Skocz do zawartości

BMW_user

Zarejestrowani
  • Postów

    50
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 530XD LCI
  • Lokalizacja
    Rzeszów

Osiągnięcia BMW_user

  1. Cześć opiszę Wam mój przypadek, może ktoś z Was miał coś podobnego lub wie w którą stronę pójść proszę o pomoc, z góry dzięki. Zmagam się z przypadłością falowania wolnych obrotów, dzieje się to tylko na postoju, muszą być spełnione warunki: Silnik rozgrzany, temp na zewnątrz powyżej 10 stopni, skrzynia na drive i włączona klima. Zdarzyło się falowanie bez włączonej klimy ale było z tego co zauważyłem jednorazowe zdarzenie. Podczas falowania wyłączenie klimy lub wrzucenie parkingu w skrzyni powoduje ustąpienie falowania. Obroty wahają się o około 100 obrotów. Wartości aktualne vs oczekiwane pokrywają się, jedyny błąd jaki mam w sterowniku to sterownik świec ale jakis rok temu jak sterownik był nowy i nie siał błędem obroty również falowały. Przepływka odczytuje dobre wartości, dpf był czyszczony ale czy jest to dobrze zrobione tego nie wiem, konwerter wymieniony i nie ma różnicy (wymieniłem ze wzgędu na hałas jaki generował), alternator po regeneracji z nowym regulatorem (przed regeneracją obroty również falowały), EGR wyczyszczony i sprawdzony na pompce podcisnieniowej - wychyla się w całym zakresie. Wartości cinienia na szynie są stabilne do momentu falowania. Falowanie pojawiło się w momencie zabicia dpf, po dwukrotnym czyszczeniu dpf-u (drugim razem wrocil na czyszczenie na gwarancji) i usunieciu bledów związanych z dpf wydech jest lekko okopcony na wolnych obrotach jak dpf jest wypalony cisnienei wsteczne to około 6 mbar. Od momentu zabicia dpf, skrzynia wyczuwalnie gorzej zmienia biego od 1 do 3. Dzisiaj wieczorem zaslepie EGR, zobacze czy to cos daje. Nie mam przepływki i EGR-a na podmianę więc wchodzi w gre kupno nowego, tylko czy to ma sens bo to troche akcja w ciemno. DPF zabiło poniewaz przy okolo 230 tys km w sterowniku pojawil sie komunikat by udac sie do serwisu w celu instalacji nowego dpf, dalsza jazda z tym bledem zablokowala wypalanie. Gdzie szukać przyczyny?
  2. WItam poszukuję jednej felgi Rial Ravenna 18" 5x150 ET43. Gdyby ktoś z forumowiczów posiadał takową lub wiedział kto ma i chce ją sprzedać ma to proszę o informację. Z góry dziękuję!
  3. BMW_user

    Bixenon / biled

    Kable nie pasują kolorami, znajdz plus na ronanie i plus który dochodzi do przetwornicy, ja zostawiłem pzetwornice ale kabel od niej odciąłem i zlutowałem z plusem od nhk. Zrobiłem to w takim miejscu by było łatwo wrócic do xenonów jeśli ktoś zechce. Sterowanie długimi - zostawiłem oryginalny wtyk i w niego wcisnąłem kable od nhk. Wracając do kolorów to w nhk + jest czerwony natomiast + przetwornicy jest czarny. Z tego co pamiętam to - do przetwornicy też jest czarny.
  4. BMW_user

    Bixenon / biled

    Przeglądałem testy na yt i wybrałem nhk, wg mnie ronan nie będzie pasował jako plug&play. Już trochę jeżdżę z nhk i jestem bardzo zadowolony z jakości i ilości swiatła. Zdecydowałem sie na lakierowanie kloszy bo ceramikę robiłem już kilka razy i wytrzymywała maksymalnie 10 msc. Jesli lakier zejdzie to wtedy założę nowe klosze. Najważniejsze że klosz jest już na butylu bo odklejenie kloszy na oryginalnym kleju było trudne.
  5. BMW_user

    Bixenon / biled

    Może się komuś przydać, zamontowałem w mojej bmw e61 lci bi led nhk 4 plus. Lampy mam z dynamicznym doświetlaniem i po zamontowaniu bi ledów skrętność dziala jak powinna. Generalnie sam montaż nhk 4 plus w miejsce helli to po prostu plug & play. Co ważne, przed montażem poszukałem na yt filmików o nhhk 4 plus i znalazłem Slowaka który bdb je opisał i polecał wymienić wentylator. Rozebrałem też soczewki by zobaczyć jak wygląda wykonanie i założyć dobrą pastę. Wykonanie było ok, to co w yt znalazłem u mnie się nie potwierdziło, natomiast pasta jest lipna i nałożenie nowej to dobry pomysł. Po złożeniu zmierzyleμ temp z oryginalnym kiepskim wentylatorem apoźniej kupiłem sunony o podobnej mocy i jak się okazało był to dobry ruch ponieważ temperatura spadła o 5 stopni. Niestety nie byłem pewny czym starowane są obroty wentylatora, obstawiłem że obrotami a jak sięokazało częstotliwością. Spowodowało to ze po właczeniu lamp wentylatorsunona prcuje odrazu na maks wydajności natomiast oryginał by dojść do maks obr potrzebował ok 3min w temperaturze pokojowej wiecrożnica żadna. Bardzo duży problem miałem z rozkleieniem lamp, wszyskie filmy na yt gdzie pokazują jak rozkleic lampy z e60 uznaje za nierealne. Miałem kilka podejść i dopiero przy temp 150 stopni wpiekarniku i trzecim grzqniu klosz dał się zdemontować. Później długie godziny by usunąć pozostałość kleju z rowka pod klosz. Polecam kupic specjalne szczypce do rozpierania klosza od obudowy, kupiłem też chemię do rozklejania, płyn który miał pomóc. Nie zaszkodził ale czy pomógł ciężko powiedzieć. Moje auto pochodzi z Włoch i przypuszczam ze to jest powodem że z kilku przewodów wewnątrz lampy zeszła izolacja, kosztowało to trochę pracy by to poprawić. Dodatkowo uważam ze przez pochodenie auta (dużo słonca, gorąco) stan plastikow wewnatrz jak isamych lamp jest nieporównywalnie gorszy niż aut choćby z Niemiec. Plastki wew były bardzo kruche, pękło mi mocowanie klosza od doświetlania zakrętów, musiałem skleić. Zrobiłem teżpolerkę kloszy i malowanie lakierem bezbarwnym oraz kupiłem uszczelki. Co do uszczelek to polecam kupić oryginały. Ja kupiłem z allegro w cenie 169 zakomplet i to był błąd, nie pasują tzn mocowanie tylko na silikonie bo zatrzaski nie pasują. Czy z przeróbki jestem zadowolony, tak jestem i to bardzo. Czy wporównaniu do nakładu pracy i kosztów zrobił bym to raz jeszcze - TAK :D . Koszt z bi ledami z alli... plus butyl plus uszczelki i malowanie kloszy to 1200 zł. Tak to świeci:
  6. BMW_user

    Bixenon / biled

    Dzięki za sugestie. Przemyślałem temat podzwonilem do firm które zajmują się regeneracja czy też modyfikacją. Wg informacji np soczewki nhk 4 plus powinny podejść bez modyfikacji. Pozostaje rozklejenie lampy, z racji że jest twardy klej to będzie trudniejsze, na pewno złożę na kleju butylowym. Klosz polerowałem i zabezpieczylem tego lata i jest ok. Soczewki na naszych krajowych aukcjach są po ok 1100 zł, z aliexpress za ok 900. Znalazłem coś ciekawego na temat nhk 4 plus, być może da się coś tańszego zdobyć i lekko zmodyfikować wg tego co w filmie jest przedstawione: Co do filmu to bardzo dobry technicznie. Wracając do ringów to nie do końca jestem przekonany choć może tym również się zajmę :) natomiast brewki są w całkiem dobrej kondycji.
  7. BMW_user

    Bixenon / biled

    Cześć, podepnę się pod temat. Z racji przebiegu lampy mam do renowacji i zastanawiam się na dwiema opcjami: - regeneracja luster może soczewka evox r i nowe zarniki lub - zamontowanie soczewek bi-led. Obydwie opcje cenowo są podobne i skusił bym się na bi LED ale nie wiem jaką soczewkę będę w stanie zamontować, która się zmieści? Mam bi Xenon skrętny, żarnik ds1 a auto to lci z 2008 roku. To te lampy gdzie w miejscu długich jest doświetlanie statyczne. Czy wiecie jaka jest soczewka zamontowana, czy hella gen 3 czy starszy model 55? Czy ktoś z Was robił taką przeróbkę?
  8. przed wymianą muszę się zaopatrzyć we wszystkie uszczelnienia jakie napotkam po drodze, rzeczywiście to sporo roboty.
  9. Dzięki za odpowiedź. Czyli wygląda ze standardowo w e60 530D odkrecam poduchy, podnoszę delikatnie silnik, opuszczam sanki wtedy mam lepszy dostęp do przedniego mostu. Muszę go zdemontować, wtedy wyciągnąć półoś przechodzącą przez miskę i odkręcić miskę. Jak to zrobię opiszę spostrzeżenia, może komuś się przyda.
  10. Cześć przeszukałem forum w ceku znalezienia info jak wygląda demontaż miski olejowej silnika w modelu z 4x4, niestety nie znalazłem więc zakładam nowy temat. Czy ktoś z Was demontował miskę olejową w M57D30 w 4x4, jaki sposób jest najlepszy i co mnie może zaskoczyć po drodze. Pytam ponieważ przymierzam się do uszczelnienia jej, podcieka lekko. Auto kiedyś miało robionym rozrząd i pewnie miska została założona na silikonie znając życie i możliwości handlarzy. Dzięki za pomoc.
  11. Cześć, podepnę się tutaj aby nie zakładać nowego wątku... Kiedyś miałem błąd czujnika oleju 4B37 który pociągał za sobą wszystkie błędy na lini BSD i pojawiał się bez powodu, kupiłem używkę wymieniłem i teraz jest dużo lepiej ale nie idealnie. Pojawia się ten sam błąd plus błędy BSD ale tylko w momencie żądania wypalania DPF. Czyli komp decyduje o wypaleniu DPF i w tym samym momencie pojawia się 4B37 i za nim po kilku sekundach wszystkie pozostałem na lini BSD. Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł od czego zacząć? Dodam że napięcie w momencie żądania wypalania utrzymuje się na stałym poziomie ok 14,5V
  12. A jakie problemy napotkałeś przy wymianie łożyska? Też się do tego przymierzam :)
  13. ja przerobiłem temat łożyska, rozleciało się i wycieraczka zaczęła głośno stukać. Łożysko jakie pasuje ma indeks 608 RS2 - uszczelnione z obu stron. Wymiary to 8x22x7. Koszt od ok 4 zł do 11 w zależności od producenta. Problem z wybiciem miałem spory ponieważ po łożysku została tylko zewnętrza bieżnia i nie było jak jej wybić ze względu na kołnierz. Podjechałem do gości który frezem przeciął bieżnie, wtedy wypadła. Przewierciłem na wylot sworzeń i użyłem śrubki 5 z nakrętką aby zablokować możliwość wysunięcia się łożyska.
  14. Może komuś się ta informacja przydać. Nie ma w sprzedaży w serwisie samych uszczelek, uszczelki są dostępne tylko i wyłącznie w komplecie z relingiem :) . Pozostaje silikon :D
  15. Cześć, podepnę się pod temat. U mnie reling zaczął przeciekać i chcę go uszczelnić. Wiem że pod relingiem są trzy uszczelki - pod każdą śrubą - których to uszczelek nie mogę zlokalizować w OEM. Czy mogli byście mi pomóc w ich odszukaniu w OEM, będę bardzo wdzięczny :) W e39 wyglada to tak: https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1672367-Touring-Roof-Rail-Delete więć pewnie w e61 musi podobnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.