Skocz do zawartości

Graba18

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 2003, sedan

Osiągnięcia Graba18

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Jako że od tygodnia jestem posiadaczem aplikacji I-BUS APP w swoim E39 i miałem wiele pytań, na które w sieci nie znalazłem odpowiedzi. Postanowiłem założyć temat, który pomoże mi i innym użytkownikom znaleźć przyczyny problemów i porady odnośnie danego urządzenia. Nie ma zbyt wielu informacji i pytań na polskich stronach. Mam nadzieje że odpowiedni dział na to wybrałem. Zadam pierwsze pytanie: Czy ktoś ma problem z zakładką "kodowanie" w tej aplikacji? ;)
  2. U mnie w mieście podpięcie kosztuje 120 zł bodajże. Ja posiadam interfejs do grupy VAG i SDPROG do samochodów europejskich, ten program jest dość ubogi, mało parametrów wskazuje, więc nie wiem czy mi pomoże. Póki co baterie w laptopie szlag trafił i nie mam możliwości podłączenia. W inpe planuje zaopatrzyć się już jakiś czas, ale najpierw bateria :/ Będę miał na uwadze te sondy, dzięki ;)
  3. W tym przypadku nie chodzi o falowanie obrotów, tylko wypadanie zapłonów i silnik nie gaśnie, więc nie wiem.
  4. Uszczelniacze i tak dalej* No bo jeżeli bierze Ci tyle oleju to mogą być wywalone uszczelniacze zaworowe. Mi też bierze olej, ale póki co kupiłem 5L bańkę i jeżdżę... Sprzedawca miał ubaw jak powiedziałem że to na dolewkę, no ale cóż. Moja tam wypije 300-400 na 1000 km, więc taniej wychodzi wziąć większą od razu. Uszczelniacze ponoć są słabe w tych silnikach, ale też nie ma co od razu się pchać w to jak kolega napisał. Odmę olejową sprawdź - sprawna odma jest istotną rzeczą. Ja jak swoją e39 kupiłem to pierwsze co odstawiłem do mechanika żeby zmienił mi odmę, nawet nie wiedziałem w jakim stanie jest, ale jak mechanik demontował to mu się w ręce rozpadła :D
  5. Powinno wystarczyć. Walki rozrządu się ściąga żeby dostać się do nich.. może chce zawory przeszlifowac pasta do docierania, wtedy głowice musi zdjąć.
  6. Jeden popychacz to cena około 25 zł, ale wymienia się komplet, czyli 24 Sztuki, a to już razem 600 zł + robocizna mechanika.. Nie jest to tani zabieg, więc lepiej żeby mechanik uprzednio dobrze to sprawdził, bo szkoda by było bez potrzeby wymieniać :/ a no jestem ciekaw i to bardzo, bo już drażni mnie ta usterka.
  7. Popychacze utrzymują odpowiedni luz zaworowy. Są swego rodzaju zabezpieczeniem dla zaworów, zabezpiecza zawory przed siłami bocznymi. Myślę że to mogłoby być możliwe, bo metalowe podzespoły silnika, przykładowo popychacze od wyższej temperatury się rozszerzają. Na zimnym silniku luzy mogą być ciut za duże, nie ma wtedy odpowiedniego ciśnienia sprężania i silnik pracuje nie równo. Ale jeżeli pomiar sprężania na zimnym silniku byłby dobry I popychacze nie stukaja to bym na to nie obstawial. Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi. Nie masz możliwości naprawy samochodu na terenie Polski? A i zbyt duże luzy na zaworach mogą powodować wypalenie zaworów z tego co pamiętam
  8. 10-11? To już chyba mocno zmęczony silnik ;)
  9. Posprawdzaj czy dolot nie łapie gdzieś lewego powietrza, czy nie ma dziur/pęknięć czy wężyki nie są sparciałe za bardzo, czy plastikowa pokrywa zaworów nie jest gdzieś pęknięta. I zwrócił bym też uwagę na odmę olejową. U mnie problem nasila się jak jest wilgotno na dworze. Może słaba masa do silnika dochodzi?
  10. Cześć. Mam ten sam problem w swoim E39 z silnikiem 2.2 170 KM. Podjedź na kompa i sprawdź błędy. Za pewne wyskoczy Ci wypadanie zapłonów na poszczególnych cylindrach, ale może też wskaże co jest uwalone. Ja z tym tematem walczę dość długo i przyznam że to ciężki temat. Na start bym pomyślał o tych podstawowych rzeczach typu: wymiana świec, sprawdzenie cewek, wymiana filtra paliwa. Dobrze by było też sprawdzić u mechanika ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach. Z innych rzeczy, które mogą być przyczyną to Nieszczelny układ dolotowy powietrza, padająca pompa paliwa, przepływomierz, czujnik położenia wału, sterownik silnika (zimne luty), sondy lambda. Przyczyn jest wiele, doszukiwanie się samemu nie jest łatwe, lepiej znaleźć jakiegoś dobrego fachowca. Jak zapłony wypadają na tych samych cylindrach cały czas to można spróbować zamienić cewki miejscami i zobaczyć czy zaczną wypadać na innych cylindrach - najłatwiejszy sposób na diagnoze sprawności cewek zapłonowych.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.