Skocz do zawartości

sokol32

Zarejestrowani
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320i, 2000

Osiągnięcia sokol32

  1. sokol32

    Mazowieckie

    Poszukuje blacharza i lakiernika do uratowania E46 przed pojawiającą się rdzą. Większość okolicznych warsztatów nie chce się tego podjąć... Najlepiej zachodnia część województwa mazowieckiego, ale jak trzeba będzie to pojadę dalej.
  2. Alternator przeszedł regenerację 2 lata temu. Nie wymieniono wyłącznie regulatora (szczotki tak). Dziś regulator odmówił posłuszeństwa stąd potrzeba jego wymiany. Nie bardzo widzi mi się kupowanie używanego, który nie wiadomo ile pociągnie. Dlatego pytam o pomoc w doborze regulatora nowego, ale innego niż oryginalny. Jakieś propozycje?
  3. Muszę wymienić regulator napięcia alternatora. Niestety, w moim aucie fabrycznie zainstalowano alternator VALEO (z tego co widziałem regulatory do bosha są tańsze, ale cóż...). Pomimo wielu starań udało mi się znaleźć wyłącznie - oryginalny regulator za około 625 zł, przy czym nowy alternator BOSH (cały) kosztuje około 780 zł... - HITACHI za 309 zł https://www.iparts.pl/czesc/regulator-napiecia-hitachi-130719,0-449-130719-2448211.html?gclid=Cj0KCQiAh4j-BRCsARIsAGeV12BdLFl7wHzEfoh5J-Q11LUK3DqPzTTVAm_muu3_KUoMqn-DDTgYGTMaAmBTEALw_wcB Czy HITACHI jest wart uwagi? Czy jest jakiś inny regulator który bez obaw powinien działać? Posiadam alternator VALEO 2541912 A. Regulator napięcia VALEO 2547164. 90 A. Będę wdzięczny za podpowiedzi ;)
  4. Nie chcąc mnożyć tematów, szybkie pytanie: Potrzebuję wymienić uszczelkę kabla wspomagania oznaczoną na poniższym schemacie nr 11. Nie bardzo mam czas by czekać na dostawę oryginalnej. Jakieś pomysły, czy można tu zastosować jakiś zamiennik? Jeśli tak - jak ją dobrać, na oko? Czy koniecznie musi być oryginalna? https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DH61-EUR-07-1998-E39-BMW-528i&diagId=32_0723
  5. Piszę dopiero teraz, bo trochę dłubałem przy aucie. Może komuś się przyda wyjaśnienie. Okazało się, że przy wymianie na hydrauliczny napinacz pasa, nowy pasek był dość luźny po założeniu. Postanowiłem jednak dołożyć wspomnianą rolkę (w alternatorze faktycznie było przewidziane miejsce na nią) i teraz jest odpowiednio napięty.
  6. Hej, Nie chcąc mnożyć tematów zadam pytanie tutaj. Potrzebuję wykonać regenerację zacisku w BMW E39, ale nie chciałbym przy tym doprowadzić do całkowitego spuszczenia płynu. Oczywiście płyn też wymienię, ale planuje zrobić to zalewając do opróżnionego zbiornika świeży i wypychając stary z przewodów. 1) Czy jest jakiś sposób na zablokowanie elastycznego przewodu hamulcowego prowadzącego płyn do zacisku tak, aby płyn nie wyleciał całkiem po odkręceniu przewodu? 2) Z tego co wiem, w przypadku całkowitego zlania płynu, poza odpowietrzeniem hamulców konieczne jest odpowietrzenie pompy ABS/ASC, nie znalazłem jednak nigdzie konkretnych informacji / poradnika, jak to zrobić. Dlatego kombinuję jak wyżej. Może ktoś z Was podpowie, jak odpowietrzyć pompę ABS/ASC w przypadku całkowitego zlania płynu z układu? Wtedy nie będę musiał blokować przewodu elastycznego.
  7. Na drugim schemacie https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AM11-EUR-05-2000-E46-BMW-320i&diagId=11_2205 też jest ta rolka, pod numerem 5. To ta sama rolka co w pierwszym schemacie, nazwana "Deflection pulley" o numerze 11287841228. Chociaż teraz zauważyłem, że rysunek paska sugeruje, jakby faktycznie modele z fabrycznym mechanicznym napinaczem nie miały tej rolki (brak zagięcia paska w miejscu w którym powinna być). Czy zmieniając zatem napinacz z mechanicznego na hydrauliczny powinienem przejmować się brakiem tej rolki?
  8. Hej, BWM E46 320i 2000r, VIN: WBAAM11000JM52115 Postanowiłem wymienić paski wielorowkowe wraz z rolkami i napinaczami. Ten od sprężarki klimatyzacji pomijam. Kupiłem zgodnie ze schematem napinacz hydrauliczny (zmieniam z mechanicznego) oraz rolkę numer 15 https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AM11-EUR-05-2000-E46-BMW-320i&diagId=11_2190 Okazało się jednak, że w moim samochodzie nie ma roki 15, pomimo że jest na schemacie. Załączam zdjęcie. Czy możliwe, że to fabryczne rozwiązanie? Jeśli się nie mylę, rolka 15 przykręcana jest do alternatora. Ten u mnie nie ma nawet wejścia na taką rolkę. Nie widzę też na nim żadnego oznaczenia, więc nie mogę ocenić czy jest oryginalny, może był zamieniony? Jakieś pomysły?
  9. Spróbuję zatem z Febi. Dziś odpiąłem wspomnianą sondę lambda, wtyki i kable wyglądają bardzo ok. Po podłączeniu ponownym wtyczki sondy, podłączyłem komputer, uruchomiłem silnik i... sonda działa. Pracuje i "oscyluje" płynnie dokładnie tak, jak sonda na drugim banku. W zakładce "Rough" wszystkie wartości mieszczą się w zakresie (na wolnych obrotach, podczas jazdy przy niektórych cylindrach wyjście poza zakres z "wykrzyknikiem"). Błędy sondy nie pojawiają się. Poobserwuje jeszcze by sprawdzić, czy sonda nie będzie się ponownie "zacinać". Błąd czujnika położenia wałka nie zniknął. Wymienię w najbliższym czasie i dam znać.
  10. Rozumiem. Zajmę się zatem wymianą sondy. Domyślam się, że błąd czujnika położenia wałka rozrządu wydechowego nie jest w żaden sposób powiązany z sondą? Czyli go też powinienem wymienić? Naczytałem się w internecie o tym, że koniecznie należy kupić oryginał. Jest on jednak 4 x droższy od zamienników... Potwierdzasz/potwierdzacie, że zamienniki (FEBI, HELLA, SWAG) faktycznie są w tym wypadku takie niewskazane? :)
  11. Hej, BMW E46, 320i, 2000 r. Raz na jakiś czas pojawia się check engine. Znika po ~100km, ale wraca po jakimś czasie (tydzień/dwa). Poza tym brak objawów, choć na zimnym silniku czasem zafalują obroty i trochę trzęsie autem. Poniżej zdjęcia 4 odczytanych z INPA błędów. Błąd numer 18: https://images91.fotosik.pl/10/e97b9cac5e3afa31med.jpg Błąd numer 152: https://images90.fotosik.pl/10/da5bdc5f8b102ebemed.jpg Błąd numer 186: https://images92.fotosik.pl/10/892ab8b4327d7055med.jpg Błąd numer 227: https://images92.fotosik.pl/10/3c8b43143e50807bmed.jpg Sprawdziłem również działanie sond lambda w INPA. Filmik poniżej (początkowo na wolnych obrotach, od 1:10 podniosłem obroty do 2000/min): Oraz nagranie z zakładki Rough (tu też od początku wolne obroty, potem podniesione do 2000/min): Wygląda na to, że coś jest nie tak z bankiem 1szym? Czy przyczyną może być sama sonda lambda - która, jak widać na filmie, ma praktycznie stałe napięcie, czy szukać czegoś jeszcze?
  12. Nie tworząc nowego tematu, Mam problem z klimą w E46 320i, 2000r. Po odpaleniu klimy przez kilka minut sprężarka działa bez przerw i prawidłowo - aż schłodzi odpowiednio samochód. Chłodzi bardzo dobrze. Następnie, zgodnie ze sztuką, wyłącza się okresowo gdy osiągnie temp zadaną na panelu. Niestety - każde wyłączenie i włączenie sprężarki powoduje tak duże obciążenie dla silnika, że obroty falują w zakresie 500 - 900 obrotów i trzęsie całym samochodem. Ponieważ włączanie/wyłączanie sprężarki odbywa się dość często, jest to bardzo uciążliwe i irytujące :) Zauważyłem, że u mnie sprężarka zatrzymuje się całkowicie, a nie zwalnia - jak ma to miejsce na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=VAFOc9rmFNQ. Czy możliwe, że problemem jest pasek klinowy, czy raczej sprężarka? W przyszłym tyg jadę na serwis klimatyzacji. Obawiam się tylko, czy będą umieli mi pomóc :)
  13. Po długiej walce odkryłem, że nawiew wyłączał się wtedy gdy napięcie ładowania na akumulatorze przekraczało około 13.5 V... Dlatego na włączonym zapłonie nawiew działał, a po uruchomieniu silnika gdy alternator zwiększał napięcie ładowania i przekraczało ono wartość około 13,5 V nawiew się wyłączał. Po włączeniu np. grzania tylnej szyby, napięcie ładowania chwilowo spadało do wartości około 13.2 V, nawiew uruchamiał się, następnie alternator zwiększał ładowanie i nawiew znowu się wyłączał... Taaak, dziwne. Ale winny był, jak najczęściej w przypadku dmuchawy, słynny jeż. Po jego wymianie okazało się, że od zakupu samochodu nie miałem pojęcia jak działa sprawny nawiew... Dzięki za pomoc!
  14. Wpadł mi jeszcze jeden pomysł, zanim wymienię jeża - może sprawdzić przekaźniki? Próbowałem dzisiaj podmienić przekaźnik nawiewu z przekaźnikiem klaksonu (są razem za schowkiem) ale pomimo odkręcenia schowka nie potrafię ich wyjąć - próbowałem pociągnąć dość mocno, boje się mocniej by nic nie uszkodzić. Czy jest sens w ogóle je sprawdzać? Jakieś pomysły jak to wyciągnąć aby nic nie uszkodzić? A może da się sprawdzić bez wyciągania? Włączając np światła przeciwmgielne słyszę "stukanie" przekaźnika, włączając i wyłączając nawiew nie słyszę nic. Poza tym, czytając różne fora (głównie zagraniczne w tym zakresie) wszyscy pisali o przekaźniku pod schowkiem, a na bmwfans.info znalazłem również dane o jakimś przekaźniku pod panelem nawiewu. Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie? http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/320i-M52/L-N/may2000/browse/vehicle_electrical_system/relay_for_heater_blower_k4_2 http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/320i-M52/L-N/may2000/browse/vehicle_electrical_system/relay_for_heater_blower_k4 Edit: Dzisiaj zauważyłem że dmuchawa uruchamia się na chwilę przy uruchomieniu jakiś odbiorników napięcia, jak np. światła, kierunkowskaz itp. Czyli - włączam światła uruchamia się dmuchawa na 2 sekundy. Potem np. włączam długie - dmuchawa znowu uruchamia się na jakieś 2 sekundy. Jak włączyłem awaryjne, to dmuchawa dopiero zaczęła dziwne rzeczy wyczyniać...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.