Skocz do zawartości

mradziol

Zarejestrowani
  • Postów

    60
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW F07 LCI GT 535xd 313KM z 2013

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mradziol

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Witam, ktoś z Was może przerabiał temat i zamienił amortyzator elektronicznie sterowany (ze zmienna charakterystyką tłumienia) na zwykły? Oczywiście wszystko zgodne z numerami OEM. Czy samochód wyświetli błąd od razu na desce czy w ISTA? Teoretycznie można by to sprawdzić wypinając wtyk od amortyzatora ale dojście jest dopiero jak zdejmie się koło co za bardzo nie jest w tej chwili u mnie możliwe. Dzięki za pomoc.
  2. blad wyswietlal w ISTA czy na pulpicie od razu? Planuje zamiane elektronicznych amortyzatorow na zwykle. Ktos przerabial taki temat?
  3. podczepie sie pod temat. Pytanie: czy idzie jakoś ten popiół z DPFa usunąć? Wymiana całego DPFa czy jakoś mechanicznie albo chemicznie mozna popiół wygonić? pzdr
  4. Panwie, kto lepszy: GEARMAR Częstochowa czy STANDO Wrocław? Ma ktoś doświadczenie? Odległość nie ma znaczenia. Pozdrawiam,
  5. Kruk, a możesz zasugerować jakiś namiar na BMW Polska? Na ich stronie jest tylko formularz i nr telefonu, ewentualnie pisać pismo formalne ze skargą na Wołoską do W-wy? :) Może ktoś ma doświadczenie w szybkim procesowaniu takich skarg? pzdr
  6. tylko u mnie egr jest sprawy. mam caly czas blad za duzego powietrza mierzonego na MAF w stosunku do wartosci kalkulowanej przez ECU... dlaczego? dziur, wycieków, nieszczelnosci nie ma. egr jest zamkniety i wtedy to sie dzieje.
  7. Dzieki za linka, obejrzane. Gosc ma troche inny przypadek ale podobny. U mnie wszystko jest szczelne i mam za duzą masę powietrza mierzoną przez MAF w stosunku do wyliczeń - on miał odwrotne.
  8. a może chociaż ktoś podejrzy jakie ma wartości adaptacji MAFa (dla idle i load)? ktoś podpowie w czym te wartości są wyrażone? dzieki!
  9. Witam, Od kilku miesięcy badam sprawę dość ciekawego problemu. Zagraniczne fora huczą ale bez rozwiązania. Polskie fora piszą niewiele mniej ale temat nadal nie jest rozwiązany. Problem to: błąd 290900 czyli zmierzone powietrze zbyt wysokie w stosunku do tego co kalkuluje ECU. Błąd ten pojawił się w aucie 3.0 diesel N57 313km. Zachęcam do zaznajomienia się z wykresami (wyślę na maila), które ewidentnie pokazują w ISTA, że przepływomierz mierzy więcej powietrza niż kalkuluje ECU. Do tego zmienia się to proporcjonalnie (idealnie) co wyklucza jakiekolwiek wycieki w układzie. Również wszystkie testy ISTA dowodzą, że układ jest szczelny. Wszystko zostało faktycznie sprawdzone i jest szczelne. Pytanie teraz do zawodowców, z czego ten błąd może wynikać i jakie wartości są poprawne tj. czy przepływka zawyża pomiar czy może ECU źle kalkuluje masę powietrza??? ECU kalkuluje na podstawie czujnika temp. i ciśnienia w dolocie (tzw. układ MAF) - może któryś zawyża/zaniża i daje błędną informację do ECU. Normalnie można by spróbować zaadoptować przepływkę i wykresy wtedy się zrównają (odczyt z przepływki skalibruje się do tego co liczy ECU) ale jeśli wyliczenia ECU są błędne to cała kalibracja rozjedzie nam sterowanie powietrzem i będzie lipa. Czy ktoś miał taki przypadek? Może ktoś jest w stanie wskazać która wartość na tym wykresie jest poprawna dla takiego silnika - wartość przepływomierza czy wyliczeń ECU? pzdr mradziol@wp.pl
  10. i co, udało Ci się wymienić i działa?
  11. ok to tak zrobie. a możesz podejrzeć jakąś akcję na VIN D087141? z góry dzięki!;)
  12. Problem polega na tym, że ten serwis (autoryzowany) nie ma bladego pojęcia o niczym, rozpieprzyli inne rzeczy więc nie chcę z nimi mieć niczego wspólnego i stąd muszę sobie samemu poradzić jakoś... Prawdopodobnie będę z nimi szedł na ścieżkę prawna więc też to komplikuje temat. Wydaje mi się, że to jest kwestia tylko aktywacji pracy EGR. Właśnie dokładnie nie wiem na czym polega ta akcja serwisowa. Mi wymienili tłumik szmerów czyli obudowę filtra powietrza + to co za nią idze (ten kanał z przepływką). I wspominali coś, że nie mogą wyregulować/skalibrować EGR czyli go pewnie uśpili. I pytanie teraz jak go obudzić...?
  13. wtyczki i wszystko na miejscu. właśnie najlepsze jest to, że błąd powietrza wystąpi tylko na zimnym (czyli wtedy kiedy egr powinien się otworzyć i recyrkulować spaliny). A EGR w ogóle nie pracuje. Test EGR pozytywny, wszystko wtedy się rusza. To wygląda tak jakby EGR był gdzieś w ECU wyłączony poprostu. Ręce opadają...
  14. Panowie, mi po akcji serwisowej w BMW tak poskładali dolot, sprawdzili chłodniczkę, że EGR w ogóle nie pracuje. Po włączeniu silnika kompletnie nie rusza się zawór choć wtyczki i wszystko jest podłączone. Wali błąd 24CE00 za dużego świeżego powietrza zasysanego w stosunku do wartości zadanej czyli potwierdza się to, że zawór pozostaje cały czas zamknięty. Ma ktoś pomysł czy to jest jakoś programowo wyłączony EGR i czy ISTA to ogarnie czy trzeba grzebać w sterowniku? Check-engine pali sie cały czas. Jak skasuje to powróci tylko na zimnym silniku. Ktoś może pomóc? pozdro
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.