Skocz do zawartości

korbee

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 525i 2001

Osiągnięcia korbee

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Płyn ucieka z chłodnicy na dole wprost na osłonę. Podczas jazdy wylewa się o osłony. Zagadka rozwiązana!
  2. Nic nie ubyło przez noc i podczas jazdy.
  3. Mógł tylko od przedwczoraj... Możliwe, że leci gdzieś na osłonę pod silnikiem i wylewa się przy jeździe?
  4. Dzisiaj podczas jazdy wskazówka temperatury wkroczyła na czerwone pole. Płyn się gotował. Dolałem do układu 7,5l wody oraz odpowietrzyłem. Brak wycieków, silnik nie kopci, pracuje równo. Dodam, że poziom płynu sprawdzony był przedwczoraj. Jak zawsze był ten sam poziom. Co to może być?
  5. Chciałem podzielić się z Wami moimi spostrzeżeniami dotyczącymi zaworu DISA. E39 2,5l 192KM. Delikatny klekot skłonił mnie do zajechania do zaprzyjaźnionego speca od BMW. Powiedział mi, że to na 100% zawór DISA. Można tak jeździć, ale gdy zawór się wykończy to będą falować obroty silnika. Pojeździłem tak kilka tygodni a w między czasie wspólnie ze znajomym mierzyliśmy aplikacją czasy 0-100 km/h w swoich samochodach. O ile u niego wszystko zdawało się być w porządku, moja Bunia rozpędzała się do setki na 3-cim biegu w ponad 10 sekund a fakt, że koła nie chciały się obrócić po puszczeniu sprzęgła na wysokich obrotach zwaliłem na szerokie kapcie (235mm). Fakt Sytuacja ta jednak głęboko mnie zasmuciła... Przeglądając forum natrafiłem na różne zdania odnośnie osiągów na wadliwym zaworze. Jeden z tematów był niezwykle pomocny bo zawierał wykresy z hamowni na zamkniętym i otwartym zaworze. Te wykresy znacząco się różniły więc doszedłem do wniosku, że ta część samochodu musi być istotna. Przedwczoraj znalazłem najtańszą w Internecie używkę (200 zł), zakupiłem i dzisiaj zawór DISA zmieniłem... Auto nie do poznania! Nie ma klekotu, lepiej reaguje na gaz, rwie do przodu. Start z niskich obrotów kończy się samoistnym buksowaniem kół na asfalcie a pierwszą setkę osiągam w granicach 8.5 sekundy na 3-cim biegu. Wiem, że powinna wykręcić koło 8 sekund, więc wkrótce kolejne próby - tym razem z wysokich obrotów. Zakładając ten temat, chciałem przekazać Wam swoją opinię na temat tego małego, istotnego ustrojstwa i z pewnością zachęcić Was do wymiany zaworu DISA jeżeli jest u Was z nim coś nie tak. Pozdrawiam!
  6. Witam, czy zakręcony koreczek odpowietrznika zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego sam upuszcza ciśnienie czy jest zamknięty i odkręca się go tylko przy odpowietrzaniu układu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.