Skocz do zawartości

michalpiotr

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E46 316ti COMPACT, 1,8, 85 kW, N46, 2004 rok

Osiągnięcia michalpiotr

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Ogólnie pojęcie mam, tylko mało z BMW do czynienia do tej pory. Tu są stosowane rozwiązania charakterystyczne tylko dla BMW, np. Vanosy, stąd liczyłem że ktoś coś od razu podpowie. Do mechanika oczywiście, ale ten też pewnie zacznie wymieniać po kolei i będzie patrzył czy pomogło. Wstępnie chciałem coś sam ustalić, np. sprawdzić jakieś typowe usterki dla tego silnika. Mogę wrzucić logi z inpy, choć klekot to pewnie sprawa mechaniczna, to jednak może coś pomogą.
  2. Wymienione. Przed wymianą i po to samo. A Vanosy? Czy one mogą powodować taki klekot? Może ktoś już to miał podobne objawy w dokładnie tym silniku?
  3. Witam wszystkich, Samochód: BMW E46 316ti COMPACT, 1,8, 85 kW, N46, 2004 rok Po odpaleniu silnik klekocze przez jakiś czas. Przechodzi mu po chwili, po czym ponowne odpalenie i znowu klekocze. Czasami to taki klekot niejednostajny, taki nierówny, jakby już przestawał, ale jednak znowu zaklekocze. Przegazowanie na ty klekoczacym silniku to też klekot wzmagający się wraz ze wzrostem obrotów. Jak klekotu nie ma, to przegazowanie normalne bez klekotu. Co to może być?
  4. Na razie jeżdżę i obserwuję błędy. I pojawiły się dodatkowe okoliczności. Teraz oprócz czujnika położenia wału korbowego pokazuje też błędy obu czujników położenia wałków rozrządu. Czy błędy czujników położenia wałków rozrządu mogą powodować błąd czujnika położenia wału? Do czujnika położenia wału nie pasują mi objawy za bardzo. Nie gaśnie, pali na dotyk. Czy ktoś się spotkał z sytuacją że błąd czujnika wału mogą powodować niesprawne czujniki położenia wałków rozrządu?
  5. Nie da rady bez zdejmowania kolektora? Komuś podobno się to udało. Pytanie tylko czy go w ogóle widać przy założonym kolektorze?
  6. Witam wszystkich, Samochód: BMW E46 316ti COMPACT, 1,8, 85 kW, N46, 2004 rok Inpa pokazuje: 2B5C CDKN – Crankshaft sensor P0335 Crankshaft Position Sensor ‘A’ Circuit Po kasowaniu powyższych błędów oczywiście powracają. Wynika więc z tego że chodzi o czujnik położenia wału korbowego. Objawy: - mniejsza moc samochodu - szarpanie - w momencie jak pojawia się CE to szarpnie mocniej, pojawia się na chwilę kontrolka akumulatora (tak jakby przerywa zapłon) - jak już świeci CE to oprócz słabszej mocy i szarpania występuje taki objaw że można kręcić max. 3000 obrotów. Powyżej się nie da. - wolne obroty są podwyższone (tak ok. 1200) - odpala bez problemu - obroty stabilne, nie falują Czy są to na pewno objawy uszkodzonego czujnika położenia wału lub jego okablowania? Wiem że czasami komputer lubi mylić czujnik położenia wału z czujnikiem (czujnikami) położenia wałka rozrządu. Jeżeli są to na pewno objawy wskazujące na czujnik położenia wału korbowego to proszę o następujące informacje: 1.W jaki najprostszy sposób dostać się do czujnika położenia wału korbowego dokładnie w powyższym silniku? Trochę czytałem na ten temat i z tego co się zorientowałem dostęp jest trudny, ale nie znalazłem nigdzie opisu do tego konkretnego silnika. Może ktoś wymieniał w tym dokładnie silniku i ma jakiś prosty sposób dojścia (z góry, z dołu, co odkręcić itp.) Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.