Witam ponownie. Widzę, że nikt nie ma pomysłu na tą nakrętkę. Poszukałem trochę patentów w internecie i znalazłem taką oto blokadę piasty wału w jakimś amerykańskim sklepie: http://www.samstagsales.com/bmw/bmw88886112240.jpg Niestety jest bardzo droga i niedostępna w Polsce więc zrobiłem blokadę ze stalowego płaskownika 12 mm grubości i 4 cm szerokości wiercąc w nim 3 otwory 8 mm na śruby do przykręcenia do piasty wału. Następnie próbowałem odkręcić to nasadką 36 mm z pokrętłem 1/2 cala i 2 metrową rurą jako dźwignia i pokrętło niestety pękło i kolejne też. Dodam, że odkręcam w dobrą stronę czyli stojąc na wprost silnika kręcę w lewo. Grzałem też tą nakrętkę palnikiem ale takim małym na gaz od zapalniczek. Mogę kupić mocniejsze pokrętło na 3/4 cala ale boję się, że urwie się klin na wale gdyż blokada trzyma piastę, a piasta jest blokowana na wale przed obracaniem właśnie na tym małym klinie widać to na tym zdjęciu: Proszę o pomoc bo już nie mam pomysłu, a nie chcę zepsuć wału. Czy walczyć z tym większym kluczem czy może ma ktoś jakiś inny pomysł np. gdzie to zablokować żeby nic się nie urwało. Na forum amerykańskim znalazłem nawet przypadek, że ktoś tą nakrętkę pociął kątówką ale ja nie chcę w to się bawić bo można gwint na wale obciąć.