Skocz do zawartości

rain.nr

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 320d 2005

Osiągnięcia rain.nr

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Może warto po czasie zaktualizować temat:) Auto dalej u mnie i powolutku dalej sobie dłubie. Kontynuując listę marzeń jaka miałem z poprzednich moich postów to udało się zrobić tak: Mechanika: - wymieniłem rurę od wlewu paliwa do baku, ze względu na przetarcie i wyciek przy tankowaniu do pełna - wymieniłem poszycie dachu i już dawno nie mam wgniotki która była - razem z powyższym wpadła nowa przednia szyba - naprawiłem wgniotkę na przednim słupku - zregenerowane odbłyśniki ringów Zostało wymienić piasty bo okazało się ze to jedna z nich odpowiada za wichrowanie tarcz u mnie, dalej mam węże wspomagania do wymiany ze względu na ich pocenie się. A z doposażania: - skończyłem montaż beżowej skórki, czyli sportowe fotele z pamięcią, ogrzewaniem i tylnymi roletami już cieszą - zamontowałem podsufitkę i słupki z m-pakietu - wstawiłem Logic7 i w końcu mogę powiedzieć że audio spełnia moje wymagania - tempomat zrobiony - kierownica z m-pakietu z blendą BMW Individual oraz gałka do tego - dołożyłem oryginalny hak - ze względu na stłuczkę wymieniłem przedni zderzak na m-pakietowy. Pozostały pozostałe dodatki do dołożenie Jak widać powoli do przodu :)
  2. No Twój temat to jedna z moich głównych inspiracji :) Wnętrze rzeczywiście wyjdzie prawie to samo. Ale u Ciebie jest inny odcień skóry. Będę szukał podsufitki jeszcze i kierownicy, przy czym o ile Twoja blenda na kierownicę jest spoko i początkowo też takiej szukałem to ostatecznie zakupiłem tą z logo BMW Individual. Tylko jeszcze kierownicy brakuje ;) A w ostatnim czasie do garażu trafiły jeszcze klamki z podświetleniem LED, trochę przypadkiem bo połakomiłem się przy okazji na wiązki kompletne drzwi, więc bez problemów ze sztukowaniem instalacji jak będę montował Logic7 na tył. Zresztą planów jeszcze mam multum. Miałem kanapę montować ale pogoda nie sprzyja na ta chwilę... A pytanie bo u Ciebie też były fotele gołe a teraz masz elektryczne, ktoś Ci ogarniał instalacje czy sam robiłeś?
  3. Dziś korzystając z chwili wolnego zamontowałem ostatecznie tylne boczki z roletkami. Służę pomocą przy montażu dla wszystkich chcących taki gadżet u siebie. Świetna sprawa jeśli ktoś przewozi marudzące dzieci a wyglądają o niebo lepiej niż jakieś na przyssawki. A jutro w końcu montaż kanapy :)
  4. Myślałem nad tym ale nie mam na razie pomysłu jakie założyć. A wolałem te które miałem w garażu niż jeździć z reklamą jakieś firmy ;) A dziś swoją droga wpadły już wszystkie boczki. Jak tylko przyjdą akcesoria na kanapy to biorę się za jej montaż. Fotele niestety chwile poczekają...
  5. No pewnie! Wincy zdjęć dawać! Tobie też mody sprawiają taką frajdę jak mi? Ja w swojej e46 myślę co tu jeszcze pomodzić dla samego modzenia :-) Może założę w końcu galerię, tylko kto by czytał historię z 3 lat? :roll: Ha, no pewnie że mody sprawiają frajdę, a że E90 można dużo podłubać to mam co robić ;) A historie aut zawsze fajnie poczytać :D Dziś robiłem przymiarki do nowej tapicerki: Było: Będzie: Na tą chwilę założę tylko boczki, i potem kanapę. Kompletuje jeszcze części do mechanizmu składanej kanapy oraz zaczynam pracę nad rozrysowaniem sobie wiązki foteli. Jako że mam golasa to podłączenie foteli z grzaniem i pamięcią nie będzie proste. Brakuje mi całości wiązki od modułu do bezpieczników a także panela z guzikami. Mam jeden z guzikami od grzania, ale brakuje mu rolety którą obecnie posiadam więc muszę przelutować diodę i z 2 zrobić jeden pasujący. No i wyczyścić tapicerkę. Tutaj dobrze widać jaka praca przedemną: A wracając do dachu: Na lepsze zdjęcia całości muszę poczekać na słońce i umycie auta ;)
  6. Dawno nic nie pisałem, ale to nie znaczy że z autem nic się nie dzieje :) Obecnie wymienione zostało juz poszycie dachu oraz naprawiony wgnieciony słupek. Przy okazji wymieniona została przednia szyba. A z dodatków, lecą do mnie właśnie fotele sportowe w skórce Dakota, oraz ciemne kierunki boczne z Depo.
  7. Mała aktualizacja kilku punktów. Mianowicie cały czas do przodu :) Wymiana poszycia dachu Długo szukałem dachu pod kolor, ale ostatecznie kupiłem idealny tylko że do malowania. Czeka teraz na montaż. Do kompletu muszę jeszcze dokupić uszczelki przedniej i tylnej szyby, nową szybę przednią. Na początku września będzie robione, razem z kilkoma innymi korektami lakieru na aucie. Wymiana amortyzatorów tylnej klapy Musze się poprawić, że to ja kupiłem złe siłowniki. Zwracam honor FA Krosno :) Diagnoza wibracji kierownicy w zakresie 60 do 100 km/h Najprawdopodobniej zużyta zębatka przekładni kierowniczej robi problem. Ehhh. Radio Professional (wbudowane USB, BT, DAB) Zamontowałem oryginalne kostki przyłączeniowe do mikrofonu i teraz jest już jak z fabryki :) Prace przy radiu skończone do czasu montażu Logic7 Rolety drzwi tylnych Wtopiłem z roletami, bo niestety nie znając się na boczkach, zawierzyłem sprzedawcy że są od E90. Niestety są od E91 więc roleta ma iny wymiar. Będę myślał dalej nad tematem. Panel klimatyzacja z LCI Zamontowany, działa jak trzeba Przełącznik świateł z LCI Już cieszy oko. Tempomat Zamontowany i zakodowany. Montaż lusterka fotochromatycznego wewnętrznego. Zakupione wraz z instalacją. Poczeka do wymiany podsufitki z montażem.
  8. Dzisiaj siadłem do zmiany panelu sterowania klimatyzacja na wersje ze srebrnymi obwódkami na gałkach. Tak jak pisałem mimo że nowy panel kupiłem pod wyposażenie, to działało na nim wszystko poza klimatyzacją :( Dlatego przystąpiłem do zmiany samego frontu. Dobra opcja dla kogoś komu nie chce się szukać dokładnej wersji, bo można kupić byle jaki i przełożyć sam front. Możliwe jest przełożenie też samych pokręteł. Ja zamieniłem całość bo na oryginalnym miałem guziki trochę już wytarte. Na tym co kupiłem są jak nowe :) Całość trzyma się na paru plastikowych zaciskach które wystarczy podważyć i otworzyć panel. http://i.imgur.com/go0PfM9.jpg O ile sama płytka i wyświetlacz są identyczne jest jedna drobna różnica. W starszym panelu zębatka obracająca potencjometr na płytce jest dwuczęściowa. W nowszym jest jednoczęściowa. Są na szczęście zmienne. Ja zostawiłem dwuczęściową ponieważ jest dużo wygodniejsza do składania. Przy jednoczęściowej trzeba celować w otwór znajdujący się pokrętle. Dwuczęściowa ma ładnie sfrezowane otwory które się przekręcają i ustawiają się przy składaniu. Wszystko widać poniżej: http://i.imgur.com/XyYVg9H.jpg Po lewej - nowa zębatka Środek - stara zębatka, część przy pokrętle Po prawej - druga cześć starej zębatki wsadzona w potencjometr na płytce. I tu już gotowy efekt :) http://i.imgur.com/LJp8DJk.jpg Czas 10 minut Przy okazji ładnie wyczyściłem ekran i wentylator który był już solidnie zakurzony.
  9. Czas na mała aktualizacje i podsumowanie. Powolutku autko do przodu robię pod siebie, ale jeszcze wiele zostało. Musze się przyznać że bardzo zainspirowały mnie modyfikacje kolegi zielony90/ Wiele z nich sam miałem planach, a u niego mogę zobaczyć efekty :D. Ale do rzeczy. Co zostało zrobione a co jest w planach. Zielone to zrobione, niebieskie to w trakcie. Reszta w najbliższych planach :) Mechanika i blacharka 1. Wymiana sprzęgła i koła dwumasowego 2. Wymiana jednej z tulei zawieszenia tylnego 3. Wymiana amortyzatorów tył 4. Wymiana węża odpowietrzającego bak paliwa Wąż zakupiony, czeka na montaż. 5. Wymiana przedniej szyby Ostatnio zrobił mi się mini pajączek. A że do wymiany poszycia dachu i tak będzie wycinana to od razu wstawię nową. 6. Wymiana poszycia dachu Pierwotnie miałem to robić razem ze wstawieniem szyber dachu, ale ostatecznie zostaje fabryka. Jedyna zmiana to że zamontuje poszycie z miejscem na płetwę, aby antenę DAB zamontować fabryczną. 7. Wymiana tylnej klapy 8. Wymiana amortyzatorów tylnej klapy Miałem jeden wylany więc chciałem kupić nowe oba. Zakupiłem amorki polskie z FA Krosno i muszę przestrzec. Są delikatnie dłuższe i mocniejsze (330n zamiast 320n), zamontowałem oba i klapa strasznie odrywa do szyby przy otwieraniu i leci przy zamykaniu. Na oryginalnych tego nie ma. Obecnie mam jeden oryginalny który był dobry i jeden z FA Krosno. I jest ok. Ale czuje że chyba kupię za jakiś czas nowe porządniejsze bo mnie denerwuje świadomość fuszerki. Na ta chwile zostaje jak jest. 9. Naprawa wgniotki na prawym przednim słupku 10. Regeneracja odbłyśników lamp 11. Regeneracja odbłyśników pozycyjnych Jestem w trakcie, na razie mam wstawione markery LED. Ale docelowo wrócą żarówki jak zregeneruje odbłyśniki. Czeka na swoja kolej. 11. Diagnoza wibracji kierownicy w zakresie 60 do 100 km/h Z tego co widziałem to problem popularny. Na tą chwile mam wyważone koła i nowe opony oraz 2 razy robioną zbieżność. Na poprzednich było to samo z wibracjami. Będę szukał. 12. Wymiana węży wspomagania Pocą się. Ale płyny dużo nie ubywa na szczęście. A teraz fajniejsza zabawa, czyli co plany co do doposażenia auta :) 1. Radio Professional (wbudowane USB, BT, DAB) Zamontowane i cieszy oko :) Pozostało tylko porządnie zrobić kostkę przyłączeniową do mikrofonu bo na razie piny są bezpośrednio wpięte w radio. Kostki zakupione czekają na montaż :) 2. Rolety drzwi tylnych Leżą w garażu razem z ramkami i haczykami. Kwestia zmiany tapicerki na drzwiach z czym się waham. Koszt to 150zł za sztukę aby dopasować do aktualnego wnętrza, ale jeśli chce potem zmienić środek to nie wiem czy mi się opłaca na tą chwilę kombinować. 3. Gniazdka 12v na tunelu z tyłu Zamontowane i śmigają :) 4. Podsufitka z m-pakietu 5. Logic 7 6. Przyciemnione szyby Skoro będę wymieniał poszycie dachu, to od razu wstawię tylną szybę dymioną oraz tylne boczne. Wszystko oryginał bo foli "nie zniesę" 7. Pakiet oświetlenia wnętrza Razem z podsufitką z m-pakietu. Bo teraz to bida. Bez lampek pod daszkami, nie mówiąc o tylnej lampie która jest żałosna bez guzików... 8. Panel klimatyzacja z LCI Zakupiony, nawet zamontowałem na chwilę. Ale okazało się że mimo zgodności numerów, działało wszystko oprócz aktywacji sprężarki klimatyzacji i po prostu nie działała :) Panel jest rozbieralny więc wymienię tylko front i elektronikę zostawię swoją. 9. Przełącznik świateł z LCI Czeka na montaż. 10. Tempomat Czeka na montaż i kodowanie. 11. Wymiana kierownicy na inną. 12. Montaż lusterka fotochromatycznego wewnętrznego. 13. Montaż składanych lusterek fotochromatycznych zewnętrznych. 14. Felgi 18' fabryczne 15. Wymiana foteli i kanapy 16. Licznik high 17. Szczotkowane aluminium na listy ozdobne 18. M-pakiet... ?? I to mój największy dylemat. Czy bawić się w to przy 320d. A może zamiast tego założyć listwy chromowane. Na czarnym też fajnie by było. Nie wiem. Zastanawiam się jeszcze. PS. Więcej zdjęć? ;)
  10. Jasne, z czasem pewnie tak jak np w Norwegii więcej będzie DAB niz FM. Ja szukałem radia żeby miało USB BT i MOST. DAB traktuje jako bonus i skoro jest to na pewno to uruchomię.
  11. Po chwili ciszy znowu mogę wrzucić modyfikacje małą :) W poniedziałek, prosto z Wielkiej Brytanii, przyleciało do mnie radio Professional, wstępnie zakodowane pod auto. Wersja maksimum czyli z wbudowanym USB, DAB, Bluetooth i wyjściem MOST. Radio założone i śmiga aż miło. Na ta chwile nie podłączyłem mikrofonu oraz anteny DAB. Mikrofon czeka aż się za to wezmę, ale i bez niego BT działa jak trzeba. Natomiast z DAB jeszcze się zastawiam czy iść w oryginalny splitter i zamontować przy okazji wymiany poszycia dachu razem z płetwą, czy kupić coś aftermarket i nakleić pasek na szybę. Na tą chwilę stwierdzam że dźwięk na fabrycznych głośnikach jest lepszy i w końcu mam mp3 z USB. http://i.imgur.com/dpmdTuv.jpg
  12. Jeszcze zastanawiam się w która stronę iść. Mam już kupione elementy na kolejne doposażanie tylko czasu na razie brak. Ale np zastawiam się jeszcze nad tapicerką i kubełkami, tak samo jak m-pakietem zewnętrznym. Audio to kwestia niedalekiej przyszłości i wpadnie porządny zestaw. Z mocą tylko chipa rozważam. Pomysłów dużo tylko kasa ogranicza :) A muszę po drodze jeszcze dach naprawić w końcu i też myślę czy wstawić oryginalny szyber czy jednak sobie darować i sama blachę wymienić.
  13. Bida wersja to nie ma się czym chwalić :) Ale że dziś w końcu miałem okazje na podłubanie w aucie, to zrobiłem parę zdjęć wnętrza przed i po pracach. Operacja polegała na zmianie podłokietnika. Fabrycznie miałem podłokietnik niedzielony, z chłodzonym schowkiem na napój i oczywiście gniazdem 12v i AUX. Niedawno kupiłem cały tunel w ładnym stanie z dzielonym podłokietnikiem i dodatkowo z USB, niestety bez miejsca na kubek. Ale jako że i tak z tego nie korzystam bo ktos to colą zalał i cały tunel miałem poobdzierany to zmieniłem całość. Dodatkowo wpadła tylna osłona z 2 gniazdami 12V. Zakupione części: - tunel środkowy z podłokietnikiem dzielonym - osłona tylna tunelu z gniazdami 12V - gniazdo AUX + USB - nowy kabel USB do radia Stan zero: http://i.imgur.com/SwRe1eg.jpg http://i.imgur.com/4AJTikb.jpg http://i.imgur.com/hIYmWC7.jpg http://i.imgur.com/4wJ6BRl.jpg Po wymianie: http://i.imgur.com/qfqD4Tk.jpg http://i.imgur.com/PHg4Xp0.jpg http://i.imgur.com/rjMnfsX.jpg Na tą chwile nie podłączyłem gniazd 12v, bo chce osłonę tylną jeszcze dać do renowacji. Gniazda podłącze do istniejącego w podłokietniku, na zaciski skręcane z dodatkowym konektorem, by można było wygodnie osłonę demontować. Osłona jest poobdzierana a dodatkowo popielniczka też wymaga odświeżenia. Dlatego gniazda są na razie tylko ozdobnie. Jako że za jakiś czas wpadnie radio professional, to od razu położyłem pod tunelem kabel USB. Pozostało jeszcze to ładnie wyczyścić. Podłokietnik dzielony magia :)
  14. Hamulce na tyle zrobione :) A wracając do mojego BMW to droga zanim stałem się właścicielem tej tylnonapędówki była dość długa. Pierwszym moim własnym autem była Lancia Lybra rocznik 1999. Silnik 2.4 JTD 136KM, wyposażenie bez szału. Elektryka pełna, dwustrefowa klima, nagłośnienie BOSE i fajny komputer pokładowy który wszyscy mylili z nawigacją dzięki kolorowemu wyświetlaczu. Co w tamtym aucie, z tych lat było nowinką. Auto wygodne i niezawodne, ale pozbyłem się przez korodujące progi i chęć posiadania czegoś mocniejszego. http://i.imgur.com/9F4jg4U.jpg Drugim nabytkiem była Alfa 156 rocznik 2003. Silnik m-Jet 2.4 175KM. Z wyposażenia dość bogata: klima dwustrefowa, radio z telefonem, nagłośnienie BOSE, ksenony, czujnik zaparowania szyb, automatyczne wycieraczki, tempomat, pół elektryczne fotele. Rozstałem się z nią ponieważ szykowałem się do zakupu wieloryba :) http://i.imgur.com/5ts2yI1.jpg W między czasie pojawiły się dwa autka, kolejna 156 z 1997, tym razem z Twin Spark 1.8 i 144KM. Klima i tyle z bajerów. Fajnie to jechało, ale auto odeszło ode mnie razem z byłą narzeczoną ;) Kolejnym przystankiem była Lancia Delta 1.8i.e. 90KM rocznik 1995. Pełna elektryka, automatyczna klimatyzacja i poduszka kierowcy z bonusów. Autko kupione tylko na czas szukania Thesisa, potem stało się pierwszym autem obecnej narzeczonej. Pozbyliśmy się jak podłoga zaczęła się robić mokra w czasie deszczu, jak to w wielu autach na płycie Tipo się zdarza. http://i.imgur.com/JKzdCeA.jpg Thesis jest autem które budzi mieszane uczucia. Tak u mnie jak u wszystkich. Marzyłem o tym aucie, ale to jedyny Włoch który zaskoczył mnie awaryjnością. Auto z silnikiem 2.4 JTD 150KM z 2002 roku. Wyposażenie już sążne: trój strefowa klimatyzacja, nawigacja, telefon, system EasyEntry, zawieszenie SkyHook, nagłośnienie BOSE, lusterka wszystkie fotochromatyczne zewnętrzne składane, przesuwanie fotela pasażera z przodu z tylnej kanapy, oczywiście ksenony, roleta elektryczna, aromatyczne chowanie zagłówków i wiele innych. Auto sprzedałem bo chciałem cos mocniejszego w benzynie i przez jego awaryjność. Problemy z zawieszeniem, i elektryką, fantomowe błędy itp. Ogromny komfort podrużowania nie mógł wyrównać tragicznej elektryki. Mechanicznie auto bezproblemowe. http://i.imgur.com/PmPTx4W.jpg No i ostatnie auto przed E90. Alfa 166, 2004 rok, 3.2V6 240KM. Wystarczająco szybkie dla nie wygodne i też dobrze wyposażone. Elektryka wszystkiego, nawigacja, telefon, itp Sprzedałem bo szukałem wkładu własnego ;) http://i.imgur.com/CN8fbgk.jpg Poza tymi, narzeczona pożycza mi czasem swoje Stilo ;) 1.9JTD z 2005. Autko toporne, ale niezawodne. Od 4 lat tylko olej zmieniamy i inne eksplanacyjne rzeczy. http://i.imgur.com/OjUCe4M.jpg Co do E90, to zobaczymy jak jego historia u mnie się potoczy. Z punktu widzenia poprzedniego właściciela to smutno, bo jest to auto po windykacyjne. Ale z mojej perspektywy jest na razie super :) Chociaż trochę mocy brakuje. Idzie to troszkę poprawić i popracuje nad tym też :)
  15. Dziś podszedłem do wymiany klocków hamulcowych. Na porównaniu nowych i starych ładnie widać że to był już ten czas :) http://i.imgur.com/QNkhxn0.jpg Ale oczywiście chciałem zaoszczędzić 30zł i nie kupiłem nowego czujnika. Niestety ten który był troszkę się uszkodził więc auto zostało unieruchomione w garażu do czasu zakupu czujnika. Od razu na przód też kupię... http://i.imgur.com/aO6Kssd.jpg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.