Skocz do zawartości

dawidszew

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 320d M47

Osiągnięcia dawidszew

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Dopisz VIN w dołożonym module np przez WinKFP
  2. Mamy pewne postępy. Udało się wgrać listę VO do CAS za pomocą ISTA/P - wczytałem plik .xml, NCS jakoś nie chciał wczytywać tego pliku .ssd. Podczas połączenia z ISTA/P wyskoczył komunikat że jest niezgodność VINu CAS<->FRM - dodam że wcześniej zmieniałam VIN w FRM za pomocą WinKFP i INPA pokazywała poprawny, drugą zmianę wykonałem za pomocą Tool32 - teraz ISTA/P nie wyrzuca już żadnego komunikatu odnośnie niezgodnego VINu. Teraz podczas łączenie NCS z CAS wszystko jest ok - ładuje VIN i VO. Mogę edytować FA i zapisywać w CAS bez problemu, podzas zapisywanie FA do FRM też wszystko idzie gładko i nie wyrzuca żadnego błędu. Chcąc się połączyć przez FRM/NFRM otrzymuje nadal taki komunikat (VO w tle pozostało po połączeniu z CAS, NCS nie ładuje żadnych danych): http://s2.ifotos.pl/mini/1JPG_qeqqhrw.jpg Gdzie jeszcze mógł pozostać nie poprawny VIN FRM? Druga sprawa, gdy połączę się przez CAS i chcę przekodować moduły do serii (pusty plik .man) to takie sterowniki jak CAS, KOMI, FZD kodują się bez problemu. Gdy chciałem przekodować pustym plikiem FRM otrzymałem taki komunikat: http://s5.ifotos.pl/mini/2JPG_qeqqhxp.jpg Gdy chciałem przekodować pustym plikiem JBBF otrzymałem taki komunikat: http://s2.ifotos.pl/mini/3JPG_qeqqhrq.jpg Jakie kroki dalej wykonać aby rozwiązać problem do końca?
  3. Będę obserwował portale w poszukiwaniu tej karty - na razie nic nie ma. Przyjmijmy że jej nie zdobędę, nie zrobię kopij zapasowej i podczas wgrywania .ssd CIC się wysypie -co może być potrzebne, jaka jest procedura postawienia CIC na nogi? Przygotowałem plik .ssd dodając do niego rzeczy zgodnie z wskazówkami kolegi Lustek, dodałem też kod odnośnie czujnika deszczu. Czy teraz wszystko jest poprawnie i mogę to bezpiecznie wgrać do auta?
  4. Mam port USB w podłokietniku - można przez niego wgrywać muzykę, w schowku nie mam USB - są podciągnięte wiązki w koło schowka, ale gniazdo nie jest do nich połączone. Czy USB w podłokietniku też dam radę zgrać certyfikaty? Znalazłem że potrzebna jest do tego karta D-Link DUB-E100 - musi być szara, nie może być czarna. Nigdzie nie mogę znaleźć szarej, we wszystkich sklepach są tylko czarne. Można ją zastąpić czymś innym?
  5. Czy mógł by ktoś pomóc z wygenerowaniem pliku .ssd pod mój VIN? Wiem że wzór pliku jest następujący: Tylko w moim przypadku nie jestem w stanie wygenerować pliku FA.TRC Rozkodowałem wyposażenie z VINu : Teraz rozbijając część z FA.TRC doszedłem do czegoś takiego: E90_<- model *PR96<-type code #0914<- ??? - nie wiem do czego to dopasować, proszę o podpowiedź %0475<-??? - nie wiem do czego to dopasować, proszę o podpowiedź &LUSW<- tapicerka $1CA$1CB$205$216$226$235$2 49$255$320$386$402$413$423$428 $431$441$473$481$488$493$494$4AD$502$508$521$522$5 34$548$563$609$610$612$614 $615$616$633$677$6VC$6FL$6nf$6nr$6aa$6ab$6va$761$7 75$7SP$840$851$863$879 $8SC$9BE<- kody wyposazenia, S przed kodem z raportu zastępujemy "$", co należy wpisać jeśli kod zaczyna się na L? - w moim przypadku L801 NATIONAL VERSION GERMANY Wstępnie wydaje mi się że mój plik .ssd powinien mieć taką postać: Czym zastąpić: " X " aby plik był w pełni poprawny? Czy mój tok rozumowania co do składni pliku .ssd jest poprawny, czy powinienem spojrzeć na to w jakiś inny sposób?
  6. INPA pokazuje coś takiego: http://s2.ifotos.pl/mini/IMG4391JP_qeqwraw.jpg http://s2.ifotos.pl/mini/IMG4392JP_qeqwraa.jpg Teraz tak, to co jest zmienione w dniu 2018-09-02 to zrobiłem ja przez WinKFP - wszystko poszło bez problemu. Zmieniłem VIN w FRM i CID, ponieważ myślałem że przez zły VIN w FRM nie łączy się NCS, a CID zrobiłem jakoś tak trochę bezmyślnie z automatu, dopiero po chwili uświadomiłem sobie że przecież to jest cześć CIC i że nie powinienem tego ruszać, na szczęście po zmianie nic się nie stało i wszystko działa bez problemowo tak jak działało dalej. Z tego co widać INPA widzi CCC zamiast CIC.
  7. Ok, jeśli mówicie że inny VIN w CIC nie jest problemem, to znajdźmy ten właściwy problem. Więc sytuacja wygląda następująco: Robiąc pełny test przez ISTA/D otrzymuję taki błąd: http://s2.ifotos.pl/mini/IMG4385JP_qeqwxhp.jpg Dodatkowo w szczegółach pojazdu opcje wyposażenia są zacieniowane i nic tam nie pokazuje: http://s2.ifotos.pl/mini/IMG4386JP_qeqwhpw.jpg Łącząc się przez ISTA/P otrzymuję taką informację: http://s2.ifotos.pl/mini/IMG4373JP_qeqwhhe.jpg Z tego co się dowiedziałem oznacza to że ISTA/P nie może odczytać listy wyposażenia z samochodu i prosi aby wgrać ją z zewnętrznego nośnika, plik powinien się nazywać xmldb.xml i zawierać dane samochodu oraz listę VO rozkodowaną z VIN. Znalazłem taki wzór pliku xmldb.xml, czy jeśli odpowiednio zmienię wszystkie dane na swoje to ISTA/P normalnie połączy się z samochodem? Dowiedziałem się też że można za pomocą NCS można wgrać plik .ssd który aktualizuje listę wyposażenia do sterownika. A teraz łącząc się NCS z CAS otrzymuje taki komunikat: http://s2.ifotos.pl/mini/IMG4388JP_qeqwhxs.jpg Łącząc się przez FRM i NFRM otrzymuje taki komunikat: http://s5.ifotos.pl/mini/IMG4390JP_qeqwhxq.jpg Wszystkie operację wykonuję za pomocą ICOMa, który z innymi samochodami współpracuje bez problemu. Wygląda to tak jak by ISTA miała problem z odczytem VO z samochodu. Dodatkowo zauważyłem że gdy łączę się NCS z CAS to do VINu na końcu dodane jest dodatkowe 5 - czy to normalne?, Sprawdzając VIN CASu w INPA jest normalny i kończy się: "KY08644" Jak podejść do tematu aby rozwiązać ten problem?
  8. Witam Mam E91 320d M47 z 2005r Poprzedni właściciel zmienił CCC na CIC, niestety po zmianie pozostał stary VIN w sterownikach CIC. Chciał bym ogarnąć temat kompleksowo do końca aby wszystko było tak jak należy. Dużo czytałem na forum i znalazłem info że z tak wymienionym zestawem należy się jakoś specjalnie obchodzić - rozumiem że standardowa zmiana VINu przez WinKFP nie jest dobrym pomysłem w tym przypadku. Mam do dyspozycji K-DCAN i ICOM + MOST Jak ugryźć temat aby nie narobić jeszcze większego bałaganu niż jest aktualnie. Znalazłem taka instrukcję: Ale czy ona się dobrze sprawdzi w takim przypadku? Kolejne pytanie to co z mapami po zmianie VIN, wystarczy wygenerować nowy kod FSC i nowe mapy wgrają się bez problemu? Ogólnie to że CIC ma inny VIN w niczym mi nie przeszkadza, tylko czytałem że przy takim zestawie nie można "kodować do serii" NSC EXPERT Chciał bym mieć możliwość swobodnej pracy z NSC EXPERT - ostatnio dołożyłem czujnik zmierzchu i deszczu i chciał bym go dodać do listy FA/VO Pozatym gdy teraz chcę się połączyć NCS Expert to wyrzuca mi błędy: Łącząc się przez CAS wyrzuca: FA-Fehler Łącząc się przez pozostałe sterowniki wyrzuca: VIN is faulty NCS Expert jest raczej dobrze skonfigurowany ponieważ z inną E91 tylko w pełni seryjną bez żadnych zmian łączy się bezproblemowo, Z E83 też nie było żadnego problemu. Koledzy podpowiedzcie jak ogarnąć temat aby wszystko było ok i nie narobić sobie dodatkowych problemów. Z góry dzięki za wszystkie wskazówki Pozdrawiam
  9. Witam Posiadam BMW X3 2.0D i też dopadł mnie błąd kalibracji. Podczas uruchomienia kalibracji słychać że silniczek zaczyna pracować jakieś 3sek i koniec, na kompie wyskakuje błąd kalibracji. Zębatka sprawdzona i wygląda ok. Ktoś na podstawie błędu jest w stanie podpowiedzieć w którą stronę szukać rozwiązania problemu? błąd: F E H L E R S P E I C H E R L E S E N --------------------------------------- Datum : 19.11.2017 14:46:53 JobStatus: OKAY Variante : VGSG83.PRG Version : 1.04 ------------------------------------------------------------------------------- ERGEBNIS : 1 Fehler im Fehlerspeicher! ------------------------------------------------------------------------------- 0x54C4 54C4 Erstkalibrierung fehlerhaft Fehlerhäufigkeit: 1 Logistikzähler : 40 Kilometerstand 201040 km Eingangsspannung KL30 12.88 Volt KL15 Status CAN CAN Signal OK -- KL15 ein 0-n KL15 Intern KL15. ein 0-n Motordrehzahl CAN Signal OK -- VKM aus 0-n Reset-Quelle NO RESET 0-n iSM 0.00 Ampere MSperrIstPosLim 0.00 Nm Fehlerzähler Kalibrierversuche 0.00 1 SperreError 10.00 1 SperreMainState 119.00 1 Fehlerzähler Zeitüberschreitung 0.00 1 unplausibles Signal oder Wert Testbedingungen erfuellt Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Fehlercode: 54 C4 28 01 28 62 2A 67 E5 00 00 00 0A 77 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 =============================================================================== Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.