Skocz do zawartości

stanio50

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E83 2005 2.5

Osiągnięcia stanio50

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Webasto nie bedzie podpięte pod canbus, nie jest to oryginalne webasto od tego auta a z autopsji wiem ze nie warto łączyć lini k webasto z linia k w aucie, różne dziwne rzeczy sie wtedy dzieją. Nawiasem mówiąc to co wyżej napisałeś jest zbędne, wystarczy podpięcie pod 5 pin climatronica i to jest całość zabawy, webasto ma ustawiony czas grzania 30minut, posiada wbudowany czujnik temperatury płynu, po rozpoczęciu pracy dogrzewa płyn do 35stopni i uruchamia dmuchawy, po dogrzaniu płynu do 74 stopni zwalnia prace by utrzymać taka temperaturę i nie otworzyć termostatu i niepotrzebnie grzać chłodnice, jeżeli płyn osiągnie temperaturę 81 stopni webasto rozpocznie procedurę wygaszania i sie wyłączy tylko piec, pompa pracuje cały czas, jeżeli temperatura spadnie poniżej 70 stopni piec samoczynnie uruchomi sie sam. Climatronic podczas pracy webasto działa cały czas by wykorzystać efektywnie ciepło płynu chłodzącego. Myślałem ze szybciej mi pójdzie z montażem ale jakos tak po dupie nie mam czasu sie podrapać a tym bardziej położyć pod auto. Pompa już zamontowana, zostaje wpięcie się do baku i pociągnięcie instalacji która tez już jest gotowa, razem z przekaźnikami. Myśle ze do wiosny skończę :)
  2. Witam wszystkich, jako że mało jest w sieci informacji dotyczących montażu i problemów napotkanych przy całej operacji postanowiłem stworzyć krótki treściwy poradnik, jak zamontować ogrzewanie postojowe. Zbliżają mroźne poranki, ja jestem niezwykle ciepło lubny stwierdzilem ze dość strzelania zębami, od tego zimowego sezonu wsiadamy do ciepłego nagrzanego auta. Pojazd w jakim będzie montowane webasto: E83 2005 rok M54B25+LPG na wyposażeniu Climatronic Model ogrzewania postojowego: Webasto Thermo Top BW50 - Webasto posiada wbudowany zbiornik paliwa zasilany powrotem oraz wbudowaną pompę obiegową cieczy chłodzącej. Kupiłem cały komplet czyli: Piec Uchwyt pieca Wydech Tłumik Wiązka elektryczna Przekaźnik Zegar sterujący Centralka do telestartu Antena do telestartu Węże do płynu chłodniczego Węże do paliwa Całość udało mi się kupić za 350 polskich. 1. Sprawdzenie czy webasto w ogóle działa Przyda się do tego wiadro z wodą + naładowany akumulator, trochę miejsca i mała znajomość działania całego układu, warto napomknąć ze zanim juz podnieceni odpalicie urządzenie w zaciszu swojego garażu, piec musi być dobrze zalany wodą i zatankowany paliwem, wąż zasysający musi być cały czas na dnie wiaderka, można ułatwić sobie sprawę stawiając wiadro wyżej niż urządzenie. U mnie wyglądało to następująco: 2. Następnie zapoznałem się z oryginalną instrukcja montażu webasta i postanowiłem maksymalnie zblizyć sie do tego co jest w niej zawarte. https://bmw.etk.club/eba_docs/6453de.pdfMontaż pieca 3. Montaż pieca miejsce jak w manualu, wiercimy 4 otwory, oprawiamy nitonakrętki, wkręcamy gumowe tulejki pochłaniające drgania i zaczynają sie schody, w zależności od tego jak udało wam się wycyrklować z otworami, tak musicie sobie zbudować dalszą część mocowania żeby odsunąć urządzenie od siany grodziowej. Generalnie wizyta w castoramie, lżejszy o kilka piwek i coś tam sie wymodzi. U mnie wygląda to następująco: 4. Prowadzenie węży cieczy chłodzącej. Musimy się przedostać do komory silnika, w tym celu znów wizyta w castoramie i zakup otowornicy o własciwych rozmiarach, warto kupic markowy produkt, pozwoli to zaoszczedzić nerwów. Markerem znaczymy sobie miejce w ktorym wypadaja otwory (UWAGA NA WEŻE KLIMY KTORE IDA W KOMORZE SILNIKA). Wiercimy otworki w bezpiecznych miejscach na wejscie i wyjscie, dobrze jest zamontowac gumowe przelotki ktore uchronią węze prze przecięciem ukladu chlodzenia. Po wywierceniu otworów warto miejsce w ktorym bedzie piec odizolować tasmą aluminiową zbrojoną. U mnie wygląda do tak: 5. Montaż wydechu Montaz od spodu auta, odkręcamy 3 sruby mocujące nadkole (dwie od dolu i jedna od boku), odchylamy nadkole, czyscimy wszystkio i oklejamy folią aluminiową chroniącą przed wysoką temperaturą, warto jest odtłuścić roztworem IPY przed zaklejeniem całości, oklejamy sciane grodziową + nadkole które jest plastykowe i raczej słabo by bylo jak byśmy w poniedziałkowy zimy poranek znaleźli je na ziemi. Montujemy wspornik tłumika do kołyski (są tam przygotowane otwory pod sruby m6 nie wiem po co ale skorzystałem, unikam wiercenia w karoserii w takich miejscach, rdzewieje pozniej i różne dziwne akcje wychodzą. Przeciągamy rurę wydechową podpinamy tłumik, ustawiamy to tak zeby nie opierał sie o nadkole i sciane grodzową i wyprowadzamy rurke spalin przy katalizatorze, w oryginale ktoś strasznie bez głowy każe wyporwadzać wydech, od dołu nadkola a w zime mamy tam wiecznie snieg, lód i błoto pośniegowe. Poniżej kilka zdjęć: Dalej prace trwają, post będzie edytowany i uzupełniany o kolejne etapy
  3. Po prawie roku, odgrzeje kotleta. Kupiłem webasto mokre model analogowy BW50, webasto ma wbudowana pompe cieczy i wbudowany zbiornik paliwa zasilany powrotem. Urządzenie ma być zamontowane w e83 M54B25 i ma działać jako dogrzewacz silnika oraz dogrzewacz kabiny. Kilka pytań Układ cieczy chłodzącej - podpinając webasto tak jak w instrukcji powyżej webasto bedzie grzało i silnik i kabinę? Zastanawiam się jaka role pełni funkcje zawór o numerze 64118369805 i czy nie ograniczy on działania ogrzewania? Układ elektryczny - w którym miejscu wpiąć sie w climatronic żeby webasto uruchamiało wentylator?
  4. Update2 Podmieniony moduł świateł xenonu jak nie było tak nie ma, Sprawdzone masy na obu reflektorach - OK Sprawdzone przejście moduł LCM kostka reflektora -OK Zamienione lampy lewa z prawą - cały czas nie świeci prawa strona Po włączeniu świateł i odpięciu na żywca kostki z działającej lampy napięcie pojawia się na niedziałającej lampie Po uruchomieniu funkcji odprowadzania do domu lampy świecą prawidłowo czyli lewa + prawa Po przeskanowaniu modułu LCM i AHL błędy jak poniżej: ein Scheinwerfer nicht aktiviert wegen Blendgefahr durch Kurvenlicht reflektor nie włącza się z powodu oślepiającego niebezpieczeństwa w świetle zakrętów ———————————— Sensor hoehenstand vorne defekt Uszkodzony przód czujnika poziomu ———————————— Kommunikation mit Stepper Motor Box 2 gestoert Error code: 02 64 01 Zakłócona komunikacja ze Stepper Motor Box 2 Kod błędu: 02 64 01 ———————————— Fehler WAKE-Leitung Error code: 07 61 01 Błąd linii WAKE Kod błędu: 07 61 01 ———————————— Telegramm Geschwindigkeit ungueltig Error code: 39 E7 Nieprawidłowa prędkość telegramu Kod błędu: 39 E7 ———————————— Telegramm Gierrate ungueltig Error code: 3A 66 Nieprawidłowy wskaźnik odchylenia telegramu Kod błędu: 3A 66 ———————————— Telegramm Lenkwinkel ungueltig Error code: 3B 65 Nieprawidłowy kąt skrętu telegramu Kod błędu: 3B 65 ———————————— Telegram klemmenstatus time out oder ungueltig Error code: 3D 64 Limit czasu stanu terminalu telegramu lub nieprawidłowy Kod błędu: 3D 64 Ktoś coś pomoże bo swoim monologiem to nic nie zdziałam Update3 Znalazłem urwany przewód od czujnika poziomowania, przewód naprawiony, sprawdzona rezystancja od czujnika do AHL - jest OK, po podłączeniu czujnika i przeskanowaniu LCM i AHL błędy tylko w LCM a dokładniej ein Scheinwerfer nicht aktiviert wegen Blendgefahr durch Kurvenlicht reflektor nie włącza się z powodu oślepiającego niebezpieczeństwa w świetle zakrętów Prawy xenon w dalszym cięgu bez odzewu z poziomowaniem i świecieniem. Za pomocą programu inpa sprawdziłem działanie silniczków od poziomowania i od dynamicznego doświetlania, lewa lampa ok, prawa nie żyje
  5. Update, na pinach zasilających przetwornice brak napięcia 12V Ktos sie orientuje czy po drodze z lampy do modułu świateł jest jakiś przekaźnik?
  6. stanio50

    E83 padł prawy xenon

    Panowie o Panie, Pacjent e83 z dynamic xenon, Prawa lampa zgasła, zielona dioda w trybie auto mruga i moduł odpala halogeny, podmianki żarnika, przetwornicy, startera z lewej lampy nie przynoszą rezultatu, komunikacja inpa z lewym czy prawym xenonem zakończona niepowodzeniem, jakieś pomysły ?
  7. Gwiazdka jest homologacją BMW mówiącą ze dana opona spełnia jakieś tam normy BMW. Pytanie zadałem takowe z nadzieja ze ktoś miał takie doświadczenia z mieszaniem roczników, specyfikacja to specyfikacja o nie powinna się zmieniać, co do opon Bez homologacji BMW, wolał bym kwietnik z takiej opony zrobić niż założyć to do auta, specyfikacja to specyfikacja.
  8. Wd Twojej teori opona z dotem np. 3218 i 1918 to nie jest to samo?
  9. Moi mili, mam mała zagwozdke. Z autopsji wiem ze do X musza iść opony z gwiazdka (czyli z homologacja BMW), mam okazje kupić takie nowe tylko problem jest tako ze dwie są z 2014 a dwie z 2018, wszystkie 4 posiadają homologację BMW, pytanie czy nie zaczną się cyrki z napędem, zakładał ktoś podobna opcje?
  10. UP Ktoś ma wiedzę na w/w temat i sie wypowie?
  11. Siemaneczko, moje auto wyposażone jest w adaptacyjny xenon po VINie i na lampach jest tam jakaś informacja o tym ze się powinien skręcać lecz od kiedy mam auto jakoś to nie działa. Xenon poziomuje sie gora dół i na tym koniec, caly czas jest w pozycji auto, zielona dioda swieci ciągłym światłem, błedy jakie udalo mi sie znaleźć ponizej. Jest ktos w stanie mi powiedziec od czego należało by zacząć? FEHLERSPEICHER LESEN ERROR MEMORY REPORT ---------------------------- DATE: 01/01/02 00:22:33 ECU: ALC_DS2 JOBSTATUS: OKAY VARIANT: ALC_DS2 ------------------------------ RESULT: 2 ERRORS IN ERROR MEMORY! ------------------------------ 3 SENSOR HOEHENSTAND VORNE DEFECT ERROR FREQUENCY: 1 FEHLER MOMENTAN VORHANDEN ERRORCODE: 03 62 01 ----------------------------- 7 FEHLER WALKE-LEITUNG ERROR FREQUENCY:1 FEHLER MOMENTAN VORHANDEN INFOSPEICHER LESEN SHADOW MEMORY REPORT ---------------------------- DATE: 01/01/02 00:22:33 ECU: ALC_DS2 JOBSTATUS: OKAY VARIANT: ALC_DS2 ------------------------------ RESULT: 4 ERRORS IN ERROR MEMORY! ------------------------------ 57 TELEGRAMM GESCHWINDIGKEIT UNGUELTIG ERROR FREQUENCY: 5 FEHLER MOMENTAN VORHANDEN ERRORCODE 39 F7 ------------------------------ 58 TELEGRAMM GIERRATE UNGUELTIG ERROR FREQUENCY: 5 FEHLER MOMENTAN VORHANDEN ERRORCODE 3A65 ------------------------------ 61 TELEGRAMM KLEMMENSTATUS TIMEOUT ODER UNGUELTIG ERROR FREQUENCY: 5 FEHLER MOMENTAN VORHANDEN ERRORCODE 3D66
  12. Taką tez decyzja zapadła. Nie chce mi się bawić w opony z gwiazdkami etc. 4xtakie same felgi i po sprawie. Dzięki za pomoc, pozdrawiam :)
  13. Faktoza - sorki Czyli opony do zwalenia i do kupienia jakie? Dunlop SP SPORT 01? Continental jaki? Pirelli P Zero rosso? Znajdę gdzieś listę opon które są robione pod bawarskie zachcianki?
  14. Przeczytałem całe 18 stron i mozg mi wybucha... każdy inaczej To ja opiszę swój problem: Auto X3 2.5i manual Kola lato Styling 114 P 8Jx18" T 9J18" Po zakupie opony jakie były założone to: P 255/45/18 Conti T 255/45/18 Rockstone <-- Czyli przód zły. Koła Zima Styling 204 P+T 8JX17 Opony 235/55/17 Bridgestone Zaraz po zakupie auto stało na letnich kolach i podczas jazdy szarpało co jest normalne ponieważ wszystkie 4 opony były 255/45/18. W międzyczasie kupiłem styling 204 z zimówkami i szarpanie totalnie ustało. Przez zimę udało mi się znaleźć 2x Rockstone F105 w rozmiarze 235/50/18 DOT 4611 na przód, wywaliłem łyse Conti i takim to sposobem na letnich kołach znalazły się: P Rockstone F105 235/50/18 DOT 4611 bieżnik ok 6-6,5mm ciśnienie 2,2 T Rockstone F105 255/45/18 DOT 1611 bieżnik ok 5-5,5mm ciśnienie 2,2 Po zamontowaniu na auto szarpanie znów się pojawiło, może nie tak intensywne jak poprzednio ale jednak jest, Wszystko jest wd. książki, rozmiar, ciśnienie etc a jednak dalej jest lipa totalna. Jakieś pomysły? dzisiaj zamierzam zmierzyć obwody toczenia przodu i tyłu bo mam wrażenie ze producent opon leci w kulki z rozmiarem opon i rozmiar nadrukowany na oponie jest właściwy ale rzeczywistości są jakieś odchyłki które powodują szarpanie, no bo skąd by się brało szarpanie na letnich a na zimowych nie. Jeszcze pytanie, jestem przed zmiana oleju w ATC 400, może mieć to wpływ na szarpanie?
  15. Mam skrzynie manualna, czyli powinno dzialac caly czas tak? Jezeli czujnik zmierzchu jest polaczony z czujnikiem wycieraczki to zasilanie jest, bo czujnik deszczu działa bezproblemowo. Co do samego czujnika, jego oznaczenie to RLS 6 923 954 po stronie szyby nie ma zadnego oczka czy cos podobnego jest taka fioletowa powoeszchnia.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.