Skocz do zawartości

cheef68

Zarejestrowani
  • Postów

    52
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X3 e83 3.0i

Osiągnięcia cheef68

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

  • Pierwszy temat Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat
  • Tydzień na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Witam, może ma ktoś sprzedać tłumik (może być używka w dobrym stanie) jak w temacie lub poleci zamiennik lub warsztat zajmujący się doborem i wymianą tłumików w okolicach Kraków-Katowice
  2. witam jaki koszt i czas takiego zabiegu ? :?: :?: :?: Podpinam się pod temat, Mam ten sam problem z lampami jaki koszt takiej regeneracji Pozdrawiam
  3. Witam Chciałbym zapytać gdzie dokładnie znajduje się ten elektrozawór do którego jest doprowadzony wężyk od przepustnicy gdyż u mnie ten wąż sparciał i chciałbym go wymienić Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
  4. Chciałbym zakończyć temat Opony zrzucone ,okazało się że tylne są niższe więc kupione felgi wszystkie jednakowe i opony również jednakowe Pirelli całoroczne ,trochę mnie to kosztowało ale warto było , auto nie to samo brak jakich kolwiek szarpnięć xdrive jak na razie pracuje bardzo płynnie czyli tzw radość z jazdy. Dzięki za trafne diagnozy. Pozdrawiam.
  5. Witam Mam pytanie czy felgi od X5 8,5j 18 ET 46 Będą pasowały do mojej X3 opony 235/50 R18 wszystkie jednakowe
  6. Wyjąłem bezpiecznik i nie to auto , nic się nie dzieje jeździ super tylko świecą się trzy kontrolki ABS, 4x4 i hamulec ręczny, tak że trafna diagnoza-dzięki. Zastanawiam się czy te opony mogły już poczynić jakieś szkody w reduktorze ja nim zrobiłem jakieś 1500 km od kupna a jak go kupiłem nie było tych szarpnięć pojawiły się od jakiś 500 km , ja jeżdżę raczej bardzo spokojnie nie wiem jak poprzedni właściciel?
  7. Ok tak zrobię ,czyli jeżeli będzie dobrze to znaczy że opony do du.... czy może być coś z xdrive i czy mogę tak jeździć bez bezpiecznika do zmiany tych opon?
  8. Rozumiem , czyli muszą być z gwiazdką BMW , opony są praktycznie nowe wymiarowo zgodne z tabliczką niestety odziedziczyłem je od poprzedniego właściciela , będę musiał zainwestować w nowe szkoda mam nadzieję że to jest to i problem zniknie.
  9. Witam! Panowie Mam jeszcze jeden problem który nie daje mi spokoju a więc chodzi o to iż po zmianie z 1 na 2 bieg i rozpędzaniu jednostajnym auta w okolicach 2000 obrotów jest takie charakterystyczne przejście jakby za sprzęg-lenie , szarpnięcie do przodu i to się dzieje praktycznie zawsze , opony mam mieszane na przodzie i tyle ale zgodne z tabliczką tylko nie posiadają gwiazdki , gdy zwalniam i redukuję to efekt jest odwrotny jak by od sprzęg-lenie , na desce żadnych kontrolek a na kompie żadnych błędów ,czy może miał ktoś podobnie albo wie co to może być, czy opony bez gwiazdki mogłyby powodować takie coś? Dodam że reduktor był robiony przez Gearmar w Częstochowie jakiś rok temu przez poprzedniego właściciela.
  10. ... ale jesteś uparty :duh: :duh: :duh: Poniżej materiał szkoleniowy BMW : Aftersales Training E83 xDrive Participal Manual https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiJhrPpmIreAhUP_qQKHWojCsoQFjADegQIBBAC&url=https%3A%2F%2Fshare.qclt.com%2Fbmw%25E8%25B5%2584%25E6%2596%2599%2F1102_Driving%2520Dynamic%2520Systems%2FEnglish%2FParticipant_manual%2FE83%2520xDrive.pdf&usg=AOvVaw3sT_wDToP-hQ8KcMhSYO1J wystarczy poczytać : Coding resistor Because of mechanical tolerances in production, the characteristic curve of the multi-disc clutch locking torque can vary slightly. Once the actual locking torque has been measured on the clutch test bench, a resistor is attached to the servomotor; the resistor's value is a reference to the locking torque characteristic. Each time the engine is started, the transfer case control unit measures the resistance value once and in such a way that the optimum program map for the transfer case fitted is selected. Rezystor kodujący Ze względu na mechaniczne tolerancje w produkcji, charakterystyczna charakterystyka momentu blokującego sprzęgła wielotarczowego może się nieznacznie różnić. Po zmierzeniu faktycznego momentu blokującego na stanowisku badawczym sprzęgła, opornik jest przymocowany do serwomotoru; wartość rezystora jest odniesieniem do charakterystyki momentu blokującego. Za każdym razem, gdy silnik jest uruchamiany, jednostka sterująca skrzynki rozdzielczej mierzy wartość oporu jeden raz w taki sposób, że wybierana jest optymalna mapa programu dla zamontowanej skrzynki transferowej. Tyre tolerance logic The tyre tolerance logic detects different tyre-tread circumferences on the front and rear axles. This can occur where: - Mixed tyres are used - An inflatable spare tyre is fitted - Tyres are used that have been worn down to markedly different levels With a normally pre-controlled multi-disc clutch, tyre circumference deviations result in drivetrain torque bias. The tyre tolerance logic prevents this torque bias by reducing accordingly the locking torque, which is determined by the pre-control. However, the required locking torque is always established in driving-dynamics and slip control operations Logika tolerancji opon Logika tolerancji opon wykrywa różne obwody opon i bieżników na przedniej i tylnej osi. Może się to zdarzyć, gdy: - używane są opony mieszane - zamontowana jest nadmuchiwana opona zapasowa - używane są opony, które zostały zużyte na znacznie różnych poziomach, przy normalnie sterowanym sprzęgle wielotarczowym, odchylenia obwodu kół powodują odchylenie momentu obrotowego układu przeniesienia napędu. Logika tolerancji opon zapobiega temu odchyleniu momentu obrotowego, zmniejszając odpowiednio moment blokowania, który jest określony przez sterowanie wstępne. Jednak wymagany moment blokowania jest zawsze ustalany w dynamice jazdy i operacjach kontroli poślizgu No tak wystarczyło poczytać tym nie mniej dziękuję za wyczerpującą informacje Pozdrawiam! Witam Chcę zakończyć temat, wczoraj udało mi się dostać do wtyczki tego rezystora i okazało się że tam jest uszczelka która wypadła z niej i wtyczka była luźna, poprawiłem to i w końcu udało się skasować ten błąd w imię, tylko mam teraz pytanie czy konieczne jest zrobienie adaptacji czy jak błąd zniknął to jest ok. Dziękuję
  11. Mozesz zalozyc. Kolega Ponta twierdzi że będzie tarło ,a Ty jak uważasz skoro piszesz że mogę założyć pytam bo mam okazję takie kupić i mam teraz dylemat, dodam że opony to run flaty Dziękuję za sugestię
  12. Panowie, a co powiecie o konfiguracji : Felgi 8,5JX18H2 ET45 Śr. piasty 74,1mm Opony zimowe 255/55 R18 wszystkie takie same. Czy mogę takie założyć do mojej e83 Nie ma takich rozmiarów na słupku. Dziękuję za porady.
  13. ... ale jesteś uparty :duh: :duh: :duh: Poniżej materiał szkoleniowy BMW : Aftersales Training E83 xDrive Participal Manual https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiJhrPpmIreAhUP_qQKHWojCsoQFjADegQIBBAC&url=https%3A%2F%2Fshare.qclt.com%2Fbmw%25E8%25B5%2584%25E6%2596%2599%2F1102_Driving%2520Dynamic%2520Systems%2FEnglish%2FParticipant_manual%2FE83%2520xDrive.pdf&usg=AOvVaw3sT_wDToP-hQ8KcMhSYO1J wystarczy poczytać : Coding resistor Because of mechanical tolerances in production, the characteristic curve of the multi-disc clutch locking torque can vary slightly. Once the actual locking torque has been measured on the clutch test bench, a resistor is attached to the servomotor; the resistor's value is a reference to the locking torque characteristic. Each time the engine is started, the transfer case control unit measures the resistance value once and in such a way that the optimum program map for the transfer case fitted is selected. Rezystor kodujący Ze względu na mechaniczne tolerancje w produkcji, charakterystyczna charakterystyka momentu blokującego sprzęgła wielotarczowego może się nieznacznie różnić. Po zmierzeniu faktycznego momentu blokującego na stanowisku badawczym sprzęgła, opornik jest przymocowany do serwomotoru; wartość rezystora jest odniesieniem do charakterystyki momentu blokującego. Za każdym razem, gdy silnik jest uruchamiany, jednostka sterująca skrzynki rozdzielczej mierzy wartość oporu jeden raz w taki sposób, że wybierana jest optymalna mapa programu dla zamontowanej skrzynki transferowej. Tyre tolerance logic The tyre tolerance logic detects different tyre-tread circumferences on the front and rear axles. This can occur where: - Mixed tyres are used - An inflatable spare tyre is fitted - Tyres are used that have been worn down to markedly different levels With a normally pre-controlled multi-disc clutch, tyre circumference deviations result in drivetrain torque bias. The tyre tolerance logic prevents this torque bias by reducing accordingly the locking torque, which is determined by the pre-control. However, the required locking torque is always established in driving-dynamics and slip control operations Logika tolerancji opon Logika tolerancji opon wykrywa różne obwody opon i bieżników na przedniej i tylnej osi. Może się to zdarzyć, gdy: - używane są opony mieszane - zamontowana jest nadmuchiwana opona zapasowa - używane są opony, które zostały zużyte na znacznie różnych poziomach, przy normalnie sterowanym sprzęgle wielotarczowym, odchylenia obwodu kół powodują odchylenie momentu obrotowego układu przeniesienia napędu. Logika tolerancji opon zapobiega temu odchyleniu momentu obrotowego, zmniejszając odpowiednio moment blokowania, który jest określony przez sterowanie wstępne. Jednak wymagany moment blokowania jest zawsze ustalany w dynamice jazdy i operacjach kontroli poślizgu No tak wystarczyło poczytać tym nie mniej dziękuję za wyczerpującą informacje Pozdrawiam!
  14. A jeżeli by tak było to jaki to ma wpływ na auto? Dziękuję za info.
  15. Posiadam program dis, może napiszesz jak miałoby to wyglądać. Dziękuję Dis, szukasz ecu vtg, następnie wybierasz opcje, code/replace classification resistor. Niestety nie mogę tego błędu usunąć, czy może być tak że rezystor jest uszkodzony?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.