Skocz do zawartości

Bolek74

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia Bolek74

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Samochód z 7 marca 2018. Dekoder nie wykazuje GPF, ale może jakiegoś słabego używam.
  2. Mój 440 jest z marca 2018 i jeszcze nie ma GPF. Dźwięk jaki wydaje, jest moim zdaniem ok., adekwatny do typu i przeznaczenia pojazdu. W końcu to tylko 6 cylindrów do codziennej jazdy.
  3. Nie mam P&S. Pytałem w serwisie, z czym to ma związek i czy to obowiązkowa aktualizacja. Odpowiedzi były bardzo mętne - nic z nich nie wynikało. Zrozumiałem, że obowiązku nie ma - można to olać, ale, że "lepiej nie, bo to coś tam optymalizuje"... Czyli nic nie wiadomo. Na początku zdawało mi się, że po apdejcie zwiększyła się rozpiętość między comfort a sport plus... Po kilku dniach nie czułem już żadnej różnicy. Możliwe więc, że coś w mapach i na niskich obrotach wygladzilo, ale cholera wie. Nie ma cyferek, więc są tylko dywagacje.
  4. Zrobili mi coś takiego przed tygodniem (Action 12880400-Prog (DME). Przy okazji większość ustawień profilowych ulega skasowaniu. Poza tym, nic się nie zmieniło.
  5. Oto to tajne cudo: WBA4J71050BN89988 Czekam na żeczonego człowieka :lol:
  6. Z cyklu: nie wiem ile pali 430 ale sie wypowiem :D Mam GC 440iX, przejechane 19000. W zasadzie sama trasa (wiekszosc tras zrobiona w zimie - w Alpy na narty). Sredniej nie kasowalem od nowosci i komputer pokazuje 8,0. Predkosci przejazdowe utrzymuje, jak piszesz ok. 140 (z momentami do oporu jak i momentami totalnej zamulki - jadac np. przez radarowa Francje). Kazdy ma inny ril lajf, w moim 440iXdrive pali 8,0. Mysle, ze 430i nie powinno wiecej. Zalezy od ril lajfu :wink:
  7. Słonik40 - tak, uważam, że nie warto dopłacać w tym samochodzie do 6 cylindrow - jak dla mnie, nie ten typ auta, gdzie ma to znaczenie. Mamy też inny pojazd - tańszy od wyposażonego 440i z ponad dwa razy większa pojemnością i taką dozą przyjemności akustyczno - grawitacyjnych, że 4ka przy nim blednie... I może to jest problem. Absolutnie jednak na BMW nie narzekam - po roku od zakupu opisuję po prostu poziom mojego zadowolenia i ewolucję postrzegania tego auta.
  8. Optima była z 2.0T. wystarczał. Skrzynia AT6 też wystarczajaca, choć mogliby tam wstawić 8kę. ZF z BMW ma tu przewagę. Zadowolenie łatwiej jest opisywać jakościowo niż ilościowo. Stąd te mój wpis. Sumaryczna ocena elementów 4 jest wysoka (jak cena za nie), jednak jest tu jak w fizyce jądrowej: twór powstały z tych elementów waży mniej niż ich suma i tak oceniam 4kę. Jest w niej pewien deficyt.
  9. To i owo skrzypi, fotele bez wentylacji to jest duży ból, układ kierowniczy gumowaty - nie czuje w nim drogi jak np. w Giulii... To jest na pewno bardzo dobry samochód, ale za taką kwotę szału nie ma.
  10. Dodam do dyskursu, pewnie kontrowersyjną w ramach tego forum, ale z mojej perspektywy szczerą opinię: kupiłem, pojeżdżę do końca gwarancji i bez żalu się pożegnam z tzw. "premium" (ktoś w to jeszcze wierzy, lepiej się czuję siedząc w BMW niż w Kii czy Hyundayu? - jeśli tak, nie rozumiem tego ale dla każdego coś innego się liczy - nie o tym tutaj chciałem). Mam 4 od roku. Fajne auto. Nic ponadto. Fajne, ale za relatywnie zbyt duże pieniądze. Oddam w rozliczeniu za Kię - i nie za Stingera a za Optimę GT czy coś w podobie. Miałem właśnie przez tydzień przyjemność jeździć taką Optimą i powiem Wam - czułem się jakoś lepiej niż w 440i. Ale może ja mam po prostu plebejskie upodobania... Podsumowując: nie żałuję, że kupiłem, drugi raz nie kupię. Szczególnie przy ograniczonym budżecie - moim zdaniem "premium" to jakiś przebrzmiały mit.
  11. Taką prawidłowość obserwuję od lat: szybka jazda autostrada daje odwrotną korelację między pojemnością a spalaniem (z wyjątkami oczywiście), nie ma przy tym znaczenia rodzaj paliwa. Po przejechaniu 19000 km 440xdrive mam średnie 8,0. Nie zamulam, jeżdżę 95% autostradą. Spalanie w pełni satysfakcjonujące. Nie mam nic przeciwko D jednak kierując się spalaniem, nie wybrałbym diesla.
  12. W Luksemburgu do B58 za 950 EUR oferują +74/130 https://www.br-performance.lu/en-lu/chiptuning/1-cars/5-bmw/6312-serie-4-gc/8168-f36-05-2016/8172-440i/
  13. 20% na samochod i pakiety, ale slabo sie staralem przy negocjacjach. Kolor jakis taki szary... Vka jest chyba jednak wzdluznie. Kolega z pracy wlasnie przesiadle sie z 340 coupe do Stingera - bardzo zadowolony. Ja, choc zdecydowalem sie na 440 (i jestem zadowolony), uwazam Stingera za ralna konkurencje dla serii 4 GC (to tylko moja opinia, czlowieka, ktorego nie interesuje "premium" ani tez wartosc przy sprzedazy.
  14. Kupiem go tutaj: https://www.chevrolet.lu/ Da sie wynegocjowac spore znizki. W moim przypadku bylo to 20 proc. Polecam wersje 2SS z magnetic ride control i dual mode exhaust. W 2019 wejdzie nowy rok modelowy, rozniacy sie glownie kosmetyka no i 10 a nie 8 biegowym automatem. Bedzie pole do negocjacji dla modeli z 2018 (choc 10 biegowe auto zapowiada sie fajnie). Manual tez jest dobra opcja - ma fajnie dzialajacy rev-matching. Ja jestem juz za stary na manuale ;-) Auto ma w standardize 3 lata gwarnacji, za doplata bodajrze 700 eur dochodza 2 lata. Pelna europejska homologacja. W kwestii spalania, silnik LT1 (przy niskim obciazeniu deaktywuje 4 wewnetrzne cylindry i robi sie 3,1 l) zadowala sie 11,5/100 przy przepisowaj jezdzie autostradowej. Szybka autostrada to jakies 13-14/100. Dzien na torze zamykalem srednia 22/100. Uwazam to za baaardzo przyzwoite wartosci. W tym samochodzie rzadko slucha sie radia, przy czym dzwiek jest gleboki, masujacy plecy i wciaz bardzo nienachalny - teraz nic ponizej V8 mi sie nie podoba bo buczy albo pierdzi.
  15. Mustang jest OK. Jezdzi juz nie tylko po prostej a i bokiem pojdzie. Stawalem przed dylematem Mustang czy Camaro - wybralem Camaro. Mniej tego w Europie, jeszcze bardziej "kolchoznicze", co moim zdaniem, przy zakupie takiego auta jest wlasciwie zaleta ;-) Camaro 2SS z pakietem 1LE prowadzilo mi sie znaaacznie lepiej niz Mustanga (pisze o wrazeniu z jazdy, o dzwieku V8, o brutalnosci doznan, a o to chyba chodzi kupujac taki pojazd). Czasow nie mierzylem - te mnie nie interesuja. Porownywanie V8 do np. 440i (ktore tez posiadam) nie ma moim zdaniem sensu. 440i czy Camaro to po prostu powazne auto od a do b. Pytasz jednak o M4/M3... M3 nie jezdzielm. M4 tak... i znowu dla mnie porownanie nie ma sensu. To inne swiaty. No i cena. Jesli gra role, to Mustang czy Camaro - oba o ca. polowe tansze od M 3 lub 4. Reasumujac, moja rade jest taka: bierz Camaro. Nie chcesz Camaro stac Cie na M4 - bierz M4. Mustang to jakis taki polsrodek. Fajny, ale ni to brutal, ni to wygodne a-b. U mnie odpada. Chyba, ze mowa o 350GT... Tu sie juz sprawy (i ceny) maja inaczej...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.