Skocz do zawartości

Wojtaas1

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E93 335i 2008r

Osiągnięcia Wojtaas1

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam , przyszedł czas w moim F31 330xd na wymianę oleju. Poczytałem trochę na temat Millersa i zastanawiam się nad zalaniem long life xf 5w40. Ma ktoś jakieś opinie na temat tego oleju? BMW ma nakulane obecnie 225k.
  2. Dzis zauważyłem , ze przerywanie występuje na zimnym silniku. Jak rozgrzeje konkretnie silnik , olej osiągnie 110-120C i jej odkręcam nic się nie dławi. Dzisiaj zamieniłem świece z 3 cylindra na 1 i cewkę z 3 na 2. Błąd nadal bije na 3 cylindrze. Znajomy zadzwonił do elektryka z BMW i trochę mnie przestraszył. Powiedział , ze miał podobna sytuacje z 335i , męczyli się z nią 2 tygodnie , wymienili wszystkie świece, cewki, wtryski i coś jeszcze na końcu okazało się , ze rozrząd przeskoczył. Twierdzi , ze na 90% leży wina po stronie rozrządu. Miał ktoś taki przypadek ?
  3. Witam , mam kolejny problem z moim N54. Ubiegłego tygodnia wypadał mi zapłon na 3 cylindrze. Towarzyszyło temu szarpanie przy przyspieszaniu , pierwsze wrazenie jakby był problem z napędem. Po chwili zalapalem , ze coś z zapalonem. Wymieniłem cewkę na 3 cylindrze (używana) od znajomego z 335i z przebiegiem 30tys km. Cewka idealna , problem ustapil dosłownie na chwile. Wkrecilem ja i znowu błąd. Nie mam teraz dostępu do impy żeby sprawdzić parametry wtrysków. Miałem czasami problem tak jakby z pompa paliwa , ale naprawdę czasami. Czyli odpalanie i nie skręcała się na obroty odrazu tylko tak jakby ledwo odpaliła i już łapała. Na biegu jałowym delikatnie trzęsie budą. Wymieniać znowu cewkę czy wina leży po stonie wtryski lub pompy? Pompa raczej nie. Błąd 10703 i 10713. Bez ingerencji w impe nic nie ruszać narazie ?
  4. Nie wiem w czym tkwił problem ale przed wymianą oleju padł mi czujnik położenia wału. Wymieniłem czujnik wraz z zalaniem nowego oleju oraz wyczyszczeniem zaworów od vanosu. Problem z błędem doładowania zniknął. Za długo niestety się nie nacieszyłem. Padła cewka na 3 cylindrze. Dzisiaj została wymieniona. Czasami podczas przyspieszania w jeździe z wolnych obrotów samochód przerywa , szarpie nie wiem jak mogę to nazwać. Mam wrażenie jakby coś nie tak z napędem było ale identyczny objaw miałem właśnie jak padła cewka, a została wymieniona. Wyświetlił się błąd silnika który po chwili zgasł. Możliwa pompa paliwa ?
  5. We wtorek wleje nowy olej , na tym zrobiłem już 10k , dużo jej na początku wkrecalem olej często osiągał lekko ponad 120C. Zauważyłem dzisiaj któryś raz , ze przy 110C błąd wyskakuje notorycznie. Poniżej 110C nie pojawia się problem. Także olej tak czy siak do wymiany a dla własnego spokoju wklejenia nowy i sprawdzę te zawory odrazu.
  6. Głównie chodziło mi o odcięcie turbo błąd 3100. Wyczytałem na innym forum , ze kolega miał ten sam problem co ja 3100 i 2A87 , wymienił zawory turbo było to samo , 2 posty niżej napisał ze pomylił kostki , przepisał , usunął błędy i cisza. Polecicie mi jakiegos magika z okolic Ostrowa/Kalisza/Poznania ? Nie , nie ruszałem zaworów od vanosa. Dzięki za podpowiedz , jutro zamienię i zobacze co wypluje komputer. Dzisiaj smigalem i faktycznie błąd od doładowania w pewnym stopniu ustąpił. Dzis wogole jeszcze nie wyskoczył aczkolwiek nie rozgrzałam oleju do pełnych 120C , zapinałem przez moment po 200 i nic nie wyskoczyło wiec wiem , ze turbo odcina mi po konkretnym rozgrzaniu oleju. Wtedy nie ma teorii czy jej wstawiam czy nie , losowa sprawa może wyskoczyć przy 180 a nawet przy 20km/h. Dziwna sprawa trochę z tym olejem , ze to ma taki wpływ. Wcześniej nawet i na nie rozgrzanym odcinało mi turbo. Dzięki wielkie kolego za rady. :)
  7. Od podciśnień turbo , od vanosów nic nie ruszałem. Czekam za DP i wsadzam, katy są puste ale emulatory włożone. Nie ma błędu sondy tylko niesprawnych katów. Olej mam Millers Trident Longlife 5W40. Znajomy mechanik polecił mi ten olej , jezdzi na nim e46 2JZ. Zdjęcie z postoju. Mogę dać z jazdy na 3500 obrotów. Rozsypała mi się IMPA i nie wiem jakie wartości być powinny.
  8. Panowie dzisiaj jestem po wymianie dwóch elektrozaworów po tym jak wywalało mi błąd 3100 po czym odcinało turbinę i błąd 2A87 sterowanie walkami rozrządu na wylocie. Wyczytałem na forach , ze pomagała wymiana tych elektrozaworów. Faktycznie zauważyłem zmianę , auto jest bardziej żwawe oraz wydaje mi się , ze wcześniej nie zmieniało tak płynnie biegów. Samochód jak rozgrzeje do 120C wywala znowu błąd co jakiś czas i odcina turbo. Mam również błąd niesprawnych katalizatorów ponieważ poprzedni właściciel zamiast wsadzić DP wybebeszyl puchy ale raczej to nie ma żadnego wpływu? Czasami jak odpalam przy odpaleniu nie ma wyższych obrotów i odrazu spadają tylko tak jakby miała problem z paliwem. Bardzo zadko się to dzieje. Możliwa wadliwa pompa paliwa przez która błąd by bił i turbo rozłączalo? Błędu pompy nie ma. Dodam ze po wymianie elektrozaworów zadziej rozłącza turbo niż rozlaczalo wcześniej, wczesniej była porażka , nie można było jej wkręcać bo zaraz 3100 wyskoczyło i odcina turbinę. Dodam tez , ze drży mi delikatnie przy spadaniu na niższe obroty gruszka od turbo. Znajomemu drży jeszcze bardziej , żadnych błędów mi nie bije. Turbo pompuje jak należy. Dodaje wartości , nie podoba mi się przed kolektorem. Możliwe ze 3100 od doładowania przez zapchany dolot ? Martwi mnie jeszcze najbardziej Vanos.
  9. Jaki potrzebuje kabel , żeby cieszyć się z MHD z poziomu telefonu? Rozumiem , ze kupić program, zainstalować na telefonie i co dalej? Jeżeli będę miał już kabel to po podpieciu pod OBD wyskoczy propozycja programu? Jedna mapa to koszt 200zl czy pakietu map ?
  10. Właśnie chodzi o własna radochę :D wiadomo , żeby na P nie pałować i cieszyć się ze jest lutututu ale chodziło mi głównie o przeciągnięcie biegu do odcinku i zmiana biegu dlatego tez pytam o zakodowanie skrzyni. Jest to trochę uciążliwe jak skrzynia zmieni bieg przede mną. Jak zrobić normalna odcinke bo nie kminie trochę. Nie mam kata , mam wsadzone downpipe a wydech cały m performance. Zostały katy środkowe ale wydaje mi się ze po wyrzuceniu środkowych będzie jednak za głośno i nie komfortowo. Przykładowy filmik łutututu o które mi chodzi. https://www.instagram.com/p/BdFDKH7H5zl/
  11. Witam, nurtuje mnie pytanie związane z blokada obrotów w 335i. Nigdzie nic nie mogę znaleść, auto wkręca się nie dalej niż około 7 tys obrotów , na postoju również nie kręci do końca i nie ma przerywacza. Czy jest jakaś blokada obrotów lub coś w tym stylu ? Drugie pytanie jest odnośnie skrzyni automatycznej. Po przełączeniu sport/manual i przełączaniu biegów łopatkami , samochód jeżeli kręcę do końca i tak zmieni automatycznie bieg. Czy jest możliwość przeprogramowania , żeby w trybie sportowym po włączeniu łopatek była pełna manualna zmiana biegów by nie zmienił go automatycznie przede mną ?
  12. Sprawdziłem dzisiaj stan , był max. Przez jakieś 2h skrzynia chodziła prawidłowo, wycie nie ustąpiło, obstawiam sprzeglo choć nie wiem w co celować. Gdyby skrzynia padła nie byłoby złe później dobrze , a teraz znowu złe. Wycie czasami jest głośniejsze jak się Zaczyna świrować a troszeczkę ustępuje jak jest okej. Nagrałem filmik wycia oraz udało mi się nagrać momwnt kiedy zwariowała i wyskoczył błąd. Miał ktoś podobny problem? Sprzeglo czy stawiacie coś innego? Dwa filmiki , jeden z dźwięku , drugi z jazdy. Dźwięk: https://youtu.be/_AMROODfMMs Jazda: https://youtu.be/JMqoQIFuteU
  13. Witam, mam nieciekawy problem z moja 335i. Znalazłem na forum podobne tematy , jednak nie tyczyły się mojego silnika i były jedynie pewne objawy w innych przypadkach. Pewnego dnia przy przyspieszaniu zaczęły się mocne uderzenia jakby z tylu samochodu, pomyślałem , ze może dyfer się kończy. Lecz po spokojnej jeździe na drugi dzień biegi zaczęły się ślizgać , szarpać, byłem pewny sprzęgła - dodam skrzynia automat. Również usłyszałem dziwny świst z okolic skrzyni , narastający z obrotami, również na biegu jałowym. Nie zastanawiając się wymieniłem olej w skrzyni, odpaliłem samochód , pochodził 15min, test. Pierwsza próba wszystko ok, nie szarpało, biegi zmieniało elegancko. Świst ustąpił. Dzisiaj zrobiłem około 50km , auto się dogrzalo , chciałem wyprzedzić i znowu uderzenie - nie tak mocne jak wcześniej ale jest coś nie tak. Stanąłem i znowu słyszę świst z okolic skrzyni. Przy emerytalnej jeździe biegi chodzą elegancko. Doczytałem na forum , ze może byc to zbyt mała ilość oleju w skrzyni ale facet miał ten problem lecz skrzynia pracowała dobrze. Możliwe jest , ze skrzynie uszkodziłem lub sprzeglo padło? Zauważyłem , ze olej silnika jest cały czas na 110C , wcześniej tylko przy wkręcaniu dochodził do 120 , przy spokojnej jeździe raczej były niższe temperatury niż 110C.
  14. Witam, Chce zmienić przedliftowe łopatki na łopatki poliftiwe i moje pytanie czy takie łopaty z e70 różnica się takimi z e90? Przykręcone są na jedna śrubę , wtyczki nawet wydają mi się te same. Przeprogramować tylko i powinno być okej ? Strasznie denerwuje mnie zrzucanie biegu kciukiem a tamte w dodatku wygodniejsze. Z takich http://images40.fotosik.pl/1741/a598123d8d97089b.jpg Na takie
  15. Podejmował się ktoś otwierania dachu ? Mam problem, kupiłem uderzona e93. Stoi u blacharza, silnik , cały środek wyciągnięty, wisi tylko wziątka kabli, niestety dopiero teraz pomyślał , ze musi mieć otwarty dach. Dach wcześniej normalnie się zamykał i otwierał , czy jest możliwość otworzenia dachu automatycznie bez składania całego auta do kupy? Nie ma silnika , potrzebuje tez masę. Nie podłączę raczej aku , modułu i guziczka jak cała wiązka kabli wisi. Ma ktoś jakiś pomysł?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.