Skocz do zawartości

CamillooS

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 330i G20

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia CamillooS

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Ja mam 330i z początku produkcji 02.2019, przebieg już prawie 40k i nadal jeżdzę na fabrycznych klockach. Czy jestem w stanie jakoś sprawdzić ich zużycie z poziomu komputera? Pozdrawiam
  2. U mnie w 330i nadal pojawiają się strzały z wydechu i tzw. popcorn podczas mocniejszej redukcji. Auto wyprodukowane początkiem lutego 2019 a w listopadzie byłem w serwisie w związku z akcją serwisową (programowaniem sondy lambdy) i wtedy na pewno miałem aktualizowane oprogramowanie silnika oraz skrzyni biegów.
  3. Tak, olej mam od nowości. Jeśli chodzi o docieranie silnika, to tak jak według instrukcji: przez pierwsze 1500-2000km spokojnie a później stopniowo zwiększałem obciążenie.
  4. Cześć, Dzisiaj przy przebiegu około 22 tys. km pokazał się komunikat, że poziom oleju jest zbyt niski i należy dolać 1 litr. Pomiar komputerowy pokazuje w okolicy minimum. Czy mam się czym martwić czy to normalny ubytek po takim przebiegu? Czy pakiet service inclusive obejmuje takie dolanie oleju, lub czy mogę pojechać na wcześniejszy przegląd, który zaplanowany jest przy 30 tys? Jeśli nie obejmuje to jaki olej powinienem dolać? Z góry dzięki i pozdrawiam.
  5. Ostatnio wiozłem znajomych do ślubu, także jakby ktoś był ciekawy to tak się prezentuje przystrojona 330i.
  6. Ja swoją 330i zrobiłem już 15tys km. Z tego co zaobserwowałem, to spalanie chyba jeszcze trochę spadło. Wstawiam zdjęcia z danymi z trasy Polska -> Chorwacja (trochę ponad 1000km - głównie autostrady + trochę dróg lokalnych) - 5,5L/100km. Ostatnio obliczałem spalanie z "dystrybutora" i raczej pokrywa się z danymi z komputera.
  7. Nie ma co podziwiać, po prostu w codziennym ruchu staram się jeździć z maksymalną dozwolnać predkośćią + 5-10 km/h i przede wszystkim przewidywac sytuację na drodze, aby unikać zbędnego hamowania. Ale przy Twoich średnich prędkościach nic nie pomoże i musi palić >10l/100km (fizyki i oporów powietrza nie oszukasz) Generalnie wygląda na to, że z moim stylem jazdy 330i G20 pali bardzo podobnie jak F20 116i, które miałem 3 lata temu. Oczywiście przy normalnej jeździe, bo przy mocnym ciśnięciu 330i potrafi spalić nawet 3 razy tyle.
  8. Mogę podzielić się pierwszymi informacjami na temat spalania G20 z silniekiem 330i. Wstawiam zdjęcie średniego spalania z pierwszej dłuższej podróży: Polska -> Monachium -> Como -> Turyn -> Nicea -> Monako -> Toskania -> Polska ~3600km, głównie autostradami 120 - 130 km/h, trochę po miastach w korkach, kilkanaście kilometrów po niemieckiej autostradzie >200 km/h. Średnie na całej trasie: 6.2 l/100km
  9. Cześć wszystkim, Wczoraj odebrałem swoje 330i :) Jeśli chodzi wyposażenie, to konfiguracja standardowa a do tego wykupiony: pakiet innowacji, łopatki zmiany biegów i światłą przeciwmgielne. W salonie powiedzieli mi, że akurat z moim samochodem nie było komplikacji, ale niektóre mają problemy z oprogramowanie i nie mogą jeszcze ich wydawać. Niestety nie mam porównaniu do F30, bo poprzednio jeździłem Volvo V40 z 2017 roku, ale pierwsze wrażenia to są mega pozytywne: - silnika jeszcze nie testowałem pełni możliwości, ale wydaje się bardzo dynamiczny. Bardzo pozytywnie zdziwiłem się średnim zużyciem paliwa. Wracałem autostradą odcinek 100km i przy jeździe ze stała prędkościa 110km/h - 140km/h średnie spalanie według komputera wyniosło 6.5L/100km. Moim zdaniem to świetny wynik biorąc pod uwagę, że silnik nie jest jeszcze dotarty. - skrzynia biegów: klasa, chyba nie ma co komentować, bo każdy chwali. - prowadzenia w porównaniu do V40 o wiele lepsze. - bardzo fajnie działa aktywny tempomat + zdziwiłem się, że w podstawowym pakiecie: "systemy asystujące kierowce" asystent pasa ruchu wykonuje korekty kierownicą. Myślałem, że będą tylko wibracje lub sygnały ostrzegawcze. - system rozpoznawania znaków działa idealnie, dodatkowo można się pobawić w ustawieniach, żeby dostosowywał prędkość do znaków lub po przekroczeniu o daną prędkość informował o tym na wyświetlaczu head-up. - nawigacja działa bez zarzutu, ale od lat jestem przyzwyczajony do google maps. - jeśli chodzi o ekran zamiast zegarów, to może jest trochę nieczytelny, ale wydaje mi się że po jakimś czasie można się przyzwyczaić. Za to jakość wyświetlacza perfekcyjna. - lasery oświetlają niesamowicie, ale cały czas się zastanawiałem czy nie oślepiam innych użytkowników, bo wydawało się, że naprawdę daleko świecą. Generalnie auto wydaje się mieć bardzo dużo możliwości konfiguracji, ale nie zdążyłem się jeszcze wszystkim pobawić. Jeśli chodzi o niedogodności to: Słyszałem, że niektórzy mieli problemy z ciężko domykającymi się drzwiami, a ja natomiast nie mogłem domknąć maski, którą postanowiłem otworzyć po przyjeździe w garażu. Dopiero po kilku minutach mi się udało, po naprawdę mocnym dociskaniu we dwie osoby. Oraz wczoraj cały dzień było czuć zapach spalenizny. Zadzwoniłem do salonu i powiedzieli, że przy pierwszych kilometrach mogą być takie objawy i ewentualnie gdyby w następnych dniach nie ustąpiły to mam skontaktować się z serwisem. Ogólnie mega pozytywnie i jak macie jakieś pytania to śmiało :)
  10. Witam. Mam taki problem, że z rury wydechowej wydobywa się biały dym - większy podczas ostrego przegazowania. Po przejechaniu około 6.tys kilometrów dolewałem 1 litr oleju, więc trochę go ubywa. Dodatkowo gdy odkręcę korek oleju podczas pracy silnika to z niego również wydobywa się biały dym i wtedy silnik pracuję nierówno. Czy miał już ktoś z was taką sytuację w silniku 116i 136KM? Lub może macie jakieś podejrzenia co może być przyczyną lub od czego zacząć diagnostykę? Przebieg 101tys. km. Pozdrawiam
  11. Podjechałem dzisiaj ponownie do innego elektromechanika i okazało się, że po prostu ten poprzedni nie miał chyba odpowiedniego sprzętu i są jakieś błędy. Tyle, że żaden z nich nie wydaje się zbytnio interesujący. Błędy po diagnostyce: Kategoria Gateway 4.0 CD0487 - Sterownik, błąd synchronizacji 801C15 - Zacisk 30(B) - komponent nie przychodzi w tryb uśpienia Ogrzewanie/klimatyzacja 801228 Regulacja dmuchawy E7146F - CAN - wiadomości, błąd sygnału Zawieszenie/układ kierowniczy (Dynamic Drive Control 4.0) 480134 Sterownik - Nieprawidłowy kierunek jazdy 480121 Czujnik sekwencyjny obrotów 1 - sygnał niezrozumiały Macie może jakieś nowe pomysły?
  12. Niestety dalej nie udało się zdiagnozować przyczyny problemu. Miałem okazję bardziej przyjrzeć się sprawie i zauważyłem, że opisane przerwanie występuję przy 1800 rmp. I gdy wystąpi raz to przy dalszej jeździe już nie występuję. Dodatkowo jeszcze zauważyłem, że silnik bardzo mocno się nagrzewa. Po zgaszeniu silnika po jeździe gdy otwieram maskę to czuć podmuch ciepła i dodatkowo słychać charakterystyczne strzały(trzaski) z okolic turbiny i metalowego osprzętu obok turbiny. Tak jakby metal się chłodził. Czy w tym silniku i modelu to normalne?
  13. To mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich. Niedawno zostałem posiadaczem BMW F20 116i z roku 2012. Z auta ogólnie jestem bardzo zadowolony, ale jest jedna kwestia o którą chciałbym was spytać. Chodzi o przerywanie podczas przyspieszania na niskich obrotach. Sytuacja dzieje się na wyższych biegach: od trójki w górę i tylko gdy przyspieszam z pedałem gazu w wciśniętym w podłogę i tylko przy niższych obrotach <3000 Np. 1500 obrotów, 4 bieg, pedał gazu wciśnięty w podłogę, auto przyspiesza i nagle przy 1800 - 2000 obrotów występuje jednorazowe przerwanie w napędzie i szarpnięcie i auto dalej przyspiesza sprawnie. Autem jeżdżę już miesiąc, zrobiłem około 1000km i sytuacja przytrafiła mi się 3-4 razy. Nie znalazłem żadnego punktu zaczepienia, co łączyło by te 3-4 sytuację. Problem nie dzieję się często, ale nie chciałbym znaleźć się w sytuacji, gdzie wyprzedam i nagle następuję przerwanie i szarpnięcie. Podpiąłem auto pod komputer ale nie było żadnych błędów. Może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem, albo ma jakieś rady jak mogę zabrać się za diagnostykę problemu? Z góry dzięki za wszelką pomoc. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.