Cześć
opiszę Wam mój przypadek, może ktoś z Was miał coś podobnego lub wie w którą stronę pójść proszę o pomoc, z góry dzięki.
Zmagam się z przypadłością falowania wolnych obrotów, dzieje się to tylko na postoju, muszą być spełnione warunki:
Silnik rozgrzany, temp na zewnątrz powyżej 10 stopni, skrzynia na drive i włączona klima. Zdarzyło się falowanie bez włączonej klimy ale było z tego co zauważyłem jednorazowe zdarzenie. Podczas falowania wyłączenie klimy lub wrzucenie parkingu w skrzyni powoduje ustąpienie falowania. Obroty wahają się o około 100 obrotów.
Wartości aktualne vs oczekiwane pokrywają się, jedyny błąd jaki mam w sterowniku to sterownik świec ale jakis rok temu jak sterownik był nowy i nie siał błędem obroty również falowały.
Przepływka odczytuje dobre wartości, dpf był czyszczony ale czy jest to dobrze zrobione tego nie wiem, konwerter wymieniony i nie ma różnicy (wymieniłem ze wzgędu na hałas jaki generował), alternator po regeneracji z nowym regulatorem (przed regeneracją obroty również falowały), EGR wyczyszczony i sprawdzony na pompce podcisnieniowej - wychyla się w całym zakresie. Wartości cinienia na szynie są stabilne do momentu falowania.
Falowanie pojawiło się w momencie zabicia dpf, po dwukrotnym czyszczeniu dpf-u (drugim razem wrocil na czyszczenie na gwarancji) i usunieciu bledów związanych z dpf wydech jest lekko okopcony na wolnych obrotach jak dpf jest wypalony cisnienei wsteczne to około 6 mbar. Od momentu zabicia dpf, skrzynia wyczuwalnie gorzej zmienia biego od 1 do 3. Dzisiaj wieczorem zaslepie EGR, zobacze czy to cos daje. Nie mam przepływki i EGR-a na podmianę więc wchodzi w gre kupno nowego, tylko czy to ma sens bo to troche akcja w ciemno. DPF zabiło poniewaz przy okolo 230 tys km w sterowniku pojawil sie komunikat by udac sie do serwisu w celu instalacji nowego dpf, dalsza jazda z tym bledem zablokowala wypalanie.
Gdzie szukać przyczyny?