Skocz do zawartości

mariuszzz

Zarejestrowani
  • Postów

    143
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mariuszzz

  • Urodziny 01.06.1986

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    brak
  • Lokalizacja
    Lublin

Osiągnięcia mariuszzz

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Cześć, Można to zrobić za pomocą aplikacji na telefon i odpowiedniego modułu wpinanego w gniazdo OBD2 https://www.xdelete.app/
  2. Ten olej z lewej strony może lecieć przez nieszczelne osie klapek w kolektorze dolotowym.
  3. Lampy tył wymienione na polift, zderzaki pomalowane w kolor, kierownica obszyta, kratki nawiewu z tyłu połamane, opony do wymiany... ot zwykła sztuka E70 :D Zużycie plastików sugeruje na wyższy przebieg niż jest na zegarach.
  4. Trzeba usuwać brud z prowadnic (piasek, kurz itp) no i smarować smarem stałym.
  5. Panorama to 800 - 3000zł naprawa, zależy co się sypnie.
  6. Raczej trzeba by zrzucać miskę i zaglądać od dołu do panewek. Sam olej niewiele Ci powie, bo opiłki, nawet jeśli są mogą być np z pompy wtryskowej.
  7. Ja sam zrobiłem z kanału, także da radę wstawić mechatronikę w pojedynkę nawet. Jak już załapiesz na 1-2 śruby to się będzie trzymać i na spokojnie można ją ustawić pod resztę śrub. Zmiana największa jest w przełączaniu biegów z P na D czy R, nie ma szarpnięcia ani żadnych efektów dźwiękowych. Podczas jazdy również ok, ale nic mi nie szarpało ani nie przeciągało, także różnicy nie widzę. Temperaturę widać jeszcze w aplikacji Bimmer-tool. Niestety podgląd temperatury jest niezbędny by prawidłowo napełnić skrzynię. Instrukcja ZF: https://aftermarket.zf.com/pl/pl/portal-aftermarket/samochody-osobowe-i-dostawcze/know-how/przydatne-porady/wymiana-oleju-przekladniowego/
  8. Hej, Ja się pokusiłem na wymianę tych tulejek oraz "łącznika" pomiędzy mechatroniką a skrzynią. Łatwa robota, tylko mechatronika ciężka, żeby ją odpowiednio potem wcelować ;) Dodatkowo musisz zwrócić uwagę na kilka rzeczy: a) awaryjne odblokowanie skrzyni przed zdjęciem mechatroniki najlepiej trytką przywiązać do obudowy, bo dość mocno przeszkadza b) wcelować "wybierakiem" w oczko w mechatronice przy ponownym montażu c) pamiętać o odblokowaniu punktu a) Brałem dokładnie te części: 2x https://czescidobmw.pl/tulejka-uszczelniajaca-0734317370-zf--0734317370,2zf 1x https://czescidobmw.pl/tulejka-uszczelniajaca-0734317371-zf--0734317371,2zf 1x https://czescidobmw.pl/tulejka-uszczelniajaca-0734317372-zf--0734317372,2zf 1x https://czescidobmw.pl/produkt-oe-24347571211--24347571211 a tuleja co wychodzi na zewnątrz jest w zestawie ZF: https://czescidobmw.pl/produkt-oe-24347588725--24347588725 Najważniejsza sprawa - w zestawie ZF jest za mało oleju, by napełnić skrzynię po zrzuceniu mechatroniki. Potrzeba Ci przynajmniej 8l, a najlepiej 9l, bo różnie się ten olej rozlewa podczas procedury (dolewanie przed rozgrzaniem i po). Dodatkowo przydatna jest ISTA do podglądu temperatury skrzyni oraz klepnięcia wymiany oleju i resetu adaptacji.
  9. Rozbierałem to dosłownie 3 tyg temu. Jest dojście, między gumowymi peszlami wsuwasz klucz, z lewej strony silnika celujesz na nakrętkę.
  10. Klucz 8 na przedłużce i normalnie grzechotką da radę odkręcić tą osłonę. Nie jest to wygodne, ale nie polecam szarpania na siłę, bo możesz uszkodzić filt/obudowę. Dodatkowo zwróć uwagę że wkłada się go w określonym położeniu, ma taką wypustkę z jednej strony.
  11. Aktywny jest zapewne dlatego, że przyhamowuje auto jak jedziesz z górki :lol:
  12. Jak chcesz się upewnić z jakim wyjechał z fabryki bez kabelka (z tym że mógł ktoś zmienić typ), to w historii serwisowej u siebie widzę taki wpis: A090 Akumulator AGM 90 Ah PDF zakupiłem tutaj: https://allegro.pl/oferta/bmw-mini-historia-serwisowa-po-vin-przebieg-pdf-9349326464
  13. Typ i wielkość akumulatora możesz podejrzeć NCS Expertem Na 99% siedział tam AGM, bo aku jest w bagażniku (w kabinie). Akumulatory AGM gdy są sprawne nie wydzielają gazów / par, przez co są bardziej bezpieczne dla pasażerów auta. Dodatkowo po wymianie na nowy koniecznie jest zarejestrowanie tejże wymiany przez INPA / ISTA. W przeciwnym wypadku auto nie będzie doładowywać go poprawnie.
  14. Jak już Ci przyjdzie icar2 to tam w menu DPF masz podgląd parametrów. Ile sadzy, ile popiołu, ile km pozostało do wymiany dpf. Może wystarczy wymienić olej i się przejechać z wymuszonym wypalaniem, by wszystko wróciło do normy.
  15. Nie ma info żadnego. Możesz ewentualnie poczuć inną prace silnika, wolniej się wkręca na obroty.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.