Skocz do zawartości

oliwa95

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O oliwa95

  • Urodziny 21.09.1995

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Bmw f30 328xi 2013r.
  • Lokalizacja
    Płock

Osiągnięcia oliwa95

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Sprawdź szczelność przewodu doprowadzającego płyn. Najlepiej otwórz maskę i spróbuj spryskać szybę, jeśli będzie ulatywać za wcześnie to powodem może być taka biała spinka/kolanko łączące wężyk. Bynajmniej u mnie tak było ;)
  2. No właśnie o to mi chodzi :D Czy przy ewentualnym błędnym odczytywaniu przez xdrive będę czul te "szarpania" czy są na tyle mocne ze nie sposób ich nie odczuć? Pozniej okażę się ze jeździłem, nic nie czułem, a po czasie zacznie się coś sypać :(
  3. Cześć, nawiązując do mojego ostatniego posta - założyłem nowe koła z oponami 235/40/18 zamiast 225/45/18. Na pierwszy rzut oka wszystko jest okej. Przy testowaniu zaraz po założeniu nowych kół przy zbliżeniu się do 80 km/h wyskoczył komunikat o zbyt niskim ciśnieniu w oponach, ale to chyba normalne bo komputer miał w pamięci minimalnie różniący się obwód kola. Zatrzymałem się, zresetowałem ciśnienie, zatwierdziłem i od tamtej pory wszystko jest okej. Komfort na michelinach po przesiadce z pirelli p7 runflat o niebo lepszy. Żadnych szarpnięć nie czuje, chyba że nie jestem na to wyczulony. Mógłby mi ktoś napisać czy te szarpnięcia redukujące uślizg w xdrive są bardzo mocno wyczuwalne czy muszę się na tym bardziej skupić żeby to ewentualnie wykryć ? Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi ! :)
  4. Dzisiaj zalozylem wspomniany wczesniej komplet kol z oponami 235/40/18. Na pierwszy rzut oka nic nie szarpie, komputer nie glupieje. Przy ok 80km/h komputer raz wyswietlil komunikat o niskim cisnieniu w oponach wiec zatrzymalem sie i wszystko bylo ok wiec zatwierdzilem cisnienie, bylo to pewnie spowodowane tym ze w pamieci mial minimalnie rozniacy sie rozmiar kol. Pozniej nic sie nie dzialo. Moglby ktos mi przyblizyc w jakich okolicznosciach mam zwrocic uwage na to ewentualne szarpanie xdrive’a ? Czy to jest bardzo odczuwalne szarpanie czy raczej minimalne i trzeba byc bardziej czujnym ?
  5. Witam wszystkich. Posiadam f30 328i z xdrive. Na tabliczce mam jedyny zalecany rozmiar opon 225/45/18 i takie tez mam w tej chwili (w innych f30 z xdrive zalecane są zarówno mieszane zestawy jak i na wszystkich kolach takie same). Chciałbym zmienić na 4 sztuki 235/40/18 gdzie w kalkulatorze pokazuje mi różnice -2,25% w stosunku do tych zalecanych. Może mi ktoś podpowiedzieć czy te opony będą współgrać napędem i nie posypie mi się skrzynka rozdzielcza od xdrive?
  6. Czyli 4 takie same opony 235/40/18 nie sprawia zednego problemu jezeli je zaloze zamiast „zalecanych” 225/45/18 ? Wszystkie maja taki sam obwod/srednice
  7. No więc gdzie logika ? Ten sam naped,a u Ciebie mozliwosc zalozenia tylko mieszanych, a u mnie tylko mozliwosc zalozenia jednakowych :mad2:
  8. Pytam bo nie wiem.. Czytałem ze problemy z xdrive pojawiały się użytkownikom przy błędnym doborze opon mieszanych, a nie znalazłem wątku, który mówi o zmianie na wszystkie jednakowe tyle że minimalnie szersze i niższe. A opony nie są z innej parafii bo wszystkie maja te same parametry jak i bieżnik oprócz jednej, która ma inny rok produkcji. Kupując nowe opony możesz nawet trafić na takie, które będą się od siebie różniły datą produkcji ;)
  9. Cześć wszystkim. Własnie kupiłem komplet używanych felg z oponami michelin pilot sport 3 (235/40/18) wszystkie mają ok. 7 mm bieżnika. 3 opony są z 2012 roku lecz jedna jest z 2016. Czy może to w przyszłości powodować jakieś problemy? Dodam, że na tabliczce na progu drzwi jedyna zalecana szerokość do mojego samochodu to 225/45/18. Czy oponki szersze o 10 mm i niższe o 5 bez problemu będą mogły jeździć na moim samochodzie? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)
  10. Cześć, przepraszam że wcinam się w dyskusje ale potrzebuje porady. Już mi głowa spuchła od słuchania filmików na YT, które ukazują prace silnika w 328i i nie wiem co mam myśleć o swoim silniku. Poniżej wklejam link do filmu nagranego przeze mnie dzisiaj, szczególnie zastanawia mnie dziwiek, który dobrze słychać po uchyleniu szyby. Z góry dziękuję za wszelkie opinie ;) https://www.youtube.com/watch?v=KkplMyfbgaM
  11. Czyli normalka :D Musze sie przyzwyczaic po przesiadce z małego diesla, który palil blisko polowe mniej :mrgreen:
  12. Cześć wszystkim. Chciałbym dowiedzieć się czy spalanie w 328ix na krótkich odcinkach w granicach 14-14,5 litra jest normalne? W ostatnim czasie pokonuje głownie krótkie trasy rzędu 3 kilometrów do pracy, a następnie 3 kilometrów w drodze powrotnej do domu (dosyć często jeżdżę w trybie eco pro) . Zdaje sobie sprawę również, że póki silnik jest nierozgrzany to ma większe zapotrzebowanie na paliwo, lecz wydaje mi się że ponad 14 litrów to jednak dosyć dużo (wskazówka od paliwa znika w oczach :evil: ). Co o tym sądzicie ? Z góry dzięki za odpowiedzi.
  13. Cześć, przepraszam że wcinam się w dyskusje ale potrzebuje porady. Już mi głowa spuchła od słuchania filmików na YT, które ukazują prace silnika w 328i i nie wiem co mam myśleć o swoim silniku. Poniżej wklejam link do filmu nagranego przeze mnie dzisiaj. Z góry dziękuję za wszelkie opinie ;) https://www.youtube.com/watch?v=KkplMyfbgaM
  14. No niestety jesli chodzi o nowsze bmw to mam wyłącznie porównanie do X6. Jeździłem kilkoma nowszymi mercedesami i tam układ hamulcowy był wyraźnie bardziej czuły niż w F30.
  15. To byma pierwsza mysl ale niestety nikt z moich znajomych nie posiada f30 ☹️
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.