Skocz do zawartości

Qkis

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 LCI 320dA xdrive

Osiągnięcia Qkis

  1. Cześć wszystkim! Planuje zakup F20 LCI i zastanawiam się nad silnikiem B47 120d/125d lub B48 w 120i/125i z 8HP. Posiadałem wcześniej N47T w E90 LCI. Oba silniki mają opinie "dobrych/lepszych od serii N". Jak faktycznie wypada to w praktyce? Jakich napraw można się spodziewać w przyszłości? B47 rozrząd wciąż wymaga wymiany z tego co wiem, okolice 150tys. Panewki, wtryski, koło pasowe, egr - akcja serwisowa? Typowe bolączki N47. B48 gdzieś coś słyszałem, rozrząd, valvetronic, wtryski ale są stosunkowe tanie nowe ok 400zł/szt. dochodzi filtr OPF. Coś jeszcze wziąć pod uwagę? Dzięki za wszelkie informację :)
  2. Sprawdzę, dzięki za sugestie.
  3. Drgania niosą sie po całym układzie kierowniczym. Ja obstawiam łożyska amortyzatorów. Czy na postoju można zasymulować? (ruszyć, przyhamować i na postoju kręcić) Z tego co pamiętam to na postoju tez ta zdarza się. Podczas jazdy np 50kmh już nie ma tego zjawiska. Tak jak pisałem. Puknięcie jest wyczuwalne na kierownicy oraz słyszalne z okolic nóg kierowcy. Chyba będę musiał pozbyć się plastików i szukać...
  4. Witam. Temat niby znany ale każdy ma chyba coś innego. U mnie pojawia się delikatne puknięcie przy niskiej prędkości, jazda w korku etc. Puknięcie jest słyszalne wewnątrz auta jakby gdzieś z kolumny kierowniczej. Objawia się tylko przy szybszym skręcie kierownicy w prawą stronę, wyczuwalne puknięcie na kole kierownicy. Przy szybszej jeździe zanika. Gdzie szukać przyczyny, strasznie irytujące zjawisko podczas jazdy miejskiej?
  5. Cześć Posiadam e90 LCI 320dA x drive 184km. Chciałbym poprawić prowadzenie bo jak wiadomo dla napędu 4x4 było tylko dostępne standardowe zawieszenie. Najsensowniej chyba jest zostawić ory sachs amorki i zapodać eibach pro kit. Opcja pro kit + b6 sport raz, że droga a dwa obawiałbym się już dużego utraty komfortu. Myślałem o tylnym stabilizatorze z innej wersji, ale chyba tylko M3 ma grubszy i wymiana tyczy się zwaleniem tylnego wózka. Jeśli ktoś ma jakieś sensowne pomysły to śmiało. :)
  6. Witam wszystkich ponownie. Posiadam BMW e90 320dA xdrive 184km z 2011roku. Przebieg to 158tys. Zaobserwowałem taki bardzo delikatny powiedzmy wyjący dźwięk przy 1.9-2tys obrotów. Dźwięk nie występuje zawsze. W trybie D jadąc delikatnie to jest akurat przedział zmiany biegu na wyższy i wtedy słychać. Jak wrzucę DS to również słychać ale obroty lecą dalej i po przekroczeniu 2tys cisza. Osobiście mi to wygląda jakby jakiś element wpadał w drgania i niesie dźwięk i akurat w tym przedziale obrotów. Około 600km temu serwis skrzyni przy użyciu produktów ZF i wymiana dynamiczna. Olej w VTG xdrive też zrobiony, przy użyciu ory BMW. Edit: Dziś wypiąłem bezpieczniki m.in od xdrive i jechałem z dobre 20km. Względna cisza jest. Jak tylko wpiąłem to temat powraca ale nie zawsze. Czyli jakiś trop w stronę napędu wychodzi. Z istotnych rzeczy to przy wymianie oleju w VTG nie została skasowana adaptacja. Pan zasugerował, żę tak jest bezpieczniej i na pewno nie poleci od razu rozdzielacz.
  7. Takie oto błędy sypie. Nie mam już pojęcia gdzie szukać.
  8. Wymieniłem w aucie przepustnice oraz krokowca. Po tym zabiegu wywala błąd w INPIE 227 oraz 228. Rozłożyłem wszystko i od nowa złożyłem w celu sprawdzenia jakiś nieszczelności itp. Niczego nie znalazłem a błąd wyskoczył po 20km. Auto mam wrażenie, że nie straciło na mocy. Check zapala się ale po jakimś czasie gaśnie. Winne mogą być zmienione części a na nich jest zdecydownie lepiej względem starych. Nie mam pojęcia już gdzie szukać przyczynu tego zjawiska. Auto jest z gazem Prins, jakieś 2msc temu był zmieniany reduktor na nowy oraz filtr gazu. Proszę o jakiekolwiek wskazówki.
  9. Czyściłem latem jakoś. Zaryzykuję i podmienię go, myślałem też o przepustnicy.
  10. Witajcie. Błąd EML,trakcja oraz ABS. Auto traci moc, po odpaleniu ponownym jest git. Z inpy błąd 211. Szukać innego krokowca? https://tufotki.pl/ABGQ3
  11. A więc tak. Błąd zczytałem z INPY screen poniżej. Pojawił się problem z akumulatorem. Wczoraj rano wsiadam i koniec, nie kręci. Błąd ładowania nie świeci się. Sprawdze dziś napięcie na alternatorze. Prawidłowe to 14-14,4? Jeszcze jakieś propozycje?
  12. Witajcie. Taki o to błąd trapi moją e46. Za pierwszym razem skasowaliśmy i ok 2tyg był spokój. Za drugim podejściem błąd pojawił się na drugi dzień.
  13. Qkis

    e46 325i stukanie

    Osobiście stawiam jeszcze na krzyżak wału, tuleje wózka dyfra lub skrzynia/dyfer. W tygodniu podjadę do innego mechanika i zobaczymy.
  14. Qkis

    e46 325i stukanie

    Witajcie. Zakładam kolejny temat pod tytułem "coś stuka". Przejrzałem trochę wątków i nic więcej nie znalazłem. Występuję u mnie metaliczny pojedynczy stuk przy ruszaniu, cofaniu, redukowaniu biegu, Stuk pojawia się w momencie ruszania autem. Wymieniłem na dniach: - łącznik elastyczny wału - Febi - tuleja nr 9 - Febi - tuleja x2 nr 7 - LMF - podpora wału - Febi Za każdą pomoc dzięki wielkie :)!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.