Skocz do zawartości

arsene911

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F20 118i N13B16 170KM 2012
  • Lokalizacja
    Gliwice

Osiągnięcia arsene911

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam, też miałem taką awarie. Zamek w klapie jest wewnątrz praktycznie cały wykonany z plastiku i do tego nierozbieralny - straszny szajs. Pomogła wymiana zamka. Najlepiej kupić nowy i nie tracić czasu na jakieś używki. Nr części 7248075
  2. arsene911

    Wyciek oleju N13

    Wymień simering wału pod kołem pasowym, niestety nie są zbyt trwałe. To tania sprawa i łatwa wymiana - wystarczy wcisnąć do wnętrza dolną krawędź uszczelki, a górna sama wyskoczy. Trzeba tylko uważać by nie porysować narzędziem żadnym powierzchni współpracującej z simeringiem, bo wyciek będzie jeszcze większy.
  3. Mój samochód to co prawda nie M140i, a jedynie 118i z M-pakietem i hamulcami z M-ki, ale kwoty w ASO padały podobne. Oryginalne tarcze do zestawu hamulcowego Brembo z M-pakietu do "jedynki" i "trójki" są dwuczęściowe - aluminiowy dzwon i nitowana część robocza ze stali (taka konstrukcja lepiej oddaje ciepło do aluminiowej felgi). Przy okazji poszukiwań "taniości", odkryłem, że stare tarcze dla BMW zrobiło - uwaga - TRW ! :D Postanowiłem więc zaryzykować z tą firmą i kupiłem TRW na przód i tył w wersji dwuczęściowej jak poprzednie (alu-stal) i nawiercanej, do tego wybrałem klocki Bosch - kosztowało mnie to niespełna 2500 PLN W pełni się zgadzam, że przy tej okazji warto wymienić na nowe sworznie prowadzące i sprężyny rozpierające, zwłaszcza te z przodu, bo rdzewieją zwyczajnie. Z tyłu są z nierdzewki (o dziwo), więc wystarczyło wyczyścić. Zrobiłem już na tym zestawie jakieś 40 tys. km i działają jak należy - nie trzęsą, nawet po rozgrzaniu i nie piszczą, choć ich praca jest zdecydowanie głośniejsza od gładkich tarcz. Zwiększyło się też niestety pylenie. Nie zauważyłem jakiegoś spektakularnie lepszego hamowania za sprawą nawiercanych tarcz (ani tez pogorszenia co ważniejsze), ale może to zasługa wyboru tanich klocków Boscha.
  4. arsene911

    F20 116i Stage 2

    Panowie, z tego co wiem, to żaden silnik N13, nie ważne czy w 114i, 116i czy 118i nie ma elektronicznego czujnika poziomu oleju. Trzeba monitorować poziom oleju bagnetem jak w Polonezie. To niestety dość upierdliwe, bo silniki lubią sobie łyknąć olej jak lubisz wysokie obroty.
  5. Przepraszam, że trochę nie na temat BMW, ale może ktoś wie jaki interfejs się nada do Mini Countryman R60 (2010)? Większość Mini z takich roczników współpracuje z interfejsem K+DCAN, jak ten: https://ccy.pl/pl/sklep/interfejs-obd2-bmw-inpa-2k-dcan-switch-usb-detail, czyli jak BMW serii E - ale nie ten. Mini R60 (countryman 1 gen.) ani R61 (paceman 1 gen.) są jakieś inne i żaden ze sprzedawców ekonomicznych / amatorskich interfejsów nie ma nic do zaproponowania. Pozdrawiam
  6. To pewnie zawór wastegate przy turbo. Normalka w silniku 1.6 turbo benzyna w F20. Tu masz wyjaśnienie:
  7. Zbyt wysokie ciśnienie oleju jest związane z uszkodzonym elektrozaworem zamontowanym w pompie olejowej - nr części 11418601643. Mój samochód jest co prawda przedliftowy, ale w silniku N13B16 170KM objawiało się to tylko błędem na komputerze widocznym tylko w ISTA, nie zaś wchodzeniem w tryb awaryjny pracy silnika. Jest to o tyle problematyczne, że ciśnienie na wysokich obrotach dochodzi to 9 barów, a to już trochę za wiele dla uszczelnień turbosprężarki.
  8. Panowie, korzystaliście ze strony: https://www.service-bmw.pl/index.php ? Ja dzisiaj postanowiłem się zarejestrować i przyszła wiadomość o treści: W odpowiedzi na przesłane zapytanie informujemy, że zgłoszony samochód jest objęty akcją techniczną dotyczącą Poprawki przekładni układu kierowniczego. Prosimy o kontakt z Autoryzowanym Serwisem BMW w celu umówienia wizyty. Akcja techniczna zostanie przeprowadzona bezpłatnie. A później zadzwonili z wybranego przeze mnie serwisu BMW, żeby umówić wizytę. Zaskok wielki...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.