Skocz do zawartości

XM195

Zarejestrowani
  • Postów

    34
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 328Ci 1999

Osiągnięcia XM195

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Hej, mam rozbite E46 przedlifta z silnikiem 2.8 i obecnie szukam budy do przełożenia tegoż silnika i kilku rzeczy. Wydaje mi się że już znalazłem, ładną coupe z 2004 z oznaczeniem 318 i tu rodzi się moje pytanie, gdyż gdzieś przeczytałem że tu nie jest taki prosty swap. Jak to w końcu jest? Mocowania nie pasują czy co? Od razu mówię mam drugi samochód gdzie wszystko jest - silnik skrzynia, chłodnica z elektronicznym wentylatorem, wał... Dyfra raczej bym nie ruszał, ale całą resztę oprócz zawiasu myślę można spokojnie przekładać.
  2. Dobra podbijam, bo wątek umiera. Podpytałem kilka osób i mówią że dyfer 3.07 powinien podejść bez wymiany czegokolwiek, tylko sam dyfer, ewentualnie przełożyć koła zębate z 3.07 do obudowy mojego. Co sądzicie?
  3. Hmm troche sporo tego, a szkoda mi części bo mam nowe sprzęgło, zregenerowane zaciski tył i nowe tarcze, więc przy wyrzuceniu całości jestem już koło 3.000 w błoto. Jest jakiś inny sposób jak poprawić stan obecny bez aż tak dramatycznych przeróbek? Rozważałem też dyfer bodajże 3.05 z 2,5 litrowego, może jakby go spiąć ze skrzynią 5b tylko nowszą niż obecna to dałoby się obejść aż tak duże wymiany?
  4. Hej, po wyrzuceniu zaniedbanego silnika 2.0 i wstawieniu dość zdrowego 2.8 i doprowadzeniu go do porządku, przyszedł czas na dalsze poprawianie. Otóż całość śmiga spięte nadal z skrzynią od 2.0 i dyfrem od 2.0. Skrzynia chrobocze, ewidetnie synchronizator 3ciego i 2giego biegu ma już dość, w dodatku przy prędkościach >50 słychać dziwny dźwięk z tyłu - tak jakby ktoś łyżką o wnętrze garnka pocierał. Podejrzewam dyfer... zresztą dyfer zgodnie z historią samochodu jest już drugim dyfrem który w nim jeździ. Tak czy inaczej chętnie bym się przesiadł na zestaw z 330i czyli skrzynia 6b + 2.93 dyfer. No i teraz konkret - co potrzebuję do takiej przesiadki? Czy zestaw skrzynia, wał, dyfer, sanki i półosie będzie pasował czy raczej trzeba wywalić cały tył? Aha no i jeszcze co ze sprzęgłem, bo poprzednie sprzęgło było oryginalne, 19sto letnie wyleciało przy swapie, więc trzeba było wstawić nowe i troche mi go szkoda wywalać.
  5. Mam pytanie. Po zmianie silnika na 2.8, wlali mi tymczasowo 10W40 na "przepłukanie go do reszty" z zaleceniem wymiany po 2000 km. Właśnie zbliżam się do tego momentu i jak tu już było wspominane chcę zastosować płukankę Millersa przed przejściem na 5W30. Pytanie tylko, czy płukankę tą stosuje się bezpośrednio przed wymianą, tak jak inne płukanki (15min na wolnych obrotach i zrzut oleju) czy wlać ją wcześniej i jeszcze pojeździć? Pytam, bo mam do zrobienia trasę niedługo, ok 200km po autostradzie i się zastanawiam czy to nie jest dobry moment dla tej płukanki. Pytanie podpieram na zawartym na forum tutorialem z wątku "jak wyczyścić silnik w E90" gdzie użytkownik napisał 3 okresy jazdy na oleju z dodatkiem płukanki.
  6. XM195

    Kontrolki się zapaliły

    Można tylko uważaj, bo jak jest ślisko to polecisz bokiem, a jak sucho i za mocno depniesz to koła się zablokują i będzie pisk
  7. XM195

    Kontrolki się zapaliły

    Czujnik ABS. Miałem to samo. Po wymianie zniknęło
  8. XM195

    320/328Ci - Wymiana dyfra

    Zastanawiam się nad przełożeniem dyfra do mojej - oryginalnie 320Ci - aktualnie 328Ci. Dyfer który jest ma dość krótkie przełożenia i wysokie obroty przy wyższej prędkości, co przy większej objętości trochę bije po baku. Z tego co wyszukałem powinien to być 3.45 z małą głową. Jakie mam opcje wymiany, żeby nie trzeba było też wywalać połowy zawieszenia z tyłu? Myślałem o jakimś 3.05 np. ale nie wiem czy będzie pasował
  9. Znalazłem taki, tylko nie wiem absolutnie jak to sprawdzić. Do silnika mam słaby słuch, nie wiem na co zwrócić uwagę, nie mam też sprzętu żeby go badać. Co zrobić z tym? Sent from my iPhone using Tapatalk
  10. Potrzebuję wymiany serducha w najbliższym czasie i jedynym problemem przed którym zostałem postawiony to znaleźć nowe. Absolutnie nie wiem na co zwrócić uwagę, jak to w ogóle sprawdzić, co sprawdzić... No jest ciężko że tak powiem. Oglądałem kilka na olx, nawet z mojego rejonu są, a jak nie to oferują dostawę. No i teraz wezmę z dostawą, okaże się że złom, koleś odda kasę ale odesłać mu muszę. No i pyk 400 w plecy, w pamięci mamy ewentualne 200 dodatkowe na ściągnięcie nowego. Jakie macie sposoby/doświadczenia w tym względzie? Piszę w tym ogólnym dziale, gdyż w innych nikt nie zagląda
  11. Słuchajcie potrzebuję pomocy przy szukaniu silnika, bo wstawienie mam załatwione ale muszę znaleźć motor. Najchętniej bym kupił od kogoś z forum, sprawdzonego i zaufanego ale na razie patrzyłem na olx w moich rejonach. https://www.olx.pl/oferta/silnik-bmw-e38-e39-e46-m52b28tu-CID5-IDtaBNp.html#0ef8512b1e https://www.olx.pl/oferta/silnik-bmw-m52b28tu-328i-528i-728i-193km-swap-89tys-okazja-CID5-IDpl4lJ.html#1f8894c353 Czy to są dobre oferty? Potrzebuję żeby nie ciekł i trzymał kompresję, nie chcę kupić trupa do remontu. Oczywiście najlepiej jakby ktoś polecił forumowicza który ma taki silnik.
  12. Witajcie. Chciałbym zapytać o kilka spraw dotyczących takiego swapa. Znajomy mechanik, który robi tylko bmw powiedział że generalnie ze względu na różnorodne chroboty z vanosa, braki mocy czasami i kilka innych problemów, polecałby mi zrobić swapa samego słupka z 2.8 (oczywiście z nową listwą od wtrysków i kompem). Czemu tak? Otóż wymieniłem większość osprzętu do mojego 2.0 i twierdzi że szkoda wywalać. Zasięgnąłem języka u innego mechanika (znajomego kolegi) który powiedział że Ło panie toż to dramat, inna wiązka w ogóle komputer nie ten, jest dramat... Polecił kupić anglika i przekładać wszystko :mad2: Trochę mi się to nie widzi, koszt będzie astronomiczny, a pierwsza opcja bardziej logiczna mi się wydaje. Jakie macie doświadczenia lub przemyślenia na ten temat? Pacjent ogólnie Pb+LPG i na Pb zaczął niedomagać, stoi teraz w kolejce do reanimacji, ale mówią że to może być listwa. Szacowane koszta mówią - 2k za słupek, 1 za włożenie plus oleje, płyny, świece i wszystkie inne popierdółki. Słyszałem też, że dobrze jest dołożyć dolot i kolektor od m54b30, ale trochę się boję że koszta wystrzelą jak trzeba będzie przystosować to pod gaz. Aha jeszcze dodam, że z tyłu dyfer jest od 2.0 czyli z tego co pamiętam 3.45. Osobiście zastanawiałem się nad wstawieniem 3.07 z bodajże 2,5. Czy pasowałoby to? Jakie mam inne opcje? Troche się boję że dyfer się rozleci pod takim silnikiem. Liczę na wsparcie :cool2:
  13. Mam podobnie w manuału bez xdrive. Mówili mi że albo półoś albo wał niewyważony. Będę się nad tym pochylał za kilka miesięcy. Sent from my iPhone using Tapatalk
  14. Powiedziałbym, że w trakcie aż do wczoraj wieczora, gdy odpaliłem i już się właczył z asc i eml (bez checka tym razem). Więc teoria o nagrzaniu upadła... Przestawiałem tylko auto więc nie badałem dokładniej. Dzisiaj ktoś mi powiedział, że to może świece... Zaraz całe auto wymienie żeby się błędu pozbyć
  15. Dodam jeszcze, że znalazłem wątek na forum https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=121400 gdzie wskazują na porę roku (zima) jako możliwy powód problemów. Jak zauważyłem u mnie występuje jak auto postoi w słońcu. Może to coś z tym? Problem jest taki, że uszczelnienie tego kolektora jest dość kosztowne, działająca przepustnica jest też dość kosztowna i jeśli już mam bulić to wolałbym za jedno, to właściwe a nie za dwa prawdopodobne :mad2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.