Tomek-FmLeasing
Zarejestrowani-
Postów
16 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
było kiedyś...
Osiągnięcia Tomek-FmLeasing
Debiutant (2/14)
0
Reputacja
-
F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania
Tomek-FmLeasing odpowiedział(a) na bartos76 temat w F30, F31, F34, F80
Słuszna uwaga, aczkolwiek różnie z tym bywa w praktyce, bo jednak wgranie seryjnej mapy to zawsze jakiś tam koszt. Zwłaszcza w przypadku windykacji korzystający nie ma kasy/głowy do takich rzeczy. Potem zdarza się, że ktoś kupuje taki samochód poleasingowy, jedzie do tunera na chiptuning i się okazuje, że nie ma czego modyfikować. :D -
F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania
Tomek-FmLeasing odpowiedział(a) na bartos76 temat w F30, F31, F34, F80
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Dopóki leasing jest spłacany i nie ma problemów z gwarancją albo szkodami to problem nie występuje. Gorzej jeśli coś się dzieje i zaczyna się grzebanie... Jednak szczerze mówiąc sam chiptuning nie jest wielką sprawą, no, ale nadal nie jest to zgodne z umową. Żeby się nie rozpisywać, to polecam ten poradnik: Leasing a tuning samochodu Jeżeli przestaniesz płacić to umowa jest rozliczana, a stan samochodu po modyfikacjach - jeśli obniżyły jego wartość na rynku wtórnym - będzie miał negatywne konsekwencje dla korzystającego. W praktyce różnie z tym bywa, ale nie da się jednoznacznie stwierdzić, że nie ma żadnych konsekwencji. Z tym, że - jak wspomniałem - chiptuning akurat nie jest jakimś problemem i jest często "praktykowany" w leasingowanych samochodach. -
G30 - RABATY tylko z salonu POLSKA i dodatki
Tomek-FmLeasing odpowiedział(a) na Nermak temat w G30, G31, F90
Przy obecnym kursie za euro już przy samochodach wartych około 120-130 tys brutto leasing po odjęciu kosztów podatkowych i 50% VAT staje się tańszy od gotówki i to biorąc w tym pod uwagę koszt odsetek. Przy droższych autach różnica rośnie. -
G30 - RABATY tylko z salonu POLSKA i dodatki
Tomek-FmLeasing odpowiedział(a) na Nermak temat w G30, G31, F90
CL: Oprocentowanie roczne rzeczywiste (powiedzmy taki odpowiednik RRSO): 6,8% Leasing: 3,5% Więc przepaść. -
G30 - RABATY tylko z salonu POLSKA i dodatki
Tomek-FmLeasing odpowiedział(a) na Nermak temat w G30, G31, F90
No tak, tylko, że wycena oferty najmu jest dużo trudniejsza niż zwykłego leasingu - ta druga jest prosta jak konstrukcja cepa. Oczywiście kogoś może zadowalać świadomość, że mu finansujący wycenił wartość rezydualną np. na 100 tys. zł po 3 latach, ale co by było gdyby inny finansujący przyjął np.: 115 tys. przy tych samych parametrach i marży? Wtedy po tych 3 latach jest się 15 tys. lżejszym i nadal "na końcu jesteśmy w tym samym punkcie". -
G30 - RABATY tylko z salonu POLSKA i dodatki
Tomek-FmLeasing odpowiedział(a) na Nermak temat w G30, G31, F90
W punkt. :) Oczywiście nie zawsze, ale często handlowcy w salonach nie ogarniają oferty leasingowej/najmu i informują tylko o tym co dobrze znają. Co do wyceny wartości rezydualnej, to tutaj można książkę napisać - bo zależy to od wielu zmiennych. Jednak w uproszczeniu - im mniej chodliwy na rynku wtórnym model, tym niższa wartość rezydualna. Dlatego w najmie dochodzi często do takich "paradoksów", że można mieć droższy samochód za niższą ratę, tylko dlatego, że traci on na wartości wolniej niż marka/model tańszy. Dlatego w najmie ciężko też o atrakcyjną ofertę samochodów, które są mocno dopasażone, bo tu utrata wartości jest najczęściej bardzo szybka. -
G30 - RABATY tylko z salonu POLSKA i dodatki
Tomek-FmLeasing odpowiedział(a) na Nermak temat w G30, G31, F90
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale praktycznie każda firma, która oferuje klasyczny leasing ma jakieś widełki na zwiększanie wykupu, np: we wspomnianym zakresie 1% - 25%. Podnosząc wykup obniżeniu ulega jednocześnie rata leasingu. Dodatkowo niektórym zależy też na trochę wyższym wykupie, żeby mieć wyższą wartość do amortyzacji, jeśli zamierzają dalej użytkować auto w firmie, albo móc skorygować większą kwotę VAT, jeśli wykupują do firmy i od razu sprzedają. Ale nadal jest to rozwiązanie, które ma powodować wykup, bo zwrot samochodu jest bez ekonomicznego sensu. Jeśli ktoś nie chce wykupować to musi skorzystać z najmu długoterminowego, gdzie wykup kalkulowany jest w oparciu o przewidywaną wartość rezydualną samochodu. I tu też każda firma oferująca najem może mieć ją na różnym poziomie, więc warto trochę rozejrzeć się po rynku. -
G30 - RABATY tylko z salonu POLSKA i dodatki
Tomek-FmLeasing odpowiedział(a) na Nermak temat w G30, G31, F90
Widocznie przygotowywał ofertę w oparciu o taki produkt, w którym można było podnieść wykup maksymalnie do 25% i to raczej nie ma nic wspólnego z realną wyceną wartości rezydualnej samochodu. -
G30 - RABATY tylko z salonu POLSKA i dodatki
Tomek-FmLeasing odpowiedział(a) na Nermak temat w G30, G31, F90
Getin finansuje program Ford Leasing, więc jakoś pewnie to ze sobą rozliczyli, żeby wyjść na swoje. Jednak dodatkowo w połowie 2015 roku przez kilka miesięcy Getin prowadził promocję, że podpisywali umowy nawet na 100%, pod pewnymi obwarowaniami oczywiście. Różne są teorie dlaczego tak robili - ze spiskowymi włącznie. :) Jednak cudów nie ma - normalnie takie oferty nie chodzą. -
G30 - RABATY tylko z salonu POLSKA i dodatki
Tomek-FmLeasing odpowiedział(a) na Nermak temat w G30, G31, F90
Zgaduję, że umowa podpisywana mniej więcej w połowie 2015 roku :?: -
Zakup X1 F48 - konfiguracje, ceny, podpowiedzi.
Tomek-FmLeasing odpowiedział(a) na Vaas temat w X1 (F48)
Jeżeli bierzesz leasing z zamiarem wykupienia samochodu, to w praktyce możesz sobie z nim robić co chcesz - tak jakbyś był właścicielem. Problem pojawia się kiedy samochód ma wrócić do leasingodawcy (np. windykacja) i są w nim porobione przeróbki, albo nie usunięte usterki lub niefachowo naprawione - wtedy finansowo odpowiada leasingobiorca. Jeśli chodzi o wyjazdy zagraniczne, to zależy od firmy leasingowej. Niektóre mają bardzo liberalne podejście, niektóre wydają od razu przy odbiorze auta pisemne upoważnienie na cały okres leasingu, a niektóre zastrzegają sobie kary finansowe za niepowiadomienie o wyjeździe za granicę. Oczywiście jest to nieweryfikowalne, pod warunkiem, że nie wydarzy się coś złego, co będzie wymagało powiadomienia leasingodawcy - np.: kradzież, wypadek itd. Np. leasing fabryczny dla grupy Volkswagena jest taki pomysłowy, że zastrzega sobie możliwość nałożenia kary finansowej w wysokości 2000 zł netto za każdorazowy wyjazd za granicę bez pisemnego upoważnienia. -
Finansowanie zakupu G30, optymalizacje podatkowe
Tomek-FmLeasing odpowiedział(a) na _holek temat w G30, G31, F90
No właśnie z tym to ciężko przewidzieć. Już niby miały się zbliżać podwyżki, a dziś prezes NBP dał sygnał, że może nawet w 2019 nie podniosą. Tak naprawdę to jest wróżenie z fusów niestety. -
Finansowanie zakupu G30, optymalizacje podatkowe
Tomek-FmLeasing odpowiedział(a) na _holek temat w G30, G31, F90
Jeśli dobrze liczę to koszt całkowity wynosi 120,64%, a rzeczywiste oprocentowanie roczne 5,85%. Normalnie napisałbym, że to drogo, ale oferta jest specyficzna, bo jest zerowy udział własny i duży wykup po aż 5 latach - mało która firma w ogóle jest w stanie zaproponować takie warunki. Więc dlatego pewnie jest drożej. Jest raczej miejsce do negocjacji, o ile jest alternatywa. -
Finansowanie zakupu G30, optymalizacje podatkowe
Tomek-FmLeasing odpowiedział(a) na _holek temat w G30, G31, F90
Nie chcę udawać eksperta, bo nim nie jestem. To będzie mój drugi leasing auta i nie spotkałem się z podobną ofertą. Chodzi mi bardziej o niskie oprocentowanie przy takiej kwocie wykupu i okresie. Masz rację - nie ma cudów. Taka oferta miałaby oprocentowanie bliskie zeru (musiałbym znać wartość samochodu, żeby określić dokładnie). Obecnie Wibor wynosi 1,65%, a do tego musi jeszcze dojść marża, więc dobre oferty leasingowe mają oprocentowanie w okolicach min. 4%. Oczywiście zdarzają się tańsze oferty, ale jak już wspomniałem nie ma cudów - zarobek po prostu jest przeniesiony wtedy gdzie indziej. Albo droższe jest ubezpieczenie, albo jest obowiązek skorzystania z jakiś łączonych usług dodatkowych, w stylu drogi obowiązkowy GAP, RTI, itp, albo są jakieś niekorzystne restrykcje w umowie. Ewentualnie nie ma rabatu na samochód, albo jest tylko jakiś "oficjalny", tzn. nie tak duży jak można wynegocjować. "There is no such thing as a free lunch" -
Finansowanie zakupu G30, optymalizacje podatkowe
Tomek-FmLeasing odpowiedział(a) na _holek temat w G30, G31, F90
Temat rzeka, ale widzę, że koledzy dają dobre rady. Ogólnie teraz praktycznie każda bankowa firma ma niskie oprocentowanie, o ile nie bierze się przez pośrednika, w tym w salonie/komisie. W szczegółach są różnice, ale nie doświadczysz ich jeśli nie będziesz miał szkód, zmian w umowie i innych przygód.