Od siebie mogę szczerze polecić silnik n13, tj 114i, 116i, 118i w f20 i 316i, 320i ed w f30. Mam 316i z przebiegiem 240k km (po chipie od 180k km na 180 KM) dlatego postanowiłem napisać. Kupiłem auto z Holandii z przebiegiem 174k km i przy silniku nic nie musiałem jeszcze robić, poza wymianą oleju, filtrów, świec i membrany w pokrywie zaworów. Osoby którzy nie mają styczności z tym silnikiem proszę o nie pisanie głupot o awaryjności tego motoru, bo najczęściej są to powiązane informacje z silnikiem 1.6 THP, który to miał problem z napinaczem rozrządu przy niskim przebiegu. W BMW są to jednak poprawione silniki, które nie mają już tego problemu. Na forum jest kilka stron o tym silniku, ale w większości są to problemy, które finalnie kończą się na wymianie świec lub cewki zapłonowej, a to nie jest jakiś wielki koszt w porównaniu z silnikiem n20, w którym konieczna jest wymiana pompy oleju, jeśli zdążymy to zrobić... Jednostka b48 jest naprawdę udana, ale ze względu na rocznik trzeba mieć jednak większy budżet.