Witam, Posiadam BMW 1' E87 LCI 118i, rocznik 2007 (silnik N43 2,0l 143KM). Ostatnio samochód zachowuje się w następujący sposób: - po uruchomieniu na zimnym silniku falujące obroty na biegu jałowym (ale tylko przez jakieś 500-1000 przejechanych metrów), "kangurek" przy pierwszych kilkunastu metrach na 1-2 biegu - szarpanie gałką zmiany biegów na biegu jałowym (czasami prawie niezauważalnie, czasami całkiem mocno) - wysokie spalanie (aktualnie ok. 10 l/100km przy dość spokojnej jeździe, wcześniej miałem ok. 8 l/100) - zapach paliwa, w szczególności zaraz po uruchomieniu silnika - brak mocy - w szczególności w pierwszym momencie dodawania gazu na biegach 3-6, czasami potrzebuje 1-2 sek. żeby "załapać" - problem z uruchomieniem samochodu na gorącym silniku (np. po tankowaniu) - dłużej trzeba pokręcić rozrusznikiem i zwykle najpierw wchodzi na bardzo niskie obroty bez reakcji na gaz i dopiero po 2-3 sekundach wskakuje na zwykłe obroty. Jak dłużej postoi to nie ma problemu - start-stop aktywuje się dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu-paruset kilometrów, tak jakby nie mógł wcześniej złapać parametrów do pracy. Co jakiś czas (ok. 600-700 km) samochód wskakuje mi na tryb awaryjny z check engine, ale błąd zwykle sam znika. Jeździłem z samochodem do diagnosty, na początku podmienialiśmy cewki, potem podejrzenie padło na wtryskiwacze (które są oryginalne z 2007 roku) - próbowaliśmy je zamieniać miejscami ale błędy wywalało raz na jednym, raz na drugim, raz na trzecim. Położenie "podejrzanego" wtrysku nie miało znaczenia. Mechanik stwierdził, że wszystkie wtryskiwacze do wymiany, ale sam nie podjął się tematu (podejrzewam, że nie jest pewien czy to to...). 3 tys. PLN piechotą nie chodzą, więc wolałbym nie wymieniać ich jeśli problem leży gdzie indziej. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie. Pozdrawiam