Skocz do zawartości

daro05

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O daro05

  • Urodziny 05.05.1990

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 320i, 2006

Osiągnięcia daro05

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. W ubiegłym tygodniu silnik złapał tryb awaryjny, stracił moc i nie chciał jechać. Po podłączeniu do kompa wyświetliło błędy 2A67 i 2A6B. Stwierdziłem, że trzeba kupić ten silniczek bo nigdy nie wiadomo kiedy padnie całkiem. Znalazłem na allegro za 497 zł, zamówiłem łącznie z uszczelką pod pokrywę zaworów (prawie 7 stówek za całość). Zmieniłem w weekend(zeszło mi jakieś 4h ze wszystkim), usunąłem błędy i samochód jeździ całkiem inaczej, obroty nie falują na jałowym biegu i nie szarpie podczas przyspieszania z niskich obrotów. Z ciekawości podłączyłem stary silniczek pod akumulator i o dziwo zapieprza jak głupi w jedną i drugą stronę, ale coś musiało być nie tak skoro komputer zgłosił błędy. Pokusiłem się więc o jego rozczłonkowanie... Zdjęcia poniżej: Jeden wielki syf ze szczotek połączony z olejem, jak miał lepszy dzień to działał. Apropo kolegi, który teoretycznie "zregenerował silniczek". Wiem, że 500 zł + uszczelki są drogą sprawą ale czy jest sens po kilka razy robierać to samo i potem sie wkur.... że znowu nie działa i coś się dzieje?
  2. Odgrzewam temat. W jakim sklepie kupujecie silniczki VVT które kosztują poniżej 500? Można prosić o jakiegoś linka? u mnie dzisiaj też wywalilo przekreślonego checka i samochód stracił moc. Dzisiaj jak wróce z pracy to podłącze się pod kompa zobaczymy czy to na pewno VVT.
  3. Witam Panowie, podepne się pod temat, ponieważ u mnie też chyba będzie do wymiany ten silniczek... Dzisiaj podpiąłem się inpą bo wywaliło mi checka, i miałem taki błąd: 2A67 CDKDVEST - VVT-Ansteuerung Error counter: 17 Logistic counter: 40 1. Umweltsatz Mileage 201160 km Versorgungsspannung (ub) 12.43 V Byteorientierte Ablage fuer B_vvt im FF- Array (bitcnv_vvt) 1.00 Status Fehler Ueberlast VVT1 (stdvovrld) 8.00 Spannung Diagnose-Port VVT- Ansteuerung (uvvtdia) 1.76 V 2. Umweltsatz Mileage 201440 km Versorgungsspannung (ub) 12.43 V Byteorientierte Ablage fuer B_vvt im FF- Array (bitcnv_vvt) 1.00 Status Fehler Ueberlast VVT1 (stdvovrld) 8.00 Spannung Diagnose-Port VVT- Ansteuerung (uvvtdia) 1.78 V 3. Umweltsatz Mileage 201990 km Versorgungsspannung (ub) 12.62 V Byteorientierte Ablage fuer B_vvt im FF- Array (bitcnv_vvt) 1.00 Status Fehler Ueberlast VVT1 (stdvovrld) 8.00 Spannung Diagnose-Port VVT- Ansteuerung (uvvtdia) 1.64 V Ansteuerungsfehler allgemein Testbedingungen erfüllt Fehler bisher nicht aufgetreten Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Diagnose aktiv Zyklus-Flag gesetzt Error code: 2A 67 88 05 00 00 11 28 4E 94 84 01 08 5A 4E B0 84 01 08 5B 4E E7 86 01 08 54 ============================================================= Do wymiany??
  4. Powiedzieli mi, że po prostu usunęli błąd i włączyli magiczną opcję "czyszczenia katalizatora". Tyle wiem xD Będę i nich pewnie za jakiś czas to zapytam.
  5. Witam serdecznie, poczyniłem pewne kroki w sprawie powracającego błędu małej sprawności kata. Wymieniłem sondę lambda za katem na 2 banku, niestety po pokonaniu kilkuset km błąd znowu wywaliło.... Podjechałem do serwisu i goście włączyli mi opcję czyszczenia katalizatora (zakładam że zwiększa się wtedy dawka paliwa z tym, że trzeba utrzymywać odpowiednią prędkość, ponad 80km/h i obroty silnika powyżej 3.5 tys/min). Przejechałem się A4-ką przez 20 min i jak narazie błądnie pojawił się. Jeżdze już 2 tyg i nic więc może to w końcu pomogło.
  6. Nie mam gazu i od tego trzymam się z daleka;) Odnośnie sprawdzenia korekcji, gdzie to moge sprawdzić w inpie? i jakie powinny być wartości tych parametrów?
  7. Podepne sie pod temat, u mnie jest podobnie faluje na obrotach ale najgorzej po odpaleniu na goracym silniku, nawet zdazylo mi sie ze strzelil w wydech. dodatkowo dochodzi smrod paliwa, wyglada to tak jakby wtryskiwacz lal za duza dawke paliwa, gdzies to sie zbiera i silnik sie dlawi bo nie moze poradzic sobie z przepaleniem wszystkiego... Co moze byc przyczyna?
  8. Witam serdecznie, dawno mnie nie było na forum bo nie miałem za bardzo czasu ale w tym tygodniu udało mi się uporać z błędem katalizatora - P0430, mała sprawność katalizatora. Podjechałem na stację diagnostyczna i sprawdziłem spaliny, wszystko wyszło w normie, więc stwierdziłem że winna może być sonda za katalizatorem. Kupiłem zamiennik uniwersalny za zawrotną cenę 95 zł. Trzeba było zarobić kable do starej wtyczki. Udało mi się stara sondę odkręcić bez większych problemów, parę uderzeń gumowym młotkiem w klucz oczkowy i gwint puścił. Sondę wymieniłem, usunąłem błędy inpa i jak narazie błąd się nie pojawił a zrobiłem już ponad 500km. Dodatkowo nie wiem czy to tylko moje odczucie ale silnik tak jakby lepiej pracuje. Jeśli coś się będzie działo dam znać.
  9. ściągałem pasek i jest dokładnie to samo. Link do dzwięku jest zmieniony i wyświetla się teraz odtwarzacz. Panowie czy źródłem takiego szumienia może być kończące się sprzęgło?
  10. Witam serdecznie, chciałbym zapytać co może być powodem dziwnego sumienia w kabinie samochodu. Po odpaleniu jak silnik pracuje na biegu jałowym tego nie słychać, po dodaniu gazu zaczyna coś huczec, szumieć tak jakby jakieś łożysko się kończyło. Po przekroczeniu ponad 1500 obr/min ten szum jest jakby mniejszy. Miał ktoś coś podobnego? Poniżej link do nagrania z szumem https://www11.zippyshare.com/v/Mn03TCUk/file.html
  11. A możesz mi powiedzieć która jest która w inpie? Co oznaczają poniższe skróty? O2 sensor v. kat bank 1 O2 sensor h. kat bank 1 O2 sensor int. kat bank 1 O2 sensor add. kat bank 1
  12. Wiadomo coś jak tam sprawy z czyszczeniem kata? jakaś znaczna różnice?
  13. Ja jeżdżę już tak jakieś 4-5 miesięcy ale checka co jakiś czas usuwam żeby mnie nie denerwował. Wcześniej jeździłem na castrolu i check wracał co jakieś 700 km. Teraz zalalem liqui moly 5W/50 i miałem spokój z checkiem jakieś 3500km ale wczoraj znowu się wyswietlil. Ciekawy jestem czy zmiana sond coś by tutaj zmieniła? U mnie też będzie trzeba zrobić w końcu te uszczelniacze bo trochę oleju znika, ale jak narazie nie mogę znaleźć odpowiedniego mechanika który się tego podejmie bez zdejmowania glowicy...
  14. Witam serdecznie, Jakiś czas temu zaczął mi się pojawiać check, po podłaczeniu inpy wyskakuje błąd miedzy innymi - 29F5. Poniżej informacje które się wyświetlają przy błędzie: 29F5 CDKKAT2 - Katalysator-Konvertierung (Bank2) P0430 Katalysatorsystem (Bank 2) - Wirkungsgrad unter Schwellwert Error counter: 3 Logistic counter: 40 1. Umweltsatz Mileage 191230 km Abgasmassenfluss gefiltert Bank2(msabg2) 32.00 kg/h relative Luftfuellung (rl) 36.75 % Abgastemperatur Kat. aus Modell B2(tikatm2) 595.00 Grd C Lambda-Istwert vKat Bank2(lamsoni2_u) 0.94 - 2. Umweltsatz Mileage 191580 km Abgasmassenfluss gefiltert Bank2(msabg2) 24.00 kg/h relative Luftfuellung (rl) 29.25 % Abgastemperatur Kat. aus Modell B2(tikatm2) 730.00 Grd C Lambda-Istwert vKat Bank2(lamsoni2_u) 1.00 - 3. Umweltsatz Mileage 191960 km Abgasmassenfluss gefiltert Bank2(msabg2) 20.00 kg/h relative Luftfuellung (rl) 28.50 % Abgastemperatur Kat. aus Modell B2(tikatm2) 600.00 Grd C Lambda-Istwert vKat Bank2(lamsoni2_u) 0.94 - Katalysatorwirkungsgrad unter Schwellwert Testbedingungen erfüllt Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Diagnose gestoppt MIL ein Error code: 29 F5 A2 12 04 30 03 28 4A B3 08 31 81 0F 4A D6 06 27 9C 10 4A FC 05 26 82 0F ============================================================= Wszedłem dodatkowo w Analog Value i wartości na poszczególnych sondach są takie: https://zapodaj.net/67d7e80533dc5.jpg.html Moje pytanie jest takie, czy do wymiany jest katalizator (jeśli tak to który, na których cylindrach?) czy może same sondy lambda niedomagają? Zakładam że Bank1 sondy przed katalizatorem, a Bank2 za katalizatorem - proszę mnie poprawić jeśli źle myślę. Z góry dzięki za odpowiedz ;)
  15. Dzięki wielkie alb3rt za pomoc wszystko wróciło do normy, autko śmiga jak wcześniej, temat uważam za zamkniety
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.