Skocz do zawartości

qba_ony

Zarejestrowani
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 lift
  • Lokalizacja
    Głuchołazy

Osiągnięcia qba_ony

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. tak dwa razy i nic, czy to moze byc czujnik polozenia walu ktory zmienialem juz dwa razy?
  2. Mam problem z moim autem, auto jak jest zimne temperatura do 40 stopni oraz jak jest rozgrzane od 81 stopni nie chce odpalić łapie na 1 sekundę i gaśnie- kręcąc rozrusznikiem ok 30 sekund i przyciskając gaz zapala i jedzie normalnie, natomiast w zakresie temperatur od 41 do 80 odpala normalnie. Wymieniony został czujnik położenia wału - bez zmian dalej to samo. Po odłączeniu czujnika temperatury znajdującego się w bloku silnika auto odpala za każdym razem jak jest zimne jak jest ciepłe. Cy ktoś miał podobny problem? co może być przyczyną? Auto posiada LPG, które też odłączałem oraz zakrecałem zawór bez zmian. Silnik to kochany n42b20. Bede wdzięczny za pomoc....
  3. qba_ony

    n42b20 odpala i gasnie

    Przepraszam obroty 500/700. Wymieniłem również czujniki od wałków rozrządu ale nic to nie dało. Prawdopodobnie problem jest z valvetronikiem, po odłączeniu kostki od silniczka vvt auto odpala oczywiście jest słabe. Sprawdziłem miernikiem i po przekręceniu zapłonu nie idzie prąd na silniczek. Wygląda że coś jest ze sterowaniem. Pytanie czy za prace vvt odpowiada jedynie przekaźniki i moduł od vvt? czy też ECU?
  4. qba_ony

    n42b20 odpala i gasnie

    Mam problem z autem przerobiłem kilkanaście postów ale nic nie pomogło. zapalając rano auto czasami zapali bez problemu, czasami zapali się obroty ok 6-7 tyś i zgaśnie, trwa to ok 2 sekundy, żeby ponowni go odpalić muszę piłować ok 1 minuty gazując i odpala. Jedzie normalnie nic nie przerywa. Sprawdzony pod rożnymi kompami pa soft, inpa i bosch brak błędów. Wymieniony czujnik położenia wału oryginał, wymieniona przepustnica i przepływomierz, filtr paliwa, sprawdzone świece oraz cewki bez uwag. doloty całe, pompa działa, ciśnienie prawidłowe. Na ciepłym silniku jak pojadę do sklepu również odwala jej i nie chce odpalić ponownie piłowanie.... co może być przyczyna? dodam że użyłem jeszcze środek do czyszczenia wtrysków zatankowałem PB98 bez zmian. Auto ma zamontowaną instalację LPG, odłączyłem lpg i jeździłem na samym PB tez nic to nie dało.
  5. Tak bardzo że może trafić silnik..... Dzisiaj sprawdzę walki od wanosa możliwe ze wytarły się ....
  6. Cześć, mam problem z bunia wczoraj auto normalnie jeździło nic nie wskazywało że coś się dzieje. Dzisiaj rano chce jechać do pracy po odpaleniu auta silnik nierówno pracuje - ewidentnie jeden nie działa. Wróciłem z pracy zamieniłem miejscami cewki ale nic to nie dało, po podłączeniu się pod auto są dwa błędy 274e wypadający zapłon oraz 2745 cylinder 4 brak zapłonu cylinder 4, wymieniłem świece bez zmian auto dalej kuleje i wyskakuje błąd. Dodam ze auto posiada lpg odpalałem na PB i na LPG i działa tak samo
  7. Działa ale ma problem z CANem, jaki koszt naprawy?
  8. Wymieniłem sterownik silnika bo mój jest uszkodzony teraz potrzebuje zmienić w sterowniku vin. Zza pomocą www.realoem.com ustaliłem jaki mam supp. DME ME9.2 / EK924, wybrałem f1, f4, f2 i wybrałem z listy i chce zmienić vin ale po f8 wyskakuje mi błąd 106 co może być przyczyna??
  9. qba_ony

    [e46] problem z CAN

    Problem rozwiązany, za błędy był odpowiedzialny komputer, problem polegał na przerwach w komunikacji po CAN. Należy wymontować komputer umyć go środkiem IPA (tzwn. cleanerem do elektroniki) następnie wygrzać hot airem i poprawić luty. Ostatnim etapem jest wymiana pasty termo przewodzącej i złożenie całości. Po podłączeniu błędów nie ma.
  10. Problem rozwiązany, za błędy był odpowiedzialny komputer, problem polegał na przerwach w komunikacji po CAN. Należy wymontować komputer umyć go środkiem IPA (tzwn. cleanerem do elektroniki) następnie wygrzać hot airem i poprawić luty. Ostatnim etapem jest wymiana pasty termo przewodzącej i złożenie całości. Po podłączeniu błędów nie ma.
  11. qba_ony

    [e46] problem z CAN

    Mam problem z CAN, podczas skanowania INPA lub PA Softem wyskakują błędy : 83D CDKCANA - PT - CAN Bus Off 27ED CDKCAS - CAN-Timeout ASC/DSC 27EE CDKCINS - CAN-Timeout Instrumentenkom oraz błędy z DSC, które kasuje ale po wyłączeniu zapłonu i ponownym zapaleniu auta po ok. 5 minutach ponownie się pojawiają błędy CAN, czy w liczniku jest coś odpowiedzialnego za CAN? dzisiaj sprawdzę połączenia K-busa w schowku. Ewidentnie jest problem z komunikacją. Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną?
  12. Dzisiaj podłączyłem pod inpe auto oczywiście błędy były: E R R O R M E M O R Y --------------------------------------- 5E1F ABS/ASC/DSC: VIN nicht initialisiert, LWS-Abgleich durchfuehren 5E16 CAN Timeout Instrumentenkombi 5E1E CAN Timeout LWS 5E14 CAN Timeout DME/DDE na włączonym silniku wykasowałem błędy i udało mi się przejechać mała trasę bez błędów, ale po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu ponownie wyskoczyły błędy. Czy powodem może być czujnik kąta skrętu lub źle ustawiona zbieżność? live data z inpy: https://zapodaj.net/fbc952a696dc4.jpg.html
  13. ladowanie sprawdzone mam od 14,1 do 14,2, test zegarów ok. Czasami jest tak że po odpaleniu auta włączają się trzy błędy przejadę kawałek zgasze auto, wyciągnę kluczyk i po minucie ponownie odpalę to błędy znika błąd od ładowania i podczas jazdy nie zapala się, ale też zdarza się ze przy hamowaniu ponownie się zapala akumulator. Czasami jest tak że po odpaleniu auta nie ma błędów i po przejechaniu ok 100m zapalają się. Dodam że ustawiłem zbieżność i nic to nie dało. Dzisiaj sprawdzę czujniki abs, czy przyczyna może być problem z komputerem auta??
  14. Po odpaleniu auta zapaliły mi się dwie kontrolki ! i dsc w kolorze żółtym, miałem luz na tulei wahacza przedniego, tuleja wymieniona udałem się na zbieżność ale kontrolki nie zgasły. Po wymianie tulei zaczęła się zapalać kontrolka od akumulatora i wszystkie trzy świeciły na czerwono. Auto jeździ normalnie czasmi jak postawie na nierównym terenie wyłączę zapłon na ok 1min i ponownie odpalę to błędów nie ma ale po ok 100 m znowu się pojawiają raz 2 błędy dsc, i ! a czasami dsc, ! i aku. Auto normalnie jeździ nie ma żadnych problemów. W inpie wyskakują takie błędy: 5E1F ABS/ASC/DSC: VIN nicht initialisiert, LWS-Abgleich durchfuehren Error counter: 7 Logistic counter: 37 Mileage 655350 km Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h Bremslichtschalter 0.00 0/1 Bremsfluessigkeitsschalter 0.00 0/1 ASC/DSC_aktiv (Tasterfunktion) 1.00 0/1 Bremsdruck erkannt 0.00 0/1 ABS-Regelung 0.00 0/1 ASC-Regelung (BMR) 0.00 0/1 ASC-Regelung (AMR) 0.00 0/1 GMR-Regelung (GMR) 0.00 0/1 GMR-Regelung (MMR) 0.00 0/1 CBC-Regelung 0.00 0/1 MSR-Regelung 0.00 0/1 TDR-Regelung 0.00 0/1 SDR-Regelung 0.00 0/1 DBC-Regelung 0.00 0/1 RTA aktiv 1.00 0/1 Run-Up Mode 1.00 0/1 kein passendes Fehlersymptom Testbedingungen erfuellt Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Error code: 5E 1F A0 07 25 FF FF 00 08 00 0C------------------------------------------------------------- 5E14 CAN Timeout DME/DDE Error counter: 7 Logistic counter: 40 Mileage 655350 km Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h Bremslichtschalter 0.00 0/1 Bremsfluessigkeitsschalter 0.00 0/1 ASC/DSC_aktiv (Tasterfunktion) 1.00 0/1 Bremsdruck erkannt 0.00 0/1 ABS-Regelung 0.00 0/1 ASC-Regelung (BMR) 0.00 0/1 ASC-Regelung (AMR) 0.00 0/1 GMR-Regelung (GMR) 0.00 0/1 GMR-Regelung (MMR) 0.00 0/1 CBC-Regelung 0.00 0/1 MSR-Regelung 0.00 0/1 TDR-Regelung 0.00 0/1 SDR-Regelung 0.00 0/1 DBC-Regelung 0.00 0/1 RTA aktiv 1.00 0/1 Run-Up Mode 0.00 0/1 kein passendes Fehlersymptom Testbedingungen erfuellt Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Error code: 5E 14 A0 07 28 FF FF 00 08 00 04------------------------------------------------------------- 5E11 CAN-Bus Off, Interner Fehler CAN-Controller Error counter: 1 Logistic counter: 40 Mileage 655350 km Fahrzeuggeschwindigkeit 20.00 km/h Bremslichtschalter 0.00 0/1 Bremsfluessigkeitsschalter 0.00 0/1 ASC/DSC_aktiv (Tasterfunktion) 1.00 0/1 Bremsdruck erkannt 0.00 0/1 ABS-Regelung 0.00 0/1 ASC-Regelung (BMR) 0.00 0/1 ASC-Regelung (AMR) 0.00 0/1 GMR-Regelung (GMR) 0.00 0/1 GMR-Regelung (MMR) 0.00 0/1 CBC-Regelung 0.00 0/1 MSR-Regelung 0.00 0/1 TDR-Regelung 0.00 0/1 SDR-Regelung 0.00 0/1 DBC-Regelung 0.00 0/1 RTA aktiv 1.00 0/1 Run-Up Mode 0.00 0/1 kein passendes Fehlersymptom Testbedingungen erfuellt Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Error code: 5E 11 A0 01 28 FF FF 14 08 00 04------------------------------------------------------------- 5E16 CAN Timeout Instrumentenkombi Error counter: 18 Logistic counter: 40 Mileage 655350 km Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h Bremslichtschalter 0.00 0/1 Bremsfluessigkeitsschalter 0.00 0/1 ASC/DSC_aktiv (Tasterfunktion) 1.00 0/1 Bremsdruck erkannt 0.00 0/1 ABS-Regelung 0.00 0/1 ASC-Regelung (BMR) 0.00 0/1 ASC-Regelung (AMR) 0.00 0/1 GMR-Regelung (GMR) 0.00 0/1 GMR-Regelung (MMR) 0.00 0/1 CBC-Regelung 0.00 0/1 MSR-Regelung 0.00 0/1 TDR-Regelung 0.00 0/1 SDR-Regelung 0.00 0/1 DBC-Regelung 0.00 0/1 RTA aktiv 1.00 0/1 Run-Up Mode 1.00 0/1 kein passendes Fehlersymptom Testbedingungen erfuellt Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Error code: 5E 16 20 12 28 FF FF 00 08 00 0C------------------------------------------------------------- 5E1E CAN Timeout LWS Error counter: 21 Logistic counter: 40 Mileage 655350 km Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h Bremslichtschalter 0.00 0/1 Bremsfluessigkeitsschalter 0.00 0/1 ASC/DSC_aktiv (Tasterfunktion) 1.00 0/1 Bremsdruck erkannt 0.00 0/1 ABS-Regelung 0.00 0/1 ASC-Regelung (BMR) 0.00 0/1 ASC-Regelung (AMR) 0.00 0/1 GMR-Regelung (GMR) 0.00 0/1 GMR-Regelung (MMR) 0.00 0/1 CBC-Regelung 0.00 0/1 MSR-Regelung 0.00 0/1 TDR-Regelung 0.00 0/1 SDR-Regelung 0.00 0/1 DBC-Regelung 0.00 0/1 RTA aktiv 1.00 0/1 Run-Up Mode 0.00 0/1 kein passendes Fehlersymptom Testbedingungen erfuellt Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Error code: 5E 1E E0 15 28 FF FF 00 08 00 04 ==========================================
  15. Mam problem ze światłem z tyłu nie świeci mi prawa strona lewa ok. Wszystko sprawdzone działa, a światła nie ma. Zamówiłem nowy moduł od świateł i teraz zamiast świateł pozycyjnych z tyłu świecą mi się środkowe z klapy, wyczytałem że muszę przeprogramować moduł ponieważ km i vin się nie zgadza jak to zrobić w NCS??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.