Skocz do zawartości

punisher20

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39

Osiągnięcia punisher20

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Cześć. Potrzebuję wyłączyć funkcję sprawdzania świateł mijania i przednich postojowych, ze względu na miganie przy włączonym zapłonie, a wyłączonych światłach (ledy). Mógłby ktoś odpłatnie zrobić tą prostą modyfikację w swoim ncsie? Mogę podjechać w obszarze między Nowym Dworem Mazowieckim a Warszawa - Bielany.
  2. Widziałem tylko niektóre tematy na temat Depo, ale już dość stare, a wszystko się zmienia przecież. W kwestii soczewek to zamierzam założyć ledy H7 :). Dlaczego H7? Żeby mieć możliwość łatwej i szybkiej podmiany na halogenowe.
  3. Cześć. Będę wymieniał lampy na poliftowe i myślę nad zamiennikami, z racji że wszystko nowe (odbłyśniki, regulatory, klosze...). Jest kilku producentów (Depo, Eagle Eyes, Tuning-Tec, Trusting). Depo najpopularniejsze, ale miałem okazję "macać" tylko kilkuletnie już zniszczone. Miał ktoś z Was styczność z tymi markami i może się wypowiedzieć które mają w miarę dobrą jakość i trwałość?
  4. Cześć. Mam układ RCA z radia - w wzmacniacza poprzez rozgałęziacz, dalej do suba i na przednie głośniki. Wszystko fajnie grało 2 lata, aż nagle zaczęło odłączać przód, a sub słabiej grał. Czasem pomagało zdecydowane zwiększenie głośności w radiu, a czasem grał tylko tył (radio) i trochę sub (bardzo trochę). W pewnym momencie przód całkiem "umarł". Wymieniłem radio, bo i tak miałem to w planach - bez zmian (były tam wprawdzie wyjścia na tył i suba oddzielnie, podłączyłem pod suba. W starym miałem tylko rear/sub). Podłączyłem nowy wzmacniacz dla sprawdzenia - przód się odezwał, ale bardzo cicho i trzeszczał jakby membrany były powyrywane. Sub jakoś grał, ale chyba nadal za słabo (ciężko mi już ocenić jak grał sam sub na samym początku). Podłączyłem zatem na próbę jeden przedni głośnik bezpośrednio pod przewody idące z radia no i gra! Bez zarzutu, choć mocą nie grzeszy, wiadomo to radio. Jedyne co mi przychodzi do głowy to główny przewód RCA od radia. Bo rozgałęziacz RCA odłączyłem na próbę i wpiąłem bez niego do wzmaka, ale nic to nie dało. Czyszczenie i podginanie RCA, żeby był lepszy styk też nie. Nie mam jak sprawdzić RCA, bo jest położone przez cały samochód pod wykładziną, a nowego w tej chwili nie mam. Jak obstawiacie, RCA czy o czymś jeszcze nie pomyślałem? Teraz w trakcie pisania przyszło mi jeszcze do głowy, że może w radiu pod rear a nie sub podpiąć RCA? Gainami w wzmaku jak i filtrami też kombinowałem na rózne sposoby - słychać że dźwięk się zmienia, ale bez konkretnej zmiany całości.
  5. Wiadomo, że jest tu duży błąd pomiaru jak na te wartości, ale jest pewna powtarzalność przy wielu próbach. Coś jest na rzeczy, będę dalej szukał przyczyny (możliwe, że to dalej kwestia ustawienia Vanosa), może w jakimś dobrym serwisie od BMW, bo sił już brak. Albo spróbuję być mniej wymagający i wrażliwy na każde niedomagania (taa :P). EDYCJA: Amatorskie pomiary wykazują ok 8s. Ale spójrzcie na momentu ruszania. Obroty znacząco spadają w dół. Tak nie powinno być przecież. A dzieje się przy każdym pomiarze i każdej próbie dynamicznego ruszania. Nie ma tego efektu, jeśli trochę wolniej puszczam sprzęgło i dam ok. tysiąca obrotów albo wiecej (mówimy o normalnej jezdzie). Myślę, że gdyby podnieść obroty w komputerze do ok. tysiąca to nie byłoby tego problemu w codziennym ruchu...ale to przecież nie jest rozwiązanie problemu.
  6. A robiłeś pomiary przyśpieszenia? Spójrz na moje w 1 poście. Coś brakuje jak na idealną kompresję silnika. W wolnej chwili zrobię ponownie po przestawieniu Vanosa. Poza tym cały czas się zastanawiam jak mogłem tym razem źle ustawić. Wtedy bardzo możliwe, że nie załapał mi od razu na ząbek, tylko dalej (częsty błąd), bo przy ustawianiu na początku też mi tak wychodziło. Dopiero za którymś razem wskoczył niemal od razu, po lekkim cofnięciu wałka.
  7. bonzo320i - własnie problem był przy ruszaniu i przyśpieszaniu do 1500 obr/min. A przy włączonej klimatyzacji szczególnie. Teraz jakby trochę lepiej ruszał, ale nadal nie jestem w pełni zadowolony, nadal trochę zmula po ruszeniu i nie jest to całkiem poprawna praca silnika pod obciążeniem. maniek211112 - tym razem zrobiłem to ze wszystkimi blokadami (wcześniej nie blokowałem koła zamachowego, choć to nie jest aż tak istotne) i według instrukcji serwisowej oraz źródeł internetowych (np. Beisan i filmy na YT). Kilka razy ustawiałem i wyciągałem Vanosa, bo jakby zębatka łapała za późno (a ma złapać od razu, gdy się ledwo ruszy wałek ssący poprzez wydechowy). I faktycznie za ostatnim razem wskoczyła od razu. Jak mam nie kombinować, jak BMW nie zachowuje się w 100% tak jak fabryka stworzyła :/. Pewnie wielu by nie przeszkadzało, bo da się jeżdzić i przyśpiesza, ale problem jest poniżej tych 1500.
  8. Po ponownym ustawieniu rozrządu, na biegu jałowym na rozgrzanym silniku czujnik wałka pokazuje między 18.75 a 19.85. Zmiana jest duża w stosunku do tych 24, ale nadal nie jest to 22. Akceptowalne, czy nadal coś jest nie w porządku?
  9. Fakt, że musiałem rozwiercić czujnik, żeby go wyciągnąć, ale ścieżka magnetyczna jest tak ułożona, że raczej nie powinno jej wiertło zahaczyć, z tego co pamiętam. Nawet gdyby uszkodzeniu uległ jeden biegun ze ścieżki, to chyba cały czas powinna być zafałszowana prędkośc pokazana, a nie spadać od czasu do czasu? Tym bardziej, że na innym nagraniu podczas jazdy ze stałą prędkością, wartości są takie same przez cały pomiar ok. 1 minuty. Dodam, że podczas jazdy od razu po uruchomieniu silnika, ingeruje system ASC raz przyśpieszając pojazd, a raz go zwalniając.
  10. Cześć. Mam problem z ABSem. Pedał pulsuje podczas hamowania nawet z małej prędkości - zawsze. Po rozpędzeniu do ok. 60 km/h ABS przestaje działać i pojawiają się kontrolki. Błąd z komputera to numer 64, dotyczący nieznanego zakłócenia oraz tylnego prawego czujnika. Czujnik wymieniłem na Bosha - błąd zniknął. Lecz ABS nadal zachowuje się tak samo. Parametry pokazują, że czasem sygnał z tego koła jest różny od pozostałych. Co ciekawe, po wymianie tylnego czujnika, był błąd lewego przedniego, a potem prawego przedniego. Też zostały wymienione na Bosha i obecnie jest tylko ten bład 64. Problem mam już od ponad roku, bo czujniki padały jeden za drugim i to je obwiniałem, a teraz wracam do punktu wyjścia, bo znowu ten prawy tylny. Wtyczkę sprawdziłem i przeczyściłem. Czyżby ten Boshowski się wysypał, albo był taki od nowości? Na samym początku założyłem Kamokę, jako tymczasowe rozwiązanie budżetowe, ale nie działała, więc wymieniłem na Bosha. Tyle, że Kamokę można na starcie winić, że szajs.
  11. Dzięki za rady. Wymiana czujnika pomogła :). Błędu nie ma, można znacznie dynamiczniej ruszyć i płynniej, bez specjalnego kontrolowania sprzegła i gazu. Jednak nadal występuje trzęsienie i lekki spadek obrotów przy ruszaniu samym sprzęgłem, jeśli nie zatrzymam na moment. Czasem na jałowym też falują obroty. Skasowałem adaptacje i zrobiłem jakieś 20 km. Może to za mało jeszcze. Wałek na jałowym zmienia się w zakresie 23,97-24,37 stopni. Czy taki zakres jest dobry?
  12. To fakt. A nie ma możliwości, żeby to był problem np. z zaworem sterującym Vanosem? Bo wymiana czujnika jednak kosztowna, jeśli bez potrzeby.
  13. Zgadza się, zmieniałem. I założyłem Delphi. Wału korbowego dałem VDO, ale niestety dla rozrządu były tylko ori, które były dla mnie trochę za drogie. Vanosa regenrowałem samodzielnie, już w 2 silniku, według instrukcji Beisana. Sądzę, że raczej dobrze złożyłem, ale głowy nie dam. Fakt, że od razu po złożeniu i odpaleniu gasł silnik i nie równo pracował przez chwilę, ale sądzę, że to mogło wtedy wynikać z dostosowywania się nowych uszczelek, bo wkrótce się ustabilizowało. Choć ten problem był jeszcze przed regeneracją, a czujnik zmieniałem ok. rok temu. Był też w pewnym momencie dodatkowy problem, że silnik szarpał przy przyśpieszaniu i gasł czasem bez powodu, aż w końcu zgasł całkiem i nie odpalił. Błąd wtedy był też Vanosa. Długo szukałem przyczyny, wymieniłem regulator paliwa i jakby pomogło, lecz problem po paru dniach wrócił i zniknął potem na dobre sam.
  14. Analog 3: Analog 2: Jako, że problem występuje podczas ruszania lub zaraz po ruszeniu, to również analogi z ruszania i wciskania pedału do podłogi tuż po: Wyskoczył również znowu błąd 212 dla prędkości 1840 obr/min.
  15. Z analogiem 2 jest taki problem, ze wskazania się nie zmieniają (nie wiem czy coś z inpą czy połączeniem). 3 nagram w wolnej chwili.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.