Również jestem nowy, więc i mi wypada się przywitać. Tomek jestem ;) 1. Zacznij od sprawdzenia stanu hamulców przednich oraz tylnych (stan tarcz, klocków, równomierność zużycia), podnieś samochód i sprawdź czy koła się luźno kręcą. Pojedź na przejażdżkę, zahamuj kilka razy i zobacz czy oba przednie koła są tak samo ciepłe. Zapowietrzony hamulec daje bardzo charakterystyczne objawy i dosc łatwo to sprawdzić. Nie ruszaj hamulca przez kilka minut. Następnie naciśnij pedał hamulca i zaobserwuj w którym miejscu "złapie", następnie puść i naciśnij go ponownie. Jak złapie wyżej to masz zapowietrzony. Jak jesteś bardziej obeznany z tematem to spróbuj odpowietrzyć profilaktycznie układ przy okazji wymieniając płyn (po zakupie auta podstawa). Zdemontuj zaciski i spróbuj wycofać tłoczki, sprawdzając czy się nie zacierają. Skontroluj również tylne hamulce, one również mogą powodować ściąganie samochodu. 2. Skontroluj zawieszenie pod kątem luzów, nadmiernego zużycia wszystkich elementów gumowych, stanu amortyzatorów i sprężyn. Jeżeli nie czujesz się na siłach, podjedź na dowolną stację kontroli bądź do ogarniętego w temacie kumpla. Jeżeli nie masz nigdzie luzów i wszystko jest w dobrym stanie, skontroluj geometrię zawieszenia (zadanie dla serwisu). Przez internet to wróżenie z fusów. 1 i 2. Rozumiem że tak błahe sprawy, jak stan opon i ciśnienie w nich sprawdziłeś? 3. Normalne. 4. Czterocylindrowy silnik nigdy nie będzie tak wyważony jak sześciocylindrowy. IS jak zejdzie do ok. 750-800 obrotów to minimalne drgania w środku czuć. Jak pracuje dobrze, nie falują mu obroty i spalanie masz normalne to moim zdaniem nie masz się czym martwić. 5. Piszczy oponami? Bo nie do końca rozumiem... ;) 6. Dyfer bez szpery. Normalne.