Skocz do zawartości

w.siepietowski

Zarejestrowani
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW X1 2.8i XDrive

Osiągnięcia w.siepietowski

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam - zamówiłem x3 30 września 2021 wiec za miesiąc minie rok od momentu zamówienia. Zamowienie dokonane przez brokera który cały czas mówi ze nie ma żadnych informacji o produkcji i próbuje się coś dowiedzieć u dealera (niby Inchape) ale bez żadnego sukcesu. Trochę zaczynam się zastanawiać: 1. Czy rzeczywiście tak jest i po prostu trzeba czekać 2. Czy może moje auto już się wyprodukowało (w umówie mialem termin produkcji marzec / kwiecień) ale zostało komuś innemu ‚opchniete’ za lepsza cenę 3. Czy może dealer coś kręci i rzeczywiście broker tutaj jest robiony w balona przez dealera Szczególnie ze ostatnio zaczynam słyszeć propozycje ze może jakimś innym autem był bym zainteresowany itp - co trochę zaczyna mi mieszać w głowie. Ogólnie czy ktoś z Was miał taka sytuacje ze zamówione auto w 2021 (po tamtych cenach) nie zostało wyprodukowane przez BMW / sprzedane przez dealera bo bardziej się opłaca produkować zamówione sztuki z 2022 roku (po lepszych cenach)? Dzięki za rady
  2. Koledzy - wiem ze to różnie jest ale zamawiałem auto dokładnie 30 września 2021 wiec zaraz minie dokładnie 6 miesięcy od daty złożenia zamówienia. X3 2.0d M Pakiet. Czy ktoś z Was zmawiałem po tym terminie i juz odebrał samochód? Jeśli chodzi o mnie to kompletna cisza sprzedawca zadzwonił tydzień temu i mówił ze nic na ten moment nie wie - wiec rozumiem ze nie jest znana jeszcze nawet dokładna data produkcji nie mówiąc o transporcie i reszcie rzeczy. Dzięki za wszelkie info
  3. Rozglądam się potencjalnie jeśli chodzi o zakup nowej X3 Auto do produkcji - skonfigurowane indywidualnie (katalogowo cena około 270k) M Pakiet silnik 2.0d Czy ktoś wie gdzie potencjalnie mógłbym uzyskać jakiś fajny rabat? Czy sprzedawcy są chętni rabatowac obecnie X3? Mam obecnie 16.2% rabatu i szczerze nie bardzo to mnie satysfakcjonuje. Czy ma ktoś wiedzę ze gdzieś mógłbym uzyskać koło 20% rabatu na auto do produkcji w obecnym czasie? Pozdrawiam
  4. Witam kolegów, Ostatnio zauważyłem pewien problem w swoim samochodzie - dźwięk chrobotanie podczas przyspieszanie (dodanie gazu), głównie na początku podczas skrętu w lewo ale ostatnio również podczas jazdy na wprost. Dźwięk który występuje nagrany na filmiku https://streamable.com/yf3q92 Natomiast pare zaobserwowanych zależności: 1. Występuje tylko po rozgrzaniu auta tzn nie ma kompletnie tego objawu jak auto jest odpalane po raz pierwszy każdego dnia (objaw na filmie występuje dopiero po jakimś czasie) 2. Brak jest jakikolwiek drgań / wibracji w każdym zakresie prędkości. Auto jeździ normalnie / przyspiesza tak jak zawsze itp 3. Gdybym jedynie ostatnio nie przejechał się autem przy obniżonych szybach to bym kompletnie nie wiedział o tych dźwiękach (nie słychać ich w środku a ponadto tak jak napisałem powyżej brak jest jakiś objawowo na aucie - wibracje / drgania / brak przyspieszenia itp 4. Częstotliwość chrobotanie metal o metal nasila się wraz ze wzrostem prędkości (jak na filmiku) Czy ktoś z Was miał może takie problem? Oczywiście wybieram się do mechanika ale ma termin dopiero na za 2 tygodnie? Czy to możliwe żeby to była osłona tarczy hamulcowej która po rozgrzaniu jakoś się inaczej układa i ociera o jakiś inny element? Macie może jakieś pomysły co może być tego przyczyna? Z góry dzięki za wszystkie rady. Pozdrawiam
  5. Witam, ostatnio zauważyłem dziwne dźwięki które pojawiają się tylko przy skręcie w lewo i wydobywają się z okolic lewego przedniego zawieszania / kół. Objawy to: - jakby metaliczne chrobotanie (bardziej metal o metal) tylko i wyłącznie gdy auto jedzie z prędkością powyżej 30 - 40 km/h i tylko skręcie lewo. Innymi słowy dobrym przykładem jest pokonywanie ronda i przy skręcie w lewo jest to chrobotanie a w prawo cisza - przy pełnym skręcie i parkingowej prędkości tego zupełnie nie ma + również przy zawracaniu o 180 stopni i pełnym skręcie też nie ma żadnych odgłosów - jedynie jak powyżej samochód musi się poruszać przynajmniej z prędkością 40 km /h - początkowo myślałem ze to może ochrona tarczy ociera o jakieś elementy więc sprobowałem trochę ją podginać jedynak tak jak napisałem nie ma żadnych takich objawów przy niżej prędkości więc zakładam, że to raczej coś innego Sprobowałem nagrać filmik trochę słabo słychać ale jednak można usłyszeć ten dźwięk między 16 a 20 sekunda na filmiku https://streamable.com/zqwq9 Czy ktoś z was miał podobny przypadek z waszym BMW? Dodam, że zmagam się również z tym, że od prędkości około 100 km/h do 120 km/h mam wibracje na kole kierownicy. Jestem przekonany, że nie pochodzą one z opon / felg bo zostały sprawdzone na wszystkie strony dlatego może to chrobotanie jest również z tym związane. Dzięki
  6. Ostatnio wymieniałem wchodzi dokładnie 5,5 litra. Również byłem w serwisie BMW żeby potwierdzić ilość i po sprawdzeniu w swoich bazach danych potwierdzili, że ma być 5,5 lita. Zalałem Valvoline Synpower 5W30 ze względu na to, że ma normę LL-01 a nie jak większość wyższą LL-04 które są przystosowane również do diesla i mają dodatkowe składniki, których benzyna nie lubi
  7. Kolego, kupiłem nowe opony Pirelli Sotto Zero do mojej X1 - 3 z 4 okazały się wadliwe opisałem historię w temacie o oponach więc jak chcesz możesz poczytać. Sam to przerabiałem nie wiedziałem co się dzieje z autem (jeździłem na diagnostykę itp - masę czasu i dodatkowych pieniędzy) a temat okazał się prozaiczny prostu opony - więc nie szukaj na siłę jakiś innych elementów w samochodzie. Reklamuj! W ogóle chyba mam pecha z oponami bo po zwrocie pieniędzy za te Pirelli kupiłem Goodyeary które teraz tez są reklamowane!! to jest jakiś dramat
  8. Tylko pływa, czy masz jakieś inne objawy jak bicie na kierownicy czy telepanie nadwozia?
  9. Okazało się, że opony nadają się do reklamacji. Dziś założyli mi 8 - letnie opony zastępcze Continental i jedzie jak po sznurku bez żadnego bicia.. Pewnie nie uwierzycie ale 2 miesiące temu kupiłem 4 nówki Pirelli Sotto Zero 3 (nie dało się na tym jeździć) - poszły do reklamacji. Po badaniach Pirelli okazało się że 3 z 4 opon 100% wada fabryczna. Wtedy te opony zamówiłem przez internet. Ile nerwów mnie to kosztowało (maile, telefony) żeby sklep zwrócił mi pieniądze za opony ale szczęśliwie zwrócili za cały komplet - nawet założyłem temat w dyskusji felgi i opony jak ktoś chce sobie poczytać - może się komuś przyda jak będzie miał podobny problem. Mając nauczkę z problemami które miałem przy zamówieniu opon przez internet i całych tym bataliach, żeby zwrócili pieniądze zamówiłem 4 nowe opony Goodyear Performance UltraGrip G1 (529 zł sztuka) w jednym z najlepszych serwisów oponiarskich w Krakowie (łącznie z testem drogowym na maszynie Hunter itp) - na Hunterze niby wszystko wyszło ok jednak od samego początku coś z autem było nie tak. Wydało mi się to nie prawdopodobne żeby znowu coś było nie tak z drugim kompletem nowym opon tym bardziej marki premium Goodyear (skoro na Hunterze wszystko wyszło ok) a jednak.... Dziś mi powiedzieli, że z dwoma oponami na pewno coś jest nie tak natomiast z trzecią potencjalnie może coś być nie w porządku. Oczywiście w międzyczasie wymieniłem nowe tarcze, klocki, cała diagnostyka zawieszenia, układu kierowniczego a nawet poduszki silnika i skrzyni biegów bo nie wiedziałem co się dzieje z autem...!! Powód okazał się prozaiczny - opony.. Albo mam jakiegoś mega pecha, że dwa komplety z rzędu Pirelli teraz Goodyear wadliwe albo to jest jakieś nieporozumienie jakie opony się w tych czasach produkuje! Czekam na rozpatrzenie reklamacji.
  10. Kurde to ja już nie wiem co się dzieję.. Opony mam 225/50 R17 94H FR, zgodne z tymi które są wymienione na tabliczce przy drzwiach kierowcy. Jednak nie są to opony wzmacniane (XL), czy myślicie że to może mieć jakiś związek ? Może doradzicie gdzie szukać przyczyny takiego zachowania samochodu? Ogólnie powyżej 90 km/h bije kierownica, telepie nadwoziem, widać nawet, że fotele pasażera się telepią, czuć również podłogę wiec tak jakby coś na całe auto wpływało. Wraz ze wzrostem prędkości jest coraz gorzej więc jazda autostrada 140/h opada bo mnie aż ręce bolą od telepania kierownica... Zachowanie jest takie samo przy przyspieszaniu jak przy odpuszczeniu gazu. Wcześniej na oponach RFT nie było takiego zachowania, auto prowadziło się jak po sznurku. Jakieś pomysł gdzie szukać? Był bym wdzięczny. Pozdrawiam.
  11. Koledzy, Czy ktoś z was posiada w swoich X1 opony non runflat? Mam problem z samochodem i już nie wiem co się z nim dzieje, auto wibruje powyżej 100 km/h + bije kierownica. Jestem przekonany, że opony są poprawnie wyważone (robiony test drogowy) na maszynie Hunter + nie było żadnych uwag co do jakości opony / felgi w serwisie który mi wymieniał (opony to Goodyear UltraGrip Performance G1) Samochód posiada standardowe zawieszenie. Czytałem różne fora i na niektórych piszą, że jeśli auto wyszło fabrycznie na Run Flat to zmiana na Non Run Flat spowoduje, że auto będzie się potencjalnie zachowywać w takie sposób czyli wibracje kierownicy / nadwozia. etc. ze względu, że różne systemu są zbudowane pod ten typ opony. Czy ktoś was zmieniał opony w X1 na Non Run Flat i auto jeździ bez problemu? Chcę wykluczyć / potwierdzić czy moje problemu mogą mieć związek z typem opony jaki obecnie posiadam czyli Non Run Flat. Dzieki
  12. Skoro wywołałem ten temat, to żeby nie być gołosłowny poniżej skan wyniku testu badania kompletu opon - 3 z 4 okazały się w 100% wadliwe fabrycznie. https://ibb.co/jt47Xw Marka Pirelli to niestety już nie to samo co kiedyś....
  13. Udało mi się nagrać jeszcze jeden filmik https://streamable.com/8kr9i Przepatrzyłem czy nie ma żadnych luźnych elementów pod maska, i już nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny. Za każdą sugestię będę wdzięczny.
  14. Nagrałem krótki filmik który może lepiej pokaże o jakie dźwięki mi chodzi; https://streamable.com/cjn0r Dokładnie chodzi mi o dźwięk występujący między 4 a 5 sekunda filmiku. Ten sam dźwięk pojawia się przy skręcaniu kołami jak i przy jeździe po delikatnych nierównościach. Starałem się go zlokalizować jednak nie znalazłem konkretnego powodu. Czy miał ktoś podobnie i mógł by pomóc? Dzięki
  15. Witam forumowiczów, Chciałbym się podpytać, czy ktoś z was miał problem z dźwiękami pojawiającymi się w BMW X1 (podejrzewam, że są to plastiki ale dźwięki tak jakby pojawiały się z deski rozdzielczej)? Z moich obserwacji wynika, że dźwięki pojawiają się podczas jazdy na małych nierównościach oraz podczas skręcania. Na początku podejrzewałem, że może to dotyczyć układu kierowniczego ale przy postoju gdy kręcę kierownicą nie ma żadnych dźwięków natomiast po ruszeniu się pojawiają czy to przy jeździe na wprost czy przy skręcaniu. Podczas jazdy szybszą prędkością po dobrej drodze dźwięków brak, więc wychodzi na to że każda nierówność oraz skręcenie kół ma przełożenie na wydobywające się dźwięki. Prosił bym o pomoc jeśli ktoś miał podobnie w swojej X1.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.