Skocz do zawartości

hithat

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E87 118i 2007

Osiągnięcia hithat

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Ok, zrobię jeszcze dodatkowe testy żeby sprawdzić o który kat chodzi. Używałeś może kiedyś zamienników? Jakieś doświadczenia?
  2. Cześć, Samochód po wymianie rozrządu zaczął wydobywać z siebie dziwny dźwięk przy wchodzeniu na ok. 1900 obrotów, przy wyższych obrotach dźwięk ponownie znika. Komputer nie wywala żadnych błędów. Po odłączeniu elektrozaworu vanosa ssącego dźwięk się nie pojawiał, więc pierwsze podejrzenie padło właśnie na vanosa. Po wymianie na nowy niestety bez zmian. Przesyłam film, na którym słychać ten efekt. Najlepiej słychać w okolicach próby zaczynającej się od 1:17 Czy ktoś się z czymś takim spotkał i ma jakiś pomysł co to może być?
  3. Cześć, Od dłuższego czasu mam problem z pojawiającą się po ok. 250-300 km kontrolką check engine z błędem dotyczącym nieprawidłowych odczytów czujnika NOx. Moje podejrzenie jest takie, że walnięty jest ten katalizator w tylnej części samochodu (https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UE51-EUR-03-2007-E87N-BMW-118i&diagId=18_0733). Wcześniej miałem problem z lejącymi wtryskiwaczami (ostatnio wymienione) i obawiam się, że jeżdżąc w ten sposób przez jakiś czas stopiłem ten katalizator i po prostu nie działa. W pierwszej kolejności został wymieniony czujnik NOx (oryginał) - ale tylko sam czujnik, bez elektroniki. Nic to niestety nie dało. Istnieją zamienniki (https://jmj.com.pl/pl/katalizator-jmj1091557). Czy ktoś z Was coś takiego zakładał i jest w stanie napisać jaki to daje efekt? Oryginał to koszt rzędu 9 tys. zł...
  4. A były jeszcze jakieś inne objawy poza czerwoną kontrolką oleju?
  5. Z rozmowy z kilkoma mechanikami wniosek jest taki, że tych wtryskiwaczy się nie regeneruje bo to albo w ogóle nie daje żadnych efektów, albo pomaga na krótki okres.
  6. Cześć, miałem podobne objawy ale w E87 118i (to jest chyba ten sam silnik tylko programowo ma ograniczoną moc do 143 KM). Też wypadał na 1 wtryskiwaczu, włożyłem nowe cewki i świece, zamieniałem wtryski miejscami. Następnie wymieniłem najbardziej problematyczny wtryskiwacz na regenerowany. Nic nie pomogło na dłużej niż kilkaset km. Ostatecznie zdecydowałem się na wymianę wszystkich wtryskiwaczy na nowe, w wyniku czego wszystkie najgorsze objawy ustały. Pozostaje mi błąd na katalizatorach - myślę, że są już stopione, co jest prawdopodobnie efektem odkładania w czasie wymiany wtryskiwaczy.
  7. Sam elektrozawór kosztuje ok 700 zł + wymiana. Mógł też paść czujnik ciśnienia oleju (nie ten który wyświetla poziom w komputerze, tylko "roboczy") - koszt ok. 200 zł + robocizna. Nie ignoruj tego, bo jeżdżenie z taką usterką może się źle skończyć.
  8. Witam, Ogólnie okazało się, że wszystkie wtryskiwacze były oryginalne (2007, przejechane ok 190 tys. km) i nadawały się do wymiany - błędy wywalało losowo na każdym z nich. Po przemyśleniu sprawy zdecydowałem się na wymianę na nówki. Kosztowało to z dodatkowymi materiałami i robocizną ok. 4.600 zł. Po wymianie spalanie spadło o ok. 2,5 l/100 km (obecnie 7-7,5 l/100km przy jeździe mieszanej), ustało trzęsienie i wahania obrotów na zimnym silniku, spadki mocy, nie włącza się tryb awaryjny (przejechałem już ok. 3 tys. km i jest ok). Niestety najprawdopodobniej przez niewłaściwą diagnozę u poprzednich mechaników i moje przeciąganie tematu w czasie, w efekcie użytkowania zużytych wtryskiwaczy uszkodzeniu uległ katalizator (a może oba?). Samochód wywala błędy związane z katalizatorami, świeci się check engine, delikatnie drga gałka zmiany biegów (ale to akurat może być niepowiązane). Nie widzę jakichś negatywnych zmian w trakcie jazdy, ale boję się, że ignorując sprawę mogę doprowadzić do dalszych uszkodzeń silnika albo nowych wtryskiwaczy. Jeśli ktoś ma jakieś sugestie co robić (poza ewentualną wymianą katalizatorów), to będę wdzięczny za odpowiedź.
  9. Dzięki za odpowiedź. Tak, miał program dedykowany do BMW (mechanik typowo pod BMW), ale nie sprawdzał parametrów podczas jazdy. Świece były niedawno wymienione. Przy wyjęciu "podejrzanego" wtryskiwacza było ewidentnie widać, że spalanie nie jest tam prawidłowe (osad na wtryskiwaczu), ale kiedy przełożyliśmy go na inny cylinder, nieprawidłowe parametry pokazywało na jeszcze innym wtryskiwaczu, który wcześniej wychodził całkiem ok. Diagnosta na tej podstawie stwierdził, że prawdopodobnie wszystkie wtryski są już zużyte, więc błąd będzie wywalało losowo na każdym z nich.
  10. Witam, Posiadam BMW 1' E87 LCI 118i, rocznik 2007 (silnik N43 2,0l 143KM). Ostatnio samochód zachowuje się w następujący sposób: - po uruchomieniu na zimnym silniku falujące obroty na biegu jałowym (ale tylko przez jakieś 500-1000 przejechanych metrów), "kangurek" przy pierwszych kilkunastu metrach na 1-2 biegu - szarpanie gałką zmiany biegów na biegu jałowym (czasami prawie niezauważalnie, czasami całkiem mocno) - wysokie spalanie (aktualnie ok. 10 l/100km przy dość spokojnej jeździe, wcześniej miałem ok. 8 l/100) - zapach paliwa, w szczególności zaraz po uruchomieniu silnika - brak mocy - w szczególności w pierwszym momencie dodawania gazu na biegach 3-6, czasami potrzebuje 1-2 sek. żeby "załapać" - problem z uruchomieniem samochodu na gorącym silniku (np. po tankowaniu) - dłużej trzeba pokręcić rozrusznikiem i zwykle najpierw wchodzi na bardzo niskie obroty bez reakcji na gaz i dopiero po 2-3 sekundach wskakuje na zwykłe obroty. Jak dłużej postoi to nie ma problemu - start-stop aktywuje się dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu-paruset kilometrów, tak jakby nie mógł wcześniej złapać parametrów do pracy. Co jakiś czas (ok. 600-700 km) samochód wskakuje mi na tryb awaryjny z check engine, ale błąd zwykle sam znika. Jeździłem z samochodem do diagnosty, na początku podmienialiśmy cewki, potem podejrzenie padło na wtryskiwacze (które są oryginalne z 2007 roku) - próbowaliśmy je zamieniać miejscami ale błędy wywalało raz na jednym, raz na drugim, raz na trzecim. Położenie "podejrzanego" wtrysku nie miało znaczenia. Mechanik stwierdził, że wszystkie wtryskiwacze do wymiany, ale sam nie podjął się tematu (podejrzewam, że nie jest pewien czy to to...). 3 tys. PLN piechotą nie chodzą, więc wolałbym nie wymieniać ich jeśli problem leży gdzie indziej. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.