysta fanaberia. odnośnie kosztów, to nie jest on taki pomijalny. Za parę dni mija rok od odbioru ix1, mercedesa odebrałem w sierpniu. Na dziś dzień w obu autach mam przebieg około 40 tysięcy razem, więc jakbym jeździł większą benzyną to ze 40k wydałbym na samo paliwo, a to jest niemal 1/4 ix1 w rok. Na prąd na mieście wydalem w tym czasie ze 4K.
  12. Nie no kilka dodatków dlozylem a grzane siedzenia drogie nie są 😀 @Kriss33tak elektryczny, wciąż mam. IE przepalony prąd z pv więc bez sensu było by go oddać za darmo.
  13. Też mam nadzieję że dotrwam do odbioru bo z moją cierpliwością bywa różnie 😀 Zamówiłem w ciemno, w salonach będzie dopiero za kilka miesięcy, jak zamawiałem to nie mieli nawet kolornikow. W maju czy w kwietniu mają dojść wersje pośrednie typu 4s … ale jak skonfigurowałem podstawowego to do turbosa dopłata nie była aż taka duża bo w turbosie jest już wiele w standardzie.
  14. Moja teściowa jest na etapie wyboru auta. Pojeździła , pooglądała, była na kilku jazdach próbnych. Poszukiwala wygody i zamówiła cayene coupé. Nic się w tym aucie nie telepie ani nie trzęsie. Przy okazji podpytałem się o macana, kolornikow jeszcze nie mają, pierwsze odbiory najwcześniej we wrześniu a nawet trzeba się nastawiać że w tym roku się nie odbierze. No nic, córka mnie na mówiła więc wpłaciłem zaliczke, wersja turbo … fioletowy 😂😂
  15. Raczej nie mnie ale oszukują sami siebie. Ja zapłacę za ubezpieczenie kilka stów więcej ale za to jak się z samochodem coś zadzieje to praktycznie jeździłem za darmo. Dużo łatwiej też będzie o całkę gdzie będę musieli zwrócić całość minus wartość wraku.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.