Skocz do zawartości

neon93

Zarejestrowani
  • Postów

    71
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E81 116i 122KM 2008r.

Osiągnięcia neon93

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Panowie, sprawa wygląda tak. Przyszedł test na CO2 - wynik negatywny (przez dłuższy czas nic się nie przebarwia płyn). Więc z głowicą wszystko git. Wymieniłem wodę na płyn. Niestety żadnych zmian. Postanowiłem wymienić chłodnicę bo jak pojeździłem dłużej to kapało na dole chłodnicy. Więc wymieniłem ta chłodnicę na taki lepszy produkt : Nissens. Niestety dwa nowe korki które wcześniej kupiłem z HELLA, nie trzymają na tej chłodnicy ... Jak ściskam dolny wąż to syczy powietrze przez korek - korek wgl nie trzyma. Najlepiej trzyma mi stary chyba ory korek ale on już kiedyś mi przeciekał. Dziwne, że producent sprzedaje chłodnicę bez korka a te korki które wcześniej były dobre nie trzymają wgl ciśnienie tutaj. Teraz jak doszczelniłem korek innymi uszczelkami ze starego to niby ciśnienie trzyma bo jak naciska to nie syczy i węże sa twarde, nie ucieka już tak ciśnienie tylko po chwili mocniejszej jazdy wywaliło płyn chyba korkiem i dolną uszczelka pod zbiorniczkiem - prawdopodobnie ... W nowej chłodnicy z nowym zbiorniczkiem. Teraz pytanie czy to coś z ta chłodnicą może być nie tak ? Reklamować ja ? Chłodnica nowa Termostat nowy Króciec od nagrzewnicy nowy Płyn w układzie. Wiskoza nowa
  2. Dodatkowo dzisiaj zauważyłem, że ciśnienie z węży nie zeszło przez dwa dni. Tzn nie są już twarde jak beton ale są twarde mimo ze sprawdzałem na zgaszonym zimnym silniku, gdzie auto stało 2 dni. Zawsze na zgaszonym po kilku godzinach na zimnym silniku węże były miękkie a teraz już nie robią się miękkie.
  3. Panowie proszę o poradę/pomoc. Pacjent : BMW E36 316i Silnik : M43B16 Bez gazu, sama bena. Problem : Ostatnio podczas trasy rozwaliło mi króciec od nagrzewnicy, spadł wąż i auto delikatnie się zagrzało (czerwone pole). Wymieniłem króciec, zalałem wodę (na testy) - płyn zaleję jak już wszystko będzie ok. Niestety węże mam bardzo twarde po chwili jazdy. Wody mi ubywało przez zbiorniczek (na dole uszczelka i korek, który miał 3 miesiące). Wymieniłem dzisiaj dwie uszczelki zbiorniczka i korek znowu na nowy (lepszej firmy BEHR). Teraz już płyn nie ucieka zbiorniczkiem tam jest sucho tylko teraz znalazło sobie nowy słaby punkt i teraz wycieka na dole chłodnicy, widać jak zgaszę już ciepłe auto. Na 100 % to ciśnienie powoduje te wycieki - zawsze znajdzie słaby punkt. Ten plastik (króciec) od nagrzewnicy, który się rozpadł był już kruchy z racji wieku ale pewnie też spowodowało to ciśnienie. Wiem, że BMW ma układ ciśnieniowy i węże są twarde, ale nie aż tak - nie można ich ucisnąć... Gdy płynu jest już mało bo zawsze gdzieś ucieknie i jak odkręcę korek to płyn idzie pod sam korek i jest go full ale powietrze idzie do nagrzewnicy bo wtedy już nie dmucha ciepłe powietrze i znowu trzeba go odpowietrzać. Układ odpowietrzam zawsze na 100 % dobrze więc to nie wina zapowietrzonego układu. Generalnie silnik pracuje dobrze i cicho, nie ma ubytku mocy, nie bierze oleju, nie kopci, płyn z olejem i olej z płynem się nie mieszają, pod korkiem oleju czysto i na bagnecie. Silnik nie przegrzewa się, wskazówka jest w pionie albo przed pionem jak się zapowietrzy. Pompa wody pracuje poprawnie, przelewa płyn po dodaniu gazu. Pytanie, czy w moim przypadku może być to UPG -kompresja w układ chłodzenia i jak sprawdzić to w 100 % ? Może któryś z kolegów będzie miał jakieś rady, spostrzeżenia ? :)
  4. Witam, Pacjent : BMW E36 316i 1.6 Silnik : M43B16 Bez klimatyzacji. Compact Wczoraj jechałem trasę i niestety na autostradzie w pewnym momencie spojrzałem na zegary i niestety temperatura była na czerwonym polu, jak najszybciej zatrzymałem auto żeby je zgasić. Okazało się, że uszkodził się króciec od nagrzewnicy - plastik z biegiem lat się rozpadł (łamał się w rękach). Zrobiłem to prowizorycznie, czyli wąż wsadziłem dalej ale bez opaski zaciskowej (metalowej) bo niestety nie było tam tyle miejsca tylko zacisnąłem to "trytytką" i dolałem wody i po dolaniu dużej ilości udało się odpowietrzyć, jak było mniej wody to z odpowietrznika leciała cały czas para wodna a woda niestety nie, z nawiewów leciało zimne powietrze, zamiast ciepłe. Po długiej walce w odpowietrzaniu zaczęło lecieć ciepłe powietrze i mogłem kontynuować jazdę. Dojechałem na miejsce jakieś 100 km i auto stało całą noc. Problem : Dzisiaj auto zapaliło normalnie, szybko złapało temperaturę ale nie leci znowu ciepłe powietrze z nawiewów ... Po odkręceniu odpowietrznika wydobywa się tylko duża ilość pary wodnej (nie wylatuje płyn). Czyli znowu układ jest zapowietrzony. Dodatkowo jak już wczoraj udało się dojechać na miejsce po otwarciu maski zauważyłem, że trochę płynu podczas jazdy wyrzuciło mi korkiem (tym do wlewania płynu i słychać było tam ciśnienie). Po całej nocy jak odkręciłem korek wlewowy to syknęło mocno ciśnienie (na zimnym aucie) i płyn podniósł się do góry i było go prawie pełno. Auto trzymało dzisiaj pion po chwili ale nie leciało ciepłe powietrze i leciała para po odkręceniu odpowietrznika. Chłodnica na górze była zimna a na dole była ciepła (więc powietrze było w chłodnicy). Pytanie : Czy jest możliwe, że wszystko jest ok tylko to moje połączenie króćca jest nieszczelne i auto po jakimś czasie znowu się zapowietrza i muszę najzwyczajniej ujmując wymienić ten króciec na nowy i powinno być ok ? Dodam, że na tym połączeniu woda nie wylatuje, ale może zasysać powietrze ? Poniżej pokazuję zdjęcia jak to "załatałem" - oczywiście tylko na czas dojazdu i zdjęcie jak wygląda nowy króciec.
  5. Niestety porada nie okazała się trafna. Wymieniłem termostat na oryginalny BEHR i niestety nadal ten sam problem. Dodatkowo zauważyłem, że ciśnienie wypychało delikatnie płyn przez korek wlewu i płyn wyciekał spod korka i delikatnie czasami kapał, ubywało płynu. Po wymianie termostatu wskazówka nadal w tej pozycji, jak już dłogoo pochodzi to delikatnie wyżej ale nadal brakuje do połowy. Silnik po dotknięciu jest bardzoo gorący a termostat tak jakby się nie otwiera ... wąż dolny jest ledwo ciepły i chłodnica zazwyczaj zimna, czasami chłodnica robi się gorąca ale tylko jej górna część, w połowie i na dole chłodnica jest całkowicie zimna, co dziwne wskazówka temperatury nadal nie osiąga pełnej połowy mimo, że silnik gorący i nawet jak stoję i trzymam go nawet na 4 tyś obrotów. Odpowietrzałem go już na milion sposobów, i to nic nie daje. Wskazówka nadal poniżej połowy o milimetr i termostat jakby się nie otwiera a silnik gorący, czasami tylko gorąca góra chłodnicy. Jakieś porady Panowie ?
  6. Witam, Pacjent : BMW E36 316i 1.6 Problem : Wskazówka temperatury jest zazwyczaj poniżej połowy. Śmigam po mieście, przykładowo 20km czasem 30 i wskazówka jest w takiej pozycji, czasami lekko wyżej ale zawsze brakuje równej połowy, tylko czasami bardzoo rzadko osiąga równą połowę. Zrobiło się tak pod koniec zimy i do teraz tak trwa ten problem. Pytanie czy ktoś się z tym spotkał. Wiskoza wymieniona bo wcześniej była uszkodzona "spięta na stałe" - pracowała cały czas. Podczas jazdy temperatura nie spada nawet gdy włączę ogrzewanie. Będzie to jakiś problem z czujnikiem temperatury czy może błąd zegarów ? :) Zdjęcie :
  7. neon93

    316i Działanie Wiskozy

    Ok, nowa wiskoza zamówiona. Oczywiście producenta BEHR. Zobaczyłem u kolegi co też ma 316i i tam działała poprawnie, na zimnym silniku nie przyśpiesza i nie huczy wentylator pod wpływem obrotów silnika. Wymienię i zobaczymy jak będzie śmigać, bo odczuwałem lekkie mulenie auta, pewnie przez obciążenie silnika wentylatorem.
  8. neon93

    316i Działanie Wiskozy

    Tak, jak będę wymieniał to tylko BEHR bo właśnie słyszałem, że te zamienniki to działają poprawnie przez pół roku tylko. Tutaj zamieszczam film jak to wyje po dodaniu gazu, silnik jest kompletnie zimny. https://youtu.be/Ft8WZBQrPfs
  9. neon93

    316i Działanie Wiskozy

    Witam, Samochód BMW E36 316i N43B16 z 1995r. Auto kupiłem dwa tygodnie temu. Od samego początku auto pracowało jak V8 pod maską :) Bardzo mnie to cieszyło ale do czasu, wczoraj zacząłem się interesować czy wiskoza działa poprawnie. Generalnie to zgłupiałem - każdy twierdzi co innego... Opiszę jak działa wiskoza w moim samochodzie. Na zimnym silniku i zgaszonym można zakręcić wentylatorem ręką ale z wyczuwalnym oporem. Jak zapalam samochód to wiskoza zakręci mocniej przez 1-2 sekundy i później kręci się z obrotami biegu jałowego silnika. Gdy nadepnę na gaz i zwiększam obroty silnika to wentylator zaczyna wyć i dmuchać jak silnik V8 pod wpływem obrotów silnika, gdy odpuszczę gaz to wiskoza zwalnia do obrotów biegu jałowego silnika. Działa zawsze tak samo czy silnik jest zimny czy jest ciepły. Zawsze wentylator wkręca się w duże obroty jak wciskam gaz. Czy jest to poprawna praca wiskozy ? Słyszałem o zerwanych wentylatorach i troszkę się zaniepokoiłem. Czy nie powinno działać tak, że jak auto jest zimne to wentylator pracuje powoli a jak auto jest gorące to wtedy przyśpiesza wentylator pod wpływem obrotów (dodawania gazu) ? :roll: Dodam, że temperatura zawsze jest w połowie i nie przekracza środkowej kreski Film pokazujący pracę wentylatora na zimnym silniku i dodaniu gazu : https://www.youtube.com/watch?v=Ft8WZBQrPfs&feature=youtu.be
  10. Właśnie zapłon nie wypada nigdzie. Błędów teraz całkowicie brak. Wsadziłem teraz dwie 11
  11. Witam ponownie. Otóż znowu mam problemy po wymianie wtrysku na nowy :mad2: Miałem tak : 1 cylinder - indeks 09u
  12. Wielkie dzięki za pomoc :wink: Pozdrawiam.
  13. To ok ;) A tak z ciekawości, żebym wiedział na przyszłość. Jak wygląda procedura gdy wyświetli się ten komunikat podczas zapisywania. Co należy wtedy zrobić, żeby było poprawnie ?
  14. Panowie, zamówiłem ten nowy interfejs z przełącznikiem i pięknie działa. :) Tylko mam jeszcze jeden problem. Mianowicie problem z kodowaniem wtrysków. W programie ISTA numery wtrysków program pokazuje całkiem inne niż są wsadzone. Po zakodowaniu, program także zmienia sobie numery na jakieś swoje. Tak wyglądały numery wtrysków przed zakodowaniem : http://s2.ifotos.pl/img/nA-samYM-_qeswaps.jpg Pytanie czy dobrze to zakodowałem, po wpisaniu wszystkich 4 cylindrów (wtrysków) i próbie zapisania całości wyskoczył komunikat : Switch off terminal 15 and terminal R Ja w tym momencie wyłączyłem zapłon, wyjąłem pilot i ponownie go włożyłem i załączyłem zapłon i dałem next. Wtedy niby wszystko wyszło, że chyba zapisał i pokazał (te swoje jakieś inne numery wtrysków). Wymieniałem jeden wtryskiwacz na 1 cylindrze, resztę wtrysków wpisałem ponownie podczas kodowania tego pierwszego bo myślałem, że są źle zakodowane bo były inne numery ale po wpisaniu wszystkiego i zakończeniu numery wszystkich 3 wtryskiwaczy były takie same jak pierwotnie (to chyba dobrze) a zmienił się tylko numer na 1 cylindrze - więc ten który wymieniałem. Numer wtrysku który kodowałem na 1 cylindrze : 578244 Tak to wyglądało po zakodowaniu : Czy dobrze to zrobiłem ? Dlaczego ISTA pokazuje w ostatecznym zestawieniu inne kody ? Jak sprawdzić kody właściwe ? Może jakaś inna instrukcja ? :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.