Skocz do zawartości

vixa

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    04/2000r E39 Touring, wściekłe 2.0 z podtlenkiem w butelkowej zieleni
  • Lokalizacja
    Zabrze

Osiągnięcia vixa

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Samochód kupiłem i IBS był rozłączony, kabelek do klemy plusowej był nie podłączony oraz wtyczka była wypięta, podłączyłem wszystko z powrotem nadal nic, IBS miałby coś wspólnego z brakiem rozruchu ? Bo rozrusznik kręci myślałem bardziej że coś z immo jest nie tak. Z tego co jeszcze zauważyłem nie pali się CheckEngine na zapłonie, sterownik z gazu (przycisk w kabinie ) również żadna z diod gotowości itd. nic się nie pali, jest tam jakiś bezpiecznik od ECU ? Podejrzewam że mogło się coś stać z ECU silnika, nie pali, nie można się połączyć, skrzynia również wywala błąd łączności z motorem i oczywiście choinka wszelkich błędów trakcji itd.
  2. Tak tak podmieniałem akumulatory ale prąd rozruchowy jest bo kręci rozrusznik zdrowo i szybko.
  3. Witajcie Mam problem z E60 2.5i 160KW Samochód stał z 2 miesiące bez akumulatora, wziąłem do ładowania na noc a wyszło tak że samochód stał z 2 miesiące bez akumulatora. Po włożeniu aku samochód wyświetlił choinkę, błędy wspomagania, trakcji, skrzyni biegów. Po włożeniu klucza i starcie samochód kręci szybko rozrusznikiem bez jakiejkolwiek próby załapania, tak jak by immo blokowało odpalenie. Wyczytałem że należy zrobić synchro dde + cas, niestety ku mojemu zdziwieniu nie mogę podłączyć się z ECU od razu wywala błąd przy próbie odczytu błędy czy wejścia w informację. Z całą resztą modułów mogę się łączyć, skrzynia, poduszki itd. posprawdzałem jest komunikacja. W skrzyni widnieje błąd mówiący o nie udanej próbie połączenia się z motorem, zgaduję że skrzynia z ECU też się jakoś nie może skontaktować. Już ręce mi opadają, bezpieczniki z tyłu sprawdziłem, akumulatory już z głupa też podmieniałem. Kabel sprawny mam drugie E60 tam wszystko ok. Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki.
  4. vixa

    Przedlift oraz INPA, które OBD

    No to będę szukał kogoś na miejscu kto by użyczył panelu na chwile, no bo faktycznie już nie mam pomysłu, w zaworku słychać jak się uchyli ze czynnik jest, kurde cała reszta działa, to samo zauważyłem w inpie jak się wejdzie w podglad informacji z klimatornika to pokazuje na PC czy np klikniemy ogrzewanie tylnej szyby, lub włączymy nawiew przedniej, a gdy klikam na guzik klimy to komputer nic nie pokazuje, ale z 2 strony powinienem moc włączyć klimatyzacje z pozycji PC a tego się nie da zrobić, spruboje na Śląsku znaleźć kogoś, przełożyć panel, jak nie to się poddaje oddam do serwisu klimy.
  5. vixa

    Przedlift oraz INPA, które OBD

    No właśnie nawiewy chodzą normalnie, sterowanie od max do minimum, zwiększenie i zmniejszenie temp wszystko OK, zdejmę panel klimatornika i sprawdze tam przewody, przedmucham i zobaczymy, do jeża tez zajrzę i przedmucham kostki. Bo chyba zostały te dwie rzeczy do sprawdzenia, wiatrak działa, sprzegielko na kompresorze reaguje na napięcie, czynnik jest. Jak nie to zostaje mi kogoś szukać z okolicy i spróbować podmienić panel i jeża żeby na daremnie nie kupować wszystkiego.
  6. vixa

    Przedlift oraz INPA, które OBD

    Wiec zaopatrzyłem się w okrągłe gniazdo i INPA łączy się z każdym modułem, w zakładce klimatyzacja nie ma błędów, lecz w zakładce aktywacja klikam F1 aktywacja przekaźnika kompresora i nic, hmmm szukałem tego przekaźnika i nie mogę znaleźć takowego, na realoem w spisie wgl. Nie widnieje coś takiego jak przekaźnik klimy. Bezpieczniki sprawdzone wszystkie, te w schowku, te obok ECU i te w bagażniku. Gdzie jest przekaźnik od klimy lub który to ?? Oraz przeglądałem wszystkie zakładki nie mogę znaleźć informacji na temat ciśnienia kompresora, temp. Wewnętrzne, zewnętrzne są, temperatura parownika również, lecz nie ma nic na temat ciśnienia w kompresorze, znalazłem jedynie coś gdzie pisze ciśnienie ale wartość jest podana w V. Jeszcze przed chwila na szybko sprawdziłem sprzegielko na kompresorze, po podaniu zasilania słychać cykniecie czyli zgaduje ze sprzegielko zapina. Czyli chyba bym szukał winy w tym przekazniku, tylko gdzie on jest ? Edit: Na jakimś niemieckim forum wyczytałem ze INPA pokazuje to jako przekaźnik lecz nie ma takowego, przekaźnikiem jak by jest panel klimatornika, zajrzę jutro bo kilka razy wymieniałem radio, ciągnąłem przewody do wzmacniaczy może coś naderwałem, a czy jeż może mieć coś wspólnego z tym ?? Ma on coś do działania klimatyzacji ? Bo nawiewy działają jako tako, tak jak powinny.
  7. vixa

    Przedlift oraz INPA, które OBD

    Super, wielkie dzięki za info, jutro lecę po przejściówkę, a co do klimy orientujecie się czy można ją uruchomić z pozycji PC ? lub sprawdzić jej ciśnienie ?
  8. Witajcie Zaopatrzyłem się w końcu w kabel aby połączyć samochód z INPĄ, walczę z klimatyzacją a i ogólnie się przyda. Posiadam przedlifta 2000r. Mam OBD2 w środku w kabinie oraz mamy te okrągłe pod maską, Nie mam na razie przejściówki więc używam OBD2. Problem mam taki że INPA nie łączy się z żadnym modułem prócz zakładki silnik, błędy skasuje, wartości poderzę itd, kiedy próbuje np. wybrać skrzynie biegów mam błąd nieznany język możliwa awaria czy coś takiego, tak samo gdy wybieram zakładkę liczników aby skasować inspekcje mam błąd "...Command not accepted..." Coś nie tak z przewodem ? czy muszę użyć gniazda z pod maski ? Bo teraz nie wiem czy szukać innej inpy, czy kabel trefny, czy po prostu nie to gniazdo. Oraz zależało by mi aby przetestować klimatyzację, Jest możliwość podejrzenia ciśnienia w układzie ? lub włączenia kompresora pomimo niżesz temp na dworze ?
  9. Ok dzięki a tak BTW. Żeby nie robić kolejnego tematu jakie wymiary mają emblematy w Touringu ? samochód mam w ładnym stanie a znaczki jak by ktoś papierem ściernym przejechał. 82/74mm ? w katalogu wymiaru nie ma, a na innym forum podają wymiary których nie ma na aukcjach.
  10. Niestety mieszkam w bloku nie mam dojścia do kanału czy podnośnika a gdzie nie dzwoniłem w okolicy to nie miało terminów. Wypompowalem wodę z serwa bo jak pisałem w ostatnim wątku i tak samochód idzie do mechanika na zakładanie gazu a potrzebowałem przez tydzień jeździć do pracy. Niestety mój mechanik też roboty ma pełno i dopiero teraz bierze auto. Co do serwa mam pytanie bo kupię od razu sprawne i dam mechanikowi razem z samochodem. Lecz na allegro po wpisaniu serwo e39 różnią się trochę od siebie z zewnątrz. Mogę kupić byle jakie serwo z E39 czy identyczne jakie jest u mnie? U mnie siedzi takie : https://goo.gl/images/15nt3g A widziałem na aukcjach też serwa które trochę się różniły od mojego jak by cieńsze były.
  11. Witajcie Po tym jak puściły ostatnie mrozy samochód z dnia na dzień zaczął gubi olej. Gdy silnik jest zimny i zrobię mały dystans pozostawia jedynie kilka kropel ale po dłuższej jezdzie samochód zostawi już mała kałuże po sobie. Skąd może aż tyle tego lecieć? Czyżby coś z odma? Ostatnio nawet olej poleciał trochę przez korek wlewu bo zauważyłem tłusta smuge. Oraz drugie pytanie bo zamarzlo mi serwo była w nim woda. Od razu je ogrzalem i wypompowalem wodę która w nim siedziała i udroznilem kanały pod nim. Lecz problem jest taki pedał hamulca na początku jest miękki i samochód zaczyna hamować normalnie. Ale w raz ze spadkiem prędkości muszę mocniej dociskac pedał a przy pełnym zahamowaniu jest on strasznie twardy tak jak by nie było wspomagania. ABS działa. Samochod hamuje lecz jak by traci się wspomaganie hamulca po chwili. Z racji że samochód i tak idzie do mechanika co byście obstawiali padło serwo czy pompa podcisnienia? Podcisnienia sprawdziłem palcem jakieś występuje jak przyłoże palec ewidentnie czuć że zasysa powietrze. A nie wiem teraz co kupić.
  12. Mam ten samochód z nie cały miesiąc czasu, właśnie komora serwa zalana, widać lód na jej dnie, przewody pod ciśnienia które to ? Na oko gumowe przewody które idą bokiem wyglądają na całe, później zaleję komorę serwa wrzątkiem aby lód puścił i kanaliki przepcham hmmm myjką ciśnieniową ? żeby woda zeszła i spróbuję ogrzać całe serwo suszarką. Niestety brak garażu muszę jakoś w warunkach polowych to zrobić.
  13. Witajcie Mam problem z moim E39 ostatnio wróciłem z pracy z drugiej zmiany i było wszystko OK, Bmw hamowało jak powinno, na drugi dzień miałem wyjechać na noc i ku mojemu zdziwieniu hamulec twardy jak kamień ale jak się zaparłem to hamował. Ma kawałek luzu jak by tyle co żeby skrzynia wiedziała że jest wciśnięty i mogę zmienić bieg na automacie, pokulałem się z 2KM w stronę pracy i problem pojawił się taki że samochód jak by z czasem nagrzewania zaczął sam zaciskać hamulec praktycznie do tego momentu że nie miał siły już ciągnąć. Zostawiłem samochód na parkingu w połowie drogi, po pracy wróciłem do niego i znów to samo pedał twardy lecz brak hamulców, wróciłem do domu hamując ręcznym i pod domem znów to samo samochód trzyma. Odkręciłem zbiorniczek z płynem hamulcowym no i tego nie ubyło. Co u licha się mogło stać ? Układ zapowietrzony to pedał by wpadał w podłogę ale żeby był wciąż twardy i z czasem sam się zaciskał to nowość dla mnie. Jeszcze dodam nie wiem czy to ważne już kiedyś problem z hamulcem był lecz tak jak by traciło się wspomaganie, tzn. hamował ale musiałem mocno go wcisnąć i wyskakiwał przeważnie w tedy błąd wypadania zapłonów, długo był z tym spokój wszystko działało aż do dzisiaj znów twardy pedał i po czasie praktycznie jak zaciska już hamulce (jak się silnik nagrzeje) wypadanie zapłonu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.