Skocz do zawartości

Milart

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 528i xDrive F10 z 2012r.

Osiągnięcia Milart

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Chyba faktycznie to pompa https://youtu.be/pIoBibfBBfY Silnik wymieniony ok 2 miesiące temu. Podobno ma 53000 km ale podejrzewam że niestety dużo więcej. Słabo to wygląda. Po zakupie było widać że silnik był myty. Więc od razu został wymieniony kompresor klimy zeby nie było problemu. Piszczał alternator więc też wymieniłem razem z paskiem i napinaczem który wyraźnie drgał. Cewki i świece też wymieniłem po tym jak podczas przejażdżki silnik przeszedł w tryb awaryjny i przestał pracować 1 cylinder. Jak zajrzałem pod cewkę okazało się że jest dużo syfu i wilgoci. Silnik kupiony w http://www.wymiensilnik.pl (tylko oni mieli podczas lockdownu) - jak narazie nie polecam.
  2. A pompa nie powinna hałasować też podczas mocniejszego dodawania gazu na postoju?
  3. Witam, niedawno wymieniłem silnik (n20b20a). Pojawił się dziwny dźwięk podczas przyspieszania. Nie słychać na postoju ani podczas delikatnego przyspieszania. Jedynie podczas jazdy przy mocniejszym obciążeniu. Dźwięk przypomina odgłos pracy kompresora lub tarcie jakiegoś elementu. Alternator, pasek wieloklinowy i napinacz są nowe i nie hałasują. Dźwięk: https://youtu.be/JTKBn1czyAE Turbina? Skrzynia biegów? Ktoś miał podobne objawy? Dzięki za dpowiedzi.
  4. Ostatecznie została wymieniona część kolumny kierowniczej z krzyżakiem(tym przy maglownicy). Może i kierownica pracowała lekko ale pojawiły się stuki przy delikatnym ruszaniu kierownicą na boki. Ta fabryczna (2012r.) została zastąpiona nową (32 30 6 859 833) podobno poprawioną. Koszt z delikatnym rabatem 1100 zł + wymiana.
  5. U mnie też kierownica zaczynała ciężej pracować (powoli robił się gokart). Potraktowałem przegub krzyżowy kolumny kierowniczej ( i jej wejście do kabiny) wd40. Po chwili kierownica zaczęła pracować bardzo lekko. Można kręcić w miejscu małym palcem prawie bez oporu. Po kilkunastu godzinach dla pewności proces powtórzyłem. Następnego dnia wymienione miejsca potraktowałem białym smarem w sprayu i od dłuższego czasu jest ok. Pacjent to F10 528i xDrive z 2012r.
  6. Rzadko zaglądam. E-Sys 3.28.1 Launcher 2.7.1 Rearm 1.5.7
  7. Temat do zamknięcia. Okazało się że po wymianie był źle ustawiony rozrząd.
  8. Skasowałem adaptację silnika INPĄ(f7 wszystkie). Po uruchomieniu wywala następujące błędy: 164041 i 120408. Jeżeli skasuję błędy na włączonym zapłonie i uruchomię silnik to wszystko jest ok. Zrobiłem tak i zostawiłem samochód na biegu jałowym na 20 minut. Później pojechałem ok 60 km w trasę i wszystko grało. Wystarczy wyłączyć zapłon i po ponownym uruchomieniu błędy wracają. Silnik po uruchomieniu ma zachwianie obrotów i wywala błąd i wyskakuje komunikat o ograniczonej mocy silnika i wyłącza turbinę. Miałem też komunikat o uszkodzonej sondzie lambda i jutro ją odbieram i wymienię. Ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć o co chodzi i jak się z tym uporać? Z góry dziękuję za pomoc. Samochód to BMW F10 528I xDrive. Silnik N20b20a po serii modyfikacji: - chip - IC Wagner - lżejszy katalizator i układ wydechowy 3" El-Tec - Wzmocniona turbina. Większe łopatki itp.
  9. Temat udało się ogarnąć. dla zainteresowanych: Hu_NBT2 -> grupa 3000 -> Daydriving_Light ustawić wartość 02 - opcja włączenia/wyłączenia DRL w menu ECU BDC_01 -> pierwszy CAFD (17BD) -> grupa 3501 -> LceFuSiConfiguration_1_1_48 ustawić wartość aktiv (fabrycznie było UNK_PARAM_0) Teraz przy ustawieniu włącznika świateł na "0" nie działa czujnik zmierzchu. Reszta działa jak powinna i w menu iDrive można sobie włączyć lub wyłączyć DRL Podobnie będzie w G30 ECU BDC_01 -> pierwszy CAFD (17BD) -> grupa 3501 -> FLC_AKTIV ustawić wartość 01
  10. Pytanie do obeznanych w temacie. Samochód BMW X3 G01 2018r wersja 30i światła LED. Programowanie za pomocą E-Sys i kabel enet. Chciałem zakodować światła tak aby na postoju było można wyłączyć światła dzienne i stać na włączonym silniku beż żadnego oświetlenia. W Hu_NBT2 znalazłem opcję Daydriving Light, którą aktywowałem. Teraz w menu pojawiła się opcja światła dzienne i mogę przy ustawieniu włącznika świateł na "0" lub "AUTO" je wyłączyć. Niestety to wszystko działa tylko i wyłącznie przy świetle dziennym. W garażu czy po zmroku na ustawieniu włącznika na "0" z automatu włączają się światła. Tak jak by cały czas działał czujnik zmierzchu. Czy ktoś wie co trzeba przestawić żeby na "0" było 0 bez względu na warunki otoczenia. Dzięki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.