Skocz do zawartości

yansvanhorn

Zarejestrowani
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O yansvanhorn

  • Urodziny 30.12.1978

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d (szersze, niższe, szybsze ;-)
    E30 318is (rally special)
  • Lokalizacja
    Kraków

Osiągnięcia yansvanhorn

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Polecam drogę 533 :-) https://maps.google.com/maps?q=dobsina,+slovakia&hl=en&ie=UTF8&ll=48.855228,20.520058&spn=0.161288,0.410614&sll=37.0625,-95.677068&sspn=49.310476,105.117187&t=m&hnear=Dob%C5%A1in%C3%A1,+Slovakia&z=12 http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/309004_315862838509899_1857090356_n.jpg
  2. Pilot zawsze dyktuje zakręt... 1 do 6 :-> Czujnikom się przyjrzę... jakiś czas temu oglądałem te z przodu przy okazji wymiany amortyzatorów... wyglądały normalnie. Sprawdzę jeszcze wskazania z DIS'a w czasie jazdy. PS: U Ciebie wygląda to albo problem z geometrią albo błędnie zaprogramowane położenie centralne kierownicy - Zawsze należy zrobić adaptację po ustawieniu zbieżności.
  3. Nie wiem czy myślę o tych samych zakrętach ale jeżeli tak jest to chętnie bym zobaczył (oczywiście nie jako pasażer) jak lecisz 180 w zakręcie :cool2: Twierdzisz że samochód jedzie poprawnie a DSC się załącza. Wg. mnie wcale nie jest to takie oczywiste. Najprawdopodobniej właśnie auto jedzie poprawnie bo DSC zadziałało.Oczywistym jest też fakt, że układ kontroli trakcji inaczej zareaguje przy 30km/h a inaczej przy 120km/h(delikatniej) Zawsze możesz sprawdzić zachowanie auta przy tym samym zakręcie z tą sama prędkością, np: 180km/h( :mrgreen: :cool2: ) z DSC i bez DSC. Nie zgadzam się raczej z tym: jedzie poprawnie bo DSC zadziałało... jestem w połowie zakrętu, czuję za samochód jedzie poprawnie (żadnych oznak nadsterowności ani podsterowności) a tu nagle zaczyna dohamowywać koło i odcina mi przepustnice :-/ Teraz byłem 3-dni na Słowacji - jakież oni mają rewelacyjne górskie drogi - przejechałem około symarycznie ~100km serpentyn w czasie deszczu, a dzisiaj na sucho i co ciekawe... praktycznie wogóle brak problemów z DSC. Uruchamiało się bardzo sporadycznie (może 5razy na setki zakretów) w dość "dziwnych" momentach. PS: Odcinek kraków-myślenice ma mniejsze promienie zakrętów, zatem tutaj prędkości bliżej 120-140. Odcinek Myślenice-Lubień - 180 możliwe nawet na tych 90-tkach.
  4. Opony roczne, wszystkie identyczne... nie sądze aby była różnica w stopniu zużycia. Ale podejrzewałem różnice w ciśnieniu - niestety też ślepy trop :-(
  5. Witam, W mojej cywilnej maszynie: E46 Touring, Rozstaw kół (sumarycznie) +30 przód, +40 tył, Koni Sport + H&R, Camber kit z przodu, Poliuretany w zawieszeniu. Brak błędów w DIS Geometria (mierzona jakieś 0.5-1 rok temu) - zbieżność przodu: +0.07, -2 negatyw - zbieżność tyłu: +0.13, -2 negatyw Mam do czynienia z "ciekawym" zachowaniem DSC. Podczas szybkiej jazdy wykorzystującej w sporym zakresie przyczepność opon (prędkości 140-180kmh w zakrętach odpowiadającym tym na zakopiance - Kraków - Myślenice - Lubień) czasem zaczyna uaktywniać się DSC - próbując korygować tor jazdy! Jako, że znam ten samochód bardzo dobrze - wiem, że nie jest to związane z limitem przyczepności i nie jest wymagana korekta ponieważ samochód jedzie poprawnie. Zauważyłem, że efekt "wzmagany" jest gdy nastąpi gwałtowniejsza zmiana balansu - wywołana np. poprzecznymi nierównościami (dociążanie/odciążanie) Co ciekawe - przy jeździe z niższymi prędkościami (do 80-100km/h), niezależnie od sposobu pokonywania zakrętów - nawet takich gdzie mamy do czynienia z dużymi przeciążeniami ~1G problem nie występuje praktycznie nigdy... w związku z czymi przypuszczam, że ma to związek z prędkością pojazdu lub czymś co zależy od prędkości i być może zmiany balansu (czujnik przeciążeń/prędkości obrotowej pojazdu). Samochód orginalnie wyposażony był w opcję S226A (sport suspension settings) - co podobno ma wpływ na ustawy DSC - ktoś potwierdzi ? Czy DSC jest systemem "uczącym się" w miarę pokonywanych kilometrów ? (W DIS'ie widziałem Learning Curves dla różnych zakresów prędkości) ? Czy lekka rozbieżność pomiędzy ustawieniem czujnika położenia kierownicy a zbieżnością mogla by dawać efekt przy dużej prędkości ? (zarówno zakrętu w prawo jak i w lewo) Nie miałem okazji zweryfikowąc jeszcze poprawności ustawień geometrii - natomiast samochód jeździ poprawnie - kierownica ustawiona na wprosta, brak ściągania, skakania w koleinach. To jest temat na najbliższą przyszłość. Jakieś inne pomysły ? Coś co można sprawdzić DIS'em ?
  6. Może masz coś padniętego w płycie głównej? Trochę mało prawdopodobne, aby każdy dell d600 nie miał pełno prawnego portu rs232 edit: może to wina sterowników, biosu, na stronie della podobny opis problemu Dzieki za info. Ale nie wydaje mi się, aby to była kwestia software'owa. W FAQ do INPY wspominaja o sposobie obejscia, jednakże najrozsądniejszy i tak wydaje sie upgrade sprzętu... D600 już jest leciwy :-) PS: Problem miałem jak widać nie tylko ja: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=74640&start=1185
  7. Dodam ciekawe info dla posiadaczy Dell'ow D600 i próbujących ich używać wraz z interfejsem podłączonym do portu COM. Mianowicie, komputer ten nie obsługuje pinu 9 portu w związku z czym niemożliwe jest wykrycie napięcia ze stacyjki. PS: Będąc pechowcem, oczywiście musiałem trafić na jedyny komputer ktory ma z tym problem :-)
  8. Przełożenia 1-5 w obu skrzyniach są praktycznie identyczne. 6-tka posiada nadgieg 0.83 w stosunku do 5-tki.
  9. I jeszcze tutaj (to już dla silnika diesla) http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_specific_fuel_consumption
  10. Przed osądem dotyczącym spalania proponuję zapoznać się z danymi dotyczącymi obydwu skrzyń begów. Ja osobiście szczerze wątpię że to spalanie będzie niższe (nawet w długich trasach). Przykład: BMW E46 Touring, silnik CR Diesel 2.0 110kW/150kM; Miasto, Trasa , Średnie Rok 2002, skrzynia 5-biegowa: 7,8 - 4,5 - 5,7 CO2-Emission:ca. 153 g/km Rok 2004, skrzynia 6-biegowa: 8,1 - 4,7 - 5,9 CO2-Emission:ca. 159 g/km Kolega andreus ironizował mocno :-) Ja napiszę kontrargument. Dla każdego silnika wyznaczyć trójwymiarowy wykres sprawności silnika. Np. taki jak tutaj: http://expha.com/articles/10/ Jeśli chcemy jechać ekonomiczne na autostradzie, to chcemy być możliwie najbliżej wyspy o najwyższej sprawności silnika ... mając więcej biegów do wyboru, staje się to łatwiejsze. Prędkość ~150 wydaje się granicą ekonomiczności 5-tki (obroty ~3000rpm), przy 6-tce możliwe jest uzyskanie podobnego spalania przy prędkości większej ... Postaram się to obiektywnie porównać przy najbliższej podróży...
  11. Całe zdecydowanie nie.. cel był jednak inny :-) Zgodzę się, iż oklejenie calości może być narażone na uszkodzenia... zderzak, błotnik (dolna, tylna krawędź)... Teoretycznie kupić można folię zabezpieczającą odporną na uszkodzenia, jednakże będzie ona w jakimś stopniu widoczna. W wypadku całości praktyczniejsze może być lakierowanie... Co do oklejania: Przedewszystkim materiał. Polecam firmę CFC (cfc.de). Należy się jednak liczyć z ceną... ZTCP 1m/1.22m to cena ok. 40e. W wypadku calego auta będzie to napewno droga zabawa. A co do łączeń: - słupek przedni oklejony jest do końca, to co widać srebrnego to może być krawędż blotnika. - z tyłu nie ma łączenia w tym miejscu... widoczny efekt to cień przetłoczenia. Druga sprawa to wykonanie.. wyklejenie dachu bez jakiejklwiek skazy to bardzo trudna sprawa.
  12. Pozwolę sobie nie zgodzić się z tym co piszesz :-) Wszystko zależy jakie materiały i jak została wykonana praca. Poniższy design ma już 5-lat i nie nosi jakichkolwiek śladów zużycia PS: Work in progress :-) http://yans.majora.net/bmw/2.jpg http://yans.majora.net/bmw/3.jpg
  13. Historię z zacieraniem przerabiałem. Po obejrzeniu, zdecydowałem się dołożyć oring na oś od strony wycieraczki który zabiezpiecza tuleje przed dostawaniem się syfu do środka. Przesmarowałem, żłożyłem i jak narazie wycierczka działa bezproblemowo. Polecam takie rozwiązanie
  14. W końcu znalazłem trochę wolnego czasu aby dokonać zmiany jak w temacie. Nie mam niestety zdjęć, ale rzucę garścią informacji dla tych którzy ew. rozważają podobną zmianę: Do swapa potrzebne jest: - skrzynia 6-tka ;-) - mechaniżm wybieraka (poza drążkiem zmiany biegów gdyż jest on ten sam). Warto przy okazji wymienić: koszyczek drążka zmiany biegów, podkładki plastikowe, owalne gumy, zatrzaski są to tanie elementy a różnica w pracy mechanizmu zmiany biegów bardzo duża. - obejrzeć sprzęgło elastyczne i ew. zaopatrzyć się w nowe (to z piątki pasuje jak najbardziej) - krótszy wał od 6-tki - nowe sprzęgło (konieczna jest wymiana gdyż 6-tka posiada inny frez) - olej do skrzyni (warto przy okazji zmienić pomimo iż jest to niby "lifetime" :-) Reszta elementów pasuje bez problemowo. Skrzynie podwiesza się dokłądnie w tych samych punktach co 5-tka. Jedyny drobny problem to konieczność przedłużenia przewodu do czujnika biegu wstecznego. Thats it! Reszta to już typowa operacja jak przy zmianie sprzęgła + ew. wymiana podpory wału. Niedługo dogłębne testy. Po krótkiej jeździe muszę powiedzieć, że nowa skrzynia działa pięknie :-)
  15. Nikt nie podzieli sie doświadczeniami ? W archwium znaleść można info prawie wyłącznie o powerflexie ...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.