Skocz do zawartości

DamnWamn

Zarejestrowani
  • Postów

    142
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F30 318i 2016
    Było:
    E46, E39, E61

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia DamnWamn

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Jesteś zbyt pewny siebie. Patrzysz na innych z góry. Trochę to odrażające. Sam zajmuję się hobbystycznie mechaniką samochodową i motocyklową, w ostatnich 4 latach zrobiłem kilka szkoleń, więc przestań z góry oceniać innych - z mechaniką znam się bardzo dobrze, z software jeszcze lepiej, bo pracuję w IT. Oczywiście nie mam takiego doświadczenia jak Ty, bo wiele silników nie rozbierałem, ale kilka się trafiło, w tym motocyklowe, a i swapy w autach były. Powiedz gdzie masz warsztat.
  2. Czyli jesteś "z tych", którzy "robią" BMW i takich jak Ty jest "mało"? No to pochwal się czy jesteś mechanikiem i ile w ubiegłym tygodniu miałeś aut na warsztacie - no bo zakładam, że pracujesz w tej branży, w warsztacie, tak? 8h dziennie. Od co najmniej 10 lat. W sumie to dużo więcej, no bo skoro takich jak Ty jest mało, także doświadczenie musisz mieć już naprawdę konkretne.
  3. Chcesz powiedzieć, że vlog z warsztatu/serwisu (gdzie widzisz mechaników, serwis itd) jest wart tyle samo, co post na forum (od osoby kompletnie anonimowej)? Musisz chyba zmienić kanały na YouTube. Sam YouTube to medium, zależy kto z niego korzysta. Jak ktoś słucha tam gimnazjalistów, to jego sprawa. Tylko niech nie próbuje bagatelizować poważnych kanałów, gdzie wypowiadają się specjaliści z danej branży. Tutaj wejdzie Ci jakiś samozwańczy specjalista, który pogrzebał trochę przy silniku (może i coś rozebrał i udało mu się złożyć) i później będzie Ci czarował, że on to posiada wiedzę, bo silniki rozbiera. Ale nie powie Ci, że jest mechanikiem, który pracuje w branży od X lat w warsztacie Y. Jedyne co widział, to może z 2 silniki, a może 3, a może 4 - i na tej podstawie będzie trzymał się swoich ograniczonych wniosków. Lepiej już zobaczyć co mówią prawdziwi mechanicy, którzy od rana do wieczora grzebią w smarach i w ciągu tygodnia widzę tyle silników, ile Ty przez całe zycie. To jest akurat kanał z grupy VAG, ale polecam zobaczyć, goście pokazują konkretną wiedzę: https://www.youtube.com/@AutoDyzurEKG
  4. No tak, Ty masz tylko rzetelną wiedzę z własnego warsztatu i 100 lat doświadczenia. A jak na YouTube ogląda się mechaników i warsztaty, to to są tylko „Jutuby”, a nie rzetelna wiedza.
  5. Ostatnio na YouTubach jest sporo pozcieranych 3-litrówek z serii F. Z tego co słyszałem od jednego speca, jak się o taki silnik dba, to może pociągnać max 300-400 tys. Najbezpieczniejsza w serii F jest 3-litrowa benzyna.
  6. No, ogólnie na forum Volvo ludzie mówili mi, że bez gwarancji to by się bali dotykać XC60 2 generacji. Co prawda kilku osobom te auta się nie psuły, ale... czy warto ryzykować? A jak Tobie sprawuje sie BMW? Masz jakąś wersję z serii G?
  7. Panowie, na jakie rabaty można liczyć w aktualnych czasach? Dają cokolwiek?
  8. Cześć, Przymierzam się do kupna auta, biorę pod uwagę X3 G01 (raczej benzyna, robię dużo krótkich odcinków). Biorę pod uwagę albo kupno nówki (~280k) lub kupno kilkuletniej używki (~160-180k). I tutaj pojawia się pytanie odnośnie awaryjności i usterkowości. Czy warto łasić się na 100k oszczędności przy zakupie używki? Jak ogólnie G01 się trzyma? Słyszeliście o jakichś awariach lub męczących usterkach? Jeszcze niedawno byłem zdecydowany na Volvo XC60, ale jak poczytałem na forum Volvo opinie użytkowników, to mi się odechciało tego samochodu. Napiszcie proszę jak się wam te auta trzymają.
  9. U-Ła-Ła, w poprzedniej generacji 2-litrowki miały problem z przycieraniem się - nie pamiętam co siadało (pompa oleju?), ale silnik nagle tracił smarowanie i robił pa-pa. 2-litrówka (benzyna) w G20 podobno została całkowicie przeprojektowana. Ciekawe co strzeliło, że cały silnik wymienili. Nawet jak się rozrząd zerwie, to jeszcze takie silniki potrafią remontować w ASO. Aby silnik był do wymiany, to coś musiało konkretnie pójść nie tak. Zatarcie silnika jest jedną z opcji, która w silniku robi mega spustoszenie. Ciekawe, czy BMW znów nie strzeliło jakiegoś była z przycieraniem się, seria F lubiła ten temat (3 litrowe diesle też).
  10. To auto mam jako dodatkowy wóz do jazdy wokół komina (żona nim jeździ na zakupy itp). Rocznie nabijamy mu kilka tysięcy. Same krótkie trasy (1-10 km max). Mam go już 3 lata i do tej pory miał 2 trasy (takie 200+ kilometrów na raz). Czasem stoi nietykany przez kilka tygodni, a odpala na strzała i akumulator daje radę (a ciagle krótkie trasy robi). Teraz przebiegu ma jakieś 137 lub 138 tysięcy. Po zakupie wymieniłem w nim wszystkie płyny i oleje (skrzynia, most, silnik itd). Rozrządu jeszcze nie zrobiłem. W ASO mówili, ze chyba dopiero przy 200 tysiącach zalecają. Myślałem, aby to zrobić gdzieś przy 150 tysiącach, ale nie wiem czy tego doczekam, w tym roku chyba będę go zamieniał na coś innego, znudził mi się już. Wracając do tematu tego silnika - przy zakupie auta zastanawiałem się, czy nie popełniam błędu, ale silnik chodzi w porządku. Jedyny minus to słaba kultura „odpalania” i słaba kultura pracy przy postoju (wyczuwalne wibracje). Jak się otworzy maskę i poparzy jak ten silnik chodzi, to widać, ze się trzęsie, chodzi zauważalnie inaczej niż 4 cylindry, jednak - do tego człowiek przyzwyczaja się szybko i nie zwraca na to uwagi. Śmiało można polecić na wóz do kręcenia wokół komina lub do spokojniej jazdy w trasie - w trasie spalanie malutkie (z automatem), przy przepisowej jeździe z prędkościami 120 (ekspresówka) i 90 poza miastem wciąga ok 5,9 - 6,2 litra pb95. Gorzej w mieście o korkach. U mnie średnia to jakieś 8,5-9 litrów (kręcenie się po bułeczki itd). W wielkim skrócie powiem, ze jest to bardzo poprawne auto. Ten silnik był rozwijany w Mini, jednostka raczej sprawdzona. Jedyna usterka o jakiej słyszałem to padnięte turbo (pęknięcie) - a tu jest jakaś turbina z płaszczem wodnym, koszt w ASO kilkanaście tysięcy.
  11. Dla ciekawskich podsumowanie po latach: Wycena wymiany rozrządu z płynami (olej silnikowy itd): ASO: 13000 zł M4K Wrocław: 8500 zł (robocizna 5000 zł) Sprawdzony Wrocławski warsztat z "zagłębia warsztatowego": 3700 zł (robocizna 910 zł). I popatrzcie, że na każdy warsztat znajdzie się klient. Rozmawiałem też ze znajomym mechanikiem, mówił mi, że części do samego rozrządu kosztują ok 2 tysiące. Nie wliczając uszczelek, pompy wody itd.
  12. No to zostaje już tylko przejechanie się, wszędzie sprzeczne opinie.
  13. Na jaki silnik? NIe pocieszasz:-( Ja zamówiłem początkiem grudnia i czas mi stanął w miejscu :mad2: :mad2: :mad2: Nawet do silnika z nimi nie doszedłem wtedy, od razu powiedzieli, że najszybciej 8 miesiecy, a na wersje bardziej specyficzne (typu M) można czekać jeszcze dłużej.
  14. Update: W salonie BMW mówią, że na auto z konfiguratora czeka się teraz 8 miesięcy.
  15. Sportowe M ma trochę krótsze sprężyny od zwykłego zawieszenia (info z salonu BMW). Nie wiem jak jest z adaptacyjnym M.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.