Skocz do zawartości

Morty

Zarejestrowani
  • Postów

    64
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 M47/T2 (chip na 185KM 390Nm)
  • Lokalizacja
    Gliwice
  • Zawód
    indżynier

Osiągnięcia Morty

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Może napisz, czy piszesz o: N52B25, czyli 325i 2,5 218 KM, wtrysk EFi, czy N53B30, czyli 325i 3,0 218 KM, wtrysk bezpośredni bo z tego co wiem, to ten drugi ma niższe spalanie.
  2. Może masz luzy na piastach? Mechanik powinien to zweryfikować bez problemu. Jak piasty mają luzy, to nowe tarcze lada moment pokrzywią się jak stare.
  3. Przy tej samej szerokości felg powinieneś założyć tą samą szerokość opon.
  4. Nie jest. Przedlifta z wyłączeniem mocniejszych silników znajdziesz. Generalnie benzynowe silniki, nawet te słabsze są w w tym modelu dość skomplikowane, przez co problematyczne i kosztowne w serwisowaniu i naprawach. Niezawodne są 2.0 do 2007 roku i R6 2.6 do 2007 roku. Czyli 318i N46 129 KM (muł), 320i N46 150 KM, 323i N52 177 KM, 325i N52 218 KM (ten już fajnie jeździ). W E90 akuat najmniej awaryjne są diesle N/M57 i M47 T2 163 KM. Zależy co robisz, jak chcesz wymienić na raz wszystkie tuleje, sprężyny, wahacze i amortyzatory to tak, idziemy w tysiące. Wymiana wielu rzeczy typu hamulce, będzie droższa niż w jakimś Golfie czy Megance. Nie, nie biorą oleju. Nie tylko pierwsze egzemplarze biorą olej, późniejsze też, z tym że już trochę mniej. Jeśli szukasz taniego w utrzymaniu samochodu i nie zwracasz uwagi na osiągi i właściwości jezdne, to polecam kupić coś innej marki typui Skoda/Dacia/Suzuki/Toyota.
  5. Od siebie dodam Przewagi E91: Lepsze materiały wnętrza. Zawieszenie jest sztywniejsze i w moim odczuciu stabilniejsze/pewniejsze, przez co można sobie pozwolić na więcej. Układ kierowniczy wydaje się pewniejszy i bardziej sportowy. Przewagi F31: Zdecydowanie bardziej komfortowe. Nie ma problemu trzeszczących/skrzypiących szyb, który występuje w E91 po czasie. Więcej miejsca w kabinie, dla pasażerów z tyłu też. Wygląda lepiej. Skrzynia automatyczna jest rewelacyjna. Nie wiem jak obecnie, ale parę lat temu koszty utrzymania/napraw były jednak większe przy F31. Nie maiłem od czynienia z x-drive w żadnym w nich, więc się nie wypowiem.
  6. Jeśli chodzi o wybór konkretnego modelu opony, to dla mnie najważniejsze jest, żeby opony dobrze radziły sobie na mokrej nawierzchni. Najlepsze pod tym względem z zimówek są Michelin Alpin 6, Pilot Alpin 5, i Continental WinterContact TS 860. Ja wziąłem na ten sezon Continentale. Ewentualnie zobacz jeszcze Bridgestone Blizzak LM005.
  7. Jak kolega wyżej pisał - wygląda to na łuszczenie się zewnętrznej, bezbarwnej warstwy lakieru. Bez szlifowania i lakierowania na nowo, raczej się tego nie pozbędziesz.
  8. Nie czekaj do tych 30 tysięcy. To wynika z jakichś unijnych wymysłów, że pierwszą wymianę robi się po 30 tys. a kolejne np. co 20 tys. Ma to na celu ograniczać powstawanie zużytego oleju silnikowego. Wymieniaj go co 15 tys. i tyle. Żaden olej nie będzie trzymać swoich pierwotnych parametrów po 30 tys. kilometrów.
  9. 225/40 R19. Wulkanizator ma rację, masz już różnicę w średnicach pomiędzy przodem a tyłem grubo ponad 1 cm, a nie powinna być większa od kilku mm.
  10. Do zwiększania koła żeby lepiej wypełniało nadkole według mnie lepiej kupować większe felgi, a nie większe opony. W E61 według mnie dobrze wyglądają dopiero 18". Nie za szeroko masz w ziemie na 255?
  11. Ja mam felgi 8x17 i opony 225/45R17 i jest moim zdaniem idealnie. IMO 245 to trochę za szeroka opona jak do 17" nawet E61 i to przy feldze 8". 235/45 powinny być jak najbardziej ok. Poniżej zdjęcie opon Continental PremiumContact 6 225/45R17 na moim E91.
  12. Chcesz wstawić całe reflektory czy tylko klosze? Jakby co to mam na sprzedaż nowe, nigdy nie montowane klosze do E46 przedlift na ruch prawostronny :wink: Te które wrzucasz mają ringi, mają silniczki, da się przestawiać, więc myślę że będą spoko. Pytanie jak na żywo wyglądają te kierunki, bo IMO trochę dziwne są i zbytnio odbiegają od serii.
  13. Że tak się brzydko wtrącę do tematu - a da się w tym NCS Dummy przestawić czujnik deszczu żeby był cały czas aktywy? Miałem tak w E46, a w E90 irytuje mnie że czujnik domyślnie jest nieaktywny :?
  14. Za 25 tys. już można coś pomyśleć. Za 22 raczej słabo. Sprawdź sobie uszczelki drzwi i szyb bo w tej generacji z czasem puszczają. Zobacz cy nie telepie budą przy starcie i gaszeniu silnika. No i przetestuj przyspieszenie, bo już w 6-7 latkach turbina potrafi generować dużo mniej Nm i KM. Sprawdź koniecznie czy auto ma DPF, jeśli ma to dobrze byłoby podpiąć pod kompa i zweryfikować jaki jest na nim spadek ciśnienia.
  15. Chyba trochę przesadziłeś z tą ceną wymiany rozrządu. napinacze ~300 zł, łańcuch ~300 zł, wszystkie uszczelki ~300 zł robocizna powiedzmy 500 zł Razem wychodzi jakieś 1400, no chyba że jeszcze będzie trzeba przy okazji wymienić kola, prowadnice itp. to koszt trochę wzrośnie ale byłbym daleki od straszenia 3 tysiakami za taki zabieg.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.