Skocz do zawartości

total9

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    x5 e70 3.0si 2008r.

Osiągnięcia total9

Debiutant

Debiutant (2/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Panowie, krotko mam to swoje bmw, lecz mielem wczesniej jakies automaty, stad mam pewne porównanie. Chodzi o to, ze przy biegach 2-3 skrzynia ma takie jakies zwiechy, jak by za dlugo myślała jaki bieg ma wbic. Dziaje sie to jak jadę powoli tj. 40-60 km/h, zwalniam hamulcem, a nastepnie dodam gazu. Dodaje gazu i skrzynia myśli tak gdzies ok.1s, zanim wymyśli jaki sobie bieg wrzucić. W momencie kiedy skrzynia "mysli" jaki bieg wrzucić, wyczuwam tez takie jakies drżenie. Przy wiekszych predkosciach, powiedzmy od 80 km/h nic takiego nie odczuwam, odbywa sie to plynnie. Czy to jest normalny objaw tego typu skrzyni biegow w tym pojezdzie, czy nalezalo by pomyslec np: nad zaprogramowaniem nowym softem skrzyni. Olej w skrzyni wymieniony, rok auta 2008 wersja USA (o ile to wazne).
  2. Tylko ze w Twoim przypadku jesli bys chcial uzywac tego pilota do bramy wjazdowej + dodatkowo do bramy garazowej = musial bys miec dwa odbiorniki no i zamontowac je trzeba w skrzynkach przy bramach. Moj sposob to "przeszczepienie" pilota ktorego akurat uzywasz do samochodu, nie musisz go nawet programowac, bo ustawienia zostaja. Jak masz pilota 3-przyciskowego to mozesz wykorzystac wszystkie trzy przyciski w lusterku.
  3. Witam Mam podobny problem ze wspomaganiem. Ten sam silnik 3.0si wersja USA. Rowniez u mnie wspomaganie chodzi ciezko na postoju i delikatnie lepiej podczas jazdy. Kazdy inny samochod jakim jezdze ma lepsze wspomaganie od tego x5. Mam wspomaganie wersje podstawowa bez dodatkowego silnika. Ale nie powinno tak byc, by na postoju napierac aż tak mocno na kierownice.
  4. Mam x5 wersje USA. Home Link zastosowany w oryginalnym lusterku jest oparty na czestotliwosci 315 MHz. Dlatego nie sposob go wykozystac w Polskich warunkach. Postanowilem zachowac funkcjonalnosc tego lusterka i ich trzech przycisków. http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/lusterko.th.jpg dodalem do niego pilota do bramy http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/pilot-faac-fix-2-kanalowy.th.jpg Od tej pory nie paleta mi sie pilot po samochodzie no i jest dodatkowy gadzat w aucie.;) Jak zdemontowac w/w lusterko mozna zobaczyc na youtube ---> Po demontazu przystepujemy do rozbierania lusterka http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0214.jpg Trzeba zaczac od tego miejsca gdzie mam przylozony srubokret. Tam jest takie male wciecie, gdzie wchodzi plaski srubokret i podwazamy. Oczywiscie lepiej jak ktos ma takie plastikowe narzedzia do podwazanie tapicerki. Ale ja ich nie mialem i delikatnie to na lusterku widac, ale obciachu nie ma. Ramka po zdjeciu wyglada tak http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0215.jpg mozna tez tu zobaczyc gdzie wypadaja zaczepy do podwazenia. http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0217.jpg Dobieramy sie do tej plytki po lewej stronie rozebranego lusterka. To jest tzw. HomeLink http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0216.md.jpg Zaznaczona na czerwono wtyczke odpinamy na stale, gdyz nie bedzie juz nam potrzebna do komunikacji z autem. Wyjmujemy caly uklad z lusterka http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0218.md.jpg http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0219.md.jpg Rozbieramy go, w szczegolnosci dolna czesc, tam gdzie sa te trzy przyciski. http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0223.jpg Mnie akurat interesowaly 2 przyciski i dioda, poniewaz moj pilot Faac Fix-2 ma wlasnie 2 przyciski. Jesli uzywacie 3 kanalow wystarczy dolozyc jeszcze jedna pare przewodu. Musimy przylutowac przewody w miejsca pokazane ponizej. http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0222.jpg W ten sposob przewodami polaczymy sie z pilotem Faac lub innym. Male zaznaczone czerwone koleczka to miejsca gdzie musimy wytrawione sciezki na plytce przerwac. Bo inaczej nam to nie zadziala. Moj pilot do bramy garazowej i wjazdowej wyglada po rozebraniu tak. http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0220.md.jpg http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0228.md.jpg Przewody przylutowane we wskazanych miejscach i wyprowadzone z lusterka podlaczamy do pilota. W miejscach ktore wskazalem. I tak naciskajac w lusterku przycisk "1" odpowiada on przyciskowi "1" w pilocie, 2 odpowiaqda 2 itd. Sygnal z diody pilota tez przenioslem by mi pokazywalo sygnal ze naciskam. Calosc polaczylem i upakowalem w plastikowej obudowie lusterka (tej czarnej na zdjeciu) http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0237.md.jpg Moglem zostawic baterie w pilocie, ale postanowilem doprowadzic zasilanie na stale do pilota. + pociaglem z tego miejsca w podsufitce, tam jest taki cienki czerwony kabelek do zasilania swiatla w podsufidce. Prad w nim jest po zgaszeniu auta. - z brazowego kabla przy wtyczce lusterka. http://i.nfhost.me/images/2018/10/30/DSC_0226.md.jpg Calosc chodzi pieknie. Pozdrawiam
  5. Na filmiku ponizej nagralam cala sytuacje. Nadmienie, ze wskazowka ta zalacza sie najczesciej na postoju, ale raz czy dwa zalaczyla sie podczas jazdy. https://drive.google.com/file/d/1dIpFF21bY4eA89vXdr6IDr25MmqT7vT9Gg/view?usp=sharing
  6. Witam Mam prosbe o spr. czy sa jakies akcje dla mojego nabytku L034171 pozdr.
  7. OK. brak odzewu, ja tez nic nie znalazlem na ten temat. Poradzilem sobie uzywajac Tools32 i przepisu z tego watku --> https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=283721#wrap Sam proces kodowania z w/w watku tj. oel;40;30 troszke zmienilem. Poniewaz w tym kodowaniu mozemy uwzglednic az 10 roznych argumentow. Ale od poczatku ... ... najpierw nalezy przejsc do cbs_daten_lesen i uruchomic zadanie. W wynikach znajdziemy COU_RSTG_CBS_MESS_WERT Bedzie tam wartosc ktora będzie sie zawierała w przedziale od 0 do 30. U mnie byla to liczba "11", oznaczala 11 wymiane oleju od poczatku istnienia auta. Liczba ta bedzie potrzebna jesli bedziemy chciali dopasowac miesiac i rok nastepnej wymiany oleju. Nastepnie zamknalem to okno i przeszlem do cbs_reset. Wpisujemy tu w polu Argumenty typu: oel; XX; YY , gdzie: XX = interwał serwisowy (przybliżony procent pierwotnej wartości, w wielokrotnościach 1. Wartość 100% wynosi 27 580 km) YY = aktualna wartość licznika CBS --- moj nr biezacej wymiany byl "11" Kilka opcji dla XX, w przyrostach 5, to: oel; 50 ; RR = 15,000 km (od 13790 km do 9 000 mil) --- moja opcja oel; 45 ; YY = 12 000 km (od 12411 km do 8 000 mil) oel; 40 ; YY = 11 000 km (od 11032 km do 7 000 mil) oel; 35 ; YY = 10 000 km (9653 km na 6 000 mil) oel; 30 ; YY = 8 000 km (8270 km do 5000 mil) oel; 25 ; YY = 7 000 km (6890 km do 4 300 mil) oel; 20 ; RR = 6000 km (od 5510 km do 3700 km) oel; 15 ; RR = 4,100 km (od 4130 km do 2500 mil) oel; 10 ; YY = 2,700 km (2750 km na 1 700 mil) Podsumowujac to wszystko moj kod ktory wpisalem był wedlug schematu: Oel; XX; YY; miesiac(10); rok(2019) oel;50;11;10;19 i zatwierdzilem to F5. argument 4 i 5 w w/w kodzie to miesiac i rok nastepnej planowanej wymiany. Pozostalych argumentow nie musimy wpisywac i nie zostana one przekodowane.
  8. Czy ktos mogł by mi wytlumaczyc takie zjawisko, ze co jakis czas zalacza mi sie na blacie licznika predkosci tj. na jego obwodzie taka dodatkowa wskazowka. Zalacza sie w roznych sytuacjach, na postoju i podczas uruchomionego silnika. Wskazowka ta obraca sie po obwodzie predkosciomierza przez jakis czas potem przestaje. Co ona oznacza i czemu sluzy, o czym informuje? Nadmienie, ze jest to wersja USA, a moze wszystkie x5 tak maja?
  9. Interwaly olejowe w x5 ustawione sa na 30tys km. Chcialbym ustawc w NSC Expert np.co 12tys. km Niektorzy pisza ze podczas tych 30tys robia np. 2 wymiany, ale ja jednak chcialem sobie to ustawic po bozemu. Na internecie pisza ze interwal ten powiedzmy 30tys ubywa w zaleznosci od spalonego paliwa. Cos w tym jest bo inni koledzy ktorzy zrobili inspekcje olejowa i zmienili w/w 30tys na np: 15tys zauwazyli, ze kilometry faktyczne przejechane na liczniku nie pokrywaja sie z kilometrami na wyswietlaczu inspekcji olejowej. Znalazlem na internecie ---> https://xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e53-forum/84490-re-coding-instrument-cluster-shorter-service-interval-display-leds.html jest to co prawda do e53 ale moze byc pomocne. i drugie dla modelu e90 --- https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=1021833 Wiem, ze jest jak to zmienic w innych programach i dla innych modeli bmw, chocby tu ---> https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=283721#wrap , ja jednak chcialem cos znalesc konkretnie pod model e70 w NCS i niestety tego jest bardzo malo lub prawie nic. Marke bmw poznaje od 2 tyg. wiec wiele rzeczy jest jeszcze dla mnie niejasnych, wczesniej wierny bylem audi, a tam obsluga programu vag byla na innej zasadzie. Dlatego mam prosbe dla osob ktore znaja sie w kodowaniu w NCS by zechciala sie podzielic ladnym przepisem jak ten temat ugryzc. Wiem, moze wyglada to na lenistwo z mojej strony, ale uwierzcie mi, ze nie chcial bym uwalic samochod przy moim pierwszym kodowaniu ;) Kabel mam, skonfigurowany, ladnie sie laczy ....
  10. Witam Zakupilem x5 o takim nr vin ---> 5UXFE43548L034171 Jesli ktos ma mozliwosc to prosze o sprawdzenie historii tego auta. pozdrawiam
  11. Wisi mi ten kabel z wtyczka taka zielona pod siedzeniem kierowcy, ktos moze mi powiedziec do czego on sluzy? https://drive.google.com/file/d/1KOSn3cFbVSWguJJ4lPKALcQW2E-BOp4M/view?usp=sharing
  12. Zakupilem x5 e70 3.0si Nie dziala mi grzanie siedzen, i czujniki parktronika z przodu (tyl jest ok) - gdzie tu szukac przyczyn? Zapalniczki dzialaja tylko przy wlaczonej stacyjce, tak ma byc?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.