Skocz do zawartości

Marcin535a

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E34 535i 1989r.

Osiągnięcia Marcin535a

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam wszystkich. Ostatnio ściągałem kolektor dolotowy w BMW E34 535i silnik M30B35 ponieważ brał mi lewe powietrze i teraz chcę go zamontować ale nie mogę znaleźć gdzie powinien być podłączony jeden z tych cienkich przewodów podciśnienia. Załączyłem zdjęcie żeby to zobrazować. Wiem, że ten po prawej stronie u góry na 100% jest od regulatora ciśnienia paliwa. Jest jeszcze jeden przewód od odmy ale tu już nie wiem gdzie ma być (po prawej czy na środku) ponieważ się wypiął przy wyciąganiu kolektora i nie widziałem gdzie był no i pozostaje pytanie gdzie powinien być podłączony ten 3 przewód ponieważ nie znalazłem pod maską trzeciego niepodłączonego przewodu (są 2 od regulatora i id odmy, a w kolektorze są 3 miejsca na te cienkie przewody). Przy okazji jeśli ktoś wie proszę o informację z jakim momentem powinien być przykręcony kolektor dolotowy do głowicy. Szukałem informacji na innych forach ale wszędzie piszą tylko o tych 2 przewodach o których wiem. Pozdrawiam.
  2. Dzięki za odpowiedź. Teraz przynajmniej wiem z jakim momentem je dokręcić. Szukałem tych śrub (nr 11 42 1 738 621) w necie i na zdjęciach faktycznie pokryte są niebieskim klejem więc swoje też tak zamontuję. Kupiłem też nowe podkładki czy jak kto woli pierścienie uszczelniające, łącznie 4 bo tyle jest na schemacie. Moje oryginalne 2 podkładki znalazłem kiedyś w misce olejowej, a śruba leżała na głowicy przy dźwigience zaworowej. Miałem farta, że nic się nie stało :D
  3. Witam. Proszę o informację z jakim momentem dokręcić 2 śruby magistrali olejowej (tej rurki nad wałkiem rozrządu która smaruje dźwigienki zaworowe) w silniku M30B35. Pytam ponieważ czytałem, że jeśli się zbyt mocno dokręci to można uszkodzić ten element. Mam też pytanie czy można te śruby przykręcić na niebieski klej do gwintów ponieważ u mnie 1 śruba się sama wykręciła. W książce sam naprawiam nie ma informacji na ten temat i w internecie też nic nie znalazłem.
  4. Ponawiam pytanie czy nie zrobię krzywdy silnikowi M30B35 lejąc olej Liqui Moly RaceTech 10w60?
  5. Na przyszłość dla tych którzy będą mieli problemy z odkręceniem nakrętki na wale w silniku M30. W celu odkręcenia nakrętki na wale korbowym wyciągamy chłodnicę żeby był dobry dostęp do nakrętki. Następnie odkręcamy koła pasowe przykręcone do piasty wału na 8 śrub. Teraz trudniejsza część ponieważ musimy zrobić blokadę piasty. Bierzemy mocny stalowy płaskownik który można kupić w popularnych sklepach budowlanych. Ja kupiłem taki za 25 zł o wymiarach 2m długości, 6 mm grubości i chyba 4 cm szerokości. Przecinamy go na pół i w kilku miejscach wiercimy otwory i skręcamy go śrubami co dało blokadę długą na 1 m, szeroką na 4 cm i grubą na 120 mm. Potem bierzemy koło pasowe to mniejsze i używamy go jako szablonu do odrysowania na płaskowniku otworów. Białym markerem zaznaczamy 3 otwory (8 mm) na śruby do piasty i trzeba jeszcze wyciąć w płaskowniku takie zaokrąglenie na piastę bo inaczej nie zmieszczą się 3 śruby. Trzeba to zrobić precyzyjnie żeby otwory idealnie pasowały do piasty. Potem przykręcamy blokadę do piasty mocnymi śrubami o twardości 8.8 i blokujemy o coś solidnego. Moja blokada oparła się o betonową ściankę w kanale ale można zrobić krótszą i zablokować np. o podłogę. Potem odkręcamy normalnie w lewo tą nakrętkę ale solidnym kluczem, a musiałem załatwić pokrętło typu "L" 3/4" bo te co miałem na 1/2" strzelały jak zapałki. Na pokrętło dajemy 2 m rurę i z całej siły ciągniemy. Wystarczy żeby nakrętka przekręciła się o kilka mm, a potem można ją zwykłą grzechotką wykręcić. Ja to zrobiłem w ten sposób i nic się nie zepsuło. Myślę, że to lepsza metoda dla tych którzy nie mają porządnego klucza pneumatycznego niż "strzały z rozrusznika" To tyle na temat tej nakrętki w silniku M30B35.
  6. Witam ponownie. Widzę, że nikt nie ma pomysłu na tą nakrętkę. Poszukałem trochę patentów w internecie i znalazłem taką oto blokadę piasty wału w jakimś amerykańskim sklepie: http://www.samstagsales.com/bmw/bmw88886112240.jpg Niestety jest bardzo droga i niedostępna w Polsce więc zrobiłem blokadę ze stalowego płaskownika 12 mm grubości i 4 cm szerokości wiercąc w nim 3 otwory 8 mm na śruby do przykręcenia do piasty wału. Następnie próbowałem odkręcić to nasadką 36 mm z pokrętłem 1/2 cala i 2 metrową rurą jako dźwignia i pokrętło niestety pękło i kolejne też. Dodam, że odkręcam w dobrą stronę czyli stojąc na wprost silnika kręcę w lewo. Grzałem też tą nakrętkę palnikiem ale takim małym na gaz od zapalniczek. Mogę kupić mocniejsze pokrętło na 3/4 cala ale boję się, że urwie się klin na wale gdyż blokada trzyma piastę, a piasta jest blokowana na wale przed obracaniem właśnie na tym małym klinie widać to na tym zdjęciu: Proszę o pomoc bo już nie mam pomysłu, a nie chcę zepsuć wału. Czy walczyć z tym większym kluczem czy może ma ktoś jakiś inny pomysł np. gdzie to zablokować żeby nic się nie urwało. Na forum amerykańskim znalazłem nawet przypadek, że ktoś tą nakrętkę pociął kątówką ale ja nie chcę w to się bawić bo można gwint na wale obciąć.
  7. Witam. Co myślicie o oleju Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10W60 do silnika m30b35? Obecnie leję 5w40 ale czytałem na forum, że te silniki wolą gęstsze oleje.
  8. Witam wszystkich. Mam kilka pytań dotyczących wymiany rozrządu w silniku BMW E34 535i silnik M30B35 1989r. Skrzynia biegów automatyczna. Szukałem już na forach odpowiedzi na moje pytania ale niestety niczego nie znalazłem tzn. nie do tego silnika, a nie wiem czy jest tak samo jak w innych. Moje pytania: 1. Jak zablokować wał żeby odkręcić nakrętkę nr 5 z załączonego zdjęcia nr 1 w celu zdjęcia dolnej obudowy rozrządu? (Szukałem na forach oraz czytałem w książce Sam naprawiam jak to zrobić ale nigdzie nie ma procedury do silnika M30B35. W książce Sam naprawiam znalazłem opis, że w innych silnikach jest specjalny otwór w który wkłada się sworzeń do blokowania wału BMW 11.2.300 i chciałem go nawet kupić ale on pasuje do BMW z silnikami M40 - M42 - M43 - M44 - M50 - M52 - M52TU - M54 - M56. Do M30B35 nie znalazłem takiej blokady). 2. Czy nakrętka ta odkręca się normalnie w lewo? 3. Czy można tą nakrętkę dokręcić na "wyczucie" i czy trzeba ją smarować klejem do gwintów? Pamiętam, że podana wartość dokręcenia wynosiła chyba 420 NM ale ja mam klucz tylko do 210 NM i nie znam nikogo kto ma taki powyżej 400NM. 4. Czy pierścień uszczelniający wału trzeba posmarować olejem przed założeniem na wał? 5. Czy między tłoczkiem napinającym szynę, a sprężyną ma być dodatkowo kulka nr 26 ze zdjęcia nr 2 czy jest to ta sama kulka która znajduje się wewnątrz tłoczka (jest wbudowana i nie można jej wyjąć) i nie trzeba dawać dodatkowej kulki? Pytam gdyż mechanik już kiedyś grzebał przy tym napinaczu i nie wiem czy dobrze złożył tzn. bez kulki. Z góry dziękuję za ewentualne odpowiedzi. Zdjęcie 1 Zdjęcie 2 http://ills.bmwfans.info/57.png
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.